Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
- 
	
							
				
				« Re: Re:
ty kliky jsou z nějaké měkčí gumy či plastu a jsou dost orvaný, nevím, jestli to má jenom ta moje F.B. nebo je to klasika u všech, ještě jsem nestačil očumět ostatní Bravy. Ještě mám dotaz, má smysl rvát do 1,4 12V jako olej plnou syntetiku, nestačí polo, prý je polo v tak málo (méně) výkoným motoru skoro lepší, jak jsem koupil, tak prodávám.... - 
	
							
				
				« Re:
nerozumim, kliky od dveri ? Klika plast komplet kolem 750 Kc, a takovy pant ( pres ktery se klika pohybije pri otevreni a ktery se mi prave zlomil uz na druhe klice ) stoji 112. Byl jsem se svou 1.8 dodelat na vyfuk stredni dil, sice to neni tiche jak original, ale z 200% narustu hluku, kdy jsem mel jen koncovy tuneny dil, ted jsem asi na 20% uvnitr hlucnejsi od originalu, ale za to se sportovnim zvukem. Je to zvlastni, na stejne trase, za stejnych jizdnich podminek, ale se starym vyfukem jsem mel prumer 6.6, s novym tesne pod 6 l/100 km, pri prumernych rychlostech 80 a 82 km/h. Pritom jsem zpatky jel nekolikrat kolem 180 km/h.Ty spotreby 10-12 l jsou pro mne nepredstavitelne. Nejvetsi prumer jsem mel loni prosinci v mrazech -20, pri nakupech pred vanocemi a blbnuti na snehu - 7.2. - 
	
							
				
				« Brava je paráda
Pánové a možná dámy, ale pochybuji, tak jsem dříve vlstnil Tipo a nechal jsem se ukecat keci typu, Fiat je *, pořiď si nějakou kvalitu a po několika modelech od Peugeota, Renaulta, Opela jsem si předevčírem koupil Bravu, sic 1,4, která tady není vynášená do nebes ale dá se říci 110% stav, musím říci, že je to nádhera, kam se hrabou ty "lepší" nefiati, uvidíme, jak bude šlapat dál, ale zatím dělám vrrrrrrrrrrrrr blahem, nádhera, jo už můj otec nedal na Fiaty dopustit a asi se mají starší lidi poslouchat, jinak vás všechny zdravím a těším se na další počtenou. - 
	
							
				
				« Re: Startovani
Ahoj Bobrr. Cetl jsem tvuj prispevek z minuleho roku (prispevek 567) a chtel bych se zeptat zda jsi uz zjistil proc Ti tva brava pri startu sla nepravidelne. Mi se stava to stejne. Kdyz stoji tak den tak po nastartovani jde stratsne nepravidelne. Kdyz ji plynem dostanu do otacek tak je to OK. Mam stejne jako ty 1.6. Diky. - 
	
							
				
				« vačkový hřídel
mám Bravu 1.4 rv 95 najeto 90tkm a tři vačky na vačkovém hřídeli jsou o 3 až 4 mm sjeté, uplně v *, zná už někdo takový případ ojetí vačky? nebo sem jediný? mazat to maže, jinak skvělé auto, akorát teď nestartuje nebo až po delší době, jo a urvaly se nam skoro všechny vnější kliky, dřívější majitel se o to fakt moc nestaral. - 
	
							
				
				« Bez nadpisu
Taky mne to prekvapuje, zejmena kdyz mam na aute uz 180 tkm. Neni to uz nove auto, ale pripada mi jeji stav solidni. Je tu par prispevku z posledni doby, kdy se nadseni zmenilo v tragedii, ale ja to nepausalizuju na Fiaty obecne, staci se podivat jake problemy trapi Skody Fabia. Od rozvrzaneho interieru az po zadreny motor. Bravu taky casem prodam a zkusim asi Seata, ktery mi ji designove, cim dal blizsi. Zvlaste, kdyz jsem videl novou Ibizu, kterou delal nejaky navrhar z Fiatu ( je dost podobna prave Alfe 147 ) Zadna soucana produkce Fiatu se mi moc nelibi, Stilo je pro mne zadkem moc japonske. - 
	
							
				JTF 15.03.02 12:14
« Re: Re:
To je vycerpavajici, ja si Tvoji Bravu pamatuju z min.prispevku,jen jsem si nemohl vzpomenout na ten Airbag u spolujezdce. Ta spotreba je fakt super. Jen mne zarazilo tolik negativnich prispevku na Bravy v tomto foru. Ja ze sveho okoli znam nekolik majitelu Bravy a jsou spokojeni, ale nikdo nema 1.8. Jeste k te Brave, vcera jsem si ji prohlizel, ale je dost poskrabana i elektrony jsou lehce poskozene, tak nevim, mozna by sel s cenou jeste nepatrne dolu. - 
	
							
				
				« Re: Re:
Nema. Stanadardni a zadna jina vybava ELX ( v CR pouze u 1.8 ) je oproti 1.2 a 1.6 rozsirena o ABS,slitinova kola,el.ovladani zrcatek + mlhovky. Oproti standardu mam navic jen ovladani skel i vzadu. U 1.8 do r.v. 98 je i jina palubka, na nekteych mistech je takova mekcena guma na plastu. Ja jsem s Bravou spokojeny, sice ji uz nemam tak rad, jak drive ( zacalo, no mozna od zacatku mi neco na spodku huci ( uz i ja jsem presvedcen, ze mi nejaky plast dela aerodynamicky hluk )). Vylozena zavada tykajici se Bravy byla jen 1 - termostat. Cidlo ABS bylo zniceno mechanicky, vsecky dalsi veci jsou spotrebni- desticky, pakny, vyfuk ( 175 tkm ), napinaci, vodici kladka, loziska v prednim kole, v zadnim kole jsem ani nemusel menit, mel jsem pocit, ze "zvuk" vychazi z tech mist. Menil jsem uz 2 zarovku v osvetleni SPZ, a to jsou veskere problemy s elektrikou. Pak jsem mel 2-3 drobne zavady, ktere jsem si vyresil sam, nefungovaly ostrikovac predniho a zadniho skla kvuli spatnym zpetnym ventilum a zasrany mechanismus pohonu zadniho sterace. Spotreba oleje nepostrehnutelna, benzin prumer na 30 tkm 6.45 km/100. Otazky ? - 
	
							
				
				« Svíčky Denso
Ahoj Fiaťáci,máte někdo z vás zkušenosti se svíčkama IRIDIUM POWER (fa.Denso)? Pokud ano jaké?
Mám F.Brava 1.2 Typ svíčky IXU 24.Podrobnosti na
www.tuning.cz -shop.
A propo,u tohoto motoru se občas přihodí,že musím startovat na dvakrát,elektronika je O.K.Je fuk jestli je zima nebo teplo,sucho nebo mokro.V servisu tvrdí že je pomalejší načítání dat ????
Můžete poradit? Díky - 
	
							
				
				« jirkav
mam Bravu 1.8. Menil jsem jen termostat a jinak za 2 roky spotrebni veci, jako pakny, desticky,lozisku vpredu, vzadu, ted momentalne vyfuk, ale ne original. Ceny ND jsou levne. O motorech 1.6 jsem slysel,ze jsou hodne ziznive (8-9), ja mam s 1.8 prumer na 30 tkm kolem 6.5 l/100 km. Pred 2 roky jsem za 1.8 16V, r.v. 96, ABS, 1 airbag zaplatil 185 tKc ( puvodne chtel 220 tKc ). - 
	
							
				
				« Re: to Pavel KR5
Jo ceny ojetech Fiatu jsou obecne super. Kdyz si da clovek s vyberem ojetiny praci a ma trochu stesti, tak udela kauf. Mozna do toho tak za rok prastim. Moje Tempra uz ma dost nejiste starty v mrazech a kombik by se hodil. No ale krome Marey WE (1.9JTD nebo 2.4JTD) mam mezi hlavnimi kandidaty jeste Focus Combi 1.8TDCi (ten se ale prodava zatim moc kratce) a Octavie (hatch 1.9TDI/81kW nebo kombi 4x4 TDI). Tak uvidim. Co ale jeste nevim, jak jsou na tom motory JTD s zivotnosti. Starsi Fiatacky turbodiesely v tomto ohledu zrovna moc nevynikaly. - 
	
							
				
				« Re: to Pavel KR5
Já bych právě řekl, že celkem vynikaly. Ten můj kousek (1988) má odborným odhadem 250 - 300t. km, já sám s ním mám nahrkaných přes 100t a co se týká motoru jsem jen čistil vstřikovací trysky. Emise jsou sice na hraně (nebo spíš za hranou), ale jak známo, vydechlej diesel jezdí nejlíp, tak si ho teď patřičně užívám. Dřív jsem byl taky obdivovatel verzí kombi, než jsem zjistil, že 90 % kilómetrů najedu s prázdným kufrem, tak bych taky chtěl do roka změnit vůz, ale vidím to na Bravu. Vezl jsem se v novým Stilu JTD a na to, že mělo najeto 250 km, tak mě příjemně překvapilo, hlavně jak se nechalo lechtat při otáčkách kolem 1500 RpM. Jen ta spotřeba - na ciferníku to furt ukazovalo okamžitou spotřebu kolem 7,5 l / 100 km, ale to bylo asi tím syrovým a studeným motorem. Když si porovnáš srovnatelně vybavenou Octavii s Bravou nebo Mareou dal by jsi o 100 t Kč víc a navíc bys měl Octávii :-)). - 
	
							
				
				« Brava 1,8
Zdravim všechny. Do pátku jsem měl Tipo 1,8, než mi ho jedna "řidička" zrušila. Jelikož bylo úplně bezproblémový, uvažuju o Bravě 1.8. Už jsem jednu prolézal v bazaru. Prosil bych Vás o rady, na co si mám dát pozor, je to 1,8, r.v. 96, ABS, klima, 2 airbagy. Díky Jirka - 
	
							
				
				« Re: Otacky+baterka
Ja som mal podobny problem aj ked na FIATe Coupe. Kolisali otacky na volnobehu a niekedy to skapalo.
Problem bol v nasavacom ventile vzduchu. Bol zaneseny a po vycisteni je vsetko OK. Tento problem je rieseny aj na internete, ale pre Coupe. Myslim si, ze mas podobny problem. Moze byt este problem aj termostatom, ale najprv skus najst ten ventil. - 
	
							
				
				« Re: Re:
ja jsem si tam dal takove krutky. Dozadu zevnitr narazniku, protoze se tam celkem da normalne dostat, mel jsem takovou cervenou 0.5 mm folii, vystrihl jsem kruh prumer asi 5 cm, po obvodu udelal housenku ze silikonu a priplacl to tam. Na predni diru se zevnitr nedostanu, tak jsem to vyresil vystrihnutim obdelnik 3 x 4 cm se zakulacenymi rohy ( takovy ovalek ). Na rub jsem upevnil asi 0,5 cm plastovy prouzek z cedule "Brigada socialisticke prace", ktery ovalek presahuje asi o 1 cm. Vsune se to do dirky, zvenku je ten cerveny ovalek, a zevnitr to drzi ten prouzek. Je to takova ucpavka. Ten prouzek je k ovalku prichcycenny tenkym dratkem pres male dirky. Lepidlu neverim. Je to rozhodne lepsi, nez ty diry, ktere mi taky vadily. - 
	
							
				
				« Re:
Přední mlhovky vypadají opravdu hezky, taky jsem si za ně připlatil. Co se mi naopak moc nelíbí jsou ty díry kam se šroubuje "oko" pro tažné lano. Jeden známý se mne zeptal, zda tam něco nechybí. Ta díra v předním nárazníku je přehlédnutelná, ale vzadu mi to dost vadí, u Punta to bylo vyřešeno plastovými krytkami, které i při otevření zůstaly viset na místě a pak se jen zacvakly zpátky. Řešili jste to někdo? - 
	
							
				
				« Re: Boční vítr
S tím posilovačem máš asi pravdu, zvykám si na něj. Před koupí Bravy jsem zkoušel i nové Punto s tím vypinatelným el. posilovačem a není to špatné. Používáš posilovač jen tehdy, kdy je potřeba. Jen jeden detail mne docela vyvedl z míry, je fajn, že se posilovač sám vypne při dosažení určité rychlosti, ale když se po delší jízdě bez něj v ostřejší zatáčce, kdy se dostaneš pod onen limit pro vypnutí, opět se sám zapne, je to docela šok. Asi je lepší pamatovat na stiknutí tlačítka pro vypnutí vždy, když opouštíš město, popřípadě ho používat jen při parkování. - 
	
							
				
				« Bez nadpisu
Mne mesic pred vyplivnutim baterky zacala po startu svitit kontrolka ABS. Obcas, nikdy ne behem jizdy. I kdyz se baterka zdala subjektivne v poradku – startovalo se s ni normalne, bylo leto. Chci rict, ze ta baterka se projevila jen svicenim kontrolky, jinak se auto chovalo naprosto standardne. - 
	
							
				
				« kolísání otáček
pánové fiaťáci. mám malý problém s Bravo 80 1.2 16V z roku 99. Poslední rok silně kolísají otáčky na volnoběh, někdy to i chcípne. Když se to poprvé zhoršilo tak na Kladně přeprogramovali řídící jednotku. Trochu se to zlepšilo ale nic moc. Pak se to zhoršilo že to chcíplo po delší jízdě. Z prahy do brna mi to po dálnici chcíplo na první křižovatce po vyřazení rychlosti. V servisu u ruzyně to projeli mašinou, nic nenašli, vyčistili to atd. řekli že přeprogramování je blbost ze by to mohlo být vadné teplotní čidlo v motoru (ale neměnili ho páč ho neměli). Zase se to trochu zlepšilo a po pár týdnech zase hrůza. (taky na mě zkoušeli jestli správně startuju až po zhasnutí kontrolky) Jak byli teď velký mrazy tak jsem pro jistotu dobil baterii protože to rano startovalo jako když tocim klikou a kolísání otáček jako když utne. Teď po cca měsíci to zase trochu začíná. Je možný aby to způsobovala pouze nedostatečná kapacita baterie??? - 
	
							
				
				« Inspirace?
Nejsem velkým příznivcem tunnigu ve všech jeho formách, zvláště pak v případě italských aut, které jsou hezké originální, ale zajímavá Brava je na prodej na www.motorcities.com/contents/00FIC121010… Co na ni říkáte? Zajímavé je i pozadí ve formě A4. Mfilipe, jak se ti líbí barva? - 
	
							
				
				« Boční vítr
Jaké máte zkušenosti s bočním větrem? Poněkud mě překvapilo, jak je Brava na vítr náchylná. U mého bývalého Punta to chápu, bylo poměrně vysoké, ale u Bravy jsem očekával vyšší odolnost. Možná to je to je způsobeno zimním obutím? Jak se na to díváte vy, kteří máte 14-ky zimní a 15-ky letní? Změní se to? - 
	
							
				
				« Re: Záběh
Mám sice cromu, ale vzhledem ke skutečnosti, že Rozměry pneumatik jsou zhruba stejné, taky vám přispěju do diskuze. V létě jezdim na alu kolech 205/50 R15 (vpředu Fulda, vzadu Michelin) a přestože přední tlumiče by chtěli už docela dlouho vyměnit, auto sedí na silnici jak motokára. Menší problémy mám jen s kolejema na silnici, protože když jsou hlubší, těžko se to řídí. Jinak pneu jsou o 1 (resp.3) cm širší než doporučované výrobcem, ale jsou v techničáku. Jaro/podzim brousim na Bravurách 195/60 R14. Vždycky, když to přehodim, mám s tim tak 100 - 200 km problémy, protože se nemůžu vejít do zatáček, pak si zvyknu a je to OK. Jen jsou Bravury o něco hlučnější než ty 205, spotřeba zhruba stejná. A na zimu dávám dopředu 185/60 R14 Polaris. S těma jsem spokojenej. Jen o něco malinko vyšší spotřeba ale jinak OK. Sem tam by to chtělo zimní gumy i na zadek, ale to by pak nebyla taková sranda ;-) . U všech rozměrů mám ale potíže s parkováním, protože jeden z předchozích majitelů nechal auto snížit a já teď musim hodně rozmejšlet, před kterej obrubník můžu najet... - 
	
							
				
				« Re: Záběh
Zimní gumy jsem tam samozřejmě dal (Barum Polaris) a raději na všechny. U Punta, kde jsem míval jen na předních, mě několikrát předjel zadek. V techničáku mám povolených 5 rozměrů letních gum a k nim povolené rozměry ráfku, které snad odpovídají ráfkům ocelovým. Například pneu 195/50/15 odpovídá rozměr ráfku 6Jx15, který samozřejmě nelze dodržet u ráfků litých. Předpokládám, že se jich ty předepsané rozměry netýkají? - 
	
							
				
				« Re: Záběh
Mam Bravo 75TD, takze o 5k mene nez Ty a mam tam na jaro-podzim 195x50x15 Barum Bravura. Je to uplne SUPER, auto sedi jako pribity, posilovac si s tim poradi hrave. Navic to i dobre vypada:) A dalsi podstatna vec je ta, te v TP je to povoleno jako jeden s moznych rozmeru, takze nehozi pruda s technickou, policajtama ... Rozhodne doporucuju. Jen na zimu nebud linej (a kdyz uz mas na novy auto, tak lakomej) a kup si na ty puvodni 14ky zimni gumy (alespon na predek). Opravdu se to vyplati. - 
	
							
				
				« Re: Záběh
Jízdní vlastnosti se samozdřejmě změní, ale řekl bych že k lepšímu.Samozdřejmě nasazením nižších a širších pneu se budou víc přenášet nerovnosti a na našich skvělých vyjetých kolejích po kamionech to bude trochu vodit(nic co by posilovač neeliminoval),ale získáš větší jistotu v zatáčkách a auto si nechá víc líbit.
K těm prodejům - já mám zkušenost,že těm co se líbí Brava se nelíbí Stilo a naopak,takže přímá konkurence to asi nebude.Bravu spíš koupí někdo,kdo přijde na Punto a zjistí,že tam je malý cenový rozdíl za větší auto s výborným motorem(1.2 16V) a dobrou výbavou (80 SX).
Je naprostá pravda,že nejlepší propagace Stila bude až je lidi začnou vídat na cestě.To je přesně případ Dobla,které mělo vlažný start prodejů,ale jakmile se trochu zviditelnilo,tak se to hodně zlepšilo. 
						Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
					
 
							






