Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Frajeřinky, frajeřinky a geometrie je v p*deli
Plechace snad jdou "normalne" spravovat, ne?
Alespon mi to tedy v mem servisu nabizeli
-- mam ho take trosku klepnuty, ale protoze mi to neuchazi,
tak ho zatim neresim. K nekomu to totiz pry vozi
a musel bych tedy cekat na opravu. -
Adyn 30.12.02 07:27
« Frajeřinky, frajeřinky a geometrie je v p*deli
Tak jsem si o svátcích užíval zasněžených silnic s ruční brzdou až mi to jendou krapet nevyšlo (kdo měl vědět, že to už zamrzlo!) a vzal jsem předním kolem obrubník. Výsledek - trefenej ráfek (naštěstí zimní, plechový) a geometrie v *, teda v lepším případě, v horším to odneslo rameno, čep, případně těhlice. Ach jo, holt frajeřina něco stojí...
Nemáte náhodou někdo, byť jeden, plecháč na Mareu, či Bravy v rozměru 5,5Jx14" ET 37?. Nebo víte, jestli to někde umí opravit? -
« CZ nebo EN návod na Bravo namísto Deutsch
Chlapi nevíte jestli lze objednat ve Fiatu český návod na Bravo (cena?)? Mám auto dotažený ze Švýcarska a je k tomu žel německy psaná knížka. Případně nechcete ji někdo vyměnit za anglickou, pokud máte? Žel německy si nepočtu, pouze English. Je to Bravo rok 2000. -
« rozvoďák
Zdravím všechny vespolek, jen malá zkušenost a snad i rada. Protože jsem "uživatel" Bravy a ne spec tech., byl jsem na výměně rozvoďáku u Fiat Ricardo v Plzni. To bylo asi před 12.000 km. Pohoda, výměna, účet, zaplaceno. Asi před týdnem jsem od motoru slyšel nějaké pleskání, bylo to od víka rozvoďáku, zajel jsem tedy za kámošem do servisu a ten šel do vrtule. Na rozvoďáku je napínací kladka samostavitelná, která je samostavitelná, mimochodem je Made in Canada ??? a ta protože je plastová tak je předpoklad vymačkání a výměny a moji *...í přátelé v Ricardu na ní hodili laso. Na rozvoďáku mi chybělo od mlátící kladky asi 8 cm zubů a prej snad ani není možný že to jelo a nepřeskočilo to. Ani nevím, jestli mi ji napočítali, neb účty někam zasekla má drahá. Takže bacha při vekslu řemene na kladku.... Jinak hezký Vánoce, Novej rok a mnoho sqělých km samozřejmě s Fiaty. -
« příčníky na střechu Marey WE
to Adyn et al: Maš koupeny "příčníky" na svůj kombík? Kolik Tě stály?
Origoše na Mareu WE by mne u Dojačka přišly na cca 7500 Kč, což je dost. Ale asi na to pasují i příčníky z jiných aut s hagusy - např. z Octavie Combi (ty by měly být za něco přes 3000 Kč). -
« Re: BRAVO - venkovní teploměr
To máš pravdu, myslím si, že v létě to bude ukazovat ok. Musím se sám pořádně podívat kde je nebo udělat pokus a obalit zrcátko nějakým kusem látky a uvidím, co to udělá (odizolovat ho od proudění teplého vzduchu). Pokud to pomůže, je to tak jak říkáš. -
« Re: BRAVO - venkovní teploměr
kdyz jsem montoval svoje cidlo, mel jsem jej zhruba pod nadrzi, 40 cm od vyfuku. Behem jizdy mi teplota stoupla o pars stupnu, vetsinou o 3-5°C. Tak jsem jej vytahl co nejdal, mam jej nalepene pod zadnim prahem vne vozidla. Casem mi zacala teplota kolisat vyrazne, z 5 st. bylo treba 70 st. apod. Bylo to vodou, cidlo dobre netesnilo a pri kontaktu s vodou blblo. Nemuze se stat, ze to vase cidlo ovlivni treba kapicka z ostrikovace, nebo ciste teoreticky kdyz v zime je v aute 20 st, venku - 5 a cidlo je treba 10 cm od skla, muze jej trebas teplota, ktera "sala" z oken ovlivnit. I kdyz pri jizde to bude zanedbatelne, ale kdovi jak proudi pri jizde teplo z motoru, atd. -
« Re: BRAVO - venkovní teploměr
Presne tak, me to taky vadi. Kdyz sednu do studeneho auta, ukazuje dobre, rozjedu se, ohreje se motor a po par kilometrech to zacne ukazovat ukrutny nesmysly. Treba vcera jsem jel ze Sumavy a kdyz jsem nasedl, teplota -7, stejna jako na teplomeru u hotelu. Po hodine jizdy jsem zastavil u pumpy, jejich teplomer -3 (zima subjektivne opravdu byla), muj klidne +3 :-( V servisu jsem to rikal, jenze ac jsem zduraznoval, ze to dela kdyz se auto ohreje, oni to jen nechali venku a ani s tim nejeli. Pak mi rekli, ze jim to ukazovalo dobre. Jen kvuli tehle blbosti tam nepujdu, ale az bude neco vetsiho, hned jim to omlatim o hlavu. -
« Re: BRAVO - venkovní teploměr
Ne, mě to dělá i v noci a navíc mám GT ve žluté barvě, takže o nějakém zahřívání sluncem nemůže být řeč. Jenom jedno, pokud se to čidlo vyjme, hlásí na displeji ERR CLMA (chyba klimatizace), proto jsem se ptal na klimu. Mám auto nastavování teploty (nastavím teplotu na otočném kolečku a větrák se reguluje dle toho, jak je třeba foukat na požadovanou teplotu sám). Mě to měří přesně, pouze pokud sednu do studeného vozu. Naštěstí nic jinýho s autem není, je to volovina, ale vadí mi to. -
« Re: BRAVO - venkovní teploměr
Tak tenhle problem mam taky. Mam Stilo 1.6 a prijde mi, ze ten teplomer ukazuje blbe. Tuhle jsem jel a pod dlouhym kopcem jsem tam mel 1 stupen (i to mi prislo vic nez skutecne bylo) a kdyz jsem vyjel nahoru (asi 1 km), tak tam razem bylo 3,5 coz se mi nezda. Nevim, kde to cidlo je. Myslel jsem treba jestli to nezahriva vyhrivani zrcatek,ale to jsem nemel zapnute. -
« BRAVO - venkovní teploměr
Ahoj, měl bych taky dotaz ohledně teploměru. Mám Bravo GT s venkovním teploměrem, ale nějak nechápu jeho funkčnost. Pokud je motor studený, je vše ok a teploměr ukazuje správně, pokud se teplota blíží bodu mrazu nebo je pod bliká mi na displeji ujetých kilometrů chvíli po startu výstraha námrazy s uvedením teploty (např -7C). Nicméně pokud zahřeji motor nebo ujedu pár kilometrů najednou i když je venku -10 svítí třeba +2C, pokud zmáčknu tlačítko teploměru na palubce. Kde je čidlo? Já bych řekl, že v pravém zrcátku, ale zdá se mi, jako by ho třeba zahříval motor :-). Díky za odpověď. Má toto čidlo vliv na funkci klimatizace, řekl bych, že ano. Mám tam automat. klimu (nastavím teplotu a udržuje se sama). -
« Bez nadpisu
Tak mam Bravu v servise na namontovani prostredniho dilu, to jsem zvedav, to jsem zvedav. K prasknuti. Mam otazku, jak se da na radiu Fiat ( s RDS - typ nevim ) nastavit, aby mi na display svitil nazev stanice a nezobrazoval se po chvili aktualni cas. Driv po namontovani mi svitil nazev a hodiny se zobrazily nakratko, kdyz jsem zmacknul tlacitko s hodinami. Ted mi sviti hodiny furt a nazev stanice jen nakratko, kdyz zmacknu treba RDS. Rad bych vedel, jak se to ovlada, diky. -
Adyn 10.12.02 16:02
« Re: Marea - Tempra
To bohužel nevím, ale poptám se v servise. Kdybys to zjistil sám, tak mi dej vědět. Loni v zimě se mi stalo, že teploměr po nastartování ukazoval značně vysokou teplotu (cca 30 st.) a pak se snížila. Připadlo mi to, jako by byl nějak vyzkratovaný tou sračkou se solí a při startování dostal ránu. Po skončení zimy se to už nikdy neprojevilo a i letos v zimě ukazuje poctivě. Když se tak nad tím zamyslím, tak je to vlastě zatím jediná závada (a samoopravitelná)která se vyskytla co je auto v mém vlastnictví. Kdyby to tak šlo dál tak mohu být jen spokojen. -
« Re: Ranní startování (JTD)
Rozumis tomu dobre. Bohate nam staci jedno auto (stacilo by i cca 7/10 jednoho auta ;-))).
Ne ze by se ji neco nezdalo, ale je holt zvykla na startovani s Temprou (vickrat zhavit, startovat s plynem,...), takze mi vcera nebyla schopna podat dost potesujici zpravu o startovacich schopnostech naseho "noveho" auta (Marey). Tak jsem to dnes rano vyzkousel radeji sam.
BTW, kdyz uz jsme u ty manzelky. Sice je to docela dobra ridicka, ale ty ruzny tlacitka a packy na palubni desce apod. ji ani po 6 letech s Temprou nerikali tak uplne "pane" :-(((. Takze kup Marey byl i z tohoto hlediska vhodnejsi nez treba Oktavky. Marea to ma dost podobny jako Tempra a tu uz manzelka zhruba na nejakych 80% zvlada.
-
« Re: Ranní startování (JTD)
Dnes jsem vzal auto vyjimecne do prace, abych TO vyzkousel. Jednak slibovali az -15 C a navic manzelka mi po svych vcerejsich jizdach hlasila nejaky rozporuplnosti :-))).
No, rano bylo bohuzel jen -12 (teplomer na okne doma) nebo -10 C (teplomer v aute). Start v pohode, bez plynu. Doufam, ze to bude stejny i pri -20 C. -
« Re: Ranní startování (JTD)
Samotnyho by mne to zajimalo ;-)) ... do prace autem nejezdim, takze nevim. Zatim jsem startoval jen v nedeli v cca -5 C a to vis, to je houby mraz, to by se i moje staricka Tempra mozna jeste probudila. Ale zitra rano v -15 C, to by byla pro Mareu zkouska.
Jinak je v tom novy vzduchovy filtr a razem 2.4JTD ozil i v nizsich otackach. Je to peknej drak. Pokud se neobjevi nejaka vetsi skryta zavada, tak to bude skvely auto a milacek rodiny ;-))) -
Adyn 06.12.02 12:37
« Re: Problém
Diagnostika by zjistila, co na ty zkraty řekl počítač apod. Jinak ta stodvacítka byla ještě po našich a pak v '95 jsem si koupil své první Punto 55S. Ještě teď cítím tu vůni nového vozu... Punto poctivě a spolehlivě sloužilo 160 tkm a pak v '01 jsem pořídil zánovní Mareu, která opět slouží k mé maximální spokojenosti. -
Adyn 06.12.02 09:35
« Re: Problém
Možné je, že rozsypanej startér pouštěl do kostry proud, vždyť je k němu taky nejtlustčí kábl přímo od baterky, tak to musela být síla. Mě se něco podobného stalo kdysi na mé staré 120 L. Jedu, najednou začnou rafiky lítat sem a tam (samozřejmě krom rychloměru - ten byl poháněn bowdenem), pohasínala palubovka a světla, jakmile jsem vyřadil tak to chcíplo a konec. Nakonec to byla úplná hloupost - upadl elektromagnet od jehly co udržovala volnoběh v nízkých otáčkách a ten se válel po motoru a jak se tak válel tak sem tam zkratoval atd. A tím že nefungoval, tak motor chcípal při volnoběhu. Tenkrát jsem si také myslel, že je v * celá elektrika a nakonec to byla v celku blbost.
Osobně bych diagnostiku tvojí závady dal pro jistotu do autorizovaného servisu. Kdyby nic tak aspoň přečtou chybové hlášení z počítače. -
« Problém
Mám Bravu 98 1,6 16V,najeto asi 40000km a stala se mi tato věc.V klidu si jedu a najednou všechno začalo blikat a zhasínat vypnul motor a všechno.No děs.ak jsem vypnul klíček a šel zjitit příčinu.Pod kapotou nic divného vidět nebylo.Tak jsem zkusil nastartovat.Otočil jsem klíčkem všechno se v pohodě načetlo a pak do druhé polohy a všechno začalo blikat ručičky vystřelovaly k 200km/h.Pak přijel kámoš a zkusil mě roztáhnout a povedlo se jelo bez chyb.Dojel jsem dom a zkusil nastartovat a opět všechno blikalo a skákalo. Tak jsem se vrhnul na starér.Vymontoval ho. A podíval se dovnitř. Totální šmelc všechno * totálně rozbité, všude měď.Prostě 3sv. válka. Pastorek v pohodě.A kolo na setrvačníku taky.Tak si myslím že se asi nezasunul startér a po těch asi 5km co jsem dojel od domova se roztavilo ložisko a uvnitř startéru něco způsobilo zkrat.A nebo se startér vysunul. Nebo něco. Fakt nevím přesně co se stalo.Nic jsem neslyšel protože jsem měl puštěné rádio. Nový startér 10 000,- starší 2000-4000,-
Proto prosím o radu co by mohlo být příčinou tohoto problému a jestli to třeba nemohla být řídící jednotka. A nerad bych koupil nový startér a stalo se mi to samé. Jo a koupil jsem si dálkové startování ale člověk který mi ho prodal a montoval vyloučil pochybení tohoto zařízení.
FAKT PROSÍM O POMOC.
Ps: jinak fakt skvělé auto.
-
« Re: Končící záruka
Vzhledem k mým požadavkům na barvu a vybavení jsem měl možnost si vybrat ze dvou aut, obě měly najeto nula km a lišily se jen odstínem čalounění. Stály tam sice již nějakou dobu, ale myslím, že je nelze považovat za předváděcí. Ta doplňková záruka na díly je poskytována jakousi firmou, jejíž název si nepamatuju, ale nevím o tom, že bych za ni platil. Je jasné, že díly, na které poskytují tuto dodatečnou záruku, asi budou patřit k těm poruchovým, tedy doufám. :-))) Pokud se ovšem dvouletá záruka vztahuje na všechny vozy prodané od 11/01, jak tady bylo uvedeno, je to docela ... Myslím, že se pokusím vytočit tel. číslo na Fiat ČR, pokud ovšem nějaké mají. :-) -
« Re: Končící záruka
to není pravda,záruka byla na všechny modely stejná, můj bratranec má Bravu od prosince 2001 a záruka tam samozdřejmě je dvouletá.Zavolej na FIAT čR, tam ti to musí potvrdit.Pokud ovšem nemáš předváděcí auto,nebo tak něco.Co se týká další záruky, jestli se nepletu, jmenuje se to Car-Live a platí se to,ne? -
« Končící záruka
Mému Fiatu Brava 80 SX se blíží konec plné jednoleté záruky (další dva roky již jen na vybrané díly). Mám najeto cca 36 tis. a zatím jen výměna předních tlumičů a klepání v oblasti uchycení zadních sedadel - odstraněno v servisu dotažením všeho možného. Teď to klepe jen někdy, což se špatně reklamuje. Poradíte někdo, co si ještě nechat v záruce zkontrolovat a případně opravit nebo vyměnit? Myslím, že nejsou úplně v pořádku tlumiče, což nechápu, protože jezdím po docela obstojných silnicích, ale netuším zda to nepatří k běžnému opotřebení a nedá se to tedy reklamovat. Kdysi jsem poprvé měnil tlumiče na Puntu v 80-ti tis. a mechanik se strašně divil, jelikož mu tam jezdí Bravy po 20-ti tis. Nyní to chápu a došlo mi také to, proč mi při koupi Bravy říkali, že až nebudu spokojen s tlumiči, mám si tam koupit Monroe Sensatrack. Poradí někdo? -
« Re: > BoB_
Cau, tak to jsem rad :-)) No ja jsem si uvedomil, zes mi rovnou mohl dat o to min a ja si to pak vyberu. Tak prilezitostne, az pujdu kolem posty to poslu, jeste do vanoc, nerad mam nekde nejaky dluhy :-))
V patek kolega celkem spechal na vlak, ktery nakonec teda o fous stihnul, ale docela prskal. Tak proto ten odjezd... Dekovat nemas zac.
Vidis, tak jsi to dotahl az tak, jak si to predstavovali vyrobci. Ja mam trosku strach rozbijet ten modrej klic, abych z nej dostal ven ten cip. Problikavani blinkru by se mi taky moooc libilo, zatim jsem na to ale nekoukal a cas na to budu mit asi az o vanocich. Kdybys na to kapnul, tak dej vedet. Cau Jirka -
« Re: > BoB_
JirkaV: Aaaanoooo, vse funguje tak jak ma :-)
Mel jsem hodne prace, tak jsem se zdrzel (a stejne
jsi rikal, ze to budes resit az po novem roce, takze na co spech?).
No nic. Timto ti verejne dekuji a jsem rad,
ze existuji lide, kteri dokazi pro druhe trosku
neco udelat a ze ne vsichni jsou *, co se snazi nekoho ojebat. Snad to s touhle zemi neni tak spatne, jak jsem si myslel... V ten patek jsi vystrelil tak rychle, ze jsem ti ani nepodekoval. Takze diky :-)
Jinak jsem si nechal udelat kopii klice za 100 Kc
(bez imobilizeru), urizl ho, provrtal, ze stareho
osoupaneho klice jsem vybral cip imobilizeru,
vlozil to spolu s ovladacem DO do hmozdire,
poradne jsem s tim zaklepal, prostouchl, zabouchal
a vypadl mi z toho klic s ovladacem DO :-). Jeste
zkusim popremyslet, jak udelat problikavani
blinkru pri zamceni/odemceni a bude ma spokojenost
maximalni. -
« Re: Radio a zadní repro
V Brave je na repro elipsovity kryt, ale uchyceni je na 3 sroubech, je to na repro s prumerem uchytu 13 cm. Po namontovani jsem se zdesil, jak ty repaky zpusobovaly nejakou rezonaci, po badani jsem prisel na to, ze to dela takova kulata mechovina prave v krytech na repro. Ono tech 13 cm byva dost takovy standard, divil bych se, kdyby v Marii bylo neco jineho -
Adyn 02.12.02 09:56
« Re: Radio a zadní repro
Škoda, že jsem ti nepomohl. S tou velikostí repráků si to budu muset ještě někde zjistit, protože se obávám, že do Marey jsou jiné, než do Bravíček. Podle tvaru prohlubně se domnívám, že budou spíše oválné. Jinak ceny repráků jsem dlouho nesledoval (naposledy tuším v '97) a tak jsi mě s uváděnou cenou vcelku mile překvapil. -
« Re: Radio a zadní repro
Ja to mam jinak. U r.v. 96 bez repro vedou k radiu jen 4 draty ( z palubky a ze dveri ). Draty od zadni pripravy na repro vedou do pojistkove skrine do velkeho bileho konektoru, ze ktereho uz ty draty nejsou napojeny, odtud je to potreba natahnout k radiu. Dozadu potrebujes 13 cm repro, ja jsem koupil od 2-pasmove od Sony ( tusim F1332 ) za 1290, v makru jsem videl Clariony za 950 Kc, nebo podobne. Zvuk jsem cekal lepsi, ale je to spise radiem od Fiatu. Ani nejvetsi basy nejsou dost basove, budu muset na predek napojit nejake sirokopasmove a dat je neakm pod palubku. -
Adyn 02.12.02 08:23
« Radio a zadní repro
Tak jsem o víkendu vyndal rádio (díky za rady mfilipovi) a přišel na to jak jsou zapojeny ty repráky. Takže dráty k zadním reprákům jsou dovedeny až do rádia, ale u toho kdo zadní repro nemá je tam ještě jakýsi "mezikonektor" který je odizolovává a naopak zapojuje přední repro křížem. Asi jsem se nevyjádřil přesně: Konektor má osm jazýčků (elektrikáři prominou)ve dvou řadách, přičemž mezikonektor propojuje dva krajní kontakty v horní řadě a dva vniřní kontakty v dolní řadě. Když jsem ten bazmeg vyndal a zapojil přímo, tak šel zvuk normálně k zadnímu repru (vyzkoušeno), nicméně jsem ho tam vrátil, protože zadní repro zatím nemám a s tím mezikonektorem má rádio prostorovější zvuk. Takže, vydávám se koupit nové repro a bohužel i nové zadní plato s mřížkami. Doporučíte mi někdo značku repráků? -
« tak uz ji mam (Mareu WE)
for Adym et al: Tak jsem se stal (zatim) stastnym majitelem Marey WE 2.4JTD. Je to r.v. 2001, najeto 20.000 km, dovoz bouracky ze Svycarska, opraveno pro jeden Budejicky autobazar, ktery postupne doklesal s cenou az na 310.000 Kc. Ma to par musek, ale to je s ohledem na pokles ceny (cena nove = 710.000 Kc) vice nez prijatelne. Geometrie je v poradku, jizdni vlastnosti podvozku prekvapive dobre, zvuk petivalce JTD lahodny (uz jsem si to zaslouzil po tech letech s 1.9TD v Tempre), 4 airbagy, klimu, ...
Jsem zvedavy na zimu - jak to bude jezdit na snehu (?). V tom byla Tempra perfektni a i kdyz Maree koupim o dost lepsi gumy (UG6 oproti Polariskam na Tempre), tak pocitam s tim, ze velky zadek kombiku bude delat trochu problemy a budu se muset ve svych snehovych radovankach mirnit. -
Adyn 29.11.02 09:42
« Re: Fotky Bravy
Nojo, všechno má něco, ale máš to tam moc pěkný. Hlavně je to ideální prostředí na pucování auta. Moje představa příjemné soboty či neděle: Sluníčko svítí, auto stojí ve stínu pod stromem, voda i elektrika v blízkosti a já se jej chystám vysát, něčím napatlat a přeleštit... V Brně takové prostředí nemám (panelák) ale na baráku u rodičů, kam jezdím takřka každý víkend, mám vše dle svých představ. Vlastně ne, ten stín mi trochu chybí... -
« Re: Fotky Bravy
jojo, jsou to 2 roky stare fotky, kdy Brava mela jeste stary vyfuk. Prostredi je pekne, sak to taky stoji casu a penez, ale neni videt ze 3 m od baraku je hlavni tah z Ostravska na Slovensko a Polsko a 100 m od baraku na druhou stranu jsou 3 koleje zeleznice:-((.








