Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Záběh
Změnily se jízdní vlastnosti po nasazení tohoto rozměru pneu? Není to příliš tvrdé? K té ceně: každý dealer poskytuje jiné podmínky, které asi odrážejí zájem na rychlosti odprodeje. Proč mít v prodejně levný Brava, kdyř se lidi chodí koukat na Stilo? Mohou přece zjistit, že Brava dostatečně splňuje jejich požadavky a takhle ty Stilo na silnice nedostanou. A co je lepší propagace? -
« Re: Záběh
Na Bravu doporučuju 195/50/R15, vypadá to super a třeba Bravura v tomto rozměru moc nestojí.Motor o ničem vědět nebude,ten má síly dost.Masku bych neměnil,spíš bych se poohledl po čočkových světlech z Marei ELX, pak to nemá chybu.Můžu vědět kolik ta Brava stála? Byla nějaká super cena,když je to výprodej? -
« Záběh
Ahojte. Opět jsem udělal "chybu" a začátkem měsíce jsem zakoupil nového Fiata, tedy Brava 80 SX.(Je to můj celkově třetí a druhý nový Fiat). Chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s: 1) záběhem - otáčky v závislosti na již ujetých km apod. 2)na léto chci pořídit 15" alu disky - jaký rozměr pneu doporučíte pro objem motoru 1.2 a 3)všiml jsem si, že je možné pořídit masku na Brava/Marea s novým kulatým logem - máte ji někdo? Nechci měnit masku u nového auta, ale zajímalo by mne, zda se vám líbí? Díky. -
« Re: to mfilip
dobre, jsme domluveni. Ozvu se, jakmile budu vedet presny termin. Je tu se mnou zena, takze nebudu to komplikovat, prijel bych 21.2.2002 ve ctvrtek rano, nejlepe kolem 6:30- 7:00 rano, abyc se vyhnul spicce. Adresu si zjistim, podle www.chiptuning.cz. Vyhovuje ? diky -
« to mfilip
1. OK, takže závazně objednávám výfuk a termín si vybereš podle ženy.
2. Funkčnost katu lze zjistit proměřením emisí před ním a za ním. Hlavně aby nebyl poloucpaný, ještě nějak fungoval, ale tvořil zbytečný odpor.
3. Pneu si přehoď, tak jak mají být. To je ale servis! Mrkni na ty zadní, jestli s tím velkým tlakem neutrpěli "poskákání" na vzorku.
-
« Re: to mfilip
takze parada, uz tomu rozumim. Cena je vyborna, muzes se mnou pocitat na 100%. Chtel bych to realizovat bud v tydnu od 18.2.-22.2. nebo 25.2.-1.3.2002, podle toho, kdy bude mit mlada volny den ve skole. Cena je vyfuk cca 11 000, cca trubka 1 500-2000, prace cca 1000-3000. Ten katalyzator by mel byt funkcni, pred 2 tydny jsem to nechal dat na "examiner" a podle nej je motor,lambda a kat naprosto v poradku, mam od toho nejaky papir s cisly, kterym nerozumim. Rekli mi, ze pokud by byl kat spatny, examiner by to poznal, zvlast jsem se na to ptal, i kdyz si nejsem jisty znalostni servisniho technika, je tam par mesicu. A muj oblibeny servis mi udelal bekovinu, kdyz jsem po nich chtel, aby mi vyvazili pneu a prehodili na stranach predni za zadni, zjistil jsem kvuli huceni ze predku, ze neco neni v poradku. Zadni nebyly prehozene vubec ( protoze je na obou dvou o 1-2 mm hlubsi vzorek ) a predni mi prehodili na naprave, takze mam napredku pneu s opacnou rotaci. S usmevem mi rekli, ze mi dofoukali pneu, ale ve predu mam 1.5 a 1.7, zatimco vzadu 1.9 a 2.1. Za vyvazeni pneu a "prehozeni" jsem dal 300 Kc, takze 100 nasobne ponauceni se potvrdilo, kdyz co si clovek nepohlida sam, to nema. Diky. -
« to mfilip
1. OK, žádné lazení časování nebude. Dáme výfuk a uvidíme.
2. Ta trubka je prkotina, když 1500,- tak moc!
3. Ten výfuk nemám skladem, musím jej teprve objednat, až dáš pokyn. Až bude skladem, můžeme se domlouvat na termínu.
4. Neděláme obchod se Spei, Bosal, atd.. Nicméně díval jsem se do jejich katalogů, abych viděl jak ten výfuk na Bravu vypadá a tyto firmy nabízejí právě přesně to, co máš v autě, čili oba tlumiče v jednom. Remus dělá jenom zadek...
5. To je otázka... Může ta díra dělat problém, ale také nemusí. To je případ od případu. Obecně největší "brzdou" ve výkuju je kat. Pokud tam je a je funkční a průchozí, nic dál plyny nezbrzdí více, pokud ovšem není zadní díl totálně zacpaný, což se také někdy stává (poznáš to na plný plyn v otáčkách strašně rychlím prouděním malého množství plynů). Velký problém bývá netěsné potrubí před katem (svody u hlavy, svody u spoje dole, atd), které oním falešným vzduchem popletou lambda sondu. Za tím katem netěsnost může dělat problém tehdy, když způsobí takové víření, které "poplete" směr plynů a jejich pulzaci. Žádné jiné čidlo zde není, kromě lambda sondy.
6. Tak mě ještě napadá, jak je na tom kat? Není rozsypaný nebo ucpaný? To také může být problém v proudění! -
« Re: to mfilip
Diky ATX. Nebudu blbnout s nejakym nastavovanim a brzdou, protoze nez mi snizena spotreba vrati investici do brzdy, budu mit vousate deti a asi uz i jine auto. Uz ti mozna pripadam otravny s tou cenou, ale ja nechci naklady na desetihalere. Ja znam cenu vyfuku s dokladem, znam pribliznou dobu a cenu prace, ale prd vim o trubce, jestli tam staci dat obycejnou tenkostennou, nebo se tam dava nejaka pozlacena ci specialni. Nevim jestli bude stat 1000 nebo 10000, a to bych rad priblizne vedel, protoze je to posledni, co mi k rozhodnuti chybi. Staci treba rict ze trubka bude stat 1500-3000 Kc a ja budu spokojen a muzem se uz domluvit. Do Brna bych rad jel s manzelkou, udelali prosli bychom se behem opravy po meste, ale ma az do poloviny unora zkouskove obdobi, az pak bude vedet rozvrh na dalsi semestr a v nejakem jejim volnem dni bych mohl prijet. Pokud ale treba reknes, to je pozde, ja se toho vyfuku potrebujes do konce ledna zbavit, at tu o nej furt nezakopavas, tak prijedu okamzite. Velke diky. Jeste bych se s dovolenim blbe zeptal na “Jako náhradní díl, čili aftermarket podobný originálu, se dodává celý ten spojený výfuk, čili prostřední díl+zadek dohromady“ - „zadek“ v te vete není Remus, ze ? Pak uz bych tomu rozumel, ale snad nedelate obchod s nejakym Spei, Bosal, Walker, apod. Ja jsem nejak blbe pochopil v pr.695, ze ten prostredek se zadkem je cele od Remus. Jinak třeba ještě, kdyby třeba obecne byl diravy tlumic, ne ucpany ale třeba by uz část vyfukovych plynu, sla pryc hned na prvnim tlumici za katalyzatorem, v mistech kde jsou cela napojena na ten oval, taky by to obecne mohlo zvednout spotrebu ? Třeba tim, ze by vlastne nejak klesl v potrubi tlak a to by zmatlo přes nejake cidlo ridici jednotku ? Jestli by to bylo na dlouhe vysvetlovani, tak se netrap, ja bych to třeba nepochopil. Ptam se obecne, abys mi neodpovedel stylem „ hele nespekuluj, nech to byt, vymenime vyfuk a pak se uvidi“
-
« to mfilip
1. Nepochopil jsi to dobře, Remus dodává jenom zadek. Asi přemýšlejí tak, že buď zákazník originál rozřízne a namontuje k tomu zadek, nebo originál vyndá a namontuje trubku+zadek. Jako náhradní díl, čili aftermarket podobný originálu, se dodává celý ten spojený výfuk, čili prostřední díl+zadek dohromady.
2. Časování se dělá mechanicky nastavením vaček vůči klice, ale myslím, že to nebude nutné.
3. S tou spotřebou to máš tak. Musíš se rozhodnout co chceš, jestli výkon, motor musí točit a stávající koncepce umí udržet určitý rozsah otáček, čili stratíš spodek, získáš vršek. Anebo obráceně, pro malou spotřebu všechno natlačíš do spodku, motor pojede dobře dole, ale nebude mít výkon. Tohleto se dá udělat změnou časování stávajících vaček do určité míry, anebo potom dále výměnou vaček. Originální řešení je kompromis, který vyhovuje jak důchodci, tak sportovnějšímu řidiči. Ideálním řešením, je variabilní sání a variabilní časování ventilů, kdy se rozsah použitelných otáček oproti klasickým řešením značně rozevře, ale to bohužel nemáme k dispozici. Závěrem bych řekl, že si na 90% myslím, že bude nejlepší to nechat tak, protože ten výfuk v dané konstrukci to nijak nerozhodí. A nebo můžeš nechat motor změřit před a s výfukem a případnou změnu v charakteristice hned uvidíme a z ní se dá lehce určit, co se stane se spotřebou.
4. Cenu přece víš, výfuk+trubka+montážní operace. Co bude stát ta trubka + montáž na desetník nevím přesně, proto neuvádím nějakou konkrétní cifru. Ale milion to nebude:)
5. Termín domluvený doředu není problém... -
« Re: to mfilip
super. Libi se mi to bez toho prostredniho dilu. Ale ted mam otazku proc ho i Remus dodava jako nahradni dil ?To posunuti dozadu casovani vyfuk. ventilu se taky dela docela bezne ? Ma to i nejaky vedlejsi negativni dopad ? Jestli by to snizilo spotrebu a jinak by to v nicem neuskodilo, beru to vsemi 10, ale mam vstrikovani a ridici jednotku Hitachi, budes mit na to elektronicky vercajk ? Ja vim, ze toho chcu moc. Takze, zvuk bude super nejlepsi, co z toho muze byt, na STK proti tomu taky nic mit nebudou, bude mi to delat nejvetsi profik, je to jedno z nejlevnejsich reseni, snad jen aby se nezvedla spotreba, ale snad ne, protoze se posune dozadu trosku casovani vyfukovych ventilu, pokud je to zarucene. Takze zbyva vedet pribliznou cenu a nejaky termin. No snad v tom terminu nebude nejaka snehova kalamita, abych dorazil. Nejvhodnejsi by pro me byl ctvrtek, v podstate v jakemkoliv tydnu. -
« another to mfilip
mfilipe, můžeš mi připomenout adresu na ten test spolehlivosti, jak v něm Brava vyhrála? Uváděl jsi to tu asi před rokem, tenkrát jsem se do toho díval a potřebuji tam ještě na něco mrknout. Bylo to tenkrát testovaný někde v Británii. Děkuji předem za kladné vyrízení mojí žádosti :-) -
« to mfilip
1. To si nemyslím! Kolik jich v tom servisu takto otestovali, že to tvrdí? Hele, podstatná a největší záležitost pro protitlak ve výfukovém potrubí je katalyzátor, a ten zachováme. Bez katalyzátoru se motor zbytečně moc vyplachuje, čili má zvýšenou spotřebu a přijde o Mk v nízkých otáčkách. Já bych to osobně u 4 válcového motoru udělal tak, jak jsem ti to popsal. To je vyzkoušená, osvědčená konstrukce, která dobře jde odspodu i ve vrchu a navíc má exkluzivní zvuk. Podle mě, jen ten další tlumič jedině kvůli hluku a jeho absencí se nic nezmění. Když jej tam dáme, zlikvidujeme 80% barvy zvuku zadního tlumiče.
2. Navrhuji takto, uděláme to bez něj, otestuješ poměříš a když by nevyhovovala spotřeba, ten prostřední tlumič můžeme doinstalovat později. Anebo, varianta 2, posuneme trošku dozadu časování výfuk. ventilů a tím snížíme ztráty ve výplachu a jsme v podstatě tam, kde chceme být.
3. Zákazníci neříkali nic, průběh Mk a P OK, zvuk vynikající. Spotřeba - nevím, bo ne všichni si ji evidují a jezdí na ni. Každopádně, logicky vzato, když neukradneme Mk v nízkých otáčkách, nemůžeme zvednout spotřebu. -
« autokomplex
Opet k vyfuku: byl jsem dnes v servise, kde mi rekli, ze neni dobre natahnout trubku od katalyzatoru, ale ze by se tam mel dat jeste tlumic ( nabizeli mi na Barchettu se stejnym motorem za 3000,- ), duvodem je pry zvysena spotreba. Nevis o tom neco ? Ty si prave psal, ze k tomu Remusu je jako nahradni dil dodavan prostredni tlumic. Ty bys doporucoval vyprdnout se na prostredek od kataku po Remus dat trubku - uz si to urcite delal - nestezoval si nekdo na spotrebu ? Kdyby si mne ujistil, ze s tim nebude problem, mohli bychom se uz domluvit. Nebo bych bral jen Remus a zbytek s prostrednim tlumicem nechal namontovat v Havirove. Vlastne resim jen, jestli ten prostredni dil k necemu je. Velke diky. -
« to mfilip
1. Dělá se to tak.
2. Co by se to STK nelíbilo, kat. tam bude a jako závodnička to řvát nebude.
3. Nic nebude rezonovat a bude to mít ten nejhezčí zvuk, co je možné z toho dostat.
4. To víš, že jsme schopni to udělat, kolik to bude stát nevím, podlo toho kolik práce, a kolik času? cca 1/2 dne... -
« Re: to mfilip
hm tak to je blbe. Takze misto 2 prostrednich dilu trubka, misto koncoveho dilu Remus. 1. Dela se to tak bezne ? 2. Bude se to libit na STK ? 3. Nebude ta trubka nepatricne rezonovat a treba neprdne priruba ke katalyzatoru ? 4. Jste schopni to udelat ? Predpokladam, ze uz jste to delali. 5. Kolik bude ta pripadna cela akce stat penez a kolik zabere priblizne casu ? diky. -
« to mfilip
1. Nespekuluj a nech to proměřit:)
2. Tak ten Remus je jenom zadek. Jao náhradní díl je výfuk dodáván i s prostředním tlumičem, nicméně Remus je jenom zadní díl. Já bych to udělal tak, že na ten prostředek bych se vyprdl, nahradil jej trubkou a naimplantoval až ten zadní Remus. -
« to mfilip
1. Ucpaný KAT i výfuk může hodně zvýšit spotřebu!
2. Jestli je olej nahoře na části svíčky, která je nad hlavou, není původem válec motoru ale nějaká netěsnost nahoře někde pod víkem ventilů.
3. Nech to auto trošku proměřit v servisu, takové elaborace na rampě jsou na dvě veci! -
« tak nevím
Bravu mám už 3 dny v servisu. Začalo být hlučné (ventily) a v zatáčkách poblikávala kontrolka oleje. Zastavil jsem a zjistil, že celý motor je od oleje a měrka úplně suchá. V servisu zjistili špatné gufero (nebo tak nějak se to jmenuje). Tak teda nevím - auto staré 2 roky a taková závada ? Zdá se, že na řečech o kvalitě Fiatu něco bude. -
wolff 16.11.01 14:52
« Bez nadpisu
Závodit? Já to navrhoval s tím měřením času. Jen nevím teď kde. Jo vlastně v Kohoutkách už to zpravili, ale v noci to už vcelku klouže jak sviňa. Tu Hufovu Fabku neberu vůbec jako soupeře. To je prostě lenochod. Nechce se mi závodit s naftou. Nepřipadá mi to zase tak smyslný, abych do toho šel. Já to napsal, když mě vyprovokoval. Neozval se. To je jeho problém. Nemám přece povinnost čekat až se pán uráčí. Nemám zase tolik času. Já vím co moje auto svede a co ne. Fabka prostě není soupeř. -
« Re: to mfilip
fajn nevadi, ale muze treba mene propustny vyfuk nebo kat zvysit spotrebu pri stejnem rezimu jizdy? Dneska jsem mel 6,9 loni 6,2. Termostat je v poradku, svickama to neni, v motoru je plna syntetika Valvoline. Muzu se jeste podivat pohledove na lambdu, ale pokud tam vylozene nebude vytazeny konektor, nic nezjistim. Je tu jeste jedna vec. Jedna svice je vzdy oproti ostatnim o dost vice od oleje, ne primo "knot", ale zavit a dokonce i trosku gumovy nastavec civky, ktery je nad svickou. Myslel jsem, ze je nejaka necistota na dosedaci plose pro tesnici podlozku svicky, tak jsem ji ocistil. Nevim odkud se tam ten olej muze brat, myslel jsem ze otvor pro svicku je jedine misto, kudy se muze olej z motoru dostat. Ze by tim unikem valec ztratil kompres a auto zacalo o 10% vice zrat ? Vim, ze je to na dalku slozite, ale ze svych zkusenosti muzes rict, kde bys hledal nejpravdepodobnejsi problem ? diky. Jo poklepanim vyfuku se ozyva zvonkohra, kat jsem nepoklepaval, ale v sobotu si zajedu na rampu. -
« Re:
No ATX te fabce pridal par koniku. Dost koniku (a kuva
uz zase povidam v jednotkach, ktere nejsou SI. Zachvilku
tu zacneme s palcema :-). Ty mas mazdu 323, zejo (
nebo proste nejakou takovouhle vysokoobratkovou
svini)... No, nevim. Rad bych ale ten race videl.
Idealni by byl okruh -- otestuje jak podvozek,
tak max speed.
No a kdyz pojedete kazdy sam a pak si vymenite
auta, tak te nesestreli. A kdyz ti pujcene
auto rozbije (nebo ty jemu), tak se to da jednoduse
vyridit :-) (i predem pravne podeprit)...
Kdyz jsi byl "blbej" a nechal ses vyprovokovat,
tak bud alespon chlap a dotahni to do konce :-) -
« Re:
Hele, nech ho bejt :-)
Ne, delam si srandu. Ale udivuje mne, mezi cim
se rozhoduje. Bud chce velke auto (kombika),
nebo "kompakta" (proste bez *). Vzdyt
kazde auto je jine?
Ja osobne bych si vybiral auto podle rozmeru (vnitrni i vnejsi),
pak podle motoru, vzhledu a nakonec podle vybaveni
(predpokladam, ze ke vetsine aut se da rozumna
vybava dokoupit). No a nad tim vsim se vznasi
strasak ceny :-)
Fakt jsou tyhle auta "jina" a nelze mezi nimi
vahat. Jestli ale jeho preferenci nove a hezke vs
starsi a... (a tady necht si kazdy dosadi sam :-),
tak to ma tezke.
BTW jestli chces neco moderniho
a hezkeho, proc nesahnes po nejake Alfe? (nevim
jak jses na tom s penezma, ale vzhledem k tomu,
ze si chces kupovat nove auto a vyhodit 200kKc
oknem, tak to asi nebude zle :-)) -
wolff 14.11.01 20:22
« Bez nadpisu
Pokud jde o ten race, tak si ho klidne dám - já mu dokonce napsal mé telefoní číslo. Jenže sem teď s časem naprosto bídně. Všude běhaj termíny, já sem od 7 do 7 v práci. Nevím kam dřív. Ve škole sme dostali nové granty, rozbíhá se výzkum... Fabie se nebojím, jen bych měl strach aby mi moje auto nerozstřelil, nemám ho pojištěný a kvůli němu ho pojišťovat nebudu. Nechci podceňovat ATXe, ale myslím, že s tím motorem nemohl udělat takové zázraky, aby nějaká Fabka měl lepší zrychlení než moje auto. Zvlášť do kopce. I kdyby přidal motoru pár koníku, tak furt tam zbyla ta nemožná převodovka. S těma převodama prostě nikdy závodní auto nebude. Ciao -
« Re: Re:
Já si myslím, že když ještě chvilku vydržíš, tak ta Marea Weekend bude za lepší cenu nebo aspoň s tím novým JTD 85 kW ( aby ses mohl potkávat s novýma Stilama v servisu kvůli nezaběhnutýmu motoru :-)) Za stejný love je to vyšší užitná hodnota. A Marea Weekend se ještě určitě pěkných pár let neokouká. -
« Re: Re:
Chces NOVE Stillo, ktere bude mit (zrejme, jako
X zcela novych modelu vozidel i jinych znacek)
pocatecni problemy s vyrobou (kvalita,
vychytavani much), nebo chces starsi, zabehnuty
model? Chces nove auto, ktere nikdo mit nebude,
nebo auto, ktere ma X jinych lidi (ale zas ne
tolik jako Fabie, Felicie nebo Octavie)?
Ja bych sel do vetsi a bug-free Marei a pak bych
koukal zavistive po "hezcich" Stillech :-) Kdyz
bych si koupil Stillo, trebas by mne srali
castejsi navstevy servisu, mensi auto, trebas
se bude vice krast...
Hm... Blbe rozhodovani :-) -
« Re: brava test
Zajem na srazeni image znacky Fiat....
Ja ho mam, protoze pak budou mit levnejsi
ojetiny :-) Mozna ho ma i konkurence, protoze
si pak Fiaty nikdo kupovat nebude a koupi
si auta od konkurence?
Image (neboli jak se na nej koukaji jini) auta mne
moc nezjima -- chci auto, ktere vydrzi, je levne
a splnuje dalsi me pozadavky (prostor, motor,
vybava, vzhled).
Pro ty rejpave: image auta nemusi byt vzdy
a pouze tvoren soucasnosti -- prave Fiat si muze
za horsi povest starsimi auty a tim, jak to u nas
s po revoluci (ale i ted) se zastoupenim Fiatu
vypada. -
-
« Re:
Jo to souhlasim.Jenze kdyz si vemes tu vybavu a dle toho kam Mr.Testore miri - tj.GOLF,Focus apod. - tak ho na druhou stranu chapu.Nicmene,spocitej si jak dlouho jeste se bude Marea prodavat,v jaky vybave a co je vyhodnejsi?!
A tak si rikam,chci novy STILO (sentiment zvany FIAT)jenze ne za kazdou cenu.To radsi si koupim MAREU slusne vybavenou - i kdyz design starsi,vzdYt zas nebyly tak spatny........?!Nevim,mozna se mi to rozlezi. -
« Re:
Jo loupe nerezavi ale loupe jak v krizi.Budu menit - puvodne STILO jenze po testikach a tak vubec nejak jdu do asi Marea,jeste nevim.Normalne ted zas zacala se mi tam v kufriku srazet voda,nikam neodparuje takze si dovedes predstavit co se tam asi deje - fakt kouzla a cary - plisnicka apod..Rychle pryc-potrebuju novy auticko.A zas FIAT!!! -
wolff 30.10.01 13:32
« Bez nadpisu
Teď sem si vzpoměl. S tím lakem. To je zajímavý. Asi si ho nechal někde blbě stát...No to se může stát. My garážujem, takže tyhle problémy jdou mimo mne. Ale jednou se nám povedla trochu štrnknout. No tak zpravovali lak. A ono je to zajímavý. Ta vrchní vrstva laku mi připadal, jako by byla dána na nějaké jiné vrstvě, která mi připadala jako velmi tvrdý plast. Prostě ne že by se jednalo o klasický antikorozní nátěr(ten tam je taky a aspoň 4 vrstvy), ale o takovej plast, po celé ploše auta...Je to zajímavý. Fakt je ten, že to prostě rezivět nemůže. Loupat snad ano, ale rezivět nikdy. -
« Re:
Krom tech tlumicu coz je spravne - klapaj a pekne nahlas vetilky - teda syntetika trochu pomohla - auticko posledni dobou spatne tahne - vaze se na ty ventily asi - normalne se mi zamlzila pristrojovka a vubec nic 2 dny nesvitilo,nesla rucicka od tachom. - tak jsem rozebral a vsechnu vlhkost musel vysusit,a co me trapi je smrad od benz. privodu,resp. za tepla jak jde venku teplota tak okolo 15-18C tak je v aute smrad no vis jakej??
Jinak lak se krasne loupe - a to je original -,termostat tez obcas zazlobi,no ono se zase neco najde,jenze to uz snad me nebude bolet -STILO is STILO. -
« Re: Re:
tiez som si myslel, ze mi termostat neukazuje spravnu teplotu, ale nechal som termostat skontrolovat a otvara sa pri teplote 90-92 °C- takze tiez s tym jazdim dalej. Pri beznej jazde je asi 0,5cm od stredovej ciarky. ´Ked vsak jazdim razantnejsie je k stredu blizsie. -
« Re: Re:Ach ta Brava!!!
No tak ja Ti reknu mam najeto 122000 a zacina se sypat jak domecek z karet - nejvyssi cas vymenit.- Tak jak me srdce voli - zas Fiat - asi jsem nepoucitelnej,srdecni zalezitost - takze STILO.
Jinak - drzela do 65000 pak se zacalo sypat tak jsem jeste 2 roky vydrzel a ted uz ala do luftu.Jo je to 1.8 16V 96' -
« Re: Re: Termostat Brava, svíčky
Tak Vás po dlouhé době zdravím a musím se vyjádřit k pochybnostem a dohadům ohledně svíček. Asi 80 tis. km jsem najezdil na Brisk DOR 15 LGS /ne bez výměny !!/a mohu zodpovědně říct, že bez sebemenších problémů v jakémkoliv režimu.Mám pocit, že teď už bude zase jiné označ., mam to napsáno někde ... K tomu používám olej polosynt. Texaco z Makra za cca 500 Kč 5 lit. Od plné synt. jsem ustoupil, není to jen z mojí hlavy. Nenechte si čistit hlavy v servisu s Tutelama apod. za nehorázné peníze. Viskozita je daná a výrobce žádné značky oleje si nedovolí to ošidit. K tomu termostatu. Je všeobecně známo, že roky 96 měly problémy s termostatem. Nevyhly se ani mému autu a to v nejlepší době, tj. na dovolené v Itálii. Praskla příruba-odlitek k hadici, výměna nutná. Chlapci na Sardinii ve značkovém servisu se ukázali tak, že ještě dnes o nich mluvím s respektem. Takový servis Fiat co se týče rychlosti práce, chování, pořádku a odbornosti jsem u nás neviděl, všechna čest.Rozhodně to nebylo v duchu "pane, zkusíme se na to podívat, uvidíme, nevíme, možná, asi .../ Těleso je jinak konstruované, je masivnější a částečně se upravují hadice. Doporučuji těm, kdo má staré provedení, vyměnit, asi je to potká, mně to trvalo 160 tis.km. Už podruhé ale budu měnit napínací kladku rozvoďáku, zase chrastí jak kafemlejnek a nemám nervy na to, jestli se nevysype. Údajně jsou na všechny značky aut pouze 2 výrobci na světě a to Kanada a ještě někdo. Kdo jste je měnil, jaké s tím máte zkušenosti ? Máte někdo najeto s Bravou více než 200000 km ? Zajímají mně zkušenosti.
-
« Re: Re:
mno problemy s termostatem Bravy mely a to skoro vsechny, tyka se to ale jen prvnich rocniku. Rucicka by mela byt v pripade bezvadneho chlazeni presne na tom stupinku uprostred ctvrtkruznicove vysece. Kdyz tam neni nemusi to byt spatne, ale pokud je neco spatne, bude to na 99% termostat. Poznas to kdyz rano na studeny motor ujedes treba 2 km , a kdyz uz ti bude ukazatel neco malo ukazovat, zastav, dej ruku na chladic a mel by byt totalne studeny, nesmi byt vlazny, pak je termostat v * a dobra alespon je, ze aspon propousti vodu. Termostat na moji Bravu 1.8 stoji 1300 Kc, protoze je to s prirubou nerozebiratelny dil. Ani po vymene termostatu se mi rucicka nedostala na ten stupinek na ukazateli a proto jsem to nechal na pocitaci u Fiatu proverit a zjistil jsem, ze termostat je v poradku, otevira se pri 88°C a ukazatel na palubce zustal porad 0.5 cm pod stupinkem. Zkousel jsem vymenit cidlo pro palubku za 380 Kc, ale nic se nezmenilo a tak s tim jezdim dodnes, budto to tak ma byt a je to spravne ( dalsiho majitele 1.8 neznam, aby mi rekl jak jemu to ukazuje ) anebo je vadna palubka a tu nebude kvuli takove prkotine menit. -
« Re: Re:
já tam mám "LOR 15 LGS", to jsem si našel podle označení motoru na www.brisk.cz v katalogu. Koukal jsem na ty stránky, ale oni nějak změnili značení? Zkus tam zavolat, řekni co tam máš a oni ti najdou náhradu. Můj motor má 77 kW, označení 835 C2.000 a vážně jede, že se nedá jezdit pomalu. Skoro bych řekl, že si to spolu potřebovalo trošku sednout, ale hned od začátku to jelo líp, na volnoběh to šlo výrazně klidněji. -
« Re: Re:
vyborne, tyhle ty informace potrebuju, doufam, ze auto jede jako "vymeneny" k lepsimu. Nemuzes mi sem hodit oznaceni tech brisku, mam 1.8 16V, Brisky se pry konkretne pro tento nedelaji, ale podle tabulek se tam nejake hodi. Kdybys mi dal oznaceni, ktere by se shodovalo s tim, ktere chci koupit ( oznaceni jsem zapomnel ), byl bych klidnejsi. Ono totiz Brisky nekdo bud moc chvali anebo moc hani. diky.







