Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« par dotazu k Maree
Dovolil bych si jeste par dotazu k Maree na Adyna nebo jineho znalce:
1/ nevis kde by clovek nasel limity tloustky brzdovych kotoucu (hlavne na M.WE. 2.4JTD a obe 1.9JTD)?
2/ je ke standardnim radium v Maree (LC nebo High) nejaky bezpecnostni kod nebo karta?
-
« Re: Klimatizace
Fakt, ze kdyz ja mel zebra vymeniku tehdy silne zanesene spinou (kvuli absentujicimu filtru), tak to nesmrdelo. Jen to hur chladilo.
Jinak, jediny jednoduchy pristup k vymeniku je u Tempry od ventilatoru. Otoci a vynda se ventilator (pred spolujezdcem) a od nej vede vzduchovy kanal do stredu vozu k vymeniku. Zdroj smardu je podle mne v 99% pripadu ve vymeniku a tak bych chemii strikal primo tam. Jinak na zebra vymeniku se tudy da dosahnout i rukou (ja ji tam dokonce strkal i s malym kartackem, kdyz jsem to cistil) a provest "rekognoskaci terenu". -
« Re: Klimatizace
Pavel_KR5: Téma jsem četl, šlo mi o konkrétní
řešení u Bravy -- jestli se to stříká do toho
otvoru s mikrofiltrem, a konkrétně co se tam stříká...
No nic. Jdu si to přečíst ještě jendou, abys mne
třeba nemlátil... :-)
P5ístup k tomu filtru je samozřejmě na tom
plastu co myslíš ty, ale musí se přední víko zvednout...
Není tedy přímo v mot. prostoru, ale mezi ním a kabinou... -
« Re: Klimatizace
to BoB: smrad z klimy byl parkrat diskutovan v tematu "Klimatizace", ktere ted pres zimu spokojene pospava v Archivu. Tak se tam mrkni a budes moudrejsi. Jsou tam i kontakty na firmy zabyvajici se chemickym cistenim vzduchovych kanalu a vymeniku klimy. Pred tim je ale dobre (nechat) zkontrolovat, zda ti funguje odtokovy ventil z vymeniku.
Jinak delat auto s klimou a bez filtru je pekna blbost, protoze na vymeniku klimy (ktery chladi vzduch proudici do kabiny) se kondenzuje prebytecna vlhkost a na tech vlhkych zebrech se zachyti veskery prach, necistoty, pyl apod. z proudiciho vzduchu. Takze tam vznikne vrstva, ktera i zhorsuje prestup tepla a tim i chladici vykon klimy. Tenhle problem jsem pred lety objevil u svoji Tempry a po ocisteni zeber vymeniku jsem tam hezky po cesku doinstaloval provizorni filtr. BTW, u Tempry nebyl pristup k otvoru sani z mot.prostoru ale pres plastovou mrizku pod steraci (tj. mezi haubnou a prednim sklem). -
« Re: Klimatizace
Mam 98 s manualni klimou a mam ho tam :-) Takze nevim,
zda ta tva ho ma take. Na druhou stranu u vetsiny aut, co jsem potkal,
byl mikro pylovy filtr jako volitelna vybava, ale pri klimatizaci se tam automaticky daval...
BTW a s tim smradem nevis co a jak? Nebo tobe
klima nesmrdi? Kam a co "strikas", ci jak se zapachem
bojujes? -
« Re: Klimatizace
Pilovy mikrofiltr mas v motorovem prostoru, ve stene pred kabinou
Otevres predni haupnu, a v levo (pred spolujezdcem) je v zadni stene (v tom velkem plastu)
pod malym krytem (cca 30x8 cm) schovan. Tusim, ze jsou tam dva
srouby... Jo, a az ho budes sundavat (ten kryt),
koukni se presne, jak je tam ulozen a jak je orientován :-)
Spátky ho tam vlozit není zase úloha pro lidi z mensy,
ale proc si neusetrit cas? -
« Re: Klimatizace
A ještě (ať nežeru) -- jaká je u té Bravy 1.6
spojka klimatizace? Nebo přesněji... Když
si nastavím teplotu na nějakou hodnotu, jak je
dosažena? Směšuje se ochlazený vzduch s teplým
od motoru, nebo se snad magnetickou (či jinou)
spojkou na kompresoru klimatizace mění její
hladicí účinek?
Jde mi o to, jestli mám teplotu regulovat voličem
teploty, nebo tak, že budu klimatizaci vypínat. Když mám
vychlazeno a vnitřní cirkulaci, tak to chvilku trvá, než se vzduch ohřeje.
Takže je zbytečné, aby mi klima jela... -
« Klimatizace
Nějak to tu skomírá, tak si vložím dotaz...
Smrdí mi klimatizace. Chci se zeptat, kam se
má aplikovat nějaký antibakteriální sprej?
Mikrofiltr mám vyměněný, trošku to pomohlo, ale
už to smrdí zase -- zřejmě nebyl mikrofiltr
původním jevem a při výměně jsem jim říkal,
že mi smrdí klima, tak jestli by mi tam "něco" nesrříkli.
Možná že stříkli a tím to na chvilku ustalo, ale teď
to smrdí znovu...
Takže so používáte? Koukal jsem v Tescu, u pumpy a nic, co by mi
připadalo vhodné jsem nenašel. A kam se to aplikuje? Nebo-li
co hlavně smrdí? Stříká se to/leje na pylový mikrofiltr, nebo někam
za něj? -
« Re: Elektrika na me Brave
Ne, ty vypinace neodejdou -- tam nic moc neni.
Problem je v tom masivnim telese, ktere se navleka
na tyc volantu. Jsou v nem totiz zalite vodive cesticky,
ktere se kvuli zvetseni prechodoveho odporu na
kontaktech, kam se pripojuji kabely vedouci dale "do auta",
vyhreji a roztavi tu umelou hmotu. Nasledkem toho
trebas cele teleso praskne, tim se znici ta vodiva cesta,
nebo se tim vyhratim posune a nedoleha pak ke kluznym kontaktum... Alespon tak jsem to mel moznost spatrit na nekolika kusech :-(
Hm, takze diky za snahu. Takze cena stejna jako u nas (+-). Nepotesil jsi mne :-(
No nic... Prdim na to. Az se to zase pos*re, tak s tim neco
budu delat... Zatim to nejak funguje... -
« Re: Elektrika na me Brave
Tak u nas by to stalo 7 293,-. Jsou to 4 dily, ktere nejdou objednat zvlast, jrom tech paroh tam nejmasivneji vypadala nejaka "hodinova pruzina", ktery je soucasti toho dilu a je dulezita pro airbag a nejde pry vymenit, muze se pak stat, ze nezafunguje airbag. V pouzitych ND to nemaji. Mno a ze jsem to ja tak mi dali cenu 6 500,-, ale pro naprosto spolehlive urceni vhodneho typu je dulezite cislo karoserie. Ja jsem myslel, ze se rozbilo neco v tom prepinaci obrys/tlum., ale rikas, ze to je hned u usti, musim se na to preventivne podivat. Pokud je chyba jen v tom prepinaci a jinak je to O.K., mozna bych si nechal to zapinani svetel pekne vratitelne vyvest na palubku. -
« Re: Elektrika na me Brave
No ja je znam i z jinych aut... Trebas fordi je maji (mondeo/escort).
Ale tady to vypada, ze to soudruzi nejak nezvladli.
Ono je totiz primo na tom prepinaci nejake relatko.
Nestudoval jsem to, jestli se jedna o prerusovac blinkru,
nebo o rele dalkovek, ale v kazdem pripade temi
kontakty tece asi trosku vetsi proud... -
« Re: Elektrika na me Brave
Vycerpavajici popis, hned se tam podivam a zkontroluju, nebudes verit ale sam jsem chtel zjistit, kolik by to stalo u nas, ale musel jsem do prace na 6, a to jeste Fiat nepremava, pojedu kolem odpoledne, stavim se a poptam dam vedet zitra, pisu mail. -
« Re: Elektrika na me Brave
Takze je tu dalsi den. Packu jsem si vzal a rozebral...
V ni to vypada tak, ze na plastove podlozce (=teleso celeho bazmeku)
jsou nalepene/naparene medene desticky, po nichz
se klouzaji kontakty, ktere jsou ovladany otacenim
a vychylovanim prepinacu. Ta vrstva medenych
cesticek je prekryta dalsi vrstvou plastu (defakto
jsou tedy ty cesticky zality v umele hmote). Takze je to neopravitelne.
Jedine, co jde vymenit, jsou kluzne kontakty prepinacu a ty packy.
Co se tedy stalo? Kabel je pripevnen na kontakty,
ktere asi castecne zoxidovaly. Tim se zahraly a diky tomu, ze jsou
zakoncenim vodivych cest, ktere jsou zality v umle hmote, doslo v dusledku zahrati vodivych cest k destrukci umelohmotneho pouzdra.
V jednom pripade se pouzdro v miste nahrati zlomilo a doslo tak k naruseni vodive cesty.
Vypinac je v tomto pripade skutecne neopravitelny a musi se vymenit kus za kus.
Mohl bych te mfilipe poprosit, aby ses mi ozval?
Nevim kde jsi (na jakem emailu) a stejne na tebe ten druhy email (kde tusim ze sedis) nemam.
Takze jestli to budes jeste dnes ve ctvrtek dopoledne cist,
ozvy se prosim. Chtel bych te totiz poprosit, jestli
by ses nemohl u vas telefonicky doptat na cenu toho
celeho telesa s prepinaci -- mate tam totiz nejak levne ND :-). U nas ho tu bud nikdo nema a v pristim mesici ho nemuze dodat, nebo mi ho prodaji, ale za cenu, za kterou jim to proda mistni Fiat dealer (7500 Kc), coz se mi za to nechce dat (protoze jsem po rozebrani zjistil, ze je to poradny klump a lze ocekavat opet zniceni). Mam 1.6 s airbagem. Pry je rozdil s airbagem/bez airbagu.
Mozna by sel koupit ten na auto bez airbagu...
Jo a jinak vam doporucuji si pred zimou ocistit
ty kontakty, popripade je nastrikat nejakym "kontaktolem",
ci co se ted prodava... Dostanete se k nim jednoduse -- sundate spodni kryt panelu volantu (tri sroubky) a u telesa,
kam usti prepinaci packa svetel, je zastrceny konektor. Tak si ho prohlednete... U te druhe packy (odstrikovace/sterace) jsem u zadnych mnou videnych prepinacu nespatril
zadne poskozeni -- asi tam netecou velke proudy. Poskozena byla pouze oblast prepinace svetel, at jiz v poloze pro potkavaci, nebo dalkova svetla. -
« Re: Elektrika na me Brave
"To je ta mechanicka vec vlevo na sloupku volantu" :-)
Jo, je to ono. Proste "sdruzeny prepinac svetel a blinkru".
Mechanik rikal, ze uz tam tech prepinacu maji
vice. Jedna se o to, ze jsou kontakty zoxidovane,
tim padem se zvysi prechodovy odpor a zacne se
vyvijet teplo. Pak se roztavi/ponici umelohmotno
teleso prepinace a kontakty uplne vypadnou. V mem pripade pry doslo k tomu, ze se sice nejak sepnou, ale dojde k uzavreni ohruhu jinudy, coz rozhodi jednotku a ta vypne elektricke pristroje "okolo".
Rekl jsem mu, ze mi ma na trvalo proklemovat sepnuti svetel
(stejne uz se bude brzo svitit po cely den) a ze
si tu nejakou starou packu vezmu a zrepasuji. -
« Sit na Mareu WE
Dnes jsem videl na ulici Mareu Weekend se zajimavou siti pred zavazadlovym prostorem. Nebyla to zadna mriz, ale jen sit s manzetou nahore, uchycena na strope ve dvou bodech. Nevim jestli byla navinovaci nebo ne (zaroven byla natazena i roleta kufru). Nevite nekdo, kde se da takova sit sehnat? -
« Bez nadpisu
dost blbe, ja jsem mel s timhle problem ma eRku i na Formanu, uprostred jizdy, nejlepe v noci, mi zhasla palubka, nekdy byl citit i smrad, jako kdyz se pali pertinax. V obou pripadech jsem mel povoleny hlavni uzemnovaci kablik od skrine s pojistkama na kostru. Vzpominam si, ze kdyz jsem takhle prijel bez svetel k tchanovi, sundal kryt pojistkove skrine, a prstem sahal na vsechno, na co se dalo sahnout a pohybat s nim, tak jsem se o ten sroubek s uzemnovacim kablikem dost popalil.
-
« Re: Tesneni dveri
Tys to privolal :-) Stavalo se mi, ze kdyz jsem
nechal auto stat a byl vlhky vzduch (mozna to tim neni, a byla to souhra nahod), trebas pres noc,
tak mi blbly blinkry. Stacilo auto zahrat, aby z vyduchu sel teply vzduch a pak sly normalne... Stalo se mi to cca 5x pred a pak uz ne.
Pred cca 100 km se mi stalo, ze mi pri jizde na
cca 0.5 s prestala svitit svetla (asi 2x v rozmezi 10 km).
To uz melo byt pro mne varovani...
Pak se mi po cca 50 km stalo, ze mi na 5 s prestal jit vetrak (mozna i neco jineho, trebas i ta svetla, ale niceho jineho jsem si nevsiml a nesvitil jsem)... Dalsi varovani...
Dnes rano prijdu k autu, zapnu sterace, setru predek a zadek, zapnu ofuk skla a chci rozsvitit...
Otacim vypinacem, zapinaji se obrysovky... Otacim o dalsi
polohu a... podivne "klapnuti" a svetla nesviti.
Sterace se vyply, ventilator ztichnul, nefunguje vyhrivani okna, ovladani sklonu svetlometu. Funguji predni i zadni mlhovky a blinkry.
Kontroluji pojistky, vsechny O.K. Rozebiram panel volantu, kontroluji kontakty prepinace svetel...
Po cca 10 minutach davam vse dohromady a zkousim vse.
Sterace jdou, ventilator take. Zkousim svetla (je pul sedme rano). Opet divne klapnuti (mozna to je normalni, a nikdy jsem si ho nevsiml, ale pro mne je zlovestne, protoze... Protoze vse opet zhasina...
Tak jsem sel domu a cekam, az se rozedni a budu moci jet bez svetel...
V 8:00 vyrazim, mam pustene jen obrysovky (jeste je trochu tma a vsichni sviti). Nic nefunguje. Pri jizde stale zkousim, jestli nepujdou sterace.
Najednou se vse rozbehne, sterace funguji, vyhrivani zadniho skla jede, ventilator krasne vrni, ofukuje mi predni sklo, abych videl...
Ze bych zkusil svetla? Tak jo... zkouska zvuku (svetla)...
Asi jsem to nemel pokouset -- opet klapnuti a vse umira :-( (ja naiva).
Zacina se mi mlzit zadni i predni sklo, alespon ze neprsi...
Do prace dojizdim s uplne nepruhlednym zadnim sklem, predni se drzi (otevrel jsem si bocni okenka).
Ted obtelefonovavam servisy... -
« Re: Tesneni dveri
Na to bych kaslal, zvenku to videt neni, nerezavi to, pri nastupovani se na to nedivam, kdysi jsem to prestrikal nejpodobnejsi barvou od Motipu a myslim, ze to drzi dodnes. Ty gymy bych tam nechal, bal bcyh se treba prachu, vody a aerodynamickeho hluku. Fakt bych na to kaslal a venoval se dulezitejsim vecem, pokud ovsem jsou, ze jo. Radsi aby nebyly. -
« Tesneni dveri
Predpokladam, ze se vsem na Brave osoupava
barva na prazich od tesneni na dverich... Docela mi to vadi, mam to uz na plech
Zkousel jste nekdo dat ty gumy ze spodu dveri dolu?
Nepujde tam bordel? Ty horni gumy by asi nesly
sundat (byla by tam mezera mezi strechou a dvermi).
Ale ty spodni, co udiraj ty prahy, asi dam dolu...
Ma je nekdo pryc? A mate nekdo nejake "listy" na
prahy? Nechrani zrovna to misto, kde to dre ta guma? -
« Re: Servis
BoBe, naštěstí zatím ne, mám přece Fiata a jaký pán..., myslel jsem to výhledově, mimochodem, zjistil jsem od Fiaťáků, že někde u Domažlic k Plzni je chlap, kterej už asi 20 let dělá Fiaty, prý i dílnu nabil nějakými diagnosťáky a ceny má takový, že u Ricarda by ti za to umyli tak sklo. Dělal v rajchu a před pár lety to rozjel doma. Má zlatý pazoury a miluje Fiaty, jestli jejich majitele nevím. Dám vědět kde to je a jak je to s tou jeho orientací. Zdarec. -
Adyn 27.09.02 15:53
« Re: ramecek na autoradio
Já mám tu novější verzi rádia(po 1999) a tam se opravdu v SetUpu, nebo jak se to jmenuje, musí aktivovad fader. Nevím ovšem jestli tím nastavením mysleli tohle. Jo a ten tapecírung se nemusí sundávat celej. Stačí odšroubovat co se tá a odspoda vyklopit. Šrouby u repráku jdou povolit šroubovákem skrz mřížku. -
« Re: ramecek na autoradio
Naprogramovat??? To by mne tedy zajimalo... Myslim, ze je to blbost. Ale kdo vi...
Mel jsem ho venku, odpojene a hralo i potom
stejne jako pred tim (tedy na 6 repro)...
Takze je to takovy danajsky dar? Koupis si radio a musis si koupit repraky ;-))
Jo a schovavat neco do prostoru kazety je fakt vtipny ;-) -
« Re: ramecek na autoradio
Nejak to blbne, nezobrazilo to prispevek, ktery jsem psal v 8. A byl tak krasne dlouhy. Radio hraje a hraje dobre. Ale s tim mi pribyvaji problemy, ostoset mi drnci repraky ve dverich, takze budu muset sundat tapezirung a pritahnout, zavazelinovat, ucpat hadrem vse co se hybe. Kdyz je v aute 6 x repro, davaji se dozadu basaky, do palubky vysky a do dveri stredy, nebo se vsude davaji 2-,3- pasmove ? Original Fiat 1 repro stoji dozadu 666 a do palubky 735 Kc, uvazoval jsem ze bych si dozadu koupil nejake ze slevy, ktere mivaji retezce s elektronikou, musim si je ale poslechnout, abych misto repraku nekoupil sumitka. Borec v servise rikal, ze to radio nestaci pripojit fyzicky, ale ze se musi i naprogramovat, aby hralo na 6 beden, to se mi ale vubec nezda. Vi k tomu nekdo neco ? Diky -
« Re: ramecek na autoradio
Promin nacelniku, promin :-)
Tak jeste vyzkousej "promerit" ten konektror --
bud nejakym multimetrem (jestli je tam tech 4-8 ohmu +/- impedance vedeni),
nebo to primo vyzkousej nejakym zdrojem napeti
(1,5 V by mohlo stacit) -- mel bys v repracich slyset lupani.
Normalne to napeti pripojis na odpovidajici par v tom druhem (repro) konektoru
(sedy a sedocerny, pak zeleny a zelenocerny, fialovy a fialovocerny...). -
« Re: ramecek na autoradio
Na Brave mam reproduktory jen ve dverich. Vcera jsem obchazel s 1 reproduktorem konektory pro repro v palubce a vzadu pod platem, ale hral jen ve predu v palubce. Takze chyba je asi, ze ty konektory vzadu nebudou napojene na konektor, ktery se strka do radia. Fading jsem mel na maximum a ani maly zvoucek zezadu, snad nevadi ze jsem zkousel 3-pasm. repro MTC z Formana. Kdyz hralo v palubce, melo by hrat i vzadu.Diky. -
« Re: ramecek na autoradio
No, radio hralo... Dobre... Vyzkousej kdyztak
to svoje puvodni, jestli opravdu hraje i do zadnich,
popripade zkontroluj jejich fyzickou pritomnost ;-) (nema ta tvoje Brava jen ty predni repro?)
BTW: myslim, ze to, co je na palubovce, jsou
vyskace a dole ve dverich jsou stredy. V zadu
jsou to neobhlizel, ale predpokladam, ze to budou
normalni stredy, popripade kompozity (stredy a uprostred
vejskace). -
« Re: ramecek na autoradio
Radio dnes podam na poste. Chtel jsem se zeptat, to radio by melo byt na 6 repro, problem ma v tom, ze mi na palubce a ve dverich repro hraje, ale vzadu ne. Chcu se zeptat, nez budu hledat zavadu v konektorech na radiu. Jsem spokojen, neni to buhvico, ale na moje jezdeni to staci. Cau -
« Re: ramecek na autoradio
Hele, muzes mi prosim poslat cely ten "vraceny" mail (i s hlavickami)?
Samozrejme mi prisel, ale mel bych se tu starat
o sit (spolu s kolegy), takze jestli neni nejaka chyba
u nas... Jinak maily ode mne ti chodi? Na kazdy tvuj
"doruceny/nedoruceny" mail jsem odpovidal (na tu adresu, kde jsi PO-ST). -
« Re: Servis
Nespecializujou. Tedy... Puvodne jsem hledal
na Cromu nejake ND. Tak jsem chodil na jedno vrakoviste.
Pak jsem ale u Carrefouru nalezl jine vrakoviste,
specializovane na Fiaty. No a oni tam opravuji
i auta. Tak jsem si u nich chtel nechat neco
opravit -- neco na brzdach a naprave, to udelali,
ale hlavne mi z motoru "nekde" tekl olej. Do
toho se jim vubec nechtelo (hodne spinava prace s nejistym vysledkem) a po tydennim mlzeni
a zdrzovani mne odkazali na jiny servis, ktery asi
nemel prilis prace. Tak jsem tam zajel a tam mi to
opravili. Sice ne na poprve, ale to bylo dano
tim, ze nebylo fakt jasne, kudy to tece, coz jsem
chapal.
Mohu posoudit, ze svou praci odvedli dobre, i to,
jak pracuji (nevidel jsem je, ale vidim co udelali)
je odvedeno poradne. Nejsou to specialisti na
Fiaty (asi nemaji na ne pristroje), ale na druhou
stranu jsou to (pry -- maj to na vizitce) autoelektrikari,
takze by meli byt schopni si poradit. Takze nevim
jak by dopadla specificka "odborna prace" (neco s elektrikou a motor-managementem),
ale v tech beznych "auto vecech" (praskla hlava, vymena
kotoucu/brzd/bubnu, atd.) bych jim asi duveroval.
Takze konkretne... Ten druhy autoservis (s nimz
jsem spokojen) je:
Auto Pragl,
0608/262930,
Je to otec s (asi) dvoumi syny... Najdes je v Plzni na Doubravce. Jedes po Rokycanske na Prahu,
dole u Baumaxu odbocis prvni odbockou za rekou do prava (je tam odbocovaci pruh (alespon tusim))
a pak opet do prava (ale asi az druhou ulici).
Na konci se das doleva do takoveho "dvoru", kde
sidli nekolik firem a na konci jsou oni. Je to
hodne mala firmicka, dilnu maj na jedno auto...
No a ti druzi -- ten autoservis s vrakarnou...
No ted je to spis jiz autoservis a postupne si
pribrali i dalsi "znacky" (Peugeot a jeste jine),
takze s tou "specializaci" na Fiaty opatrne...
Takze to je:
Auto OBA,
tel. 0603/806305,
Sidli u Carefouru. Kdyz pojedes z mesta okolo
Skodovky (tusim ze... 5. brana (Karlovska)), tak
jeste nez prijedes ke Caroufoure autobazar a za nim mala odbocka do leva
do nejakeho arealu (neni to krizovatka). No a na konci
to je. Ale rikam, k nim nechodim, protoze mne
trosku jejich pristup nastval, ceny se mi take
prilis nezdaly, ochotou nehyrili a mam to daleko
od domu (toho Pragla mam kousek a dojdu tam pesky).
Takze dej pripadne vedet, jak jsi uspel a jak
jsi spokojen :-) -
« Cukani za studena
A kdyz uz jsme u toho psani... Stava se mi,
ze po nastartovani, nez se motor ohreje, auto
cuka. Kdyz mam vyrazeno a pomalu slapu na plyn,
tak se na zacatku snizi hodne otacky, a az na to slapnu jeste vice,
tak jdou nahoru. Kdyz je motor zahraty, tak se to
neprojevuje. Kdyz zaradim, tak se to projevuje
tak, ze auto bud hodne cuka, nebo nejede, takze
musim prislapnout plyn a nechat pripadne
proklouznout spojku. Nevite cim to? Nejake
cidlo volnobeho? Kde je? Jeste jsem nemel cas
studovat motor -- neni cas a mimo to se Brava
tedko strika. Bude mit novou predni haupnu (byla
omlacena od kaminku) a novy nastrik prahu (predchozi majitel
nemel predni zasterky, takze byly prahy v predu za kolem hole
az na pozynk (asi to kaminky a voda/snih omlatily). -
« Re: Servis
Me osobni zkusenosti ze dvou navstev Ricarda:
- podivne uctovani vykonu (a casy) -- technik reportuje
jine casy, nez se objevilo na fakture (10 minut vs 55 minut (hodina)). Vim, ze jsem to mohl/mel reklamovat, ale vsiml jsem si toho az asi za dva dny.
- i kdyz se domluvim na termin pristaveni auta,
cekam pul hodiny, nez si ho prevezmou a vyridi jine veci. Reknou v 8:00 a ja cekam, nez si na tom svem malem dvore preskupi auta a budou se mi venovat.
Pri predavani opraveneho auta se neobtezovali zavolat (prestoze jsme se samozrejme domlouvali) a kdyz zavolam, tak jenom odpovi ze si mohu prijit a mam to davno hotove. Pri objednani ND mi rekli, ze se do tydne ozvou. Po 14 dnech tam volam a pry to tam jiz davno lezi a mohu si prijit. To jim kurnik nestojim za to zavolani? Klidne si ten hovor muzou nauctovat! Pri jakemkoliv jednani je videt, ze je zakaznici "obtezuji".
- na muj vkus jim opravy trvaji dlouho (byl jsem tyden predem objednan, presne na cas jsem auto pristavil a rikam, jestli to bude na pockani (jak znela puvodni domluva). Pry ne, maji "strasne" prace, pry to mozna stihnou do konce pracovni doby. Tak jsem musel sockou tam a zpatky a nakonec mel technik ve vykaze praci na tri ctvrte hodiny (jednotlive ukony zaokrouhleny na ctvrt hoodiny -- vymena pyloveho filtru -- 15 minut, vyndani radia -- 15 minut), uctovany byly asi dve hodiny).
- ocekaval bych, ze auto umyji. Alespon to, co sami zaserou (tapecirunk, kliky -- to si nemyji ruce?).
- radeji meni, nez opravovuji (vadny plovak v nadrzi -- vymenit. To,
ze byl pouze upadly dratek je nezajimalo).
Proste bych ocekaval, ze za tu hodinovou sazbu
odvedou kvalitni praci, budou se mnou "nejak" jednat
a nebudu muset na kazdou kravinu cekat (na sklade
maj minimum ND, pry jsou "jenom takovy maly servis"). Sice nic nezkurvili, ale nemam pocit, ze bych za ty penize dostal to, co chci (nerikam, ze jsou drazi, to ne, ale jejich pristup mne nepresvedcil, ze si ty penize zaslouzi).
Starou (Cromu) jsem servisoval v "malem" servise.
Tam se mnou jednali jinak. Meli mensi ceny (jak ND,
tak i prace, az jsem se nekdy divil, jestli maji
vubec nejaky zisk :-)), mnohem lepsi jednani se
zakaznikem (nedelalo jim problemy se ozvat, kdyz
auto bylo hotovo), jednou jsem si prisel pro
auto a byly pryc (moje chyba, spatne jsem se domluvil
a prisel po zaviracce). Majitel ochotne prijel
a auto mi predal (urcite ho to take sralo, ale
nedal to najevo :-)). Kluci byly sikovni a co
jsem jim rekl, to opravili (i kdyz obcas diskutovali a odporovali :-)).
Asi k nim zase zacnu jezdit... -
« Re: rámeček
Nemyslel jsem tebe a tvou 1.8, ale nekoho s 1.6, kdo tu zminoval nizsi spotrebu...
Ale vzdyt je to jedno.... A co radio? Chces/nechces?
Zrovna vcera se mne ptalo "A jako co ted se mnou bude? Sedim tu, nic se nedeje..."
Co mu mam rict? Ze o nej nikdo nestoji? Ze mam lepsi?
To mu predsi nemohu udelat, jsou mu 4 roky, zivot ma pred sebou... -
« Re: reálná spotřeba
Prdlajs, mfilip by si tam dal nejake 100/x a jeste by
mu to tak vyrabelo benzin...
Nekupoval jste si nekdo ramecek na autoradio?
Ja si ho u nas objednal, spolu se zasterkami, a po 14 dnech tam zavolal
a pry "davno to tu mate"... Hlavne ze se me dvakrat
ptal na telefon a pry "urcite zavolame, nemusite se starat" :-\
No nic. Proc to ale zminuji... Predstavoval jsem si, ze ten
ramecek bude "nejak" vypadat. Tenhle je za 150 Kc
(a zadny jiny pry v nabidce nemaji) a vypada tak,
ze je to pouze "oblozeni" sten te diry, co vznikne
vyjmutim orig. radia. Predpokladal jsem, ze to
bude mit ten obly tvar, jako melo to radio a nove
radio bude castecne koukat a castecne bude zapusteno
(proste takova kaplicka). Tohle je jen takovy
slaby plast, ktery zakryva (notne odrene) steny, ktere
se objevili po vyjmuti radia, ale diru to vubec nezakryva/nezmensuje.
Kdysi tu nekdo zminoval, ze nekde prodavali ramecek
za cca 700 Kc. To bylo co? Jak vypadal?
A nemate nejake URL na nejake info o Brave? Trebas grafy P a Mk... Nevim
co dalsiho, ale urcite by me jeste neco zajimalo... -
« Re: reálná spotřeba
K te spotrebe... Jeste jsem si vzpomel, ze tam mam
pneumatiky 185/60, takze jestli ten nekdo (s tou nizsi
spotrebou), nema nahodou 175/60, neboli o 1 cm uzsi pneu.
Traduje se totiz, ze 1 cm = 0.5-1.0 l spotreby navic.
Sice to nemam odzkousene a asi ani nikdo jiny,
ponevadz by se to muselo zkouset na stejnych
pneumatikach, ale s rozdilnymi sirkami (coz asi
malokdo ma).
Jen tak pro zajimavost uvedu, ze jsem tu Bravu
koupil na zimnich pneu (koupe 08/2002, asi si prodavajici
chtel nechat litaky doma) a spotrebu jsem do vymeny
za letni mel cca 8 l/100 km. -
« Re: reálná spotřeba
Díky za info. Bude to prostě někde mezi 6 a 7 litry v závislosti na klimě a stylu jízdy. Já nechci žádnýho lenocha. Ta 1.6 16V se mi zdá tak optimální na naše silnice. Ještě jeden dotaz, který nebyl zodpovězen. Je rozdíl v podvozku modelů BRAVO a BRAVA. Mezi Mareou asi ano, co? Jel jsem v tom (Weekend) a hrozně to plave při předjíždění. -
Adyn 06.09.02 08:58
« Re: reálná spotřeba
to mFilip. Těch rozdílů u rádia je víc než jen RDS. Ten novější základní model má mimo jiné větší display a hodiny na něm ukazuje neustále, napojení na mobil apod., ale hlavně má i fader (balanc přední /zadní repro) což dle mých informaci starý základní model něměl. -
« Re: reálná spotřeba
Ale jo, ma mi doma lezet a cekat na lepsi zitrky? Tak za 500+vymena. Lezi v
Plzni, u me v kumbalu. Mensi problem je, ze k nemu nemam kartu. Kontrola kodu je ale vypnuta a s predchozim majitelem autobazar jedna. Ale nejen o tomhle. Zapomel mi jeste dat cerveny klic a karticku s kodem imobilizeru k vozu. Takze jestli pockas, az tu karticku budu mit (cca tyden-14 dni, pry jsou na dovolene), nebo ti bude stacit, ze ti ji pak poslu postou (az, a jestli, ji od nich dostanu ;-).
Mail na mne je: busek@skoda.cz
BTW: Jestli mas ten "Navod k obsluze automobilu", tak
tam je ten rozdil mezi temi radii popsan, je to to 182 H -
« Re: reálná spotřeba
Samozrejme bych dal to stare radio ( original Brava ) na vymenu. Kdyz prisla tva nabidka, tak stoji na zvazeni. Jenze to radio se od meho lisi snad jen v RDS a za to se mi moc 1000 Kc davat nechce. Nejaky audiofil nejsem, Bravu si mam v planu nechat jeste rok, dva a uz se mi nechce moc do radia investovat. Pro mne by bylo zajimave 500 + radio. Hrazdicky v sedadlech jsem skouzel obalit buzirkou, vrzani neprestalo, bude to v necem jinem, diky. -
« Re: reálná spotřeba
7thatom: hele k te tve spotrebe... Uvedom si,
ze se maly objem zase musi vice tocit, aby ty
rychlosti cca 140 km/h jel. Verim, ze kdybych s
tou Bravou jel bez klimatizace 90-120 km/h, tak
se na tech 6 dostanu. Ale ja proste jedu. Jak jsem
rekl, nejezdim na spotrebu, takze nejake sundavani
nohy z plynu se nekona. Jestli chces usporne auto,
tak si kup nejakeho diesela (JTD, TDi, DCi, etc),
popripade Civica 1.5 (1.6) VTEc (podle penez).
Mezi nim a Bravou jsem se rozhodoval, ale nikde
jsem ho nesehnal (a zase tak mi to zily netrha -- je to jen auto). -
« Re: reálná spotřeba
Vrzani zadni sedaku: ja jsem normalni elektrikarskou izolacni lepenkou
olepil ve dvou vrstvach ty panty, do kterych
se "zakusuji" ty zamky v operadlech... V servisu
mi radili, ze je rovnou meni... A stemi krytkami
sedadel (od wollfa) -- to jsem take zkousel (sundat je
a take to bylo prd platne... Az tohle pomohlo
(samozrejme ze docasne).
Radio: je to to s RDS. Ma mi doma lezet? mam tam
jine na CD, ctouci i MP3. Sice to vypada hrozne,
ponevadz jsem ho tam strcil do te diry, co zustala
po tom origos radiu. U nas v Plzni totiz nejaky
ramecek ve Fiatu nemaji a kdyz jsem se ptal na objednani,
tak mi rekli, ze za tyden tu bude (a stoji pry 150 Kc).
Jak vypada, mi nebyl ten chlap schopen rici, takze
uvidim, co prijde... BTW, je to uz 14 dni a nic.
Asi tam budu muset brnknout. A za predni zasterky chti 1100 Kc... Take jeste neprisly...
Takze jestli ho mfilipe chces, napis
mi. Predstavu o cene nemam... Tak 1000? Dva (asi ne, co :-)?)? Nevim.
Ale rad bych ho vymenil za jine.
No a mfilipovo spotreba je kapitola sama o sobe... To je jako fija se spotrebou 3 l nafty/100 km s Octavii... Take bych chtel mit nekdy tolik nervu, chuti, casu hrat si s pedalem plynu (akceleratoru) :-\ -
« Re: reálná spotřeba
Je na cislech, je to 12/86. A kdyz budu solidni, tak reknu, ze technickou normalne
(asi) neprojde (zatim jsem se o ni 4 roky ani nepokousel :-)) -- po te bouracce je amatersky vymenen B sloupek a je asi o cca 3 mm hnuty.
Jinak s ni jezdim... a jezdim... Zatim ji ale
potrebuji, ponevadz jeste nemam postavenou svou
Bravu na Plzenskych papirech (vsude jsou dovolene),
ale rad bych to mel do tydne/14 dni hotovo...
Jestli mas do budoucna zajem, tak busek@skoda.cz -
« Re: reálná spotřeba
Cau, ja mam ted pul roku 3 roky starou 1,6 16V a moje zkusenosti: zatim nevrze nic, chybi mi moznost otevrit zvenku kufr bez klicu, radio mam s 6 repro, hraje to slusne, chybi mi jenom "klasicke" ovladani hlasitosti, tlacitka mi moc nesedi. Jinak vazne spokojenost. Ke spotrebe - ted na dovcu do Italie dalnice i silnice do 130, celkem svizne a prumer 6,1, jinak bez problemu kolem 7 a kdyz hodne chvatam, tak do 160 kolem 8. Zatim jenom vymena vzduch. +olej. filtru a oleje.









ad 1) nevím
ad 2) dle návodu je možnost nastavení kódu u toho lepšího rádia s ovládáním CD. (od modelu 99, před tím nevím)
Jinak děkuji za uznání za znalce :-)