Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Fiat Marea 1.6
Protoze OCIS trva 4-8 dnu, je treba se nejak domluvit s prodejcem, ze ti pocka. Abys neinvestoval nekolik tisic a on mezitim auto neprodal jinemu.
Dulezita vec, ktera by lustracim mela predchazet, je optat se prodejce, zda s lustraci vozu souhlasi. Protoze pokud to "nedopadne" (Cebia uvadi 19% pripadu), tak Cebia o tom posila info na PCR a ta auto puvodnimu majiteli zabavi. Pokud je v tom on nevinne, tak by to bylo vuci nemu dost neslusne. Jinak Cebia ti muze najit nejen to, ze auto bylo kradene, ale i to, ze byla v dane zemi odhlaseno jako "totalka".
Co se tyce zjistovani zaplaveni auta v minulosti mi byla porazeno podivat se do calouneni dveri a do pristrojovky. To je ale ukol spis pro odborny servis nez pro amatera. Mam ted rozjednane jedno auto dovezene ze Svycarska, a u nej jsem se na "zaplaveni" vykaslal. Prodavajici autobazar se navic doplneni veticky o "nezaplaveni vozu" do kupni smlouvy nebrani. Vubec byli dost vstricni i ve veci prevozu auto na kontrolu do znackovyho servisu a nasledny VINTEST. Bud jsou tak slusny a nebo se ty Marey koncem roku nemohli zbavit :-)))
Jinak dukladna kontrola bylo v tomto pripade na miste: Kdyz jsem se na to auto nejprve informoval po telefonu, tak mi uvedli 4 veci (LP naraznik, svetlo, blatnik, bezp.pasy), ktery byly menene a 1 vec ktera nefunguje. Na konkretni dotaz na LP kolo a polonapravu uvedli, ze ta byla nezasazena. Kdyz jsem tak prijel a uz vedeli, ze to pujde do AS atd., tak priznali dalsich 5 menenych veci (kapota, naboj LP kola, tlumic, ...) a po kontrole se vynorilo dalsi 4 problemy souvisejici s opravou bouracky a dalsich cca 5 zavad na jinych mistech. No, ale geometrie je v poradku a tak jsme se dohodli na jistem snizeni ceny a snad to dopadne dobre (ted cekam na vysledky OCISu ve Svycarsku) a zitra pro to mozna pojedu. -
« Re: Fiat Marea 1.6
to paja.paja: Ja delam kontrolu ojetiny ve 3 krocich: zaprve vlastni prohlidka a zkusebni jizda, zadruhe prohlidka ve znackovem servisu a zatreti provereni identifikatoru a minulosti vozu pres Cebii.
K ty "vlastni" prohlidce a projizdce ti muzu poslat seznam ukonu, jestli mas zajem. Mam to rozdeleny do nekolika tabulek (v casove navaznosti) a je toho fakt dost (cca 2 hod), ale muzes si to pred prohlidkou zredukovat na to, co zvladnes resp. co povazujes za nezbytne.
Prohlidka ve znackovem (nebo specializovanem neznackovem) servise se rozhodne vyplati a nemusi byt ani draha. Mne ted prisla v Budejicich na 2.000 Kc.
Prolustrovani pres CEBII (OCIS) lze zadat i faxem nebo mailem. Pripadne predchazejici overenim identifikatoru (VINTEST)na vozu je v soucasnosti mozne provest ve vsech krajskych mestech. Ceny za OCIS jsou dost mastne (min. 2000 Kc), ceny za VINTEST jsou rekl bych primerene. Za provereni (OCIS) v 1 zemi zaplatis cca 2.000 Kc, za OCIS v 5 zemich pak "vyhodnou" cenu 5.000 Kc, 4.500-5.500 Kc stoji VINTEST a OCIS v 1 zemi. BTW pri VINTESTu promeruji tloustku laku na vsech dilech karoserie, coz Ti muze dat info o tom, ze to bylo bourany a co vsechno bylo vymeneny/rovnany a prestrikany. Pokud je auto z hlediska minulosti zcela v poradku, tak ti na to daji zaruku. -
Adyn 28.11.02 12:14
« Re: Jsem vul
Ty dráty, ač jsou zabaleny v černým hadru budou mít určitě své barevné značení. Takže, když v palubce pohledáš, možná najdeš. Pak ještě vyzkoušet systémem pokus - omyl a nebo nastudovat schéma z odborné literatury - Kopp č. 39, ale tam to asi nebude. Takže opět rada k ničemu. -
« Jsem vul
Az kdyz jsem se objednal v servisu na oziveni dratu k zadnim repro jsem si uvedomil, proc se vubec na takovou banalitu objednavam. Nebudu, nebo nenecham hodiny zjistovat, ktery drat ze stavajiciho svazku je ten pravy a vselijak experimentovat, normalne natahnu 2 nove draty a bude klid. Musim akorat sehnat konektor, nebo ty mosazne svorky do konektoru pro napojeni. -
Adyn 28.11.02 10:50
« Re: Fiat Marea 1.6
S tím co napsal Bob zcela souhlasím. Dodal bych jen varování mnohých zkušených mechaniků. Nebrat Fiata doveženýho z německa! Je to vcelku zvláštní ale ty bývají v nejhorším stavu. Je to snad tím, že v Německu hraje Fiat druhé housle a je mu tudíž věnována minimální péče. Obvzláště nedoporučovány bývají havarované, které byly opraveny již v Německu. Vím, že můj příspěvek je ve stylu "jedna paní povídala" ale nic nového, než napsal Bob si nevzpomenu. Snad jen, že 1.6 je v Marey plně dostačující - 0-100 km/h - 10,7 sec... -
« Re: Fiat Marea 1.6
Zda nebyla zaplavena? Asi bych koukal na calouneni,
Zda na nem neni prouzek (vim, ze se to da umyt...).
Jinak to asi nepoznas -- elektricke pristroje jim
rozebirat nebudes. Maximalne si to (pro dobry pocit)
nech napsat do smlouvy ("Vozidlo nebylo vyplaveno"),
ale k tomu asi nebude (nebudou -- bazar?) svolni.
No a jinak si dej pozor na takove ty obecne veci pri nakupu ojetiny -- zkoukni, zda pred startovanim sviti
vsechny kontrolky co maji (airbag, olej, vstrikovani, pripadne ABS) a ze
potom zhasnou... Jinak never autum, co maji najeto
mene nez 20 km za rok :-) (i kdyz proc ne? Ale spise
se jedna casto o podvod) -- takze si zkontroluj,
zda sedi servisni knizka (nejen inetrvaly kontrol, ale zda je to knizka k tomuto autu!).
Zkoukni vyfuk, skla, licovani dveri/kapot/narazniku, (jestli to neni opraveno po bouracce), koukni se na barvu motoroveho prostoru a pod papundekly v kufru,
opotrebeni vnitrku (zda odpovida km), zda se nejak divne nesjizdi gumy (problem s tlumici/geometrii po bouracce),
zkontroluj si funkcnost vsech elektrickych pristroju (klima, radio)
a svetel, zkoukni spodek (trvej na zvednuti)...
Je toho hodne, a stejne na neco zapomenes a koupis vrak :-)
Ne, vazne. Ja mam 1.6 v ojete Brave, 145 tis. km, 4 roky stara a
jsem spokojen... Nebude ta 1.6 na Mareu slaba?
Zkousel si v ni jet? Jinak u te me 1.6 za tech
145 tis. km odesla vodni pumpa a ted se blizi
konec zivota vyfuku... Take mam odrenou barvu na
prazich az na plech :-( Ale to je od gum na dverich
a asi se s tim neda nic moc delat (mozna to necham
v lete 14 dni stat a necham si to prestriknout). -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
to BoB: Diky za povzbudive zkusenosti. To firemni auto byl Fiat? Kde ten tvuj sikovny "klickar" sidli?
Jinak, taky se moc neobavam, ze by mi predchozi majitel odjel s autem. Necham to hned pojistit a jen co budou dalsi chechtaky, tak tam necham dat Mul-T-Lock, nejakej tajnej vypinac a tak. -
« Re: Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
To ja vubec nevim. Vim, ze moje 1.8 83 kW novy Fiat motor do Bravy a Marey, Fiat mel jeste 1.8 kolem 98 kW, kterou montuje do Barchety tusim s promennym casovanim ventilu, ktery se dava nyni do Stila. Vzhledove nevim, mam fotky svoji Bravy na www.mujweb.cz/www/rockykrysa, klikni na Bravy a bude toho vic. -
« Re: Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
Díky za odpověď. Koupil jsem takový ten klíč na svíčky 16mm, měl by vyhovovat. Možná, že tam zkusím ty IRIDIA. Chystám se na to tento nebo příští víkend, snad to nebude problém. Nevíš, jsou rozdíly v motorech 1.8 16V rok 2000 nebo méně (99 apod.). Já mám rok 2000 a zdá se mi jiný vzhledem (detaily) než starší verze. Výkonově je to asi to samé? -
« Re: Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
Mam na aute K&N uz 2 roky a nejakou zmenu vykonu, zvuku, spotreby jsem nezaregistroval. Kupoval jsem jej spis proto, ze se po nejakem case vyplati vic, nez klasicke papirove filtry. Kupoval jsem je za cca 2000 Kc od ATX z Brna na dobirku, kdyz pockas par let, tak pred prodejem sve Bravy tam dam klasicky paiprovy a K&N ti muzu za par stovek strelit:-). Svicky menit na brave neni problem, musi se odsroubovat kryt motoru pres hvezdicove srouby, odsroubovat a odspuntovat civky a musis mit celkem dlouhy trubkovy klic 16, protoze svicky jsou dost hluboko usazene. Musel jsem ten trubkovy klic nadstavit imbusakem, abych tam vubec dosahl. Svicky mam Brisky Tuning, predtim jsem mel Champion, nejsem znalec abych bez pristroju poznal nejakou kvalitativni zmenu. Jedno ale vim jiste, zkousel jsem dat NGK podle navodu na me auto a musel jsem je vymenit, protoze kolem 6000 ot. zacal motor nejak divne vibrovat, po vymene svicek to bylo v poradku. -
« Svíčky DENSO IRIDIUM POWER + sport. vložka filtru
Ahoj všcihni, uvažuji o výměně svíček za DENSO IRIDIUM POWER + sportovní vložku filtru KaN, King Dragon apod. Nemáte s tímto někdo zkušenosti konkrétně na motoru 1.816V (mám Bravo GT). Ještě otázka k palivovému filtru. Za jak dlouho je zralý na výměnu? Tuším, že svíčky u 1.8 jsou pod krytem motoru, je to tak? Skrývá se nějaká záludnost při výměně? Sorry za "stupidní otázky" ale přesedlal jsem na Fiat z Calibry teprve před 14 dny. -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
To auticko byla priplatkova vybava.
K tem klicum -- take mam auto bez cerveneho
klice. Bylo to firemni auto a takovehle blbosti
se jim pry nekde ztratily :-\ No a kdyz jsem
potreboval udelat novy klic, protoze jeden provozni
byl jiz totalne osoupany a obcas s nim neslo nastartovat,
vzal jsem druhy provozni, dosel do klicarstvi
a nechal si tam udelat kopii jedineho zdraveho
a funkcniho klice... I s imobilizerem. Klic stal
1000 Kc, je mnohem hezci (bambulku na drzeni
ma z tvrdeho plastu a ne jako z te gumy, jako
original). Jedna se o presnou kopii klice, takze se ani nemusel prihlasovat k jednotce.
Takze jestli nemate cerveny klic a mate starost o to, aby
vam predchozi majitel neodjel s autem, nechte si vymenit zamky.
A i kdyz mate cerveny klic, tak nemate jistotu,
kolik vasich cervenych a provoznich
klicu po svete beha. Ochrani vas jedine mechanicka
zmena (vymena zamku). -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
Mne ani PP tak nezajima kvuli tomu, ze bych jezdil za co nejmin. Nemam sice rad matematiku, ale mam rad cisla, zajima mne to z takoveho jineho pohledu sledovani, vedet, jestli je na spotrebu lepsi delsi rovna cesta, nebo kratsi kopcovita, atd. Od mala jsem musel mit i na kole tachometr, holt za komousu to moc dobre neslo, rad jsem vedel kde je kam jak daleko, jake je prevyseni, do kazdeho mista vede 10 ruznych cest, jedna je nejkratsi na cas, dalsi nejktratsi na vzdalenost, ale ktera je nejlepsi na spotrebu ?
Jo o PP uz snim dost dlouho. Jde jen o cisla. Skoda, ze ani v roce 2001 to Brava nenabizela, dal bych za to 10 tKc. Kdysi tady nekdo z rubriky vznesl dotaz na fiat.cz, a odpovedeli, ze by to stalo cca 200 tKc :-(( -
« Re: Marea 2.0 20V 150 k
to mfilip: Nebud stoural ;-)))
No, je fakt, ze PP bych u Marey privital. Hlavne u JTD, ktery kupuji lidi, ktery zajima spotreba. U 2.0 150 20V bych to jako minus nevidel - lidi si tohle auto kvuli spotrebe rozhodne nekupuji :-))).
Jeste k ty plny vybave - Marea zase nabizi u JTD nezavisle topeni, coz treba u TDIcek dost schazi (a nebudu kvuli tomu rikat ze Octavie nemuze byt v "plne vybave"). Ono by tech veci, ve kterych se plne vybavy napr. Marey a Octavie neprekryvaji, bylo vic. Ale to je snad v poradku. -
« Marea 2.0 20V 150 k
Jak tak obcas jeste prochazim inzeraty na Mareu v Annonci, tak dnes je tam jedna perla - Marea Weekend 2.0 20V 150 k v plny vybave od prvniho majitele, nebourana, 1998, ... vyslovene za hubicku (199.000 Kc). Kdyby mel clovek na benzin, tak by to bylo idealni "rodinny auto". -
"-- skrytý --" 26.11.02 09:29
« Re: Radio
No jestli můžu radit tak doporučuji při zpětné montáži dva jazýčky (horní nebo dolní) vyndat. Rádio tam drží pořád dobře (já to tak mám už dva roky) ale dá se snadno vyndat. Pokud jde o zloděje ti by stejně rozlámali celou palubku, takže to myslím neni problém. -
« Re: Marea 2,4 TD
to Adyn: Diky za ochotu, ale 2.4 TD 125 je presne to co bych nechtel ani nahodou. To uz radsi 1.9TD 100, jeste radsi 1.9JTD 105 nebo 110 a nejradeji 2.4JTD 130. Docela mi stacily zimni starty s Temprou 1.9TD abych uz do dalsiho "neprimovstriku" nesel. -
Adyn 25.11.02 14:20
« Re: Marea 2,4 TD
Do manuálu jsem se podíval a je tam 2,4 TD 125. Pak se ještě dělaly v jiných verzích.
Technické údaje: 5tiválec, 82x90,4 (vrtání/zdvih), 2483 ccm, 21:1 komprese, 91kw (124k)při 4200 rpm, 265 Nm při 2000 rpm.
Nevím jestli je to to co si chtěl vědět. Kdyby něco, tak napiš já se na to mrknu. Manuál si nechávám v práci u počítače. -
« Re: Radio
Mno, jsou na to 2 plechy se zarezy, ktere samozrejme nemam. Me puvodni radio sedelo v supliku na fest, kdyz mi ho vyndavali v servisu, museli to dost prede mnou rvat, nove radi od Boba je trosku volnejsi v otvoru a tak jsem si dovolil to doma pomoci 2 pilniku na nehty vytahnout. Ono se to dost blbe popisuje, i kdyz jsem mel obrazek s navodem k vytahnuti, netroufal jsem si jej vytahnout. Ale kdyz jsem videl vytahovani v servisu , zjistil jsem, ze plasty na radiu a okoli vydrzi vsechno. To radi je na obou stranach zacvaknute 2 zobacky do kastliku v palubce. Zkus prstama nejdrive radio, co nejvice zatlacit doleva k volantu. Pak vem sroubovak, hadrikem jej podloz, abys nahodou neposkrabal plast, a zkus to radio trosku zapacenim nadzvednout k sobe. Otvor po strane se trosku zvetsi a ted zkus posvitit baterkou do otvoru a mely by se zaleskonout oba 2 zobacky, nahore a dole. Ty zobacky se musi stisknout trosku k sobe ( ja jsem pouzil tenky pilnicek, original plechy uz vsunutim ty zobacky davaji k sobe ) a radio trochu povytahnout. Pak se to zopakuje na druhe strane a melo by to byt. Kdyby nic, zkus to v servisu, mne to udelali na pockani zdarma. -
Adyn 25.11.02 12:52
« Re: Marea Weekend
Na litých Borbetech po dvou zimách taky nic nemám. Nicméně jsem ale pro tuto zimu koupil plecháče. Výhody: Přezuju si kdy chci ať jsou fronty v pneuservisech jaké jsou, ušetřím za přezouvání a převažování, nebudu si ničit současná kola a nakonec auto získává zajímavý zimní "look" ;-).
Plecháče jsem trošku sháněl a sehnal jsem originál zánovní (jeté tak ve stovkách km max) za 2.900 Kč celou sadu. Pravda nejsou z Marey, nýbrž z Bravy ale jsem tomu tak radši, bo mají menší zális a tudíž nejsou tak utopeny v blatnícíh - vykukují stejně jako Borbety. Jinak neoriginály jdou sehnat cca za 1.100 až 1.500 za kus. Jako variantu bych doporučil koupit přes inzerát starší liťáky právě na zimu. Dají se sehnat od 3.000 sada. Chtěl jsem to tak udělat, ale maník (spíš starší pán) co mi je nabízel byl ze Šumperka a tam se mi jet z Brna nechtělo (150 km tam a 150 zpět) a tak jsem i z pohledu možného nasazování řetězů preferoval plecháče a teď si namlouvám, že auto na těch černých kolech vypadá stále dobře. Inu zimní look... -
« Re: Re:
Ja jsem mel rozebrane misto pro autoradio, je tam takovy tunel a nic, myslel jsem, ze tam ty draty na 99% budou. Dival jsem se zespodu pod palubku vsude, kde se dalo, do pojistkove skrine atd. Nic. Jeste mne napadlo, jestli to neni schovane pod stredovym panelem ovladacu topeni, mlhovek, zda se mi, ze tam nejake draty byly, kdyz jsem si montoval teplomer. Asi se na to vykaslu, dam to za 300 Kc do servisu a bude klid. Jenze kdyz pak pri montazi elektrikari prdne nejaky plast, nebo zkurvi zavit, tak se to clovek dozvi, az kdyz to zacne drncet. Kupoval si original repro od FIatu, nebo nejake jine ? Ja bych asi chtel vyuzit nejakych slev v sitich elektro, jak jsou repra za 600-700Kc z 1500 Kc. Ale neznam, jaka by mela byt u repro v palubce a vzadu vataz a impedance. Origos repro jsem v ruce mel, ale tyto udaje tam chybely. -
« Re: Marea Weekend
to Adyn: Diky za cenne rady. To s tim "master" klickem mozna risknu. Ona ojetinka, co mam na musce ma jinak moc zajimavy parametry a ja doufam, ze jednak zadny provozni klicek neztratime a jednak nebude treba oprava ridici jednotky (fiataci mi ev. vymenu RJ kvantifikovali podobne jako ty - na 30.000 Kc). Trochu premyslim, jestli by bez "master" sel delat chip-tuning (?). Ale to taky neni zasadni problem, mozna mi bude stacit K&N kit primeho sani, aby se trochu odstranila turbo-dira v nizsich otackach. BTW, treba bude vsechno jinak, na ono auto jeste nemam hotove lustrace. Koncem tydne by melo byt jasno.
U tech zimnich pneu bych nejradeji sel do UG6, ale nevim jestli to utahnu. BTW, nevite jestli soucasne lite rafky uz snesou i zimni provoz? Mohl bych alespon na letosni zimu usetrit na plechacich (4x2000) a vic se rozsoupnout v gumach.
-
Adyn 25.11.02 08:01
« Re: Marea Weekend
To Pavel: Auto mám s klimou (automatickou) a funguje bezvadně, přičemž ji používám celoročně (v létě chladím, v zimě odmlžuji). Zimní gumy jsem přezul o víkendu a mám Kléber Krisalp 3(ten hezčí desén). V testu vyšly jako špičkové na sněhu a suchu a jako velmi špatné na mokru. Což znamená, že na zimu ve městě asi nic moc. Nicméně jsem s nimi problém neměl. Rozhodl jsem se pro ně protože jsem je dostal levněji, než polarisky!.
Když jsem auto koupil tak bylo obuté do letních Dunlop Sport 220E 86H. Ty gumy mě přesvědčily že už vždy jen Dunlop. Teď mám jako letní Dunlop SP 300 86H a též spokojenost (220E jsem loni nesehnal). Když se podíváš na ceny pneumatik tak zjistíš, že Dunlopky jsou z tzv. prémiových značek cenově nejpřijatelnější. Já jsem v rozměru 185/65 R14 přezul auto za 10.700,-. Na služebních autech máme Continentaly a to nich bych soukromě nešel. Jinak, jestli nechceš šetřit tak doporučuji jako zimní Dunlop Winter M3. -
Adyn 25.11.02 07:50
« Re: Marea Weekend
To Pavel: Bez bordó (červeného) klíčku auto nekupuj. Jedná se o master klíč podle kterého se do dalších klíčů nahrávají kódy z imobilizéru. Pokud bys nechtěl, aby kdekdo měl klíče k tvojemu autu, musel by jsi počítat s investicí cca 40.000,- do nové řídící jednotky. V případě, že by jsi ho měl a chtěl si přece jenom pro jistotu vyměnit zámky tak tě to bude stát jen asi 2.500,-. Jinak auto budu mít v únoru dva roky a najel jsem s ním cca 50tkm. Doposud maximální spokojenost.
Do manuálu se podívám (snad to stihnu ještě dnes) a dám ti vědět. Asi bych tě rád požádal o kopii návodu k rádiu z tvého manuálu, protože já mám v autě novější typ rádia, než jaký je uveden v manuálu mém. -
« Re: Marea Weekend
Jo, a jeste jedna vec. Auto, ktery mam vyhlidnuty ma sice oba provozni klice (orig.), ale schazi mu cerveny "master" klic. Jak jsem z manualu pochopil, ten je treba pri delani nahradnich klicku a pri zasazich do ridici jednotky. Ty jsi ho nekdy potreboval? Jak uz mas Mareu dlouho? Dik.
Jinak, sehnal jsem si kopii manualu, ale ta je k Maream z r.2002, kdy uz se 2.4JTD nevyrabely. Nemas nahodou ve Tvem manualu i tehle motor? -
« Re: Marea Weekend
to Adyn: Docela bych premyslel i o 1.6 nebo jeste radeji 1.8 (spotreba je udavana temer shodna), ale sehnat se realne da jen 1.6 a u ni se trochu bojim, ze je to na kombik prilis lehky motor a ze v zime bude brzo hrabat a tim padem to leccos nevyjede.
BTW mas to s klimou nebo bez? A jeste by me zajimalo jaky mas letni a hlavne zimni pneu (a jak jsi s nima spokojeny). Budu vzapeti po aute kupovat sadu zimaku a nerad bych aby to hucelo nebo delalo nejakou jinou neplechu. -
« Marea Weekend
Tak jsem se poprve svezl v tomhle aute s 2.4JTD. Motor mne trochu sklamal v nizsich otackach (dost dlouho turbodira), naopak podvozek mne prijemne prekvapil. Bylo to o dost stabilnejsi nez s motorem 1.6, ktery jsem zkousel pred tydnem. Asi tezkej 2.4JTD eliminuje velkej zadek kombiku (?). Jinak ten motor je docela tichej i pri studenym startu. -
« Re: Re: Spolehlivost
Adyn: Hm, maj tam docela dobre ceny (www.pop-art.cz).
Pouze se obavam, zda to neni VO :-( No zjistim to,
az budu neco vetsiho potrebovat. Co jsem si
tak vzpomel na ceny, ktere jsem u Stangla a
ostatnich platil za ruzne veci na moji bejvalku
(Cromu), tak tam maji polovicni ceny... -
« Re: Re: Spolehlivost
JirkaV: ted sis nabehl :-)
Nebudes mit nekdy cestu do Stuttgardu :-P?
Nebo nevis, jestli to cesky Conrad neposila?
Klido bych si to koupil sam, ale u nich na webu
jsem nic nenasel a na nemeckem jsem pochopil,
ze "Rundum's Auto" bude asi ta kategorie, kde by to
mohlo byt (to proto, ze je tam slovo Auto :-)), ale dal uz nic (mozna tak jeste
Car-Hifi chapu :-)). Stejne se mi ale zda, ze
tam maji stejny sortiment jako na conrad.cz...
Kdybys mi to chtel privest, urcite se nejak dohodnem...
Tech 66e je 66 euro? Takze 2100 Kc (nebo kolik je
ten kurz...) To by slo, za tu lenost mi to stoji :-)
Kdyztak muj email je busek@skoda.cz, kdybys mi to
tedy chtel dovezt :-) -
« Re: Re: Spolehlivost
Zrovna jsem to tu chtel napsat. Minulej tyden jsem koupil v Conradu ve Stuttgartu "stavebnici" dalkovyho ovladani k originalnimu centralu pro Bravo/a, Punto, Tipo... Cena 66e vcetne MWSt. Je to sice stavebnice, ale nestavi se nic. V prihradce pred spolujezdcem odklopis kryt relatek, vytahnes puvodni zlute vysoke rele centralu a zastrcis nove, ma asi 8cm dratu jako antenku. Slozis akorat privesek na klice a uz to funguje, cvak cvak, tak na 5-10 metru. Privesek teda nevypada nic moc... cca 3x3x0,8 cm, cerny, v prostredku jedno tlacitko, nic vic. Dela presne to, co to udela, kdyz otocis klicem. Trosku mi chybi bliknuti smerovkama, to by snad jeste mohlo jit doladit. Jedina vytka. Privesek je jenom jedem, druhy se musi doobjednavat. Zatim to mam 5dnu, asi 100x jsem to zkousel, zatim v pohode. Jirka -
« Re: Re: Spolehlivost
Adyn: cirou nahodou nejsou tyhle ceny z nejakeho
e-obchodu? Ze bych te me neco koupil k Vanocum
(trebas drolici se kliky :-\).
BTW: nevite jak a za kolik se da dokoupit delkove
ovladani k centralu? Dela neco Fiat, nebo nekdo jiny?
Od te doby, co jsem Bravu koupil, tak je tohle
jedina vec, ktera mne na ni stve (stale hledat "diru" na klic...) -
« Páté dveře na Bravu
Pánové, nedávno jsem se úspěšně a poměrně rychle zbavil Bravy 1,6 SX r.v.96, kterou jsem prodával v bazaru. Tak trochu mi krvácelo srdce, ale to je život, teď mám o rok a půl mladší Mondeo 1,8TD s klimou, najeto stejné km a přihodil jsem pouhých 40 tis. Brava, pokud je v solidním stavu, prodá se dobře. Po neopatrném couvání mi zůstaly zadní páté dveře na prodej s mírným promáčknutím /mohu poslat foto e-mailem/ a střešní nosič. Máte-li zájem, na ceně se určitě dohodneme. -
« Re: Re: Spolehlivost
3 dilny vyfuk jsem videl minimalne za 4000 Kc, ale takovy papirovy plech bych na auto nedaval. Sice jsem uz byl celkem rozhodnuty jej koupit, ale mel jsem stesti, ze podobny vyfuk montovali prede mnou na Carismu, a zvuk, ktery se ozval po nastarovani byl sileny. Takove preditko s rezonujicimi plechy. Cuknul jsem. Ale origos vyfuk za 1500 z vrakace bych bral hned. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
7thatom: te me spotreby 10 litru se neboj -- moje
spotreba neni tvoje. Jezdim jak prase (plyn-brzda)
a hlavne kratke trasy (kazdy den 4 km do prace a 4 zpatky). Popisoval jsem ti, ze z
aut, co jsem mel, je ta 1.6 nejuspornejsi.
S Cromou jsem jezdil o litr a pul vice, s 309
o necely litr.
Kdyz jsem jel po dalnici tech prumernych
130, melo to +- 7.5 l/100 (to jsem mel castecne i klimu).
Urcite nemej kvuli te me hodnote strach ze spotreby.
Informace od ostatnich o spotrebe ber vzdy s rezervou -- na 99 % nebudes jezdit
stejnou trasu, nemas stejny styl jizdy, mas jine pneu...
Na te me trase by melo kazde auto velkou spotrebu. -
« Re: Re: Spolehlivost
Ceny ND jsou fakt relativne levne, vuci ostatnim porvnatelnym vozum. Termostat 1300, cidlo ABS 2000, predni blatnik 3300, celni sklo 5000, klika 700, pr. maska 1700, zadni prase 500, rozv. remen 800, kul. cep 1100,vodici kladka s praci 1800, napinaci kladka 900, zadni 4 pakny 800, ale taky predni zasterky za 1100 a vyfuk na 1.8 za 21600 Kc. Kolik si to vezme po meste, to nevim, palubni pocitac Brava nemela, nema a bohuzel mit ani nebude. 1.8 ma mesto v papirech kolem 10 litru, ja jsem nikdy nadrz ve meste nevyjezdil. Je mesto a mesto. Tech mych 8 km ve meste,kdyz jsem psal o slozeni mych jizd je vetsinou na ceste po Ostrave z rondlu v Radvanicich, pres krematorium, most Pionyru, centrum, Bauhaus, Kotas, Cihelni. Kdybys ses nahodou orientoval. Kdyz clovek nejezdi s plnym plynem a s plnymi brzdami, tak to ve meste nemuze presahnout 8 litru. V lete. Odhad. nevim. Se spotrebou jsem spokojeny. -
Adyn 08.11.02 12:05
« Re: Re: Spolehlivost
Já se držím Fiatů zejména díky jejich spolehlivosti. Zatím jsem na mých dvou (Punto '95 a Marea) najezdil cca 215.000 km a nikdy mě nenechaly ve štychu. Neměl jsem ani žádné jiné problémy. Prakticky jsem platil jen údržbu (a sem tam bohužel i plechařinu). A když něco u mého starého Punta už chtělo vyměnit, byl jsem vždy mile překvapen příznivými cenami ND. Doporučuji ti se při rozhodování o koupi auta dívat i na ceny případných ND. Porovnej si například cenu za zrcátko (komplet i s ovládáním) u Fiata a jiných, zejména německých značek. To myslím mluví samo za sebe. Jinak z okruhu mých známých jsem se svým autem nejspokojenější a snad jedinný bez problémů... -
"-- skrytý --" 08.11.02 11:45
« Re: Re: Spolehlivost FIAT
No já vím, že se to nedá úplně srovnávat, ale já mam tu 80SX16V což je ani ne 1.3, ale mě si to nevezme při jízdě po Praze přes 7 litrů. Co se týče spolehlivosti tak jsem kupoval nové a za 3 roky a necelých 60t km nebyl žádný problém, krom toho s teploměrem o kterém jsem tu psal a jednou se mi spálila pojistka klimatizace, ale to byla asi náhoda. Na druhou stranu předtím jsem měl Punto a ač nebourané tak začlo po 5ti letech trochu reznout pod lakem kolem předního okna. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Jako, ze 1.8 ma mensi vyhody plynouci z objemu ? Pod tim si predstavuju maximalne vetsi olejovou napln a asi trosku drazsi ND na motor. Myslim si, ze ted u ojetych 1.6 a .18 muze byt tak rozdil 10 tKc, 1.8 ma ABS a airbag ve standardu + ALu kola, o par litru vetsi nadrz atd.:-) Ja jsem na 1.6 slysel vice spatneho nez dobreho, mame i 1 bravu ve firme, motoricky s ni neni majitel spokojen. Hlavne kdyz mu 10 tKm pred vymenou praskl rozvodovy remen. No nic. Motor ve Stilu ma sice stejny vykon nez v Brave, ale je to pry jiny motor, v cem se lisi ale nevim. Prumernou spotrebu na 40 tkm mam kolem 6,4 l/100 km. 90% jizd je 20 minut mezi mesto a 20 minut mesto, kilometrove 22 km mimo mesto a 8 km ve meste. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
10litrů!!!!!????? To je přeci síla. Ptal jsem se lidí z UK na www.fiatbravo.net v dikuzi a někdo mi odpověděl, že měl 1.8 i 1.6 a žě 18 žrala víc po městě, což je pochopitelné. Takže bych preferoval asi 1.6. Jel jsem zkušební jízdu s oběma a na 18 je cítit vyšší robustnost, ale 16 stačí v pohodě. Co mimo město? Prodal jsem dvoulitra (Calibra), abych něco ušetřil, tak se 10l docela děsím. -
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
7thatom: Asi tu nenajdes nikoho, kdo by delsi dobu
jezdil s obemi novymi motory stejnou trasu tak, aby
mohl rici, ktery z nich je lepsi.
Ja mam v Brave 1.6.
Nestezuji si na ni, ac mam pomerne velkou spotrebu 10 l
(ale to je dano mym stylem jizdy a tim, ze jezdim
stale na studeny motor (4 km do prace a 4 zpatky).
Co jsem mel pred tim auta, tak jsem jezdil vzdy
za horsi spotrebu (2.0ie Croma, 1.9 GTi Peugeot).
Trosku mi u tohoto motoru vadi mensi Mk dole.
Takze bych dnes asi radeji sel do 1.8 -- kdyz bych
ji ovsem sehnal, protoze jsem chtel Bravu, klima, metla, max 5 let stara :-)
IMHO ani jeden z motoru neni "tragedie", pouze ta 1.8
ma mensi vyhody plynouci z vetsiho objemu...
Kup si 1.8, alespon bude mit mfilip radost, ze si s nim
bude mit kdo o ni povidat :-P -
Adyn 06.11.02 15:51
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Já to naposledy měřil v létě cestou do Německa s klimou a bez klimy. (je to někte v historii rubriky) Matně si vzpomínám, že to pří jízdním průměru cca 140-150 tacho dělalo 7,25 bez klimy ale se silným protivětrem a 7,6 s klimou, což považuji za dobrý výsledek. Ve městě to neměřím, ale mám pocit, že mi to žere míň než na dálnici. (Mám totiž příznivou cestu do práce, kdy jedu se studeným motorem z kopce a pak 60-70 5 km po rovince. Takže to není ani jako ve městě, spíš je to ještě lepší než mimo obec). Jinak naše služební oktávka 1.8 20V to je žravec! Mezi dědinama si vezme klidně k desíti litrům... -
Adyn 06.11.02 10:14
« Re: výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Dle údajů výrobce žere 1.6 jen asi o půl litru méně než 1.8. Na druhou stranu má 1.8 papírově jen o 10 koní navíc (103 vs 113). Já mám 1.6 v Marey a jsem spokojen. 1.8 přestal oficiální dealer dovážet již dříve. Nicméně na 1.6 zde v rubrikách moc chvály neslyším a to i přes to, že se dává dále i do Stila. Mfilip má Bravu s 1.8 a moc si chválí výkon i spotřebu. Tak si vyber... -
« výkon+spotřeba 1.6 16V versus 1.8 16V
Ahoj chlapi,chci si koupit Fiat Bravo. Poraďte, jakej motor je ideální, pokud chci, aby to trochu jelo, ale zase moc nežralo. Jel jsem s oběma, 1.6 i 1.8 a zdají se mi podobné. Má 1.6 výrazně nižší spotřebu třeba ve městě nebo ne? Co na daleké cesty? Děkuji za odpověď. Milan -
"-- skrytý --" 31.10.02 09:32
« Re: Přístrojový panel v Bravě
Díky za info, jde o jiný problém, teploměr je obvykle přesně uprostřed, ale občas se stává, že mi teplota na teploměru pořád stoupá a když se na něj poklepe tak se vrátí doprostřed. Poprvé mě to docela vyděsilo budík byl na maximu, ale teplota byla naštěstí OK. -
« Re: Přístrojový panel v Bravě
Jestli ti blbne tim, ze je pri 90 C 1/2 cm pod stredovou ryskou, tak to je v poradku, s tim nic neudelas, stejne je cela palubka komplet a dodava se jen komplet jako ND. Vetsinou ale stejne blbne cidlo, to je na termostatu a je celkem dobre pristupne. Stoji 350 Kc. U moji Bravy jsou 2 cidla, jedno pro palubku a druhe pro RJ. Mozna jsou stejne, ciste teoreticky by prehozenim kontaktu se dalo vyzkouset. Ale ja bych se do toho nepoustel. -
"-- skrytý --" 29.10.02 12:07
« Přístrojový panel v Bravě
Měl bych jeden dotaz ? Blbne mi teploměr v Bravě (rok 2000) a nenašel jsem jak vyndat přístrojový panel. Je to problém ? Měl jsem Uno i Punto a tam to šlo bez problémů. Tady fakt nevím možná se musejí sundat plasty pod volantem ? Poradíte mi někdo ?








