Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Bez nadpisu
Tak jsem byl v tom servise a zjistili jsme, ze je spatny snimac teploty pro ukazatel na palubce. Meli jsme to napojene na pocitac, termostat otevrel presne na 90 °C, ale na palubce to bylo 1 cm pod stred .... Nove cidlo stoji 380 Kc, nevim jestli mi to za to stoji. Zkusim jeste ocistit kontakty. Prestal mi fungovat ventilator na chladici. I kdyz byla teplota na 110°C, nespustil se. Motor ventilatoru je O.K., rele, pojistka taky. Nejde impuls z ridici jednotky. Nemeli jste nekdy podobny problem ? Protozi mi teplota na palubce spatne ukazuje, mam strach z prehrati, asi budu do toho cidla investovat. Ale *,co kdyz to bude necim jinym. Jinak spotrebu jsem mel na 874 km prumernou 6.19 l/100 km -
« Re: Jsem v šoku
"a pred nami bolo lano s akímsi červeným praporkom a na jeho druhom konci Audi TT a ten mal na tachometru rovnako ako mi 200km/h" a potom sme sa zobudili a odovzdali klúče na šrotovisku TP u Policajtov. ÁÁÁch to bol krásny sen. Konečne o ďalší Fiat na cestách menej. -
« Brava 1,2 80 SX 16 V
Test je v MFDnes (6.1.1999).
Na www.idnes.cz je test uveden take v priloze Auto-Moto. Ja osobne bych toto auto bral vsemi deseti, ale cena v bazarech je furt kolem 270000, coz je pro mne moc. Techn. parametry najdes na strankach prodejcu Fiat. Na www.czech-tv.cz/porady/jizda je srovnavaci test Brava-Octavia-Megane- a jeste cosi. Barierove testy jsou na www.auto.cz. -
« Re: Super
Takze by se mela drzet uprostred. Mne se drzi centimetr pod vystupek. Ten ventilator ti spina takovy kousek nad vystupkem ? Me spina 0,5 cm nad vystupkem, ale to ted nechci resit. Zkusim zmerit teplotu kapaliny teplomerem, snad to nema vliv na spotrebu. Mozna ma na Brave 1.8 termostat drzet teplotu na jinych stupnich, kdyz treba zapinani vetraku je na 1.8 rizeno elektronickou jednotkou a u ostatnich Brav je vetrak spusten teplotnim spinacem. Diky. Zkusim neco zjistit u prodejce -
« Re: Super
Speciálně jsem dneska ráno na to čučel a poslouchal větrák - asi 40 min. jízdy po Praze, občas nějaká kolona, spíše popojíždění - ručička držela na tom výstupku jako přibitá, několikrát jsem zaslechnul ventilátor - před jeho zapnutím ručička popoběhla asi milimetr, dva nad ten prostřední výstupek, aby se pak zase vrátila. -
« Super
Diky za odpoved, ale vubec mi nepomohla. Mne se taky drzi na ustalene hodnote, ale chci se zeptat, kde se ta tva ustalena hodnota nachazi na stupnici. Ja mam stupnici kruhovou vysec, 0 uhlovych stupnu je minimum, 90 uhl. stupnu je maximum a presne ve 45 uhlovych stupnich je na stupnici vystupek. Teplota me chladici kapaliny dosahuje 0.5 cm pod ten vystupek pri zavrenem termostatu a 1 cm pri otevrenem. Jak to funguje u tebe ? V knizce pisi, ze by se teplota mela pohybovat uprostred stupnice, tedy kolem vystupku -
« Re:
Proc si myslis, ze jezdit s Bravou ve meste usporne je obtizne. Mam Bravu ani ne mesic a se spotrebou jsem da se rict spokojeny. Po prvnim natankovani do plna jsem vyjezdil nadrz takovym zpusobem, jakym jezdit nechci ( mimo mesto prumerne 120, max. 170, ve meste byt vsude prvni ) a spotreba byla na 716 km zhruna 7,12/100 km. Chtel jsem vedet, kde bude muj strop spotreby. Druhou nadrz jsem chtel vyjet svym zpusobem jizdy ( predvidat, dojizdet na neutral, rychle nezrychlovat, prudce nezpomalovat) a spotreba na 518 km byla 6,4 l/100 km. S tim jsem spokojen. Vse plati pro motor 1.8 (83 kW,115 PS). Trasa 65 km mimo mesto, 35 km ve meste na 100 km. Pri vyjizdeni prvni nadrze jsem jeste mel vadny termostat. Furt mi ta hmotnost ovlivnujici palubni pocitac nesedi. Pocitac by mel u vstrikovani pocitat pocet vstriku a vedet objem jednoho vstriku pak uz staci jen vedet rychlost a jsem schopen spocitat cokoli. Kdyz je auto tezsi, vstriku bude potreba vic, zkratka ta hmotnost uz ovlivnuje pocet vstriku a tim je hmotnost vztazena do vypoctu. Zajimalo by mne jeste, jaky mas prubeh ohrivani chladici kapaliny. V prirucce se pise, ze by se rucicka ukazatele mela pohybovat ve stredu stupnice, ale mne dostoupa plynule asi 0,5 cm pod stred, pak se otevre termostat a rucicka se vrati asi do 1/3 cele stupnice, 1cm pod stred. Jak to je u tebe ? Asi budu muset merit teplotu otevreni termostatu zavareninovym teplomerem....
-
wolff 26.05.00 09:55
« Bez nadpisu
No to je sice pravda, já tyhle elektronice nerozumím, jen vím, že sem se na to ptal i u jiných aut a i když je ten motor stejnej, tak tiřeknou, že to nejde - nebo mě alespoň jo. A myslím si, že třeba i hmotnost musí být započítána při spotřebě a v čipu tyto informace jsou podle mě již zohledněny. Vem si, že Brava se chová přeci jenom jinak než marea. I když asi je to blbost, protože když narveš do auta plnou výbavu tak je to zase jiný. A výsledkem je, že ty počítače mají stejně dost velký odchylky a to jak průměrná tak i okamžitá spotřeba. Ale jak je to u Fiatu nevím. V té době kdy sem se o to zajímal nebyla v podstatě ani Marea tak nevím. Chce se to zeptat v servise. MOžná do nové jo do staré ne. Těžko říct. No ono jezdit s Bravou úsporně ve městě je dle mých zkušeností dost obtížné. -
« Hmotnost
Proc by mela mit hmotnost vliv na palubni pocitac ? Pocitac se montuje na ridici jednotku a prenaseni rychlosti z prevodovky musi byt elektronicke ( na formana mi treba nesel dat pocitac z felicie, protoze se rychlost otaceni prenasima bowdenem ). Pokud vim, na felicie se montuji 2 pocitece s ruznou urovni sledovani udaju a je jedno, jestli jde o felicii nebo kombi.
Ale vse muze byt jinak. Snazim se jezdit s Bravou levne jak se da a jsem spis takovy hracicka, ktery ma rad statistiku, proto by mi pocitac budnul jak cyp. Vim, ze muj motor se montuje i do Marey, budu se muset zeptat v nejakem Fiat servisu.
-
wolff 24.05.00 13:18
« Bez nadpisu
No nevím, možná už ty počítače sou a v případě, že sou i na motory, který sou v Bravě pak by to jistě šlo namontovat. Ale z vlastní zkušenosti vím, že nejde tyto věci kombinovat, jinak nefungují jak by měly. Třeba hmotnost auta je jiná - Brava/Marea a podobně. Tak nevím.