Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Potrebuji radu
Ja mam Bravu 1,4 SX. Co je optimalna teplota? Moj teplomer je ya normalnych okolnosti medzi "0 a optimom" nemzslim si ze je to zle, pretoze ak idem na trojke cez donovaly alebo certovicu je teplota na "optime" ale o dva tyzdńe idem menit olej tak sa nato spytam. -
« Re: je Peky naživu ( nebo spíš jeho JTD ) ?
Prozivam ted jedno z nejhorsich obdobi, Hanka ma odletet 20.9. z NY, je v poradku, ale jinak nevim nic, jestli poleti, jestli se bude letat, jestli bude v bezpeci, jestli se nic nestane. Tech otazek je strasne moc, a nemuzete nic delat, Jen doufat. Drzte nam palce. Ozvu se za 14 dni. Chybi mi pro to svinstvo, nejake slovo. Zadnym znamym slovem nemuzu popsat a oznacit ty zmetky. -
« Re: je Peky naživu ( nebo spíš jeho JTD ) ?
Predni zasterky original stoji 1050,-, ale jsou na miru a vypadaji fakt dobre. Ja jsem koupil univrzalni v polsku za 250,-, ktere sice skoro nepadnou, svuj smysl splni a protoze mam relativne tmave auto, neupozornuji na sebe. Ty same zasterky se u nas prodavaji kolem 330,- -
« Re: je Peky naživu ( nebo spíš jeho JTD ) ?
Poslal jsem ti mailem dvě fotky, nejsou bohužel nic moc. Inzerát jsem v pátek měl , ale tacena byla nepravdivá . Chci se zeptat Filipa z čeho ma na autě zástěrky, já bych potřeboval za přední kola protože mě moc stříká bláto na boky . -
« Re: je Peky naživu ( nebo spíš jeho JTD ) ?
Končil jsem jenom s příspěvkem. V Chorvatsku se jezdilo pěkně, ale při tom provozu si člověk moc nezazávodí, jednak jsme jeli naložený a s rodinou ,takže to nejde moc bláznit a potom to nemá ani cenu protože je tam moc velkej provoz.Všicni jedou buď k moři(pátek,sobota)anebo od moře (sobota,neděle).Když v tý koloně předjedu deset aut ,tak zjistím že jsem postoupil o 500 metrů a tak jsem rezignoval a jel poslušně v koloně jako všichni.Co se týče jízdních vlastností , tak mám docela dobrý gumy a s nedotáčivostí nemám problémy.Bionaftu jsem do toho taky zkusil(asi 100 l),jede to jen o malinko hůře ale před dovolenou jsem preventivně vyměnil naftovej filtr.Podložky budou mít určitě vliv na opotřebení ložisek a čepů , protože zatížení je na delší páce ale každá frajeřina něco stojí a tak si člověk může vybrat.Pokud chceš můžu ti fotky poslat mailem , ale internetovou adresu bohužel nemám.Teď přemýšlím o modrým podsvícením budíků a přístrojové desky , zatím nevím jak na to. Poraďte někdo. -
« Re: je Peky naživu ( nebo spíš jeho JTD ) ?
to Peky: s čím končíš, s příspěvkem nebo s Bravou? Jak se jí jezdilo v zatáčkách ze Splitu do Dubrovniku, není moc nedotáčivá s tak těžkým motorem? Spotřeba je pěkná, liješ do toho čistou naftu nebo bionaftu? Nevím, jestli ty podložky moc nelikvidují kulový čepy, jeden kořeň od nás si je tam taky dal, vypadá to moc pěkně, ale prej mu všechno na přední nápravě odchází asi 2 x rychleji. Je ten Tvůj načamčanej plnokrevník k vidění ? -
« Re: auto je po oprave
kdyby vam zustala v ruce klika po chmatakovi, tak ten bazmek s pantem, ktery je prisrouubovan ke dverim stoji 111.90. Hlavni je, ze se nemusela kupovat cela klika. V servise mi opet udelali radost, ani jsem nemusel smutne koukat a platil jsem jen za dil a ne praci. 2 lidi z Nordexu FIat jeli dneska do Barcelony, kde Fiat dela promotion + testovaci jizdy k Stilo. Uz predtim se na nej byli podivat v Zeneve, pry ma velkou sanci na uspech. -
« Re: je Peky naživu ( nebo spíš jeho JTD ) ?
Dlouho jsem se neozval, ale pořád rubriku čtu . Bravu jsem ještě neprodal ,protože bych neměl čím jezdit o dovolený . Byl jsem v Chorvatsku až u Dubrovníku a parádně jsem se svezl,spotřeba 5,2 l nafty.A co mám novinky na autě . Sehnal jsem docela pěkný 15 " hlinikáče , s límcem asi 5 cm
a pneu 195/50x15 a ještě jsem pod ně dal 2 cm podložky , takže kola jsou zároveň s blatníkem .Docela to dobře vypadá, ale už radši končím. -
« Re: auto je po oprave
cidla na ABS jsem proveril, vse je v poradku, vykazuji stejny odpor, a jde na ne stejne napeti. Proveril jsem 2 pojistky na ABS - v poradku. Snad to bude baterkou. Zatim to vzdy behem jizdy shaslo, az na 1 pripad, kdy mi to svitilo asi 20 km - a to se mi na tom prave nelibi. Musim zajet ke tchanovi, aby mi pujcil baterku z felicie. -
« Re: auto je po oprave
Ja mam nacouvane dost, a myslim, ze to umim, ale manzelku jsem nechal couvat proto, abych ji trosku znecutil jeji nadseni do rizeni. Rekl jsem, ze dobra, kdyz che tedy jezdit, musi umet nacouvat do garaze. 2 x jsem mel nervy v kyblu, nejlepsi navsem ale je, ze kdyz se to stalo a vylezla z auta tak rekla:"Vidis, ja jsem ti to rikala, ze neumim couvat", skoro zaden pocit viny. DO garaze musim couvat, protoze to je nejednodussi: mam garaz 3m podelne od cesty a na predek najizdet mi nevychazi rejd, dale pak mam uzkou garaz: 2,2 m, Brava ma pres zrcatka 2,0 m a jedine vybrani ve stene, abych mohl vystoupit je na strane ridice, kdyz zaparkuju nacouvanim. BTW zlomeny bazmek na kliku stoji 120 Kc, nastesti jde koupit samostatne a nebudu muset kupovat celou kliku. -
« Re: auto je po oprave
Tak aby sis nekecal tak sám: proč do garáže couváš, navíc s manželkou za volantem? :-)) Obzvlášť obdivuju na parkovištích supermarketů, jak si zvláště ti méně zkušení pracně nacouvají do parkovacího stání, aby se pak s plným nákupním vozíkem nedostali ke kufru. -
« Smolny den.
Vcera mi nekdo urval v Bohumine kliku od ridice, asi zkousel, jestli auto neni odemcene. Klika byla v poradku, kdyz jsem odchazel a odchlipnuta, kdyz jsem se vratil. Zlomil se takovy ten hlinikovy pant v casti kliky, ktera se nepohybuje. Samostatne to asi koupi nepujde, zkusim to nechat svarit, jestli to pujde. Navic mi obcas zasvitila kontrolka na ABS. Mozna to bude baterkou, ( i kdyz napeti na baterce je vyssi nez 10,5 kdy se odpojuje ABS ). Musim ale sundat kola a proverit cidla. Je mozne, ze zas dostalo pri oprave ranu kladivem. Kecam si tu sam. -
« auto je po oprave
a oprava byla super. Jsem puntickar, ale oprava vyhovuje naprosto. Ted k tomu autu ziskavam vztah, ze ho budu chtit setrit v zime :-))). Perfektni byla cena, na aute byly provedeny tyto veci: nalakovani obou zrcatek ( manzelku jsem nechal 2x couvat do garaze, pokazde si hlidala jen jednu stranu ), nalakovani celeho zadniho narazniku ( modra metaliza + bezbarvy matny lak na cerno cast ), vykytovani + sundani + odstrojeni + nalakovani celeho predniho narazniku ( modra metaliza + bezbarvy matny lak na cernou cast ), vyklepani + zatmeleni + nalakovani leveho predniho blatniku ( musel se odstrojit vzduchovy filtr ( prislo se na to, ze je zlomeny nejaky "rezonator vzd. filtru " - musel se slepit u profika s plasty )), vyklepani + zatmeleni + nastrikani predni kapoty po kroupach. V servisu by si rekli o 27 tKc ( kapota + blatnik by byl novy), ja dal u soukromnika jen 10 tKc. A ted kde vzit na vyfuk 11 tKc a nekrast ? -
« Re: to mfilip
dobre, cenu akceptuju, beru to. Jestli na fakturu nebo bez, to se jeste rozhodnu, myslim, ze to ma jeste cas, klidne se muzem domluvit az na miste, ten rozdil 700 Kc je presne mezi vyhodou na fakturu nebo bez. S tim terminem jsi mne spatne pochopil. Mel jsem predstavu, ze by se to mohlo realizovat pri me ceste do Prahy. Kdyby mlada priletela do Prahy dejme tomu cca v 18:00, je to idealni, protoze tu realizaci muzeme domluvit na vase pracovni hodiny, tzn. v Brne bych byl kolem 13:00, do 15:00 je to namontovano a mam 3 hodiny cas na Ruzyn. Pokud ale prileti mlada napr. v 21.9.2001 ve 05:00 rano, uz by nebylo moc realne domluvit realizaci na 16:00-18:00 a pak bych se musel nejak protloukat 11 hodin do Prahy. S montazi pri zpatecni ceste asi mlada nebude souhlasit. Bude se moc tesit domu a zrejme povezu dalsi lidi. V tom pripade by se to realizovalo v rijnu, az se z manzelkou poradne po 3 mesicich vysexujem. Myslim, ze jsme predbezne domluveni. -
« Re: to mfilip
1. OK, zjistím jak přesně ten výfuk vypadá. Jestli je pravda, jak říkáš, že má Brava jeden, nerozebíratelný kus, složený ze tří tlumičů, musí být i jakákoliv náhrada taková.
2. Ach ta cena, chyba se vloudila. Ta cena stará je 9000,- bez DPH, čili s DPH 10.980,-, bez účtu můžu jít na 10.300,-. Montáž jsem už psal, 300-500,-.
3. 20/21.9 OK, však když by jsi přijel v noci, přespíš do rána a můžeme montovat... -
« Re: to mfilip
vyborne.Mam jasno v tom, ze zaden Bosal, Spei, Walker nechci, neznam cloveka, ktery by si na tyto nestezoval, ze jsou pisklavejsi, auto hur jede a vydrzi sotva 2 roky. Takze Remus, perfektni. Zbyvaji 2 veci. Prvni: beru to, pokud ten Remus je komplet nahrada za 3 nerozebiratelne original tlumice vyfuku, pokud by to melo byt tak, ze bych musel koupit original, ze ktereho by se upalil koncovy dil, za ktery by se dal Remus, tak bych couvl, protoze cena by uz pro mne byla neunosna. Vim, ze si mne ujistil, ze by to mela byt komplet nahrada, ale potrebuju jistotu. Kdyz se pro neco nadchnu, nemam rad zklamani. Za druhe: je cena a realizace. Trosku si mne zmatl touu posledni cenou 9500,-. Posledni nabidka byla bez montaze za 9000,- bez DPH. Pokud bych do toho sel, urcite bych to chtel udelat i s montazi na miste, nemam doma werkzeuge, vyfuk se bude muset asi odpalit, nemam ani doma medenou pastu. Takze by mne zajimala cena s montazi ( +,- ), nemusel bych to mit na fakturu, zalezi, ale jak by se to lisilo od ceny s fakturou, protoze se mi nekdy muze hodit cena vyfuku na papire pri prodeji auta. Mohlo by se to provest 20.-21.9., kdy pojedu pro manzelku do Prahy na letiste. Presny termin zatim nevim, je mozne ze prileti ve 2 rano, v tom pripade bychom se domluvili nekdy na rijen, protoze neni realizovatelna vymena vyfuku od 20:00, tak abych stacil bezpecne dojet na 1:00 do Prahy. velke diky. -
« Re: to mfilip
1. Jen se ptej, od toho jsem zde.
2. Lehčí sportovní zvuk jest spíše hlubší zabarvení zvuku a nepatrně větší hlučnost. Výfuk je homologován pro dané auto a splňuje normu na hlučnost.
3. S kolika tlumičů se skládá přesně nevím. Obvykle to býva stejné jako originál, čili v 90% jeden, v 10% dva.
3. Nárazník se upravovat nebude.
4. Výfuk je přímo pro dané auto, tzn. všechny příruby, šrouby, atd. jsou k dispozici a operace probíhá formou vymontuješ-namontuješ, čili žádná improvizace.
5. Namontovat výfuk u nás je to poslední, jistě že ho namontujeme, v noci se zavázanýma očima pod vlivem alkoholu.
6. Žádný další materiál k montáži se shánět nemusí, sada je kompletní. Ta montáž by stála cca 300-500,- (podle toho jak rychle půjde starý sundat)
7. STK s otypovaným výfukem není problém.
8. Co vím, tak takovýto výfuk vydrží při denodenním ježdění 5-8 let dle typu auta.
9. Co do zvuku, v celém pásmu je zvuk hezčí, hlubší, nejvíce bude "hučet" v nízkých otáčkách pod zatížením s plným plynem. Mfilipe, věř, bude se Ti ten zvuk zamlouvat!
10. Hele, už jsem něco slevil, na výfucích mám prd, těžko jíti ještě dolů. Pokud ovšem nebudeš chtít učet, poslední slovo 9500,-
11. Žádný univerzál to není!
12. Myslíš si, že Renocar je pánbůh se svou nabídkou? Já mám v katalogu tento výfuk pod orig. Remus objednacím číslem 1865960532 na Bravu 1.8 16V 83kW.
13. Ten výfuk bude 100% poslední díl, ale vždy je to tak, že posledním dílem se myslí poslední odmontovatelný díl, čili pokud je poslední díl v jednom kusu s nějakým dalším tlumičem, bude součástí nového výfuku i tento další tlumič.
-
« Re: to mfilip
a neni to ten posledni univerzalni, taky s 82x67 ? Od remusu konkretne pro 1.8 jsem u fiatu nic nenasel na [odkaz] Jinak potrebuji komplet novy vyfuk od katalyzatoru az po koncovy dil, protoze vsechny dily uz jdou papa. Pokud by ten vyfuk na Bravu byl jen posledni dil, ktery se namontuje ke stavajicim 2 tlumicum ( vyfuk je nerozebiratelny ), nebylo by to pro mne dobre reseni. -
« Re: to mfilip
vyborne. Ale mam jako vzdycky spoustu otazek. Muzu se zacit ptat ? Co si mam predstavit pod pojmem "lehci sportovni zvuk" ? Nebyl by obrazek pro predstavu, staci nejaky podobny vyfuk. Z kolika tlumicu se vyfuk sklada ? Bude se muset kvuli tomu upravovat zadni naraznik, nebo uchyceni vyfuku ? Dal by se vyfuk namontovat u Vas ? ( neni problem prijet, rad si udelam z manzelkou vylet ) Kolik by to stalo celkem s temi ruznymi spojovacim serepetickami a musel bych je pravdepodobne shanet sam ? Doufam, ze ladene vyfuky obstavaji u STK. Ten vyfuk je nerezovy, da se ocekavat nejaka "neomezena zivotnost" ? Priznam se, ze nemam jeste jasno, jestli si muzu dovolit zaplatit o 40% vic za vyfuk. Nevim ani ceny ostatnich vyrobcu ladenych nebo obycejnych vyfuku. Potrebuju presvedcit zivotnosti a zvukem. Da se obecne rict, pri kterych rychlostech muze byt ladeny vyfuk tissi ? Rozumej, kdyby ten vyfuk stal treba uz jen 9000 s DPH, tak bych bezel pujcit penize, sebral dovolenou a zitra zvonim u dveri Autokomplexe. Vlastne to nejde, auto je u plastickeho chirurga. diky. -
« Re: podvozek
Na TD100 jsem nechal dat v 95.tkm pružiny Eibach EW4907001VA+EW3008002HA-dodává RENOCAR + preventivně nové tlumiče,značku už nevím.Byly to japonské,začínalo to na K...Podvozek se snížil o cca 30mm.Předek šel subjektivně více dolu.Zmenšilo se naklánění v zatáčkách,v rychlostech kolem 180km auto sedí podstatně klidněji a díky nelinear. pruběhu pružin je podvozek při jízdě subjektivně měkčí - podstatně se zlepšíla jízda na betonových úsecích dálnice.
Tutu úpravu Vám jednoznačně doporučuji.Pružiny byly ve slevě kolem 9000,-.
-
« Re: to mfilip
Proc hlavicko ? Moje 44Ah Bosch dostala pred mesicem 5 minutovou slehu, a zatim drzi. Ona asi tak zle na tom nebude, spis je to tim, ze se baterka pravidelne nedobiji jizdou, jezdim ted autem co cca 10 dni, jinak auto je u klempire, bude spraveny blatnik, kapota po kroupach, nalakovana kapota, blatnik, predni naraznik, zrcatka ma manzelcinych pokusech o couvani do garaze a zadni naraznik. Celkem bych se mel vlezt do 10 tkC. V nedeli se jdu na auto pripravene na barvu podivat a vyfotit, takze fotky casem budou. Pak jeste prijdou na vymenu loziska v zadu ( pri sklopenych sedadlech a jizde v zatacce se meni hukot ) a nevim, jestli jeste letos pujdu do noveho vyfuku. Pokud bych sehnal nejaky 2 laufovy ( tuneny ) s jednim tlumicem, mozna bych do nej sel do 10 tKc. -
« Re: Re:
Zase jsem se hrozne na zari upnul ( termin odberu pejska ) a nic. Musim sehnat stuj co stuj jinou cestou, je mi jedno co stoji. Chtel jsem at aspon jeden rodic je stejny jako od Rockyho. Neni to moc detinske ? Asi jsem ve veku, kdybych uz chtel zakladat rodinu ..... -
« Bez nadpisu
Brava furt, neni u klempire, tentokrat proto, ze si v lakovne vzali dovolenou. Nebude zatim ani nova krysa pes, narodily se 2 pejsci, bez saciho reflexu, kteri byli krmeni nejakou smesi a zdarne rostli. Smes po tydnu dosla, ta sama se nesehnala, koupila se jina, pejsci dostali prujem a zemreli. :-((((((((((((((((((((((((((((((((. -
« Re: demontáž autorádia
pouzivaji se na to 2 takove specialni plisky pro vytazeni. V servisu mi to udelali zadara a na pockani. Na tom radiu k pritahnuti moc neni, je tam jen zaklapnute. Proti vrzani by melo stacit, kdybys okraj radia u spojeni s palubkou po celem obvode nastrikal silikonovym sprayem. vlami: mne nekdy pripada, ze ty recenze nejsou vubec z nejakeho "oficialniho zdroje". Spis si je novinari uz napsane predavaji mezi sebou a tak se to tahne jako snopel. v MFDnes vysla rada recenzi na Bravu, citovali chvalu od TUV, ale kdyz v zaveru citovali nejakeho Panka, sefa vykupu z AAA, ze by uprednostnil nemeckou klasiku a ze italove maji problemy s tim a tim, tak je to v *...... -
"-- skrytý --" 30.07.01 00:00
« Re: BRAVA bravo? :)
Ano, ZN bere informace z TUV. Ale uz novinari nereknou vice (jak stare informace maji a odkud presne = co bylo hodnoceno). Sam se potykam s nekompententnosti nasich novinaru uvadet solidni a presne informace. Vybiraji si co chteji, skacou z jednoho zdroje na druhy, aniz by ho uvedli a pak k tomu zaujimaji "profesionalni" stanovisko, obvykle ovlivnene svymi negativnimi zkusenostmi. I proto jsem tento clanek nadhodil primo sem do vosiho hnizda :) -
« Re: BRAVA bravo? :)
Ze zrovna zminuje TUV, kdyz TUV 1999 dava bravu na 32.- misto s Mondeem a Carinou. A prave TUV delala test, o kterem jsem psal v p.580. BTW1:Psa neutratim za nic, utratili jej rodice nepozornosti + auto, dalsi psi mimino se narodi zacatkem srpna, takze od 1/2 zari uz bude zase veseleji. BTW2: kamil*: kamile, ty si na mne nevzpominas ? Jsem myslel, ze po nasich diskuzich si mne vryjes do pameti..... Brava je 8/1996, mam ji od 4/2000, mela 149 000 km. Pristi tyden jde na generalku blatniku, melo to byt tento tyden, ale klempir to spatne pochopil. -
JTF 26.07.01 12:29
« Re: BRAVA bravo? :)
Je s podivem, kolik různých recenzí se objevuje. Nedávno vyšla recenze v MF dnes na Bravo,a a tam je uvedeno zcela něco jiného. Například, že v podstatě majiteli nepřinášejí žádné problémy, nebo to že doplácejí na pověst starých Fiatů, jako je Ritmo a Regata a to neprávem! -
"-- skrytý --" 26.07.01 01:41
« Re: BRAVA bravo? :)
Slogra: A kdo by ho mel platit za napsani jednoho odstavce v nevyznamnych novinach (ZN) na nevyznamnem trhu (CR)? :)))) Je to pravidelna rubrika a autor se vzdy odkazuje na nemeckou statistiku (zebricek poruchovosti - ted ji mimoradne nejmenoval) a na zkusenosti z autobazaru ESA (nejcastejsi zavady - taky v clanku ESU nejmenoval). A kazdy tyden tam probere jiny vuz do 150000 Kc a nikdy si nebere servitky. Takze se na to podivej realnyma ocima. Ani jsem nezkoumal, jestli jde vzdy o stejneho autora, nevim.
Teda cekal jsem nejake konstruktivni zhodnoceni clanku, zatimco... nebudu komentovat.... -
« Re: Bez komentaru k provedeni prosim, k obsahu muzete:
Barva je super, vyfuk jeste pocka do leta 02, kdy pujdu na STK. Jeste nevim, chtel jsem hlinikovy Bosal, ale jsou to pry smejdy. Rad bych se poohlednul po nejakem "tunenem", pokud by to byl jen jeden tlumic, nemuselo by to byt az tak drahe a do 10 tkc, bych do nej sel. ( orig. 9 tKc ). Doufam, ze vas napadlo, ze kliknutim se dostanete na dalsi obrazky, casem tam pribude jeste muj byvaly forman, a snad i eRko. Brava ma 170 tkm. On ten vyfuk uz ani neni v takove kondici jak na foto, po jizde na dalnici, kde jsem nekolikrat zkousel maximalku, se "kapecku" vice rozlezl 1. dil za tlumice a 3. dil. U 3 dilu to vypada na venkovni korozi, zatimco ten prvni se rozlezl na obou celech. Ja su tak stastne, ze tam je 16 pristupu ( cca 15 mojich ). Uz se opakuju, ale ted pujde brava na opravu blatniku, kapoty po kroupach, nastrik kapoty, blatniku, narazniku. Do vanoce bych rad pridal spojlery na narazniky + prahy v barve auta, snad se to podari, dokud je berňák v Americe. neni nejaka nabidka spojleru na i-netu _ -
« Re: nespete, bando.
Jestli nekdo tady z Vas veri jednak MF Dnes a jeste k tomu nekomu z AAA (pravdepodobne Tomas Panek, clanek jsem necetl), musi mit opravdu zatemneno v hlave .... A koupit si v AAA auto muze jen ten, kdo si chce sebemrskacsky udelat diru do penezenky. Ted ale prakticka otazka / rada: U meho Brava 75TD se mi po 3 letech prodrela hlavni hadice z motoru do chladice. Prodrela se o plastovy vstup sani, ktery je nahore vepredu a ta hadice jde pod nim. Podivejte se na to u svych milacku (nevim, jak je to u jinych modelu), hadice stoji sice cca 1000,-, ale kdyz to prehlednete a upecete motor, bude to asi za vic :( -
« Re: nespete, bando.
Je fakt, ze Brava v dlouhodobých i krátkodobých testech vždycky sklízí chválu (až na světlý výjimky pseudotesterů, kteří se v autě ani nesvezli nebo někde na dvorku a jsou chytří jak radio). O to zábavnější, že ve stejných novinách, když píšou o použitejch autech, tak nějakej matěj - šéf nákupu z AAA hodnotí auta, co se týká vjhodnosti pro jednotlivý nátury jasně: VW - kdo chce kvalitu, Fiaty - jenom pěknej kabát. A o pár dní později v té samé MF Dnes zveřejní tabulku spojehlivosti a je to úplně naopak. To je asi to vyvážený zpravodajství. -
« nespete, bando.
V nejakem SM z kvetna, konecne dali recenzi ojetych aut: Bravy. Krom toho, ze vylozene achilovou patu nema, a kazi se drobnosti, tak tam bylo receno, ze v Nemecku delali test aut na 100 000 km a Brava tento test vyhrala nejen ve sve tride, ale i v kategorii vsech vozu napric tridami podle koncepce pohonu ..... Byla to 1.6 ..... To jsem necekal .... Za 100 tkm musela navstivit servis pouze 3 x - pokazeny zamek 5. dveri, prosezeny sedak ridice a nejak uvolnena spona na topeni nebo neco takoveho. Pak jsem cetl vysledek stejneho testu u Audi A3, ktere do 100 tkm muselo menit spojku i prevodovku, menily se taky zamky a jeste zacal opryskavat bezbarvy lak na vnitrnim plastovem oblozeni ..... Ach to nemecke dilenske zpracovani :-)))) -
« Diky Remus,
o autoshop2000 vim, pokud bych bral Bosal, bral bych jej z Polska za 6500,-. Rozhodl jsem se, ze vyfuk jeste polepim, aby vydrzel do technicke 8/2002 a prednost dam karosarskym upravam. Mala aktualita: v 12/2000 jsem menil svicky Champion ( 3bod ) za doporucene NGK BKR 6 EKC ( 2bod ). Spotreba se mi zvedla o 0,4 litru/100 km. Vymenil jsem to zpet a rozdil poznala i manzelka. Auto je klidnejsi v otackach nad 6000 se netrepe, vypada to dobre i se spotrebou. BTW: je fakt, ze to co Oktavce se muze stat kazdymu autu, nicmene Brava vychazi prece jen lip a to mne tesi. -
« to Wolff:
Imobilizér se choval tak, že jakmile stálo auto za letních veder dlouho na slunci, přestal načítat kód z klíče a auto nešlo nastartovat. Musel jsem pokaždé použít namačkání kódu pomocí plynového pedálu. V servisu zkusili vyměnit snímač kódu, bez efektu. Pomohla až výměna řídící jednotky imobilizéru. -
« nová Brava versus ojetá Octavia
Při založení rubriky jsem sliboval srovnání aut, které jsme kupovali s kamarádem ve stejnou dobu
a téměř za stejnou cenu :
Brava 80V 16SX nová
Octavia 1,8 20V v plné výbavě (ne klima) 2 roky stará
Brava, v záruce opraveno: čidlo immobilizéru - při vysoké teplotě interiéru nenačítalo a bylo nutné startovat pomocí kódu, synchronizační kolečko - při řazení dvojky to občas zarachotilo, těsně v záruce ještě opraven prasklý výfuk (!!), podle servisu výrobní vada.
Octavia: odešlo dálkové ovládání centrálu, poklepávání zámků. Fatální závada převodovky - něco se tam utrhlo a zničilo co se dalo - cena opravy 48.000 Kč. Škodovka se k ničemu nemá, auto je prý staré a má hodně najeto (3 roky, 72000 km).
Co vy na to ? -
« Re:
Pokud by se to nezhoršovalo a naopak tím klesla spotřeba, tak by mi až tak nevadilo, že to střílí jako z děla a třese se to jako sulc :-) Jenom se mi s tím nějak nechce vyrazit na dovolenou po Evropě ...
Na druhou stranu do servisu jezdit každý měsíc je dost drahá sranda -
wolff 28.05.01 11:06
« Bez nadpisu
Bobrr, zdá se mi, že se motor, když je studený tak při 1. třech zařazení trošičku zakucká. A tohle jsem zjistil po garančce. Ale na druhou stranu o moc klesla spotřeba. Takže bych si typoval, že to bude něco ve stylu přiškrceného vstřikování. Ale řeknu ti to asi takhle. Není to zase až tak zlý, aby s tím člověk šel do servisu, vyplázl jim za to peníze a oni by to stejně nedali do kopy. A jak říkám spotřeba šla o litr v průměr dolů. -
« Bez nadpisu
Když nastartuju studený motor u své milované 1,6 bravičky, jde hrozně nepravidelně, střílí a kucká se, zkrátka hrůza. Pokud se mi podaří ho dostat plynem do vyšších otáček, tak po jejich klesnutí už jde pravidelně jako by se nechumelilo, stejně tak, jako když motor stopnu a zkusím nastartovat opakovaně. Když je motor jenom trošičku zahřátý, tak se chová taky úplně normálně. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost ?







