Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Brava na cestach
Já jsem naštěstí žádný takový problém neměl, jenom drobnost. Obracel jsem se na Fiat ČR několikrát mailem a přes webový formulář na jejich stránkách a reakce naprosto nulová. Už jen design stránek Fiatu vypovídá o profesionalitě pobočky Fiatu u nás. S autem jsem spokojený ale podpora a servis se se Škodovkou nedá srovnávat. Možná je to i pozadí špatné pověsti Fiatu u nás. -
« Re: Brava na cestach
Auto postupne ztracelo vykon, az postupne neslo motor roztocit na vic nez nejakych 1500 ot/min - po nejakych dalsich 20 km uz jenom volnobeh a pak uz to ani neslo nastartovat (to, ze temer nejde zaradit zpatecka velkoryse pomijim, kdyz ji tam potrebuji dat, vypnu motor, zaradim a nastartuji - uzasny komfort). Vzduch filtr cisty, ke svickam jsem se nedostal, nemel jsem tak dlouhy klic, kabely opticky v poradku, zadny olej v chladici kapaline, pojistky bezva, mnozstvi naplni prijatelne, benzin v poradku - ze stejneho stojanu tankovalo i druhe auto a nic se nedelo. Cele se to odehralo na nejakych 100 km jizdy. Zadna kontrolka nesvitila (ani porucha vstrikovani, nebo neco jineho, motor se kuckal, ale vsechna svetylka postupne pri startovani zhasinala tak jak maji). Pak onen zminovany odtah, nahradni vuz, vselijake problemy, ale nejsmutnejsi byl okamzik placeni, kdy jsem nemel dostatek penez (resp. mel ale uz bychom nemeli finance na navrat - je to preci jenom tyden cesty a vlastne zaver dovolene) Zastupce Fiatu, jeden konkretni pan ing. P. mi jeste v 17.15 hod. tvrdil, ze nas pripad vyresi, auto, ze nam vydaji a placeni vyresi prevodem penez Fiat CR - Fiat ISTRAKTOR Island, my jsme museli ten vecer odjet, meli jsme pred sebou 800 km po cestach necestach do pristavu, kde nam za nejakych 30 hodin odjizdela letos posledni lod zpatky na kontinent. Kdyby ujela, tak dalsi moznost dostat auto z ostrova - kveten 2001. Jak jsem se jiz zminil, jeste v 17.15 nas ten pan uklidnoval (zavirali v 18 hod), ze nepujdou domu driv, nez se to vyresi, at se na Fiat CR spolehneme, do 20 minut se ozve... Za ctyricet minut, kdyz servis zavirali (cekali jsme tam jak santusaci od rana) jsem ho zacal nahanet ja. Jediny, koho jsem sehnal byla ochotna slecna z fiatacke asistencni sluzby, ktera po dalsich 20 minutach zjistila, ze vsichni pracovnici Fiatu CR jsou jiz mimo pracoviste, snad zitra... I vymenili jsme vzteky bez sebe vsechny penize co jsme meli - a diky laskavosti mistnich pracovniku, kteri kvuli nam zustali o hodinu dele v praci a jeste nas vlastnim vozem odvezli do banky - jsme mohli zaplatit tech cca 55 000 Kc / asi 100 000 islandskych korun / v hotovosti a vydat se na cestu (nadrz byla kupodivu temer plna - na tankovani jsme nemeli)- nastesti nas podrzeli pribuzni v Praze a hned rano nam nalili na ucet nejake ty penizky, abychom mohli cestu dokoncit. Fiata uz bych si asi nekoupil. -
« Re: Brava na cestach
TopGarance bohuzel na Islandu jaksi neplati v celem rozsahu, presto nam asistencni sluzba, kterou pro Fiat zajistuje nejaka jina firma moc a moc pomohla a sehnala nam zdarma na 5 dni zanovni Toyotu, na rozdil od Fiatu CR, ktery na nas udelal super podraz ohledne placeni opravy ( nenapadlo mne pred cestou, ze si musim pribalit kufr penez na opravy zcela noveho vozu ). Takze z vlastni zkusenosti musim varovat pred "houpanim" zakazniku typu " mate TopGaranci, zavolate a je po starostech". Jenom na telefonátech do Fiatu jsem utratil 6 tis. Kc, za opravu 55 tis. Kc hotove, benzin na zbytecne jizdy (jediny servis na ostrove tzn. 1000 km zbytecne jizdy jen to hvizdne), pricemz tak nesolidni jednani, jake predvedli zastupci Fiatu CR jsem jeste nezazil, samozrejme se na pany tesim a budu pozadovat plne proplaceni vsech nakladu. Asistencni sluzba vsak zapracovala bezchybne a bez prodleni uhradila dalsich 50 tis. Kc za Toyotu a za odtah. Kdyz to podtrhnu a sectu, tak mi to vychazi na ukrutnych 115 tis. Kc za benzinove cerpadlo. Trochu smutny vysledek. -
« Brava na cestach
Tak jsem se, pratele, vratil se svoji Bravickou 1.6 z mesicniho putovani po Islandu a mam takovy pocit, ze na tech recech Kamila a spol. mozna neco bude. Auto pri odjezdu 9 mesicu stare - najeto 19 tis. km - ve Svedsku prestala jit radit zpatecka, na Islandu auto zacalo ztracet vykon, az neslo ani nastartovat. Po vsech "svepomocnych" ozivovacich pokusech (vzduch. filtr a pod.)jsme chteli auto odtahnout, ale co to, dira pro hak v prednim narazniku nelicuje se zavitem, auto se neda odtahnout na lane, musi prijet normalni odtahovka. Tyden v servisu, i kdyz je auto v zaruce, presto musim zaplatit hotove (Fiat CR, ktery jsme kontaktovali se na nas naprosto vysr...) v prepoctu 55 tis. Kc za opravu zavady v palivovem systemu (cerpadlo a kdovi co jeste).
Zkazena dovolena, milion starosti navic, nervak, ze nam ujede lod (dalsi jede az v kvetnu 2001)apod.
Behem cesty se auto pekelne rozvrzalo, z prednich sedacek trci nejake draty, pri intenzivnim brzdeni "tlucou" kotouce, pate dvere se zvedaji pouze do poloviny, blbne radio (rozbitou mlhovku pomijim). Tak nejak nevim, jestli jsem koupil zrovna tu "pravou" znacku auta, ale s tou kvalitou to vidim spis cerne. Uz se na "fiataky" tesim, v tydnu jim to odvezu jako reklamaci, uvidime, co na to reknou, ale treba je to bezny standard jejich vozu :-(( -
wolff 11.09.00 10:01
« Bez nadpisu
Jo na nový Bravo sem taky zvědavý. Někdo tady říkal, že neví za o by Bravu vyměnil - Tak dávám radu - počkat na nové. Jo a s tím výfukem. Je tuším ze dvou dost dlouhých částí + katalizátor. Každá stojí tuším kolem deseti tisíc. Na netu je firma v seznamu dodávající výfuky, tam se můžeš mrknout jak to vypadá. Je tam nějak moc tlumičů a velkých, takový trochu patvar... -
« Bravo 1,6 sx - vačky
Před časem jsem popisoval problém ohlodané vačky po cca 80 tis.km. Proběhla výměna za nové, najeto cca 5 tis km, oprava provedena v neznačkové opravně, leč kvalitně. Motor začal koktat, zdechat a má snížený výkon. Všichni v servisu tvrdili, že bez přípravků nelze nastavit vačky přesně, nechci ovšem zacházet do podrobností, má-li někdo zájem, lze podrobně popsat.Po návštěvě servisu bylo sděleno: rozvody nastaveny v pořádku, ale pravděpodobně odešla lambda, což se dá vyřešit cca za 5500 Kč /ne málo, ale bude li to vše je to OK/. Technik však tvrdil, že u motorů rok 96, jak jsem dříve uvedl, odcházely vačky a domečky/vedení -kluzná ložiska vaček/, motor má údajně při otáčení na prázdno přes kliku velký odpor, což může být způsobeno nejen domečky, ale předpokládá i opotřebované vačky. Pokud to bude pravda, je zločin prodat 4 roky po zjištění špatné serie vašek opět zmetky, které se měly stáhnout. Tato oprava je zhruba zase cca 30tis Kč. Pak jsem se dozvěděl, že motory v r.96 jsou velice háklivé a technicky náročné na seřízení, které údajně bez "budíků" v servisu nelze seřídit a jsou to prý hrozné "kur...". Pak proběhly úpravy/ nevím jaké/ a údajně už je vše v pořádku. Já mám také Brava 1,6 a zatím žádný problém. Začínám však výrazně nejistět, když vidím hororovitý příběh s tímto autem. Neslyšel jste někdo o podobném případu? Byl bych velmi vděčný za jakoukoliv radu. -
« Re: newmane
Díky za otázku ale zatím v podstatě není co srovnávat. Na Bravě už jsem měl závadu (synchronizace - už jsem to tady uváděl) ale najel jsem také minimálně dvakrát víc než kolega. On má s Oktávkou samozřejmě o dost vyšší spotřebu. Oba jsme už byli na servisní prohlídce, cena byla přibližně stejná - asi 2000 Kč. Doufám že to nebude číst, podle mého je Brava mnohem pohodlnější auto než Oktávka :-) -
JTF 01.09.00 13:13
« Nová Brava
Dnes jsem se dočetl další news ohledně přípravy nového Brava. Takže má být o 20cm delší, větší rozchod, již nemá být tak členitá přístrojová deska, kvalitněji proveden interiér včetně materiálů a interiér má být nejprostornější z konkurence Focus, Astra a Golf. Už se těším až ho příští rok vyzkouším. -
« Re: Brava 1,6 sx
Ja jeste nevim, jak to je u Bravy, ale kdyz mi vrzala silene saltrpaka u Favority, musel jsem vlezt pod auto. Saltr paka je v tunelu pod autem ulozena v takove gumove kostce v plechovem pouzdru, na ktere je napojeno tahlo ( nevim jak to nazvat ) z prevodovky. Vrzolo (kov - guma ) mi prave to gumove pouzdro, bylo to suche, dal jesm tam vazelinu a fajront s vrzanim. Na Brave urcite bude neco podobneho existovat, ta guma bude asi u vsech aut, aby se razy z prevodovky neprenasely do radici paky. K oleji jsem cetl, ze nejlepsi je proste na motoru po celou dobu pouzivat stejny olej, stejne znacky. Mozna to je prave z duvodu, ktery popisujes. Jinak u benzinu Bravy je napsano, ze 0.3 l oleje nebo 0.8 l( u dieselu ) na 1000 km je v normalu. Jinak jsem najel 6000 km na olej puv. majitele a nezdalo se mi, ze by se nejak ztratil olej. Ted jsem tam dal Madit polosyntetiku a po 1000 km to vypada podobne. Taky jsem tu slysel, ze pro hydroventily je lepsi hustsi olej, coz syntetika neni. Vyfuk byl po 149 000 km trosku zvenku popraskany, zejmena na celech, ale jen koncovy dil. Spravil jsem to tmelem a prestrikal stribrenkou na kamna, je to O.K. Radsi bych koupil ten posledni dil novy, ale jak to je s tim, ze se u Bravy meni cele vyfukove potrubi ? Pry nejde vymenit jen cast. Zarovky jsem nemenil, ale pod ovladac vzduch by se mel dostat pres listu spinacu ( mlhovky, vyhrivani okna zadniho,... ). Odloupnes postranni plastove krytky listy, dostanes se ke sroubkum, odmontujes listu se spinaci a dostanes se k ovladacum. Aspon teoreticky. ALe pozor, aby tam nebyly diody, podobne jako v osvetleni spinaci na stahovani oken. Sviti to stejne, a proto je mozne ze tam ty diody budou. Nevim, kde se daji koupit. U spinacu stahovani oken jsem tam napajel uplne obycejnou zelenou diodku za par korun.