Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
wolff 20.06.00 12:32
« Bez nadpisu
A proč tam teda nestrčíte tu Selenii. Já vím, že je to trochu alibismus, ale je to jeden z nejlepších olejů a hlavně ten olej je dělanej na ten motor. Do přiručky se můžu kouknout, ale nic jinýho než selenii, Fiat Lubrificanti a Arexon tam nenajdeš(myslím obecně všechny použitelná krámy). A Castrol srovnávat se Selenií nejde, zvlášť když není vyráběn pro Fiat. Penzoil je taky dobrý, snad by tam šel. 10 W 40. Myslím, že ani do 1,8 se nemusí 5 W 40 strkat... -
« Re: Olej
Hm. Ty prisady se moc nedoporucuji, protoze motorovy olej uz prisady obsahuje a externi prisady by mohly vyvazenost motoroveho oleje narusit. Ta prisada, kterou tam chci dat se pridava do noveho oleje, takze si myslim, ze mi v motoru nezustane. Zkusim to sni. Furt mi doporucuji Castrol RS za 390 Kc/litr. To je moc. V Brave 1.8 je hydraulicke serizovani ventilu, serizuji se podle tlaku oleje. Proto pry potrebuji husty olej ( s vetsim filmem ). Pry se to melo spravit, ale co kdyz ne ? Co potom ? Jeste bych potreboval referenci na nejaky levnejsi, ale taky husty olej, ale rubrika o motorovych olejich sla pa pa. -
« Re: Olej
Taky jsem měl problém s cvakáním ventilů, ale nikdo mi neporadil. Taky mám motor s hydr. vymezováním vůle ventilů, ale u jiný značky. Začalo to potom, co mi tam dali prý od výrobce předepsanou viskozitu. Taky se mi zdá řidčí, než ten původní "polosynťák", co jsem tam dával. Taky mi to dřív tak necvakalo. Mě to ale blbne jen chvílemi a když je úplně zahřátej, přestane to úplně, ale až tak po ptnácti- dvaceti minutách. Já bych ale rozhodně nedoporučoval přísady do oleje. Ptal jsem se na ně taky, ale každý mně od nich odrazoval a je to asi fakt. Loni jsem najezdil s Bravou 1.6 16V (76kW) celkem dost, ale takovýhle věci se nevyskytovaly ani náznakem (při nastartování, přehřátí nebo hodně studeným motoru). Tak nevím, jestli to nebude spíš jen ojedinělá chyba. Brava je výborný auto, skvělá ergonomie, cena...
Bohužel jsem Ti asi neporadil... -
« Olej
Muzete mi poradit jaky motorovz olej mam dat do Bravy 1.8 ELX ? Nemam prirucku od vyrobce. Zajimala by mne doporucena viskozni trida. Pak maly problem: zacaly mi pri zahratem motoru cvrdlikat ventily. Pry tam mam ridky olej a nabidli mi nejaky Castrol za 390 Kc/l (!!!). Jelikoz je na ten olej najeto jen 7000 km, chtel jsem to resit nejakou prisadou do oleje, ktera by jej zahustila. V tom servise mi rekli, ze to je takova husta vazelina, je to v konzerve, ktera vypada jako zradlo pro kocury, stoji cca 220 Kc, oznaceni je myslim STP. Nevite o co jde ? Byl jsem vcera asi v 15 prodejnach (benzinky, servisy, mototechny ) a nikde nevedi o co jde. V Brave jsou hydraulicke ventily, ktere se udajne serizuji samy. -
« Re:
Co jsem použil za značku oleje je alibizmus, ale tam byla skutečně plná synt. 5W40 Aral, která převyšuje jakostně doporučenou polosyntetiku Selenia.Nakonec v příručce "Opravy Fiat Brava" je dostatečně vysvětleno, jaké oleje používat, můžeš tam nalít třeba náš olej, pokud splňuje viskozitní třídu předepsanou výrobcem 10W40. Jinak vačka odešla po ujetí 80 tis.km, motor postupně ztrácel výkon. S těmi oleji dělají všichni prodejci hrozné ofuky, ale skutečně jediný parametr je viskozní třída, která která zaručuje parametry mazání a jestli je tam Aral, Shell, nebo třeba olej Mogul, je úplně jedno. Dělají z nás a tím taky z výrobců olejů blbce, jde jenom o kšeft. -
wolff 15.06.00 10:34
« Bez nadpisu
No, je to sice nan nasrání...Ale tím, že si nepoužil Selénii, tak s tebou nebudou jednat ani v Itálii. To máš prostě smůlu (pro příště). Jo nenapsal si ve kterém roce ti ta vačka odešla... Fakt je ten, že by se jistě dalo zjistit, či to byla chyba materiálu, nebo snad tím olejem. Ale výrobce s tím nic nebude chtít mít potažmo ani dýler. -
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Určitě mně to zajímá s termostaty, ale stěžejní otázka je stále životnost vaček. Tento časopis neznám, ale pokud bych věděl přesný název a číslo, pokusil bych ho sehnat. Domnívám se, že bych s tím možná pochodil při případné reklamaci, i když po čtyřech letech to bude velmi složité. Platilo však vždy, že tyto komponenty na motoru musí výrazně v životnosti překročit dobu používání vozu. Je to něco podobného, jako kdyby praskaly ojnice, nebo písty. Za bližší informace bych byl velmi vděčný. V poslední době to snad dělaly jenom Oltcity. Je to na mediální ostudu!! -
JTF 13.06.00 07:19
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Četl jsem to v Quattroruote, což je nejprestižnější italský motoristický časopis. Píše se tam i o těch termostatech. Je tam prý "něco" z umělé hmoty co praská, následkem toho nefunguje termostat. Od modelového roku 97´ je toto nahrazeno jiným materiálem. Mám to někde doma, pokud Tě budou zajímat podrobnosti, najdu to. -
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Moc bych rád věděl, ve kterém italském tisku byly informace o špatných vačkách r.96, v žádném servisu /ptal jsem se v šesti orig. Fiatech/ samozřejmně o ničem ani neslyšeli, natož pak aby na vlastní oči viděli.... Tyto informace pěkně drží pod pokličkou a mají určitě zákaz hovořit o jakékoliv četnosti poruch, navíc takových závažných. Vačku mám schovanou jako svátost a pořád nevím, komu s ní mám rozbít hlavu. Nevím kam se obrátit, jestli pomůže ofic. dovozce, nebo přímo do Itálie, ovšem tam je v plném proudu léto .......Vyměňovat vačky nestojí malý peníz a domnívám se, že k tomu by se měl Fiat zachovat trochu seriozněji. Známému na AUDI A4 už 3x měnili zdarma přední nápravu! Poraďte co s tím. Pokud odpadne zrcátko, nebo výfuk, všechno chápu, ale toto je trochu silný kafe. -
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Nevím, kdy auta stahovali do servisu, ale my je máme koupené v 6/96 a nikdy nás nikdo nevolal. Na obou autech odešly poměrně záhy. Asi čekali, kolik toho popraská, aby dle prodeje nových si udělali přehled o poruchovosti......to je nic nestojí.
Nevíte někdo, kde najít nějaké stránky o poruchovosti jednotlivých značek v Evropě?
Jinak Bravy skutečně moc poruchové nejsou, ale zajímá mě to v porovnání s konkurencí.
-
« Re: Fiat Brava 1,6 SX
Proc to delaji tak slozite ? Chtel jsem si nechat prepojit stahovani oken, aby nebylo zavisle na klicku v zapalovani ( poloha MAR ). Je to pry ovladane ridici jednotkou a prepojeni by prislo draho. Pak se stava, ze kdyz se spatne precte kod immobilizeru z klicku, nejdou stahnout okna. Problemy z vyfukem jsem mel na vsech autech, na Favoritu jsem ho menil (zadni + stredni dil ) pri 14 000 Km a 54 000 km,vyfuky korodujou zevnitr. Na me Brave nebyl jeste meneny vyfuk ( 152 000 Km ), vrchni plast posledniho dilu byl zkorodovany, tak jsem ho zatmelil a prestrikal stribrenkou a uz 2 000 km je to naprosto O.K. Jinak si myslim, ze Bravy maji dost dobrou antikorozni ochranu, protoze, kdyz jsem videl 2-3 roky stare escorty, jak jim rezavi napravy, ramena a hlavne to slisovani prahu z podvozkem po cele delce ( v pneuservisech za to zvedaji auta ). -
« Fiat Brava 1,6 SX
Několik málo skušeností po 4 letech provozu se dvěma vozy Bravo a Brava. Já mám Brava, naj.115tis. km, ve 100tis. jsem měnil zadní tlumiče, přední už jsou také načaté.Spotřeba na dlouhých trasách nad 500km cca 6,5l s lehkou nohou, jinak průměr na dálnici ve svižném tempu 7,5l. Neměl jsem kromě několika prkotin vážnější závady, motoricky je auto velice dobré a spolehlivé. Má však tyto závady: konektory zadních světel, vrzání zadních dveří, po třech letech na obou autech odpadl výfuk, někdy nejdou el. okna, po několika vyp.a zap.klíčku zase ano, dlouho strašně smrděl benzin v kabině - špatné víčko nádrže, praská těleso termostatu-2x, čepy měněny ve 100tis...Šokující zjištění nastalo na "BRAVO", když po 80tis odešla vačka!!!!!! To je šok!!!!! Totálně ohlodaná do kruhu, nevím jak k tomu mohlo dojít, jestli olejem /ARAL full synt./, nebo vadou materiálu, ve všech fiat servisech tvrdí, že tento případ ještě neměli, já však ano. Asi to pošlu Italům, jestli chlapci trochu neodrbali cementování, potom nechápu výstupní kontrolu. Vzhledem k tomu, že nechodíme na tech. prohlídky do FIATU, ale děláme si opravy sami, nechtějí se k tomu znát. Nikdo mi však nevysvětlí, že může odejít vačka, když nemažu Seleniou, ale ARALEM, nebo AC DELCEM, když jsou všechny plně syntet. To je jenom alibizmus !!! Věřím, že tato závada se musela už vyskytnout na jiných autech, přece nejsem jediný v Česku. Jinak na obhajobu Fiatu musím přiznat, že Brava je vydařené a spolehlivé auto, se kterým jsem velice spokojen a ve stejné cenové relaci nevím, za co bych ho vyměnil. -
« Re: Teplota
Jasne ja vim. Na prirube, ve ktere je termostat, jsou 2 cidla. Pro ridici jednotku a pro ukazatel na palubce. Ja nevim, jaky ma tento system smysl, proc to neni delano jednim cidlem. Muze se stat, ze zatimco mi palubka ukazuje teplotu v normalu, muze mi varit motor. Pry to maji tak i ostatni auta.