Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
JTF 14.02.01 07:52
« Nová Brava - www.192project.com
Nový model Bravo/a bude mít 6 motorů - 1.2 16V(80k), 1.6 16V(103k), 1.8 16V(130k), 2.4 16V(170k), 1.9JTD(80k) a 1.9JTD(110k), standardní výbava má obsahovat: Přední + boční + okenní airbagy
ABS + EBD + ASR + Break Assist
Posilovač Dualdrive + palubní počítač
Imobilizér s plovoucím kódem
Centrál.zamykání + el.ovl.př.okna a zrcátka
Dělené zadní sedadlo. Potěšilo mne, že nejvýkonější motor má být i v 5dv. verzi.
Uchycení dětských sedaček Isofix
Mlhovky
Volant nastavitelný ve 2 směrech
Autorádio s kazetou + 6 reproduktorů -
« Re: wolff č.453
Ta prostornost Bravy je fakt lepší než Megane, alespoň pro mě (194 cm), do Meganu skoro nenastoupím za volant (nepočítám Scénic, ten je O.K.) a vzadu ? Fakt nevím kde MF Dnes naměřila to větší místo na kolena u Megane, možná někde úplně jinde, než mám kolena já. Pro mě je prostě Brava nejoptimálnější auto co se týký využití prostoru ve své třídě, jak se u Fiata sluší. Jak říkal jeden můj kamarád s Lancií - když ti spadne šroubovák do motoru, tak ho tam musíš nechat. A v nejlepších letech je taky, protože na podzim končí výroba. O nástupci vím jen že bude v nejslabší benzínové verzi stát jako Golf nebo Astra, cca 420.000,-Kč. Ale jestli bude v základu jen polovina toho co v základu u AR 147, tak je ta cena zase v jiným světle. -
« Re: wolff č.453
Že by byla Brava "prostornější" než Megan to bude spíš přání než fakt. Zejména pokud se tím myslí prostor pro cestující. U zavazadlového prostoru ano, ale podílí se na tom i jen dojezdové rezervní kolo.
O "bitelnosti" Bravy oproti Meganu také dost pochybuji.
V crash testech což je sice něco úpně jiného - myslím, že na tom byl lépe Megan. -
matuS 10.02.01 13:46
« Re: test v Auto Tipu
mne sa brava nikdy nejako extra nelubila, ale az kym som sa v nej nezviezol. uz som to pisal, to auto ma velmi prijemne prekvapilo.
ale asi ma svoje muchy. znamy ho ma a tiez sa mu tam furt ser blbosti, ako stierace a podobne. ziadne vazne veci, len take prkotiny, ale aj to nasere -
« test v Auto Tipu
Tak nevím, kdo z vás četl ty skazky v Auto Tipu o Fiatu Brava JTD, ale mě to docela pobavilo. Zdá se mi, že někteří tzv.testeři si trochu pletou pojmy a dojmy. Když to srovnám s testem, který vyšel v MF Dnes (taky JTD) někdy před rokem, tak se rozchází testy o 180 st. Např. AT: nepříjemně měkká sedadla a příliš tvrdý podvozek MF: příliš měkký podvozek a příjemná dobře tvarovaná sedadla atd. A ty různý pazvuky v interiéru už jsou u testování FIATů takový klišé, že to porotci slyší ještě dřív, než do auta nastoupí. Sám jsem jezdil služebně s mnoha jinými auty i o třídu výš a můj dojem je, že je to všechno úplně stejný co se pazvuků týká. Slovo dílenské zpracování mi připadá jako zaklínadlo, vždycky v těch fenomenálních Octaviích hledám to příkladný dílenský zpracování, ale pořád jsem je nenašel. A taky mě zarazila spotřeba - v MF dnes to označili za úsporný vůz, v Auto Tipu naměřili 8 l, resp. 6 l při úsporné jízdě. Za kolik jezdíš ty, Peky ? Vlezeš se vůbec do 10 litrů ? -
« facelift
To mě se ten jemnej facelift docela líbí, ta mřížka chladiče je teď v tom chromu nápadnější i při těch malých rozměrech (a vevnitř jsou delší sicny na moje dlouhý haksny). Jinak těch změn tam bylo celkem snad 3000, ale neviditelnejch. To je asi důkaz esteticky zdařilého auta - při faceliftu se zvenku nic výrazněji nezměnilo. Jinak Bravo je samozřejmě taky klasa... -
-
« Re: Fiat Auto neví
Jo Brava je furt pěkná, narozdíl od jiných se mi zalíbila až nadruhý pohled, ale zdá se, že nestárne (designem). Když třeba vidím RMegane, který se mi dřív taky moc líbil, tak je to 100:1 ve prospěch Bravy. Stejnětak už mám okoukanej Peugeot 206, zatímco Nové Punto se mi líbí čím dál víc. -
« Re: Fiat Auto neví
To byste jim křivdili, kdybyste si mysleli, že jsou u FIAT AUTO všichni takoví arogantní diletanti. Jedna osoba je tam fakt fundovaná, konkrétně sekretářka / spojovatelka. Měla milý hlas a spojila mě vždycky kam jsem potřeboval. A možná jsou tam i dobrý uklízečky.
Jinak těch Brav už fakt jezdí požehnaně, zdá se mi ale jejich rozložení dost kolísavé, v některých lokalitách ( kolem Náměšti n.Osl.)je jich hodně, v Praze jich zase tolik nevidím ( vztaženo poměrně, v absolutních číslech asi kraluje Praha). Jestli to takhle půjde dál, tak si za těma Bravama hlavu ukroutím. -
wolff 29.01.01 11:59
« Bez nadpisu
Jo taky mě to tak připadá...Zdá se mi, že třeba v porovnání s Astrou je jich mnohem mnohem víc a přitom oficiální prodejce udává daleko větší čísla prodejů než jsou u Bravy... A ani ze zahraničí se jich zase tolik nemohlo dotáhnout, protože jich zase až tolik nevídám v bazarech a když už, tak to jsou ofic. prodeje... -
« Bez nadpisu
No fcera jsem se byl projet na kole, Karvina-Havirov-Tesin. A bo jsem furt potkaval same Bravy, zacal jsem pocitat. No k memu prekvapeni jsem napocital 27 Brav a 21 Octavii. Tim chci jen rict, ze se mi zda, ze Brav jezdi cim dal tim vic. Uz to neni ten pocit, jako kdyz si koupite auto a najednou si stejneho auta zacnete vsimat vsude, kde jen uvidite kousek karoserie, ktery vam vase auto pripomina. -
« Fiat Auto neví
Abych se zase pobavil, cvičně jsem zavolal tomu největšímu specialistovi na centrálu FiatAuta, abych se dověděl jak je to s tím uni-/multijetem. Opět neznalost, vyhýbavé odpovědi... pánové, ty místa tam asi čekají na nás. Když jsem dotyčnému nazpíval hodnoty od nového JTD, nestačil se divit, kde jsem k tomu přišel (podle všeho dřív než on - k přečtení ve všech auto-časopisech). Když jsem chtěl něco víc o klasických unijetech (třeba diagram výkonu), dověděl jsem se, že se jedná o interní věc, která nemusí nikoho kromě nich - "specialistů" zajímat. Tomu říkám obchodní zastoupení !!! To je partička !!! -
« Bez nadpisu
Tak si predstavte, ze podle AAA Auto Praha a MFDnes je cena Bravy z roku 1995 - 170 tkC. K memu velkemu prekvapeni jsou ceny dalsich srovnatelnych vozu nasledujici z roku 1995: Escort 150 000, Mondeo - 170 000,Mazda 323 170 000,Mitsubishi Lancer 150 000, Almera 160 000, Primera 160 000,Vectra A 145 000, P 306,P405 150 000, Carina 170 000, Corolla 150 000, Golf III 160 000, Vento 175 000. -
« Re: Multijet.
Pavle,díky za diagram výkonu a převodů od JTD. To svezení musí bejt fakt dobrý - např. 60 km/h můžeš jet na pětku při 1500 ot.(=max.toč.moment) nebo to trochu potýrat na dvojku při 4.000 ot. Jinak záhada multijetu je stále nerozluštěna, ani v Praze na centrále Fiat Auta, přestože jsem chtěl někoho přes motory, mi nebyli schopni nic říct. Ani se mi celkově nezdáli moc v obraze, ti prodejci jsou asi největší slabina Fiatu v ČR - tvrdí to i kolegové v rubrice Alfa Romeo -
« Re: brava - radio
sice jsem to nepsal ja, ale do Bravy jde dat vse. Jsou k dispozici original a-radia, jedno zakladni 2 x repro, druhe zozsirene o RDS ( typ LC ) 4 x repro, dalsi s ovladanim u volantu ( typ H) 6 x repro,... Lze objednat i "a-radio s CD", ale nevim, co je to za typ. Jak uz tady drive psal MARCEL, lze koupit suplik za 180,- Kc, dat nej misto original a-radia a do supliku nasadit jakekoliv klasicke a-radio. -
« Re: Multijet.
Že jsou/budou v AR 147 JTD multijety mi řekli v autosalonu Alfy (i když ten borec tam může dělat asi tak týden i s cestou, je nák podezřele mladej). Těm parametrům JTD 81 kW / 275 Nm jsem rozuměl tak,že je to vyhnaný (hlavně ten krouťák) jiným typem turba, ale motor je porát unijet. Ještě si to někde ověřím. Mimochodem, neviděli jste někde průběhy výkonu a momentu k JTD ( uni- i multijet ? ) -
« Re: Multijet.
Malé upřesnění: U Unijetu a podobně u všech současných přímovstřikových dieselů (TDI, CDI, HDI apod.) se palivo nevtřikuje v jednom vstřiku, ale ve dvou. Napřed pilotní předvstřik, pak hlavní vstřik (jinak by to bylo neúnosně hlučné a nikdo by to nekoupil). Vyjimkou je pouze 2.2HDI u P607, kde se při regeneraci filtru výfuku provádí ještě navíc "dovstřik" pro zvýšení teploty spalin. Vyjimkou z opačného konce byl nedávno vyráběný Fiat Croma 1.9TDi, kde nebyl použit pilotní předvstřik a tudíž motor byl neúnosně hlučný (jinak výkon a spotřeba byly docela dobrý). Byl to sice první seriový vůz s přímovstřikovým dieselem, ale komerční úspěch nic moc. Skutečnou revoluci tak způsobily až TDI motory od Audi a VW s elektronicky řízeným vstřikovacím čerpadlem a předvstřikem.
Avizovaný Multijet bude revoluční v tom, že bude mimo předvstřiku a ev. dovstřiku používat několik hlavních vstřiků. Osobně pochybuji, že 1.9JTD/81kW je Multijet, ale nevím to jistě. Co ale vím jistě, je to, že mě ohlášené parametry tohoto nového motoru zklamaly.
-
« Re: Multijet.
Tak si představte, že Multijety s elektronickým systémem řízení Bosch EDC 15 jsou prý (resp.brzo budou) použitý v Alfě 147. Přiznám se, že jsem čekal trošku víc než těch 81 KW + 275 Nm při 2.000 RpM, co jsem vyčetl v technických charakteristikách od AR 147. -
« Multijet.
V podstatě je to ,že palivo se vstřikuje postupně ve velmi krátkých intervalech a v různém množství podle okamžitého zatížení motoru , otáček atd. a ne jen jedním vstřikem jako u předchozích typů. Palivo lépe prohořívá, jsou nižší obsahy spalin a je i větší výkon. -
« Bravo na prodej
Pánové italští, koupil jsem oktávku a zbyl mi jeden Fiat Bravo 1,4 12V, je na prodej. Koupen nový 97, výroba konec 96. Najeto poctivých 85000 km, pravidelný servis, nebouráno, knížka k dispozici. Airbag řidiče, okna v elektrice, centrál DO vč. prostorovýho, obvodovýho a otřesovýho alarmu, mlhovky, rádio Sony + 6 repro (možno dodat i původní originál shitrádio), spoiler na 5. dveřích a nárazníky a zrcátka v barvě červené, jako celý auto. Jezdil jsem s ním jen já, ale zase, abych byl objektivní negarážoval, zima, nezima, hory, nehory. Obuto do 175/65 R14 zimních zánovních. Znáte-li někoho, kdo má zájem, přenechám za pouhých 159900,- Kč, jediná podmínka je malá smlouva, dostal jsem ho za malý úplatek od firmy, kde jsem s ním jezdil. Vážný zájem = adresa. -
« AR 146 vs.Brava
Ona je fakt Brava o něco racionálnější - novější, podle TUV podstatně spolehlivější, ty díly na Bravu přece jen snáze a levněji seženeš. Jinak exteriér i interiér obou vozů považuju za perfektní, každejmá co do sebe. Je to trochu jako srovnávat betélnou bloncku s betélnou brunetkou. Naprosto vyrovnaný. Ale když vezmu do ruky volant s tím alfáckým znakem..., to bych asi neměl spotřebu jako mfilip. Alfa má navíc u JTD max.točivej moment 255 Nm ( fiat 200 Nm - i když při nižších otáčkách). Ale i Brava ve mě budí solidní emoce. Mimochodem, nevíte někdo jak bude vypadat nástupce Bravy? Má to být myslím nějak na podzim na platformě z AR 147. To bude pecka! A kdy přijdou do sériové výroby motory multijet místo současnýho JTD unijet ? -
« Brava JTD
S tou Francií to je náhoda protože jsem to koupil od dovozce už proclené v Česku. Tvoje postřehy z jízdy jsou celkem přesné, skutečně téměř vůbec není znát tzv. turboefekt a max.krouťák to dosahuje při velice nízkých otáčkách. Jinak včera se podařilo auto zaevidovat na DI tzn.že mám v ruce čistopis TP a zbývá jenom v pondělí auto přihlásit na moje jméno a vyzvednout SPZ. Všude jsou fronty a hrozně se to protahuje.Už abych to měl z krku. -
« Re: Brava JTD
Ď za informačky. Ještě k tomu svezení - v Multiple se mi zdálo, že mě to netlačí tak do sicu jako TD 100 (i když v Bravě), tam byl citelněji znát kick-down, i když v poměrně krátkým rozsahu otáček (ideální na krátký rychlý manévry jako předjíždění). Naproti tomu se mi jeví, že má JTD nějakejch 90 % max.točivýho momentu v hodně velkým rozsahu otáček, bralo to pěkně odspodu a nechal se celkem pěkně vytáčet, chovalo se to jako nepřeplňovanej benziňák. Myslíš, že ve Francii vyjde lehce buchnutý JTD nejvýhodnějc nebo máš k francouzům (francouzkám ) nějakej jinej, niternej vztah ? -
"-- skrytý --" 03.01.01 16:55
« Re: Brava JTD
Mam nabidku pritahnout z D Bravu 1.8 16V 95 s netknutou karoserií, ale s zadreným motorem na klice. GO motoru nepripada v uvahu- je jeste hlava spatna. Splnuje tento vuz Euro2 ??? Za kolik se da sehnat motor??? Jeste finalni dotaz - kolik se platí nenasytnému státu na cle a jiných daních (třeba z "luxusu":o)??? -
« Brava JTD
to:theo Bohužel se mi to přihlášení nepovedlo mezi svátkama dotáhnout úplně do konce, ale potvrzení od FIATU už mám. Tento týden to snad už konečně dostanu na SPZetky. Jízda s JTD se mi zdá velice příjemná. Předchozí 75 TD byl lenoch. Silně je znát zátah od nízkých otáček. Ale než se zahřeje projevuje se zvukově trochu jako multikára. Svého času jsem vlastnil Forda Probe s motorem 2.2 o výkonu 110k. Vlastnosti JTD jsou co se týká zrychlení a zátahu velmi podobné pouze místo 10 litrů benzínu to jede za 5 l nafty. Přihlášení stjí: 1500,-TK, 500,-EMISE, 3000,-potvrzení o plnění E2 od Fiatu, 2000,-přihlášení na DI -
« Bez nadpisu
Uz jsem Otu cvrnknul o sloupek. Napsal jsem to do "Jizda na snehu a ledu". V servise by to bylo za 8-10 tkm, podle toho, jestli by se menil novy blatnik, nebo vyklepal stary + barva na narazniku a blatniku. Necham si to ale udelat u klempire za 1500 Kc + barva blatniku 2500,- , naraznik uvidim, nebo dalsi 2000 Kc. Nerad bych totiz nechaval sundat original blatnik s antikorozni ochranou od vyrobce. Klempir rikal, ze by to nemel byt nejmensi problem vyklepat. No marne, budu si muset omezit kapesne, ono tech rocnich 800 piv taky neco stoji, radegast zdrazuje ....







