Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Bez nadpisu
Tak si predstavte, ze podle AAA Auto Praha a MFDnes je cena Bravy z roku 1995 - 170 tkC. K memu velkemu prekvapeni jsou ceny dalsich srovnatelnych vozu nasledujici z roku 1995: Escort 150 000, Mondeo - 170 000,Mazda 323 170 000,Mitsubishi Lancer 150 000, Almera 160 000, Primera 160 000,Vectra A 145 000, P 306,P405 150 000, Carina 170 000, Corolla 150 000, Golf III 160 000, Vento 175 000. -
« Re: Multijet.
Pavle,díky za diagram výkonu a převodů od JTD. To svezení musí bejt fakt dobrý - např. 60 km/h můžeš jet na pětku při 1500 ot.(=max.toč.moment) nebo to trochu potýrat na dvojku při 4.000 ot. Jinak záhada multijetu je stále nerozluštěna, ani v Praze na centrále Fiat Auta, přestože jsem chtěl někoho přes motory, mi nebyli schopni nic říct. Ani se mi celkově nezdáli moc v obraze, ti prodejci jsou asi největší slabina Fiatu v ČR - tvrdí to i kolegové v rubrice Alfa Romeo -
« Re: brava - radio
sice jsem to nepsal ja, ale do Bravy jde dat vse. Jsou k dispozici original a-radia, jedno zakladni 2 x repro, druhe zozsirene o RDS ( typ LC ) 4 x repro, dalsi s ovladanim u volantu ( typ H) 6 x repro,... Lze objednat i "a-radio s CD", ale nevim, co je to za typ. Jak uz tady drive psal MARCEL, lze koupit suplik za 180,- Kc, dat nej misto original a-radia a do supliku nasadit jakekoliv klasicke a-radio. -
« Re: Multijet.
Že jsou/budou v AR 147 JTD multijety mi řekli v autosalonu Alfy (i když ten borec tam může dělat asi tak týden i s cestou, je nák podezřele mladej). Těm parametrům JTD 81 kW / 275 Nm jsem rozuměl tak,že je to vyhnaný (hlavně ten krouťák) jiným typem turba, ale motor je porát unijet. Ještě si to někde ověřím. Mimochodem, neviděli jste někde průběhy výkonu a momentu k JTD ( uni- i multijet ? ) -
« Re: Multijet.
Malé upřesnění: U Unijetu a podobně u všech současných přímovstřikových dieselů (TDI, CDI, HDI apod.) se palivo nevtřikuje v jednom vstřiku, ale ve dvou. Napřed pilotní předvstřik, pak hlavní vstřik (jinak by to bylo neúnosně hlučné a nikdo by to nekoupil). Vyjimkou je pouze 2.2HDI u P607, kde se při regeneraci filtru výfuku provádí ještě navíc "dovstřik" pro zvýšení teploty spalin. Vyjimkou z opačného konce byl nedávno vyráběný Fiat Croma 1.9TDi, kde nebyl použit pilotní předvstřik a tudíž motor byl neúnosně hlučný (jinak výkon a spotřeba byly docela dobrý). Byl to sice první seriový vůz s přímovstřikovým dieselem, ale komerční úspěch nic moc. Skutečnou revoluci tak způsobily až TDI motory od Audi a VW s elektronicky řízeným vstřikovacím čerpadlem a předvstřikem.
Avizovaný Multijet bude revoluční v tom, že bude mimo předvstřiku a ev. dovstřiku používat několik hlavních vstřiků. Osobně pochybuji, že 1.9JTD/81kW je Multijet, ale nevím to jistě. Co ale vím jistě, je to, že mě ohlášené parametry tohoto nového motoru zklamaly.
-
« Re: Multijet.
Tak si představte, že Multijety s elektronickým systémem řízení Bosch EDC 15 jsou prý (resp.brzo budou) použitý v Alfě 147. Přiznám se, že jsem čekal trošku víc než těch 81 KW + 275 Nm při 2.000 RpM, co jsem vyčetl v technických charakteristikách od AR 147. -
« Multijet.
V podstatě je to ,že palivo se vstřikuje postupně ve velmi krátkých intervalech a v různém množství podle okamžitého zatížení motoru , otáček atd. a ne jen jedním vstřikem jako u předchozích typů. Palivo lépe prohořívá, jsou nižší obsahy spalin a je i větší výkon. -
« Bravo na prodej
Pánové italští, koupil jsem oktávku a zbyl mi jeden Fiat Bravo 1,4 12V, je na prodej. Koupen nový 97, výroba konec 96. Najeto poctivých 85000 km, pravidelný servis, nebouráno, knížka k dispozici. Airbag řidiče, okna v elektrice, centrál DO vč. prostorovýho, obvodovýho a otřesovýho alarmu, mlhovky, rádio Sony + 6 repro (možno dodat i původní originál shitrádio), spoiler na 5. dveřích a nárazníky a zrcátka v barvě červené, jako celý auto. Jezdil jsem s ním jen já, ale zase, abych byl objektivní negarážoval, zima, nezima, hory, nehory. Obuto do 175/65 R14 zimních zánovních. Znáte-li někoho, kdo má zájem, přenechám za pouhých 159900,- Kč, jediná podmínka je malá smlouva, dostal jsem ho za malý úplatek od firmy, kde jsem s ním jezdil. Vážný zájem = adresa.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!