Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Zku.vene pocasi
oravdu a upřímně je mi líto co se ti stalo (tuším, že se to dá ale uplatnit u pojišťovny). Je to docela nedávno, kdy Wolff napsal, jak se jim po Octavii prošla kočka a byly na kapotě nebo na střeše vidět rejhy, a u Bravy by se to nestalo....a vidíš. Kočky jsou svině, stejně jako malý děti. Sousedovi u baráku lezly jeho vlastní děti po kapotě a střeše hnědé metalízy - Octavie, a jak to auto má pořád špinavý, to bys koukal na rejhy. V kvalitě laku to ale nebude co myslíš? Tak nevěš hlavu a zavolej do tý pojišťovny. -
« Zku.vene pocasi
Beru castecne zpet. Porad mi to nedalo a byl jsem se na Bravu podivat. Prece jen jsem tam nasel doliky po kroupach na kapote a strese. Zadni svetla na to, jak vycuhuji jsou O.K. Ja jsem ten prvni prispevek napsal v takove euforii, ze to Brava prezila ... Fakt jsem to rano nevidel. Ty doliky nejsou moc videt, ale jsou tam, pokud budu Bravu nekdy prodavat, nevim o kolik to srazi cenu. Takovy je live ... Clovek nesmi mit z niceho radost ... Rovna se to, jako by nekdo obesel auto klicem, i kdyz by to urcite bylo od pohledu horsi, ale nasere to stejne. Takze tu ted sedim a ani psat v MC mne dneska nebavi ... -
« Noc.
Zazil jsem vcera tezke minuty. Byli jsme na noc u skoro tchana v Orlove -Detmarovicich a padaly kroupy jako vajca od kury. Cely rok parkuju auto na noc v garazi a jednou kdyz je venku, tak musi prijit takova katastrofa. Brava to prezila az na par skrabancu dobre. Drzela se statecne a ja nevedel, jak ji pomoc. Az rano jsem videl auta, pres ktera byly prehozeny deky ... . Kdyz to nejhorsi po 30 minutach preslo, vytahli jsme na kroupy tchanovu starsi S120 L a moje drazsi auto se schovalo do garaze. Stejne to byla krasna uleva, kdyz jsem po 20 minutach uporneho hledani na zadne poskozeni nenarazil. Za to rano jsem nasel skrabance a vypada to, ze se kocuri drapy musely dlouho seznamovat s kapotou a strechou. Ja bych to strilel ... Skody na zahrade u tchana byly vetsi. Uroda a listi na zemi, rozrhana silonova plachta na bazene a na privese, na par mistech proderavena strecha ( ipa ) vcetne desek na hospodarske budove. Souseduv Matiz ma vysypane predni sklo a jine skody jsem kvuli deky nevidel. Ostatni auta od kolegu z prace dopadla hur. Nejhrozneji vypada Carina E, kde je kolem 50 dulku, o par dulku min maji Felicie, ale za to hlubsich. I kdyz jsme se s kolegy shodli na velikosti maximalnich krup je mozne, ze na jejich auta padaly kroupy s vetsi intezitou. Nemuzu porad verit tomu, ze se memu autu nic nestalo. Tento zpusob leta zda se mi ponekud nestastny ... -
« Diky.
Ten kotouc tam je na 99% puvodni, protoze jsem meril jejich sirku, ktera je stejna. Mam tam kotouce s vnitrnim chlazenim. Podle mne ten kotouc sundavali, aby s nim meli snadnejsi manipulaci. Nejhorsi, ale bylo, ze kdyz se to cidlo poskodilo, neprislo se na to hned. Byl jen praskly plastovy kryt a normalne to fungovalo. postupem casu se tam dostala voda, a cela civka na feritovem jadre byla zrezivela. Kdyby se na to prislo hned, stacilo jen kryt zatmelit silikonem, a nemuselo se platit 2000 Kc. Ladao, nevis jen tak pro zajimavost, kolik stoji cidlo ABS na Octavii ? Nicmene jsem na tu zavadu s cidlem prisel po par dnech mezi 2. splatkami puvodnimu majiteli, dal jsem mu mensi 2. splatku. -
« Pro mfilipa
Jenom drobná rada. Pokud ti(vlastně předchozímu majiteli) tedy měnili ten kotouč(jen jeden ?)ti machři v nějaké opravně,tak být tebou , nechám zjistit co to bylo za kotouče.Pokud byly originál Fiat tak to bude O.K.Pokud to ale bylo něco z náhradního dovozu,tak bych si na to dal pozor. Ze svých zkušeností vím,že co jsme koupili na služební Suzuki Vitaru ,bylo sice 3-4 x lacinější než originál Japonec,ale kvalita dílů v prde..U brzd taky -životnost válečků ,čelistí a kotoučů cca.dva roky ,tedy asi 25 tis.km -
« CEPY
Tak jsem byl vcera s tim kamaradem ktery ma tu Octawvii strilet na strelnici a diskuze byla take mimo jine o cepech u auta, on s Octavii na jel 155.000 a nejake drobne a vse tam co se tyce rizeni ma puvodni a pri normalni jizde nejsou zadne vule patrne a to prosim upozornuji, ze byl 2x na Ukrajine, kee opravdu nejsou kvalitni silnice - prorazil tam nadrz.... takze mi z toho asi plyne ze Mazda asi nedela nejlepsi auta,...nebo opravdu nevim...... -
« Re: STK
tak to ti marceli gratuluju. Mazda 323 r.v. 95 vydrzela 70 tisic, pak uhnil vejfuk a cepy se musely menit. Tlumice uz byly taky chyceny. A po poli jela jenom jednou - ve svych smrtelnych krecich. Golf nevim - ja ho mel asi (a to mel predtim najeto pres 100000) 50000 km a cepy jsem na nem menil. Pochybuju, ze ty puvodni byly jeste originalni. U Peugeota 205 D jsem cepy menil taky (teda tam se musely vymenit cele tycky s cepy, protoze frantici to nevymysleli nejlip a cepy nelze menit samostatne). Takze si nedovedu predstavit auto, ktere po 110000 km nema zadne vule na predni naprave. Jeste jednou gratuluju. -
« Re: STK
Moje Punto ma vic nez 110.000 km naprosto bez jakychkoli vuli, dam Ti taky vedet az bude nejaky problem, ale zadny se nejevi ani v naznaku :-))) asi si zvykly na horsi vyrobky, nebo jezdis po poli......Mimoto to Punto pri zakladni udrzbe laku a myti spodku v mycce v zime 1x za mesic - stoji venku a jezdi denne 70 km do prace je naprosto !!! bez koroze a jakychkoli poskozeni, pravda, vcera mi skodovka prede mnou zvedla obrubnik a prorazil jsem olejovou vanu a dnes mi tam za 1500 davaji jinou....moje chyba...mozna....ale to auto je jak novy a je to rok 1996 a napriklad po dalnici s nim jedu bezne (na tachometru) 160, spotreba oleje od vymeny do vymeny (15.000 km) 0,5 l !!!! Objem motoru 1.1 - spatny auto ne? :-) -
« Re: STK
Ja se k podobnym "takyargumentum" nesnizuju. Proc to delas ty ? Pokud si o tech, kdo je pouzivaji, myslis neco nehezkeho, tak se prece chovej jak sam povazujes za spravne, ne ? Ja se o to snazim.
K tem cepum jsem napsal me zkusenosti a muj nazor. Ale nikterak se tim nevylucuje moznost, ze mas pravdu. Jen jsem jeste nikoho takoveho nepotkal - az potkam, rad se ti omluvim za mylny nazor. Protoze omluvit se mi narozdil od jinych (nerikam vsech a nerikam, ze tebe) necini problemy. -
« Re: STK
Ze zrovna mne rikas o takyargumentech. Treba prispevek od nejmenovaneho autora,cituji: "kolega mel Bravo s 406 000 km a uz tam 3 x menil motor",nebo "po 35 000 km jsem na Brave menil tlumice, po 20 000 km desticky" te nechavaji v klidu ? Ja jsem jen citoval technika na STK .Vzdyt odrovnat se da jakekoliv auto. Ten puvodni majitel Bravy ani nevedel, kde se otvira kapota motoru. Proste vzdy jen zajel do servisu a rekl, udelejte to a to. Nemel jsem z nej dobry pocit, protoze se urcite k autu choval jako k papirovemu kapesniku: pouzit a vyhodit, prodat. Podle tebe je spatne kdyz nekomu timto zpusobem opacim jeho predpoved o zapalu plic meho auta ? Obracim list. Nevim jak prvni majitel, ale ten 2. majitel do toho lil jen olej a benzin ( budiz mu k dobru, ze olej menil co 8 000 km ). Kdyby tam menil kulaky, urcite by se s tim pochlubil. Jinak mam ucty i od prvniho majitele a je tam napriklad ucet za odvrtani sroubu v kotouci. Pry nejak nesel povolit jeden sroub. Pri te prilezitosti zrejme kladivem majzli po snimaci otacek na kole pro ABS tak, ze se rozbil plastovy kryt, kudy se do snimace dostala voda a zkorodoval.
-
« Re: STK
Hele, kolikrat tam ty kulovy cepy uz byly meneny ? Nevis, ze ? Muzu te ubezpecit, ze treba Laguna ma problemy s zivotnosti vyfuku a prave predni napravy - a nelze rict, ze je to spatne auto. Strasne zalezi i na stylu jizdy s autem - urcite bych na tve Brave "odepsal" nove predni cepy do 20000 km, kdybych chtel. Ale na svem aute nechci - takze az je budu menit, necham vedet, kolik vydrzely. Neverim nikomu, kdo tvrdi, ze na jakemkoliv beznem aute (nerikam treba na offroadech provozovanych vyhradne na asfaltu) mu vydrzely cepy (at uz na tyckach rizeni, nebo spodni) vic nez 100.000 km. Proc pouzivas takovehle "takyargumenty" ? Proc se porad snazis dokazovat, ze je Octavie smejd ? -
« STK
Byl jsem dnes na prvni STK. Technik mi pochvalil pekny spodek a predni napravu ( vule cepu ). Kdyz jsem ho poopravil, ze to nema 55 000, ale 155 000 km, hvizdnul a rekl, ze Octavie maji problemy s kulovymi cepy po 80 000 km. No nic, asi to byl odbornik s praxi v oboru. Po 155 000 km musim seridit akorat pravy svetlomet ... -
« Bez nadpisu
Nicmene to ma nyni 155 000 km. Ja mam na tom najeto 6 000 km. Anginu to uz melo, menil jsem termostat a kladivem rozbite cidlo ABS. Zapal plic ( jako napr. Fabie s vadnou ridici jednotkou ) to nemelo. Ale s firemni Octavii jsme uz byli po 40 000 km s prasklym spojkovym kotoucem ( podobne jako v testu MFDnes ), ale to jste nechteli asi slyset. Jinak bych se chtel zeptat na spotrebu Octavie 1.8 20 V ? Co ? Taky s tim nekdo jezdi na 6 l ? -
« Bez nadpisu
Na k* a A* vypadaji jak nerozlucna dvojcata. Ja nevim jakym stylem ten clovek jezdil prede mnou, ale jsem 3. majitel. 1. majitel ( leasing podnikatel z Opavy) najel za 3.5 roku 119 000 km a druhy ( podnikatel ve stavebnictvi ) najel za 3. mesice 30 000 km ( pry Praha -FM - Praha, Polsko ).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!