Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 27.03.07 10:48
« Marea Weekend ELX 105HP JTD
Ciao všem Mareakům,
koupil jsem Mareu Weekend JTD pro svou lepší polovičku, ale já se zamiloval do toho auta :roll: Je to úplně něco jiného než benzín. To teď ale nyní důležité, mám na vás pár dotazů:
1) dá se sehnat příručka uživatele v nějaké srozumitelné řeči (ne E, P, F) na netu (doc, pdf apod.)
2) má cenu si koupit publikaci Bravo/Brava (Marea není) vydal KOPP, údajně kromě karosérie je téměř vše shodné
3) má Marea nějakou opravdu záludnost, kterou je třeba si pohlídat (zatím ji máme 3 dny)
Díky všem za odkazy (pokud by odpověď byla širší, pošlete to na SZ) -
"-- skrytý --" 26.03.07 21:56
« Svítíci kontrolka airbagu
Ahoj, mam Doblo 1.6 a resim ted problem se sviticima kontrolkama. Pred mesicem mi svitila kontrolka EBD, byl jsem v Imofe, ten mi to nacetli nauctovali 700Kc a rekli, ze je to kolisanim napeti, coz je pry normalni. Ted mi zase stridave sviti-nesviti kontrolka airbagu, chystam se s tim do Krenic je vyzkouset. Mam jednak obavu, aby nebyla nejaka zavada za drahy penize, a nebo to, ze mi to bude porad ruzne blikat, ja budu jezdit po servisech a porad platit nacitani stavu ridici jednotky. Nemeli jste nekdo podobny problem, jak to resit? Diky Radek -
"-- skrytý --" 19.03.07 17:41
« Re: 1,6 nebo 1,8
No oni ty motory jsou dost odlišné. 1,6 nebrat, mám zkušenosti že celkem jsou tam mizerné vačky - odírají se. 1,8 je tak ideální na výkon, bohužel spotřeba ve městě do 10, jinak tak 7 - 8 podle způsobu zvedání mandlí. Mají tendenci trochu papat olejíček, ale lze to řešit výměnou simerinků na ventilech. Systém vstřikování Hitachi nemá chybu. Ale ! Pozor na nějakou bóřku a slepenou nudlou z nosu. Pokud je dobrá a nehavarovaná tak pod sto těžko seženeš. -
"-- skrytý --" 18.03.07 18:46
« Bez nadpisu
zdravim. Bohuzel na tvou otazku odpoved nemam. Jelikoz premyslim o koupi 1,8 tak bych mel par otazek ja na tebe. Jakou ma auto spotrebu ve meste a mimo mesto. Jak na tebe auto pusobi celkove, myslim jako spolehlivost, jizdni vlastnosti atd a jestli v te 1,8 neni problem jako v dilech myslim nebo jestli je to stejne jako 1,6 Kdyz budes tak hodnej tak jestli mi muzes na otazky odpovedet bud sem nebo na tsouky@seznam.cz diky moc -
"-- skrytý --" 18.03.07 09:29
« Přímé sání
[odkaz]
Ahoj všichni fiaťáci.Včera jsem do svého fiátku bravo 1,2 16V namontoval sportovní vzduch.filtr s vlastnoručně udělaným potrubím.První dojem hrůza :!: jelikoz původní airbox nešel vymontovat takže jsem mělo půl hodiny více práce ale to nevadí.Filtr jsem vybral modrej a když už jsem v tom byl tak jsem koupil i novou baterii od varty bezúdržbovka a parametry 12V \ 50ah \ 540A .celkem mi namontování filtru trvalo přibližně půl hodiny když odečtu připravu .V pův.airboxu byl prach přibližně 4 cm do výšky tak jsem rád že je tam nový.jinak dojem z jízdy s filtrem byl velice krásný auto do 2000ot\min bylo klidné krásně táhlo a nad dva tisíce jako by do auta uhodil blesk byl slyšet krásný sportovní zvuk o který se starali dvojitá koncovka vzadu a ve předu sportovní filtr.auto jelo jako nikdy před tim nechá se te´d točit ještě víc a ten zvuk je prosťe nadhera. a otáčky teď kmitají rychlostí světla nahoru a dolů :P :P ...dost srandiček...prostě je to znát a dost...teď nás čekají ještě svíčky a o těch se chci poradit s vámi co za svíčky mám velký zajem o DENSO iridium power ale :?: :?: :?: poraďte díky všem. -
"-- skrytý --" 15.03.07 22:14
« Bez nadpisu
No už som od dnes medzi Vami aj ja. Mám Fiat Brava 1,9JTD 105.
Podrobnejšie info aj s foto dám neskôr. Ešte musím počkať na COC a musím ju prihlásiť.
Mám tam jeden problém, niekde sa tu riešilo keď svieti kontrolka airbagov po dlhšom stání. Neviete mi poradiť resp. kde by mohol byť problém? Sú tam 4.
Nemám veľa času, neskôr napíšem viacej. Díky -
« Re: Re:
Být Tebou, zapomenu na představu že 8 let staré auto bude mít najeto 77 tisíc km, a soustředím se hlavně na reálný stav. Je fakt že u JTD kilometry hrají roli kvůli commonrail (vstřikovače). Co je to ale verze HSX?? Zrcátka jsou lakovaná, ale kliky ne, to k sobě moc nejde. Buď SX a pak vše černé (a kliky gumové), nebo ELX či HLX, a pak by i kliky měly být lakované a celoplastové. -
"-- skrytý --" 05.03.07 09:39
« Re:
No poplatky su do 13 000 - prihlasenie a doklady, dovoz z Berlína okolo 12-13 tis.
Poistku budem mať na 1,9 77kW - 4700SK (Allianz)
Keď som pozeral po autobazaroch tak som ani vela tých aut s takými parametrami nenašiel. Chcem konkrétne 1,9JTD 105. A majú od 112 000km najmenej. Ale na diesel to nie je veľa. Posielam tam odborníka na Fiaty, ktorý sa väčšinou venuje tejto značke. Už som videl 5 Fiatov Brava a bol by som s nimi spokojný. No len tie klučky na dverách, ale to je večný problém u Bravy. Kúpim nalakováné alebo dám z Marey a je po probléme.
Čo všetko by som mal po dovoze vymeniť? Kvapaliny určite, rozvodový remeň s kladkou a ešte? -
wolff 05.03.07 08:58
« Bez nadpisu
Ad dušení auta:
Nemyslím si, že by to bylo palivové čerpadlo (i když kdo ví),ale myslím si, že je to spíš výfuk. Máš původní výfuk, nebo nějaký levný neoriginál? Pokud tam není originální výfuk, ale nějaký levný neoriginál, je možné, že se ucpal (odrezky, či tlumící hmotou) a v momentě kdy se zahřeje, sníží se průchodnost tak, že se to začne dusit. V žádném případě s tím takto nejezdi, bude se to zhoršovat a trápíš tak auto... Zajeť s tím do servisu. Ale myslím, že to bude toto. Zkušený servisák by to měl poznat... Mohl by to být i katalyzátor.
Ad výfuk... No když ti upadl výfuk, nevadí to motoru, pokud s tím nehodláš jezdit tisíce kilometrů. Akorát to bude dělat strašný randál... A pokud jde o navařování...Na to se vyséééér. Ten výfuk vytahovat dá moc práce a nandávat, svařovat to na autě je taky blbost. Pokud už to upadlo, tak je to ve vnitř stejně shnilé. Vím, že dobrý výfuk 2. a 3. díl je drahý,ale vyplatí se v tomto případě koupit nějaký kvalitní, nejlépe originál a nebo kvalitní druhovýrobu (Walker a podobně). Opravdu toto radím se vší vážností a mylsím to úpřímně >:D Ne opravdu.
Ad termostat. V autorizovaným servisu mě výměna vyšla na 2700, ale už je to dávno... Těch 1600 za díl z druhovýroby se mi tedy zdá být docela dost. To už bych si ho nechal za řekněme 2500 vyměnit v autorizáku.
P.S. Proč odkzauji na autorizák? No protože už existují dobré servisy, mimoto Fiat servis není zase až tak drahý a za b) mám opravdu s díly z druhovýroby špatné zkušenosti (brzdy, výfuk...) -
"-- skrytý --" 05.03.07 08:23
« Bez nadpisu
Ked k tomu pripocitas prihlasenie a vsetky poplatky spojene z dovozom, neviem ci to vyjde o moc lacnejsie ako u nas. Ale ak su tie kilometre skutocne, tak to nemusi byt zla ponuka.
Co sa tyka JTD, ten motor poznam v alfe 146, je vyborny. Neboli s nim ziadne problemy akurat si daj pozor na zvuky napr. remenice alternatora alebo napinacich kladiek, ci nevydavaju cudny zvuk (to vsak chce ucho odbornika, nepocuje to kazdy, nie som vynimkou) :D -
"-- skrytý --" 05.03.07 01:57
« Bez nadpisu
Čaute už som konečne zohnal peniaze a potrebujem poradiť. Čo vy na túto bravu??
[odkaz]
Je to moc či málo? ( peňazí )
Poprípade či nemáte niekto skúsenosti s tým bazarom alebo dovozom z DE. Pôjdem tam ešte zavolať a uvidím. Resp. načo pozerať pri kúpe 1,9JTD.
Dík.
Vyjde tě to asi i levněji. To co dávali jako standard je nic moc. A to nadstandrad - to mám já, není špatný,ale 2500 se dý v makru asi už dneska koupit lepší. Je to Grundig a není to s ničím kompatibilní