Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« JTD
Peky nebo ostatní co máte jétédéčko - jaký je v tom svezení třeba proti verzi TD 100. JTD jsem řídil jenom Multiplu a s tím se to chová asi trošku jinak. V MF dnes ten motor poměrně sepsuli, naměřili zrychlení podstatně horší, než dle údajů výrobce a ještě k tomu přidali zastaralej podvozek, gumový řazení atd... ( v Multiple to bylo bezvadný, ten joystick byl absolutně přesnej). V autosalonech mají jako předváděčky dycinky jen benzíňáky, tak jsem ochuzen o osobní zkušenost. By the way - Peky, kolik tě stály ty formality s přihlášením auta - hlavně ty fligny kolem emisí ? -
« Re:
Nordex s.r.o v Havirove, byl jsem tam vcera 2 hodiny a za tu dobu prodali 1 Bravu, rikali, ze ted pred vanoci prodavaji asi 2 auta denne. Nejosu jeste na i-netu, ani na www.fiat.cz, zacali fungovat od 4/2000. Kdyz jsme treba resili problem s tekoucim prasetem, technik naejl pocitac, vybral dil, a povida, tak tady mame cenu 790,- Kc, ze jste to vy, byl jste jeden z nasich prvnich zakazniku, dobrych zakazniku si musime vazit, myslim, ze bychom vam to mohli prodat za 500 Kc, kdyz si nechat vymenit oba dva. Rikam dobra, beru a nakonec jsem si nechal vymenit jen jedno prase a na to mi dali jeste slevu 10% a na praci taky 10% ( 1hod=285 Kc s DPH ). No nemejte je radi, podle krabicek od ND, vsechny pochazeji z Italie. Sezenu nazvy vyrobcu paken a prasete, jestli muzete zjistit, jestli to je original nebo italska druhovyroba. Teda proc ne druhovyroba, ale v zadnem pripade by to nemela byt repase. -
« Bez nadpisu
Někde dole to asi bude ale nechce se mi to hledat.Kam vlastně jezdíš do servisu? Je to autorizovanej FIAT? Tam by se na tyhle ceny opravdu neměly dostat, ale na druhou stranu jestliže tam dávaj druhovýrobní díly a účtujou ti je s rozumnou marží je to celkem férovka. Horší by bylo kdyby to účtovali v cenách orig. dílů FIAT. -
« Re:
Treba, co se tyce motoru, tak vsechny dily jako, vodici a napinaci kladka byly v krabickach s italskymi popisy a mnoha napisky FIAT, LANCIA, Alfa ROMEO. U prasatka a u paken byl napisy v italstine taky, ale na popis na krabici si nevzpominam, myslim ale, ze na prase byla krabicka taky s napisy FIAT,AF,LANCIA. Urcite bylo ale pro Bravu 1.6,1.8,1.9. Myslim si, ze vse bude original. -
« Bez nadpisu
filipe podle těch cen co uvádíš jsou ty díly 100% z druhovýroby, to ale neznamená že musí být automaticky horší než díly v krabičce s logem FIAT. Samozřejmě že např. pakny nevyrábí fiat ale např.Bendix nebo Ferodo nebo i méně renomovaný výrobce a v krabicích s vlastní značkou budou ty díly o třetinu nebo o polovinu levnější. Z tý krabice od dílů pro AR33 jseš možná vykulenej zbytečně. Ty pakny můžou být opravdu shodné. V autorizovaném servisu FIAT musí ale na základě smlouvy používat ty dražší, je to prostě byznys. -
« Bez nadpisu
Nakonec mne to jedno prase stalo 453,- s DPH. Palivovy filtr Clean 306, robota ( odvzdusneni brzd + 0.5l brzd. kapaliny + vymena filtru ) dalsich 520,-. Myslim, ze to celkem jde. Pokud se neco nahodne nevysere, mel bych mit do 200 tkm starosti pouze s dolivanim benzinu a vymenou oleje. Bravo Brava !. BTW problikavani mlhovek jsem uz odstranil, byla to kostra. -
« Re: SVICKY
Ste se tu nejak rozkecali. Dnes jedu jeste vymenit palivovy filtr a jsem jeste dohodnuty na vymene jednoho prasete za 500 Kc. Zasrani svetel z vnitrni strany poustim uplne z hlavy, protoze ted po serizeni svetel vidim v noci jako nikdy .... SVicky NGK jsem chtel proto, ze tady v MC v nejake rubrice je vsichni chvalili .... Jinak jsem si po minule vymene sebral vsechny vymenene dily a trochu jsem zpozornel, kdyz mi vymenene zadni pakny dali v krabici po paknach na AR 33 r.v. > 1988 od nejake druhovyroby. Dneska jsem na to pripraven a doufam, ze jejich odpoved bude znit, pakny jsme vam dali do prvni krabice, kterou jsme nasli, minuly tyden jsme menili pakny na AR 33. Jeste maly problemek, pri pravem blinkru a seslapnuti brzd mi problikavaji zadni mlhova svetla a kontrolka z. mlhovek. Je mozne, ze kdyz jsem minuly tyden sachoval s temi zadnimi ostrikovaci, uvulnil jsem nejaky dratek, a neni neco ukostrene. Pro MCH: Ma Brava ma aktualne 161 500 km, ja osobne jsem na tom najel 12 500 km, nikdy jsem s ni nemel zavazny problem. Menil jsem jen veci, ktere jsou opotrebene starim: rozvodak, klinak, nap. a vod. kladky, svicky, zadni pakny. -
« Re: SVICKY
No byl jsme poucen ze 10/40 neni vzdy en stejny olej ze jsou jeste dalsi specifikace toho oleje API...tohle mi rekli ve velmi dobre prodejne kde maji opravdu zajem o zakaznika, z nedostatku casu jsem se tim jeste nezabyval...ale zajima mne to...mam v Maree Aral Super tronic a oni mi nbizeli Texaco, ale ze mi ho neprodaji dokud neposoudi naprostou shodu....To Texaco toti moc vhutnalo mojemu Puntu 75 ELX a je to taky plna syntetika .... a je o dost levnejsi... -
« Re: SVICKY
Na tyto odpovědi je třeba se ptát velmi konktétně a zjistíš,že chlapci buďto ví kulový/ne všichni/, nebo z nás dělají voly. Odpověď bude asi taková, že nevyhovující svíčky jsou zrovna ty, které onen servis nenabízí a ideální mají zrovna na skladě. Je to něco podobného, jako s oleji. 10W40 je pořád 10W40 a je jedno, jesti od Aralu, nebo od AGIPU. Jelikož se nepovažuji za úplného technického diletanta, zjistil jsem, že většině dnešních servismenů chybí základní technické uvažování, což vede k nekonečné řadě zbytečných pokusů při opravách pohybujících se na úrovni náhodných výměn. Zbytečně a leckdy úplně tupě věří mašině bez toho, aby se zamysleli selsky technicky. Dvakrát jsem ztratil nervy, když jsem za velkého křiku konzultoval závadu. Dokážou lidi totálně zblbnout odpovědí "to nám vyhodil počítač". Co víc dodat . -
« nejvíc km bez závad?
Už nám ty naše Bravy jezdí pěkně dlouho a docela se zajímám o to, kolik se komu podařilo najezdit bez větších problémů. Nepočítám tím výměny čepů, tlumičů a běžné údržby, ale spíš závady, které pěkně pohnou žlučí, jako že vyplivne to, co u jiného auta je držák. Tak že chlapci, ukažte se, já mám bezproblémových 131 tis. km. -
« svíčky pro Brava 1,6 SX
Přes mnohé varování jsem opět použil svíčky Brisk DOR 15LGS. Je v amatérských podmínkách velmi těžko posouditelné, jsou li dobré, nebo ne. Mohu však zodpovědně prohlásit, že pouze jednou mi za mých 131 tis. km nenastartovalo auto a to pouze s originálními svíčkami, i když bylo cca -22 st.C. Od té doby nemám žádný problém a používám pouze tyto, mohu vřele doporučit. S klasickými svíčkami jsem byl varován, což se skutečně stalo, že pokud nechytne motor ihned, ale pouze párkrát zapálí a zdechne, orosí se svíčky a to je konečná. Je to pravda, potom nepomůže nic, než je vytáhnout a vysušit. Můžete auto v mrazu třeba tahat tankem a nic. Mám to za sebou a je to před zraky nevěřících docela potupa.... -
« Brava 1.8 ELX 161 300 km
Jsem byl vcera s Otikem na operaci. Divali se mu do srdicka, kde mu vymenili 4 kardiostimulatory za NGH 6 BRC ( 720,-), zadarmo mu seridili ocicka ( ted vidim jak Finist - jasny sokol ), opravili ucpanou zilku k zadnimu otrikovaci ( vadny zpetny vetil - 24 Kc ), vymenili zadni brzdove celisti ( 670,- ). Dostal jsem k vanocum darek: dali mi 10 % na praci i dily ( uved. cena je po sleve ). Ceka nas s Otikem pristi tyden dalsi prohlidka, budeme menit ohryzek ( palivovy filtr ) a to se chcu zeptat, zjistili ze tece 1 brzdovy valecek. Novy stoji 1 x 780,-, nabidli mi 1000,- za oba dva. Kdyz ale tece valecek, nestaci vymenit jen ta gumova tesneni ? Mozna se ale nedaji sehnat zvlast. -
« Brava JTD
Je to dovoz z Francie, 1,9 JTD 105 koní, rok výr.1999, v metalíze, el. okna, ABS, 2xAirgbag, zatím je to na al kolech 14" pavučina-Tipo ale kola tam přijdou jiná. Frantíci asi EURO 2 do TP nevyznačujou ale na FIATU mi potvrdily že ho naplňuje. Těď už je to ve fázi že jde jen o to razítkování.Kam přijdu tam čekaj kolik nasypu. Bylo to bouchlý na L přední kolo a drobný oděrky na překytování vzadu.Měnil se ten levej podběh s kouskem podlahy. Samozřejmě chladiče, světla,nárazník,víko mot.prostoru a další píčovinky.Celkem mě to vyjde i s tím přihlášením na 250 000,-. Hodně jsem si dělal sám, platil jsem jenom čistou klempířinu a lakovnu.Teď už bych ale rád jezdil.Zatím se bez SPZ vydávám jenom po blízkém okolí. -
« Brava JTD
Tak mě pěkně nasrali u FIATU ČR resp. u Vavřince, kam mě s tím poslali.(proč???)Auto je hotový, po TK a teď mám měsíc čekat než tam dá ňákej úředník u Vavřince razítko že splňuje EURO 2. Pak to musí znova na FIAT kde to ještě potvrděj. Takže nědy v půlce ledna možná konečně auto dostane SPZ. Ale v tý době už evidenci mot.vozidel budou dělat okresní úřady kde z toho asi budou pěkně divoký,takže můžou bejt další komplikace. Ale já už chci jezdit !!! -
« Brava JTD
Kromě těch světel jsem dal dopředu ještě tuningovej nárazník Zender, vzadu mám křidýlko od MS Design to vše v šedomodré metalíze a vypadá to opravdu pěkně. Ještě mi schází lepší kola.(kdybyste někdo věděl o Al 15" na fiata za rozumnou cenu dejte vědět). Je ale pravda že na tohle je bouračka ideální, ceny origiálních dílů a těch "hezčích "se zase o tak moc neliší. -
« Re:
spise "byt narvan". Pro pristi rok planuju havarku pojisteni na zivel s ocekavanim, ze pristi rok budou zase nejake ty kroupy, aby se dalo dokazat ze me poskozeni kroupama vzniklo v dobe pojisteni. Ale asi budu moc mekky, nejsem staveny na svindly, krome karbanu. -
« světla marea
Na tom Marcelově obrázku to není vidět uplně zřetelně, ale ta mareácká svěla jsou jiná. Mají pro tlumená čočku a pro dálková jiný tvar paraboly.To vše přikryto čirým sklem. Na své předchozí Bravě jsem měl zřejmě po výměně bývalým majitelem každé světlo jiné, jedno s více a druhé s méně čirým sklem, ale čočku nemělo žádné. -
« Bez nadpisu
no podle tveho obrazku to moc nejde poznat. Takove mam asi i ja, ale nevim, jestli se to da nazvat cirou optikou. Mam s nima maly problem, mam vnitrni strany povlak na sklech. Puvodni majitel svitil ve svetlech 100 W H1 a mam na vrchu propalene dirky, kteryma se dovnitr dostaval prach a vselijaky sajrajt, asi i voda. Mam tam 2 male musky. Zkousel jsem to cistit otvorem po H1 spejli s vatou, ale neni to ono a vsude se clovek nedostane. Napadlo mne rozebrat tu svitilnu. Sklo je zatmeleno a prichyceno 4 sponami. Na stmeleni pouziju sanitarni vodeodolny silikon. Chystam se na to pristi vikend. Nevite jakym zpusobem, nebo jak velkou silou dostanu svitilnu z cepu v platniku na vnejsi strane ? Aneno se na to vyseru, dam tam zase 100 W a nad ne dam alobal jako chladic. -
« Re: Žárovky ?
Tak to nevim, to bych strilel od pasu. Chtel jsem jen rict, ze Fiat ma ted do konce roku akci 10% slevu na veskere ND a 15% na veskere originalni autoprislusenstvi. Moje Brava bude mit jeste letos asi novy vzduchovy, palivovy filtr, nove svicky a mozna novy ozubeny remen vyvazovaci hridele. Pokud ho Brava 1.8 ma, a v tom byste mi mohli poradit, ktere motory maji vyvazovaci hridel. -
« Re: MAREA - startovani
ne ne, to neni ono, je to zepredu. Vezmu uzmanzelku, posadim ji za volant a bude startovat, mezitim budu asi pri otevrene kapote zjistovat, co to muze byt. Znam "temne" vrceni cerpadla, vim co mas na mysli. Ten muj zvuk je takovy ostry, syklavy -
« Re: MAREA - startovani
Mne to za 1/2 roku chytlo vzdy napoprve, at pri nacitani, nebo bez. Spis mam jiny malinky problemek, ze po vypraseni filtru ( mozna to s tim nesouvisi ) se nekdy hned po nastartovani ozve na 1-2 s takovy ostry sykaty zvuk. Nevim, jak to popsat. Naprosto stejny zvuk jsemslysel i u jinych aut - 1x Escort a Octavie. -
« MAREA - startovani
hmm s tim startovanim nekdy se mi stane ze pri startovani jedno jestli studeneho nebo tepleho proste nenaskoci presto ze toci....kdyz nenecham probehnout test a vlastne startuju rovnou tak to naskoci a pritom kod to cte v poradku zkousel jsem i Master key a deal to taky.....no a treba napotreti i bez vynani klicku to chytne...ale kdybych napoprve tocil treba 20 sec tak ne....a napotreti klidne jen po cvrnknuti...proste to nechapu v servisu udelali test a bez zavad.....PORADTE? -
« Re: startovani
na pocitaci to samozrejme bylo, ale nic se nenaslo. Klicem to urcite nebude, protoze vsechny kontrolky normalne zhasnou. Cerpadlo je v poradku, starter taky, jiskra tam normalne jde. Ja bych to tipoval spis na elektriku, spatnej kontakt nebo nejaky cidlo, ktery sice nema se startovanim nic spolecnyho ale muze to odpojit. Jinak predpoklad je ze FIAT servis by mel vedet co hledat(no uz skoro tyden). Kdysi jsem mel neco podobnyho na Kadettu, ale tam to byl prerusenej kabel do pocitace. Tady bych to videl na neco podobnyho, ale co a kde merit... -
« Re: startovani
to je divne, ze na nic neprisli, museli to mit napojene na pocitaci. Nemas k tomu nahradni klice ? Zavada muze byt v poskozenem kodu na klici, ale to by asi svitila kontrolka na palubce. Nepsal jsi, jestli tocil starter, nebo nejake blizsi podrobnosti. Mozna bys mohl zkusit muj servis Fiat Nordex Havirov, 069/ 644 10 20, p. Murdoch, urcite ti poradi, na co se zamerit a pak se zeptat u sveho servisu, jestli se na to divali. Hodne stesti. -
« startovani
Mam jeden takovej malej problem.V pondeli jsem rano nenastartoval. Jelikoz jsem do utery na nic neprisel, nechal jsem auto dat do servisu (FIAT) s pocitem, ze si ho vecer vyzvednu. Vysledek je, ze po 4! dnech hledani zavady je auto porad ve stejnem stavu a nikdo nevi, kde je chyba. Ze strany servisu zadny problem nevidim, spis jde o to, co vubec hledat. Nikdy predtim nebyly nejmensi problemy, bylo to ze dne na den. Pokud mate nekdo nejakej napad, dejte mi vedet. Je to 1.6SX
-
« Re: Brava 1.4
zalezi. O cem uvazujes ? Octavia stoji kolem 250 000 Kc, Brava 160 000 Kc. Pokud mas 250 000 Kc, tak bych zvolil Bravu 1.2 80 SX. Pokud mas 160 000 Kc, Octavii nekoupis. Pokud se jedna o vyber, ber Octavku, muzes ji strelit a vydelat na tom. Pokud jen polemizujes, tak si do hledani zadej slovo Brava a najdes vsechny prispevky, kde se Brava chvali nebo hani,vetsinou ve srovnani s Octavii. Zhruba pred 4 mesici se to dost probiralo. Dej pak ale vedet, jak ses rozhod. -
« Brava 1,4 SX -spotreba
Neviem kde je chyba ale spotreba mojej bravy r.v.96 nemoze byt v poriadku. Jazdim vacsinou sam a priemerne to "papká" 7,6l /100km. V meste jazdim asi 30% km. Zda sa mi to trochu vela na to ze nejazdim svizne. Poradte co robit, ako jazdit....? Za radi dakujem -
« Bez nadpisu
Hm, ale ja mam r.v. 96, vy uz to muzete mit zmenene. Na svetle vypinac neni, ja jej nechci vypinat, jen mne rozciluje, ze se svetlo rozsviti, kdyz nekdo jen pootevre dvere, a sviti a sviti. Zkusim se na to nekdy zeptat v servisu, snad mi zase nereknou ( podobne jako u stahovani skel pri vypnutem zapalovani ), ze to jde pres ridici jednotku, a ze to bude stat 1000 Kc. -
« Co mne sere:
logika zapinani osvetleni kufru. Nechapu proc nesviti toto svetlo pouze pri otevreni kufru, ale sviti i pri otevreni jakychkoliv dveri. Zase jsem musel po vikendu ( 64 hod ) startovat z cizi baterky, spolujezdec mi totiz po vypnuti klicku nedoklapnul zadni dvere na spolujezdcove strane a nevsim jsem si toho. Neda se to necim o cem nevim, nastavit na zapnuti svetla jen pri otevreni kufru ? -
-
« Bez nadpisu
Jsem to rano nemohl natocit. 38 hodin mi v aute svitila 10 W zarovka v odkladaci prihradce. Mam tam na svitilne vylomeny zub a spatne v dire sedi, takze obcas dvirka svetylko nevypnou. Jeste ze tata vyndava baterii ze stare Octavie a pravidelne ji dobiji. Nemate nekdo nekde volne lozene svetylko do kufru nebo do odkladaci prihradky ? -
« Re: Plast na steraci
Aha, proc ale neni i na druhem steraci ? Nejdriv jsem si myslel, ze mi tam chybi, ale videl jsem novou M 626 taky s prave jednim plastem .... Asi mam nejaka pitoma raminka. Ten plast je jisteny takovou pojistkou, cudlem, o ktere se mi pri primacknuti na sklo opira raminko sterace a nadzvedava mi pres paku ( prichyceni raminka k rameni ) druhy konec raminka sterace. Takze je druhy konec tak 2 cm nad sklem. Pritom ten plast mam k rameni prichyceny dobre, jsou v nem primo pro pouziti plastu predvrtane dirky. diky
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







