Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  12:03

    « Re: reálná spotřeba

    Jezisi kriste takova spotreba ? :-) Ted jsem jel do Olomouce a zpet na navstevu, 300 km, 5.8 l/100 km, benzin od Team Oil ( nejlevnejsi ). Musel jsem jet ale jet za tchanovou Felicii ( 100-120 ). Z Lipniku do Olomouce jsem 2 x snazil prekonat svuj 195 km/h rekord, ale nepovedlo se mi to. No nic. Ptam se na radio, mam uplne ten nejzakladnejsi ze zakladnich typu, ty bys mel mit to radio s RDS a na vice repro. Jakou cenu za vymenu si predstavujes ? S tema gumam ve dverich: taky mi to odira, taky az na pozink, nedelal jsem s tim nic, kdysi jsem tak experimentoval se dvermi Formana a zvysil jsem tim akorat aerodynamicky hluk, co si orelepil na zadnich sedadlech ? Mne tam furt neco vrze a nemuzu prijit co, plastove krytky uchytu sedadel to nedelaji, jak radil wollf. Momentalne mi vrze sedadlo spolujezdce, pokud je zatizeno, nevrze, pokud je v krajnich polohach kolejnic. Musim ho odmontovat a podivat se zespodu. Problem je v tom, ze tam maji byt 4 srouby, ja tam mam 3 a asi nejaky nyt, tak nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  11:53

    « Re: reálná spotřeba

    Díky za odpověď. No nepřijde mi to zrovna málo na 1.6, když to porovnám s Calibrou 2.0. Tam když jedeš "normálně" tak těch 90 - 120 je to 7.2 dle palubního počítače, když 160 7.8 a dál nemá cenu psát 190 - 200 i více tak asi 9.5 - 10l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.02  10:46

    « Re: reálná spotřeba

    BoB_: ta Croma je na číslech? Co je to za rok?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  10:41

    « Re: reálná spotřeba

    Hm, tak jeste dalsi zbytecny prispevek. Neradim se mezi ridice
    s lehkou nohou (ani fakticky a ani obrazne ;-)),
    takze se da urcite jezdit za mene. Kdyz se rozjizdim,
    tak na to slapnu, rad citim "tah" motoru (da-li
    se neco takoveho u 1.6 najit :-)) -- proste
    spotrebu neresim a jezdim. Jo to takovy mfilip, ten
    by ti ukazal cisla ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  10:37

    « Re: reálná spotřeba

    Jo a to jsem jeste nepodotkl, ze ta Brava jezdila
    ty 2000 km skoro plne zatizena (350-400 kg).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  10:35

    « Re: reálná spotřeba

    Vzdyt jsem tu nedavno spotrebu po prvnich 2000 km
    psal, ne? Tak znovu. Najeto 2000 km, cca pulka
    po dalnici rychlosti 130-160 km, zbytek I. a II. trida,
    rychlost cca 60-90. Po vetsinu casu klimatizace
    a spotreba cca 7.5 litru.
    Kdyz jsem pak jel po
    dalnici tech 110-130 (spise 130, protoze tam
    ma 5 vrcholi Mk a proto to do kopcu drzi rychlost),
    tak jsem s klimatizaci mel spotrebu 7.2 l.

    BTW dneska jsem se zase byl projet s tou mou starou
    (Cromou)... No jo, 8V dvoulitr :-) Nebyt toho, ze
    ma uz asi zivot za sebou (rozvrzana, rezave dvere
    ridice, druha strana po bouracce menena), bylo
    by mi ji lito -- velky kufr, prostorna... Nechcete ji nekdo? Tak za... 10-15kKc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  08:33

    « Re: na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    Asi bych tipoval, že ne :-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  08:32

    « reálná spotřeba

    Ještě bych měl jeden dotaz na spotřebu. Kolik to opravdu žere (1.6 16V)? Podle údájů v tabulkách město 10, mimo asi 6 a po dálnici 7.4? Snese to razantnější jízdu bez extrémního nárůstu spotřeby nebo tyhle hodnoty jsou pouze když se to lechtá? Je rozdíl v podvozku u modelů Brava? Je rozdíl Brava/Bravo jenom v kastli nebo i v podvozku? Předem moc díky! 7thatom
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.09.02  08:28

    « Re: na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    No je to dovoz z Něměcka, tak asi poznám prd. Dle čeho se dají poznat KM? Volant to osahaný nemá, pedály mírně opotřebené - skoro vůbec. Říkám si, že když to tak jelo nemůže to mít víc. Bylo to opravdu mírně na zadní dveře (jiné sklo), ale není to poznat a netáhne nikam - předek nebyl bouranej. Nevíte k jaké inovaci došlo v roce 98 u Bravy/Brava? Četl jsem to někde. Chapi díky!. 7thatom
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 05.09.02  07:31

    « Re: na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    To kejml: Zkusím hádat - KOUPIL
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.02  18:02

    « Re: na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    Sedačky SX jsou obyčejné, GT jsou skoro anatomy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.02  17:10

    « Re: na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    zkus fintu - zavolej do servisu (podle knizky nebo tabulky pod SPZ), kde byly delny oleje atd, pri kolika km to tam bylo naposled. Znamej kupoval Oktavku, v knizce bylo 60.000km, na tachometru taky, ale v servisu mu rekli, ze to auto bylo na posledni kontrole v 210.000,-
    Hadejte, jestli to koupil :)
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 04.09.02  16:17

    « Bez nadpisu

    Ona je jiná než německý auta. Subjektivně se může zdát být línější, ale realita je jiná, zvlášť když ji otočíš na 6500 otáček, což v téhle třídě umí ještě tak akorát Civic VTI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.09.02  16:03

    « Re: na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    Jak sis asi vsiml, zrovna tuhle bravu (1.6, SX)
    jsem nedavno koupil... A to ze mi to pripada line
    jsem nerekl, spise "linejsi"... No proste muj subjektivni nazor. Nic si z nej nedelej :-) A na co si dat pozor?
    Jestli to ma opravdu najeto 50 tis km, tak by mela
    byt bezproblemova -- takze skontrolovat zaznamy
    v servisni knizce (a jestli ta SK je k tomuto vozidlu),
    kouknout na licovani dilu, datumy na sklech (jestli nebyla bourana),
    projet se (ale to jsi jiz udelal) a jestli chces,
    tak s ni jet na technickou a emise. Vic asi (jako laik)
    udelat nemuzes... Maximalne si ji nechat prolustrovat, neni-li kradena.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.09.02  15:13

    « na co dát bacha /rozdíl sedadel u SX a GT a další

    Ahoj všichni, uvažuji o koupi Fiatu Bravo 1.6 16V ve výbavě SX. Je velký rozdíl např. ve tvaru sedaček od verze GT? Co si myslíte o motoru. Je to 1.6 16V 98. rok najeto asi 50tis. Jel jsem v tom a zdálo se mi to velmi živé. Nerozumím tomu, jak někdo může psát, že to nejede a to teďka mám Opel Calibra a o tom se říct, že je to líný říct nedá. rád bych slyšel nějaký rozumný názor např. na spotřebu. Nějaké služební vozy neberu - tomu každej dává kotel. Děkuji za odpověď. Poraďte na co dát bacha při koupi. 7thatom (7thatom@wo.cz)
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 03.09.02  18:24

    « Bez nadpisu

    Olej 10W 40 - tudíž polosyntetika. Spotřeba oleje...Do teď co mám zkušenosti tak žádná, jinak max asi tak ten litřík na těxh 20 000. Jinak neriskuj jezdit na 20000, raději měn po 15 000. Těxh 20 000 je jen s Selenii. Spotřeba je O.K. a pokud jde o to hladové oko, tak to mě sere taky. Prostě si musíš zvyknout na to, že je to po 40 a ne třeba po 48 l. Je to ale z důvodu toh, aby si nejezdil na sračky v nádrži...
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 03.09.02  08:47

    « Re: Re: Koupe

    To drobení klik u Bravy je častá bolest. Já mám Mareu (ta má kliky trošku jiné) a drolit se mi začala až ta nejnovější, kterou mám asi před rokem vyměněnou po "otěrce" od šaliny. Já to jednou za čas zaleju Regumem (cca 40 Kč za 250 ml) a drobení od té doby ustalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  15:24

    « Re: Re: Koupe

    Po neuspechu sehnat nejakeho schopneho Civica
    jsem nakonec tedy koupil Bravu 1.6 v rezave cervene
    metle (pani v servise se mne optala "Ta rezava
    Brava, ta je vase?". Nacez jsem ji odpovedel, ze korozi
    netrpi, ale jestli mysli tu krasne cervenou,
    tak ano, ta je moje :-)).

    Mel bych dotazek... V cem je chyba s obcasnym vypadavanim
    blinkru? Obcas sviti, obcas ne... Je to nejake
    relatko, nebo ta packa? A kolik pripadne stoji?

    A jeste mi zbylo radio (ten lepsi kazetovy typ, tusim ze oznaceni 182 H).
    Tak jestli ho nekdo chcete... Nejspise bych ho
    vymenil za nejake jine (stare, nebo zaslepku) a
    pripadny doplatek -- kdyby sla brava nekdy z domu
    a potreboval jsem si to sve vzit a dat misto nej
    neco jineho.

    Jinak zkusenosti po 2 tis. km... Auticko je pomerne
    line (mel jsem P 309 GTi a Cromu 2.0i), dole moc
    netahne (16V), nahore je to ale docela dobre. Subjektivne pomaleji zrychluje nez uvedena auta (neporovnavam to s Felicii, 105, Favoritem, atd. To by nemelo cenu :-)) a optimalni cestovni rychlost je take o cca 20 km nize (oproti Crome).
    Moc
    nevrze, pouze dve veci -- vrzal jeden uchyt zadnich sedacek, tam pomohla
    izolepa (menit se mi ho nechce) a guma u spolujezdcovych dveri.
    Kdyz uz jsem u tech dveri... Co delate proti tomu, aby ta guma na dverich
    neodirala na karoserii lak? Na nekterych mistech je to uz skoro az na plech... Take je hodne "podobana" od kamenu ve predu na haupne, ale to necham striknout (stejne tak jako prahy, ponevadz tam predchozi majitel nemel zasterky, takze je jiz lak dole a je videt plech :-\).

    Jinak je samozrejme hotov vyfuk (r.v. 98, 140 tis. km po dalnici), ale
    kdyz ho zacpu, tak to tlakuje a asi nikde nefouka, takze derav asi neni, pouze hnusne orezly...
    No a spotrebu mam zatim cca 7.5 l, 1000 km po
    dalnici (130-160 km/h) a zbytek I. trida (ani moc ne mesto).
    Cca na 3/4 z tech 2000 km jsem mel pustenu klimu... Mozna je to trosku
    hodne, ale ja jsem nikdy na spotrebu nejezdil...

    Co mne stve? Mala nadrz... Hladove oko se rozsviti pri
    40 litrech... U Cromy jsem tankoval bezne 64 litru... No jo. Stve mne droleni kliky u
    ridice... Ale zde podezrivam predchoziho majitele, ze mu zamrzl zamek a ze te klice pomohl zapalovacem.

    Jo a jeste, kolik vam zere oleje, a co se do ni vubec dava
    za olej (synt/polo/mineral). Koukal jsem do servisni
    knizky a jednou tam byla uvedena synt, podruhe polo... Po ceste jsem
    totiz potreboval dolyt olej, a nevedel jsem jaky...
    Tak jsem ji pro jistotu dal OMV polosyntetiku (at
    si zase tak moc nezvyka).


    No, to bude asi pro dnesek vse.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 30.08.02  11:11

    « Re: Tuning Bravy

    Samozřejmě každý má jiný vkus. Já třeba na autě nemám rád nic navíc, než tam dali osvícení italští designeři. Osobně se víc zaměřuji na to, aby na autě bylo lesklé co má býti lesklé a černé co má býti černé...
    S tím snížením ceny si stojím za svým, poněvadž asi každý koupí radši ojetinu, která vypadá téměř jako nový vůz, než auto které je nějakým způsobem s větší, či menší mírou vkusu oplastováno. Pokud se auto navíc tváří jako natůněná závodnička dá se předpokládat, že se s tím autem podle toho jezdilo a tudíž podvozek i motor byly mnohem více namáhány...
    Nicméně každý máme svůj názor a nikdo nemá patent na pravdu. Takže, kdo má chuť - vesele do stylingu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  10:11

    « Re: Tuning Bravy

    a co místo poleping tomu říkat styling ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  10:09

    « Re: Tuning Bravy

    Adyn: to je blbost, ale musí se to dělat s citem ...
    třeba to malý křídlo na kufr bravě moc sluší
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 30.08.02  09:43

    « Re: Tuning Bravy

    V každém případě ale polepingem snižuješ cenu auta při případném dalším prodeji. Kdybys koupil pěkný kola, auto bude také vypadat lépe a cenu naopak zvýšíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  19:28

    « Re: Tuning Bravy

    jasně nazývá...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  19:28

    « Re: Tuning Bravy

    Tak tedy sorry, nechci dělat tuning, ale poleping. A není to jedno, jak se to nazívá, prostě na ní něco narvu......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.08.02  14:34

    « Re: Tuning Bravy

    co třeba:
    [odkaz]
    www.lamino.cz
    [odkaz] - ale tam bych si auto už nedal :-(
    jinak plasty jsou bez pořádnejch kol a podvozku nanic :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.08.02  11:40

    « Re:

    Jak říkám, záleží kdo to má pronajaté, a jaký je to "obchodník"¨, ale jinak myslím že Shell je OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.02  16:32

    « Re: Tuning Bravy

    to Tegen: Nepleť si pojmy, to není tuning, ale poleping.


    to af: Zvláštní, tady v ČB má Shell jasně nejlepší palivo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.08.02  14:52

    « Tuning Bravy

    Pánové, nevíte na netu o prodeji plastů na Bravu, nechci tuningovat komplet, na motor házim laso, chtěl bych jen pár plastů. Díkec
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.02  14:49

    « Re: benzín

    nechtěl jsem ve svém příspěvku tvrdit, že někde je benzin lepší, někde horší, ale majitel když mi Bravu svěřoval, tak mě se slzou v oku prosil, abych jí neutrhoval její baštu z Aralu a OMV od nádrže. Jasně že jsem kejval, že jsem si málem zlomil vaz, leju do ní co najdu a jede.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.02  09:11

    « Re: benzín

    Na kvalité se taky podepisují pronajímatelé čerpaček, u nás má nejlepší benzín Aral a pozná se to hlavně v zimě.Mám osobní zkušenost s natankování u Shellu kdy pak auto mělo asi 75% výkonu a motor kolísal na volnoběh. V servisu mi vypustili nádrž, řekli že už sem tento týden třetí, a jel sem....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.02  10:36

    « Re:

    pri 187 tkm se mi zadrelo prase v zadnim bubnu, dymil jsem tank pri kourove clone.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 22.08.02  18:10

    « Bez nadpisu

    S kvalitou benzinu mas pravdu, ale majitele jsou ruzni. A shell ma nejlepsi kontrolu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.02  09:55

    « Re:

    Ale no tak. S tim benzinem to zase neprehanejte. Kdyz ceska rafinerska ma pres 50% trhu, a patri z casti Agipu a Conocu, tak asi se z ni nebude prodavat benzin jen v siti Benziny. Tezko si predstavit, ze britska Shell bude tahat benzin nekde ze zahranici, prave shell pry ze zahranici dovazi jen jen V-power, ktery dela jen v Rakousku. Ja benzin kupuju, kde muzu, 1 rok jsem tankoval v Polsku, 1/2 roku nejlevnejsi benzin v Carrefouru, a zbytek noname pumpy jako Karimpex, Ado, atd. Kdyz byl benzin za 30 Kc a nasledujici zimu za 23, atk jsem se predzasobil do kanystru, a na takto uskladneny a "ulezely" benzin jsem jezdil 1/2 roku. Nezmenila se ani prumerna spotreba, ani subjektivne motoricke vlastnosti. A kdybyste videli tu polskou cerpaci stanici na dvore statku, jak tam jezdi ostravsti podnikatele v bavoracich, tak byste k tomu meli taky duveru :-)
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 16.08.02  20:38

    « Bez nadpisu

    No fakt je ten, že do naši Bravy sme jednou nalili benzin v Lipniku na benzině, či co to tam je a sekla se.Dojela domů a pak už ani krok.To není jak VW, kde máš milimetrový vůle a snese to všechno... Do těch aut musíš dávat fakt jen Aral nebo Shell. Prostě s levným benzínem neušetříš...To je pravda...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.02  19:43

    « Re: Re:

    Je to kus od kusu, já mám právě Bravu s 1,4, ale je po nějakým strýci, který tu Bravu měl asi radši než svoji starou, kupoval jsem ji ve 110,000 km, teď mám 155 tkm a pohoda, tedy doufám, ale na tom motoru je vidět, že do něj rval co měl nejlepšího, olej, benzin jen OMV nebo Aral servis až do prodeje, a u kámošovo 1,8 Bravo je to hrůza a natchometru 65.000, tak ti přeji šťasnou ruku.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 15.08.02  18:02

    « Bez nadpisu

    No, ale bacha, furt je to ve stejným stáří, ve stejné kubatuře jeden z nejlepších motorů (s vyjímkou Hondy a Toyoty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.02  11:23

    « Re:

    Hm, takze diky. 1.4 nebrat :-) No uvidim, co koupim...
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 12.08.02  16:17

    « Bez nadpisu

    To sem myslel tím opotřebením. No prostě se nezadařilo...Ale i tak se s tím opotřebením počítalo kolem 160 000. takže pokud to auto má najeto do - můžeš s tím počítat a pokud přes, tak už je s největší pravděpodobností po opravě...
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 12.08.02  15:20

    « Re: Re:

    Na motor 1.4 si dříve v této diskusní skupině stěžovali zejména díky značnému opotřebení vačkové hřídele již po relativně krátké době.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 12.08.02  14:33

    « Bez nadpisu

    No pokud vím tak právě to větší opotřebení. A pak pro ten motor platí totéž co tžeba pro Astru 1,4 16V. Papírově jakž takž pěknej výkon při rozumné spotřebě, ale opak je pravdou. Auto nejede a žere. Toť vše. Nebyl to zrovna povedenej motor od Fiatu. Je to prostě takovej pokus, na kterej lépe zapomenout. Nicméně taky jezdí a taky slouží. No, ale spíš si ho dovedu představit v Bravu, než v Bravě...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.02  10:41

    « Re:

    Diky vsem... Jeste ale maly dotaz k te 1.4 (nikdo ji tu nezminoval).
    Matne si vzpominam na nejake problemy s ni...
    Mam vlci mhu, nebo mela nejakou vyrobni vadu?
    Oni se toti z povetsinou prodavaji prave ty 1.4...
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 08.08.02  15:18

    « Bez nadpisu

    Tak nějak...Ta 1,6 má ve městě zcela jistě nižší spotřebu než ta 1,8. na dálnici se ten rozdíl maže...
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 08.08.02  12:27

    « Re: 1.8

    Já mám 1.6 a se spotřebou jsem spokojen. Naposledy jsem ji sledoval, když jsem jel do Německa. Tam po dálnici bez klimy za silného protivětru cca 140-150 km/hod - 7,25 l/100km. Zpátky s klimou místy 180 jinak 140-150 - 7,6 l/100km. Motor je do 4.000 otáček nic moc a od 4.000 je jak torpédo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  08:50

    « 1.8

    Ja vzdy spis o 1.6 slysel horsi nez lepsi. Pokud jde o spotrebu, firemni 1.6 mela prumer 8.8, kolega se soukromou 1.6 7,6, ja mam na 1.8 prumer 6.4, pres 7 jsem se dostal az letos v zime pri -25. V teto rubrice tu taky psali majitele 1.8 a pochvalovali si spotrebu. Takze moje volba by byla zase 1.8. Kdybys nahodou kupoval auto z roku 1999, tak klima se tam davala v ramci akce nejakeho vyroci Fiatu zdarma. Takze kdyby nekdo u auta tohoto rocniku ( myslim, ze to bylo cely rok ) zvednout cenu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  12:26

    « Re: Několik zkušeností

    Mám Bravo s motorem 1.2 a autoklima. Používám ho hlavně na cesty do práce po Praze. Kombi spotřeba s klimou cca 7.5 l/100. Jediná výtka k motoru je zřejmá a to slabá akcelerace na předjíždění (proti mému rodinnému 2l ve fordu je to skutečně slabé), musí se podřadit a hnát nad 4000 otáček. Jinak se s tím dá jezdit klidně i přes 180. Z hlediska výkonu je rovněž znatelné zapnutí klimatizace. Pro tebou zmíněné účely myslím OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.02  08:58

    « Re: Několik zkušeností

    Nazdar.



    Uvazuji o Brave (mimo jine) a chtel bych se zeptat,
    jaky motor je pro ni O.K. Chci ji do mesta (jizdy do prace), takze
    mi zalezi na spotrebe. Obcas ji ale protahnu i mimo...
    Jo a podminkou je klima, takze to bude dalsi
    konik dolu...

    Jaky motor tedy? 1.2 -- nebude to slabe (ja vim, ze mi reknete, ze je to na ten objem skvely motor, ale stejne bych mel pocit, ze mam pod kapotou moturek do sekacky -- do ted jsem jezdil dvoulitrama :-))? 1.4 je asi nic
    moc... Jakou spotrebu ma 1.6 a 1.8? A jake jsou
    typicke zavady (pomineme-li termostat a nadmerne ojete
    vacky (asi u 1.4?))?

    Nejsou nekde prubehy momentu a vykonu a dalsi
    data k temhle motorum?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.02  21:53

    « Re: Několik zkušeností

    Ahoj Warrene,do puntíku stejné závady na Bravě 1.2. V servisu zprvu nevěřili pak všechny tlumiče vyměnili.V této chvíli mám najeto 78.000 Km.Už pomalu odcházejí zadní tlumiče, ale jak sem byl informován v servisu to je již zcela přirozené.
    Výkon ,namontoval jsem sport.filtr a Brisk konečně dělá LGS svíčky i na 1.2. až je obdržím a namontuju podělím se o zkušenosti.Velmi chutná benzín SHELL 99+.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.07.02  12:35

    « Re:

    To je ono, co myslim, po odklopeni se dostanu k sroubum, kterymi se kotvi hrazdicka na zamek sedacek ke karoserii.diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.07.02  12:34

    « Re: TUV Report

    ja jsem tu kdysi ukazoval statistiky britske pujcovny aut MWD, nebo tak nejak. Auta pujcuje a zajistuje jejich veskery servis. Ta statistika byla nejak u pujcenych aut na 3 roky se 70 tkm najetymi. Fiat byl druhy, nemecka kvalita 7-8 misto. Ta statistika je pomerne objektivni. Podle mne.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 22.07.02  18:00

    « Bez nadpisu

    Nevím jestli černej, ale je to ten bazmek, do kterýho by jsi nikdy neřekl, že bude dělat takovou neplechu. Je to jak uchycuješ zadní sedačku, tak ten zobáček tý sedačky se zakousává do takovýho kovovýho bazmeku.A kolem toho kovovýho bazmeku, aby tam nebyla díra je plastovej kryt (zacvaknutej). No tak ten oddělej a máš pokoj. Dalo mi to hodně práce to objevit...Ale zaručuju Vám, že Vás už nebude otravovat žádnej hluk ze zadu ani od heveru, ani od opěrek hlav, ani od rezervy. Tady ten bordel dělá ten malej, úplně zbytečnej plastovej bazmek...Jak to dokázal, ví Bůh, ale je to on...
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 22.07.02  11:53

    « Re: TUV Report

    TUV Report sleduje závažné nedostatky aut u pravidelné technické kontroly. Jeho vypovídací hodnota je mnohem nižší než se traduje. Obecně se domnívám, že zajímavý je jen report u aut 3 let stáří. To jsou ve většině případů zánovní auta, kde se ještě žádná oprava nedělala a tak TUV Report ukazuje stupeň opotřebení vozu po tak krátké době. (Nicméně nic to nevykazuje o spolehlivosti. I když vás auto třeba 10x nechalo ve štychu, na technické kontrole to samozřejmě nezjistí) U starších aut je toto měřítko velmi zkreslené, poněvadž záleží jak kvalitně je na autě prováděn servis. Zejména z tohoto důvodu vyhrávají u velmi starých aut mercedesy a poršata, které udržují majetní konzervativní němci... FIAT hraje obvykle v Německu druhé housle a péče věnovaná těmto automobilům tomu bohužel odpovídá. Takže osobně vidím výsledek FIATu v TUV za velmi obstojný a to zejména v porovnání s drahými BMW atd. Mimo jiné, v Británii používají jiný systém zjištění spolehlivosti vozů a to je kolikrát s daným autem musel majitel do servisu. To zase samozřejmě naopak nahrává "levným" vozům o které jejich majitelé příliš nepečují a servis zanedbávají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.07.02  07:57

    « Re: TUV Report

    neni. Mne treba vzadu chvili delal ramusem neplechu zvedak. Stacilo jej trochu roztahnout, aby se zaprel do rafku rezervy a bylo to. Ale provrzavaji mi nekdy v teple zadni sedadla, kdyz je vyhacim z hrazdicky, ustane to. Zkusim ten plast, o kterem mluvil Wollf, ja jsem na vrzani neprisel, i kdyz jsem se tim zabyval nekolik dni .... Ten plast je takovy cerny zaobleny trojuhelnik s vetsi mirou fantazie ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.07.02  18:37

    « TUV Report

    V Autotipu číslo 13 vyšel žebříček poruchovosti aut čtyři až pět let starých a brava spolu s mareou a bmv řady 5 se umístili na 47-50 místě s 9%. WW polo bylo 44 s 8.5%, golf 45 s 8.7% a passat s 9.8% byl 56. No to není tak špatná vizitka. Nebo ne?
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 18.07.02  16:24

    « Bez nadpisu

    No ostuda to je, protže Murcelago je předimenzovanej VW. Ale je to odpustitelný. Neodpustitelný by to bylo, kdyby si nejel v Bravě, ale v F50.Ciao
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  09:51

    « scháním motor

    scháním komplet motor 1.6/100 koní, 1.8 nebo 2.0 nevíte někdo o nějakém? dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.02  09:00

    « Re:

    S tím úchytem zadní sedačky to zkusím, je pravda, že to začalo poté, co jsem ji měl částečně sklopenou. V těch dveřích nic nebouchá, ale vržou plasty. Zkoušel jsem při jízdě identifikovat zdroj a někdy stačilo, když jsem de dotkl té spodní kapsy a přestalo to. Není to zase tak hrozné. Malá poznámka: Když se vám bude někdy zdát, že vaše Brava už není tak tichá a pohodlná, jak bývala, zkuste si na pár kilometrů přesednout do jiného auta, třeba i v ČR s lepší image a uvidíte, jak vám poté bude Brava připadat skvělá. Jde o podobný zážitek, jako nedávno zmíněný Leon a Marea. Ty tlumiče odešly jeden po druhém v rozmezí asi 1500 km a jezdil jsem opravdu opatrně. V servisu mi na můj dotaz, zda je to běžné, aby odešly tlumiče po 10-ti tis. (V punťovi jsem měnil po 80-ti tis.) odpověděli, že to běžné není, ale podobných případů již měli několik. Jinak řečeno, když jsem si telefonicky domlouval opravu, reklamoval jsem jen jeden tlumič a na jejich dotaz, zda je ten druhý OK jsem odpověděl, že asi ano. Teprve těsně před domluvenou opravou jsem kontroloval i ten druhý a všiml jsem si, že začíná kapat olej. V servisu objednali oba tlumiče už po mém prvním telefon. hovoru, takže asi tušili oč jde. Nic si z toho nedělám, mému otci odešla u Octavie spojka po 50-ti tis. a v servisu konstatovali, že jde zřejmě o vadu materiálu u této série. BTW: Myslíte, že když se nechám na dálnici předjet od Lamborghini Murcielago, a to z pravé strany, jelikož jsem nestihl dostatečně rychle zajet do pravého pruhu, i když jsem jel nad 160, že je to ostuda? :-)Mějte se fajn.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 17.07.02  20:15

    « Bez nadpisu

    To zadní vrzání může být způsobený totální prkotinou (taky sem na to nemohl přijít). Máme sice Bravu z 96, ale myslím, že to tam je stejný. Ná levé straně(ve směru jízdy) jak je uchycení té vzpěry o kterou se opírá zadní opěradlo je takovej ten kolík do kterého se zachycuje zobáček toho zámku celýho mechanizmu.No a kolem toho kolíku je nacvaknutej takovej plast kolem. Vsadím se, že když ten plast odděláš tak to přestane(kdyby ne, tak zkus druhou stranu). Budeš mít klid. Pokud ti něco bouchá ve dveřích, tak to může být jedině podělanej reprák. Pokud v palubce, tak s tím nic nenaděláš, leda prostříkat jednou WD40.Kolem rádia a pod. Neboť je možné, že takhle auto raguje, jezdí - li v provozu při jiné teplotě než bylo vyrobeno. Ty tlumiče...To jsi se asi koukal po nějaké babě a ne po retardéru, viď? A výkon? No už to, že z 1,2 vytáhneš přes 170 je trochu nad rozpočet, nemyslíš?
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  11:59

    « Několik zkušeností

    Mám na Bravě (koupena nová 01/2002, 1.2 SX) najeto asi 22 tis, takže něco zkušeností. Závady: v 10-ti tis praskly oba přední tlumiče (výměna v záruce), někdy provrzává palubka a hlavně plastové obložení předních dveří, v zadní části vozu něco klepe, jakoby se něco kývalo, zatím jsem to neodhalil. Malinko zadrhává řazení. Jinak OK. Spotřeba: průměr 5,5 - 5,8, dodržování limitů 5,2 a nejvyšší 7,4. Ostatní: nemůžu si zvyknout na směrovou nestabilitu při rychlostech nad 140 km/h. Někdy mi chybí trochu více výkonu, tedy spíše zdvihového objemu. Dosavadní shrnutí: doufám, že se bude Brava držet a nepokazí zatím pozitivní dojem, který udělala na mne i na mé přátele a nebudu přehodnocovat, zda jsem nešlápl vedle. Zvážím-li současné ceny 3-dv Stilo se stejným motorem, cenový rozdíl se částečně smazává, ale kde byly ceny začátkem roku a kdo mohl tušit, že lidé nebudou kupovat základní verze s 1.2, ale dobře vybavená Stila za 600 tis. Co teď s těmi předvyrobenými jednadvojkami? Držte se.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 15.07.02  08:37

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    to mfilip: S tím motorem do Leona to tento týden přesně zjistím, co tam je a dám ti sem vědět. Jinak ty kliky natírej glycerinem a mělo by to přestat. Mě teda glycrerin nepomohl, protože mi kliky krapet odrolila šalina...
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 12.07.02  22:09

    « Bez nadpisu

    S tím výfukem buď v klidu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  11:17

    « Bez nadpisu

    jinak jdu na STK celkem v klidu, auto pri 182 tKm je na tom porad stejne jako pri 149tkm, od kterych jej mam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  11:16

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    jestli ten 1.6 74 neni ten znamy 8 ventilovy z Octavie, to bych pak bral. Ve vyssich by asi bylo + 16V u Fiata. No, ja tak uvazuju, v obdobich, kdy nejsem spokojen s tim, s cim bych mel byt spokojen. Ted je v myslenkach zase jen Brava. No, jdu 1.8. na STK, doufam, ze projdu s vyfukem bez atestu. Nez jste tady rekli, ze se droli kliky u dveri, tak mi nedrolily. Tak jsem toho zacal vrtat nehtem, a uz se droli !!! Takze diky za dobrou radu, kdybych o tom nevedel, tak do toho nevrtam.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 04.07.02  16:13

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    Pro mfilipa: Já svůj dotaz směřoval Panasyncovi, když tak hodnotí techniku motorů dle země původce... (viz 4-5 odkazů níže)
    Jinak někde dříve jsem četl, že uvažuješ o koupi Seata. No já nevím. Kamoš si koupil funglovku Seat Leon 1.6 74kw, trochu si ho namašlil a vypadá nádherně. Ovšem když mě v něm vezl tak jsem nestačil hledět, teda spíš poslouchat. Značně hlučný motor, rázy od náprav, vrzání palubovky. Byl jsem z toho dosti zděšen. Oni Fiaty nemívají zrovna dobře odhlučněné motory, ale po přesednutí do své Marey 1.6 to byl jen šepot květin.
    Jinak co se týká motoru z Leona tak je v nižších otáčkách výrazně živější než 1.6 76kw od Fiata.
    Zatím Zdar
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 04.07.02  16:04

    « Re: Brava 1.2 r.v.98

    pro: Toshak. Bravu 1.2. maji v nabidce ojetych vozidel v Motortecu v Brně - www.motortec.cz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.02  12:25

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    nevi, mozna podobny zvyk mi ve Formanu tesne po nastartovani delal klinovy remen. Myslim, ze je to pomerne casty problemek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.02  21:11

    « Brava 1.2 r.v.98

    chtel bych koupit Bravu 1.2 , prosim ozvete se tomas.fm@email.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 28.06.02  14:43

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    Vidím, že jste technicky zdatný a že motorům dosti rozumíte. Rád bych s Vámi konzultoval jednu záležitost. Často používám služební Octavii 1,8 20V. Těsně po nastartování se z motoru ozve dosti šílený zvuk - asi jako když kočku zatáhnete za ocas. Čím myslíte, že je to způsobeno? Že by zemí výrobce motoru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.02  13:19

    « Re: Startovani

    Je to k nevíře, ale pokud si dobře vzpomínám tak jsem jenom podotahoval co se dalo a očistil všechny možné i nemožné kontakty a ono to přestalo.
    Teď bych byl rád, kdyby bravička alespoň kuckala, ale protože mě sejmul *... golf z vedlejší - a to s plnou parádou - tak mám po ježdění...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.02  13:02

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    U pořádného motoru nic necvaká a to ani u studeného. To však italům příliš nejde. S klapotem klap,klap,klap jsou italové pověstný - i když to asi není na závadu. Já jsem však měl Tipo a to byla sámá závada na závadu a nejvíc motoru i když jiné dily auta v porouchávání se příliš nezaostávaly. Jojo není nad to koupit si italskou věc, hned je srandy hromada.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.02  11:18

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    není nad to, když se člověk může o radost podělit s přáteli...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.02  09:05

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    jojo, mel jsem na mysli jiny zvuk, to cvakani ventilu je slysitelne nejvic u zahrateho motoru, je to podobne cvakani jako hodinky. Hooodne hodinek. A neni slyset pri zavrene kapote. Ten chrapot ktery mi mpripomina diesel je nekde odspodu, myslim ze to je olejove cerpadlo, nez se promaze. Nerozumim detailum, nevim jestli to z principu muze byt prave cerpadlo. Po vymene oleje byl prvnich par sekund ten zvuk o dost intenzivnejsi. Nemyslim si, ze to je zavada, ted jsem spokojen, ze to dela i kolegum.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 13.06.02  12:31

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    Cvakání u studeného motoru, dle oficiálního návodu způsobují, hydraulicky seřizované ventily. Není to na závadu. Na tento zvuk má samozřejmě vliv teplota i typ oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.02  09:29

    « Re: zkušenost s 1.8 16V

    No, od 7,5 l dlouhodobe k me 6,5 litru dlouhodobe neni az tak daleko. Vzdycky rikam, ze zalezi na ridici, jezdim s Bravou jak se mi libi a asi nebude problem se s jakymkoliv autem dostat pres 10 l. Se spotrebou Bravy 115 k ( posl. 6.2 na 800 km ) jsem hooodne spokojen, pri stejnem stylu jizdy ( jeste jsem kdysi vypinal pri dojezdu zapalovani a mechanicky prevod mi pricital km ) jsem mel u Formana dlouhodobou 6,2, a ty 2 auta nejde srovnavat. Myslim si, ze to cvakani u studeneho motoru bude mit souvislost s olejem, protoze kdyz jsem vymenil olej, pri nastartovani byl ten klapot mnohem markantnejsi a po par vterinach se zmenil na ten klasicky klapot. V lete mi ten klapot asi po 20 s odezni. U tech klik je problemem ocelova tycinka v hliniku. Casem se to zadre a pak nevydrzi po uchopeni kliky ten hlinik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  15:51

    « Re: Spotřeba paliva

    neviem cim to presne je, ale na mojej Brave som mal spotrebu po meste v lete tak urcite do 9 l/100km. Ked budes vediet pricinu daj vediet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.02  17:23

    « zkušenost s 1.8 16V

    Zdravím...
    Mám Bravu 95 ročník, ELX. Spotřebu mám dlouhodobě
    7,5 v Itálii nejčastěji Esso /jezdím tam často/
    8,5 Shell 95 delší a střední trasy
    9-10 město léto-zima
    Pod 7 l s CZ 95 benzínem - tomu bych skoro nevěřil. Myslím, že se to tu objevilo.
    Výkon jsem měřit nenechával, srovnáním s jinými auty to asi k 115k nebude mít daleko.
    Závady:
    Motor za studena "cvaká" - zvuk jako diesel, po zahřátí je to lepší.
    Gumy na klikách se drolí, nové se mi nechce kupovat a na vrakoviště nemám čas.
    Naposledy jsem měnil žárovky ve 3. brzdovém světle, kupoval jsem to v Itálii za 45EUR.
    Klika u řidiče se mi po zimě urvala, podobně jako jsem ukroutil anténu u myčky, když jsem se snažil ji odšroubovat. Panty a závity snad nesnáší sůl.Ten ukroucený mezikus u antény jsem koupil dole levně.
    Až na jedno nelokalizovatelné povrzávání v přístrojové desce když se jede po kostkách žádné pazvuky nejsou.
    Olej dávám plně syntetický.
    Jinak spokojenost.
    Stilo už se mi tak nelíbí a je taky menší. Myslím, že Brava bylo designersky povedené auto a se 115k i dost výkonné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  09:25

    « Re: Zdravím

    To uz jsem pozoroval na vicero autech, ze se jakoby prizpusobuji ridici, kdyz jezdi delsi dobu klidne, min jedou ale kdyz jim slapes nakrk, probudeji se...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  09:20

    « Re: Zdravím

    mne se taky zdala moje 1.8 115 HS, 154 Nm-1 dost ziva po presedlani z firemnich Feliciich a octaviich 1.6, ale sednul mi do toho Autokomplex, protahnul to po dalnici a rikal, ze to je nejake nijake, mekke, takove italske. Nic moc. Aspon pochvalil nevrzajici palubku a celkove tichy interier. Pak se s tim projel po vymene vyfuku, zajel si takovou 10 km rally po rozbitem asfaltu s vysledkem, ze ta Brava ozila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  09:13

    « Re: Zdravím

    na co si dat pozor ? Podivej se do teto rubriky od zacatku a zjistis, kdo s cca 20 majitelu Bravy mel s ni ten ci onen problem, pokud se ti bude brava zdat poruchova, podivej se do jinych rubrik, myslim ze s poruchovosti na tom neni spatne. Brava 1.6 byla TUV vyhodnocena jako nejmene poruchovy vuz s pohonem predni napravy pri testu na 100 000 km ( dokonce byl behem testu v poradku i termostat:-))).... Design bude pritazlivy i za x let, ND jsou pomerne levne, bohuzel Fiat u Bravy nenabizi palubni pocitac, designove doplnky jsou pomerne drahe a ma par nelogickych veci a nepodstatnych blbustek jako ze z kontrolky nepoznas, jestli ti sviti obrysova nebo obrysova+tlumena svetla, nema volitelny cyklovac steracu ( musis si vybrat 1 ze 3 rychlosti ), okna po vytazeni klicku nejdou spustit, miniaturni odkladaci prihradka na ukor neprakticke prohlubne na palubce pred spolujezdcem. Topeni je na muj vkus a na italske auto vyborne. Pak mne sere dalsi vec, ze nejdou vyndat zadni sedadla, jdou pouze sklopit tak, aby se za prednimi sedadly vytvorila rovna plocha, tim padem ale vznikne 40 cm vysoka stena ze sedaku sedadel a napriklad takove 3 metrove CD profily, ktere jsem ve Formanu vozil bezne ted Bravou tahat nemuzu :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  08:57

    « Re: Re:

    orvany, myslis jako kdyby nekdo porad oteviral dvere s klicema, nebo necim ostrym v ruce ? No ale jestli chces vymenu, to madlo stoji kolem 750 Kc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  08:03

    « Re: Zdravím

    Ja jsem v pulce brezna koupil 1,6 16V r.v.1998. A jsem s ni moc spokojenej. Zatim se nerozbilo nic, akorat predni okno (nastesti pojisteny, vinik delal, ze to nebyl on, siroko daleko jenom 2 auta...). Auto je hodne zivy, (103PS, 144 Nm) v nizkych i vyssich otackach, myslim, ze snese srovnani s mym byvalym Tipem 1,8. Jeste musim nejak vykoumat to vytahovani a spousteni oken po vytazeni klicku. Na co si dat pozor-to musi rict ti, co uz maji Bravu trosku dyl. Jirka
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…