Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 14.07.06 12:38
« Bez nadpisu
Pozeral som na nete a vačšinou sú v ponuke 1.6/16V s klímou, tých 1.2/16V s klímou tam veľa nie je. Uvidím, keď bude dám vedieť , keď tak pošlem aj link kde budú fotky a parametre.
Keby som mal ešte v niečom nezrovnalosti tak ešte napíšem.
Ďakujem všetkým, ktorý mi tu pomáhali pri výbere.
Občas sem nakuknem čo je nové, ale nielen sem ale na celé auto.cz. Je tu dosť zaujímavých vecí. -
« Bez nadpisu
Mam 1,2 s klimou a nepostrehol som pokles vykonu - oni to tam vraj urobili nejako inak - iba to zvysi spotrebu (?) neviem nevyznam sa - inak 1,2 v Brave je podla mna jeden z najlepsich motorov na bezne jazdenie -svizny, taha odspodu, akceleruje aj pri vysokych rychlostiach... Kupil som si teraz P307, 1,6 16V a je vykonovo porovnatelny s touto Bravou - a v meste dokonca trosku menej svizny... A sem do Prahy s tymito cestami je Brava aj odpruzenim lepsia... Kua, ja snad zmenim plany a nepredam tu Bravu... ;-) -
"-- skrytý --" 12.07.06 11:21
« Bez nadpisu
@ Neeo
Pokud budeš jezdit "normálně" a nebudeš líný řadit, tak 1.2 i s klimou bude dost svižná. Jinak můžu potvrdit 1.2 má zátah už odspodu, 1.6 začíná být raketou až po 3000RPM a pak si "cucne". >:D A 1.2 je proti žigulovi letadlo ve všech směrech. -
« Výměna zámků
Tak jsem se podíval do archivu (jednou se mi snažili Bravu ukrást, takže jsem musel měnit zámky + immobilizér):
Materiál:
- Fiat Code: 2933,39 CZK
- Sada zámků (Brava 1.6 Aut.): 2245,36 CZK
Práce:
- výměna immobilizéru: 1 hodina po 400,- CZK
- výměna zámků: 5 hodin po 400,- CZK
K tomu ještě 22% DPH.
Vše ceny srpen 1999, Dojáček Praha -
« Re:
klima ti znizi akurat dynamiku. to znamena horsi rozbeh, ale maximalka +- identicka. A s klimou jazdit rely tiez nie je asi najlepsie pre samotnu klimu ... ta ma rada viac menej rovnomernu jazdu. Mojmu aktualnemu autu ( 115k Honda ) zapnuta klima uplne odrovna dynamiku pri rozbehu ( pocitovo je to ako keby si mal zaradeny o stupen vyssie. ide to ale citis ze to neni ono ). Ale ked viem ze potrebujem ist pred kolonu, vypnem klimu, zaradim 3 ( ked je zle aj 2 ) a potiahnem to k 6500 rpm. Inak co je zaujimave, tak moj 1,5 VTEC toci tolko co fotrova 1,6 v Stile max. 6700 rpm ( zaciatok cerveneho pola ).
Co sa tyka modernych klimatizacii tak tie sa pri prechode na vyssie otacky automaticky odpajaju, ale ani moja a ani ani ta v Brave medzi ne asi nepatri.
Este jedna vec ak sa dobre pamatam, tak kamos co predava Fiaty mi moc klimu do Bravy nedoporucoval. Ale teraz si uz nemapatam ci to bolo preto ze to auto klimu nemalo a musela by sa domontovat, alebo preto ze s nimi boli nejake "issues". Bolo to ale nejaky ten rok dozadu ( okolo roku 2000 ) takze neviem aky je aktualny stav. Nasa stara Brava bola rocnik '96 a do roku 2002 sluzila uplne bezchybne. Potom isla ako protihodnota za fotrove Stilo :) -
"-- skrytý --" 11.07.06 14:16
« Re: Re:
@Pepec Veď to,že tam chcem aj tú klímu, tak aj preto asi zoberem tú 1.6. S tou spotrebou som zvyknutý na 8-10 a viac ako 110 sa na našich cestách pomali ani nedá jazdiť a po diaľnici zase toho veľa nanajazdím. S tým rádiom sa netrápim to bude asi prvé čo vymením + repro. -
« Re: Re: 1.2 16V x 1.6 16V
Tiez som mal Bravu 1,2 a foter ma teraz Stilo 1,6. Co sa tyka Bravy tak to je aj s 1,2 super vozitko, i ked na moj vkus citlive na bocny vietor a ma trosku jedovate brzdy ( teda nasa mala ). Ale ked to chces s klimou tak jedine 1,6. Ja som si aj s tymi 80 konikmi uzival sviznu jazdu ale to som moc ruku zo saltpaky neskladal :-) A pozor na original radio ... mne uhynulo po 4 rokoch :( -
"-- skrytý --" 11.07.06 14:04
« Bez nadpisu
Ja zase nejazdím rýchlo, do tých 110 po normálnych a 130 po dialnici. Lenže na Lade 2103 to skoro ani viac nejde. Keď si kúpim 1.2 tak mi to možno bude chýbať, že to auto nie je také svižné. V 1,6 som sa viezol, musím ešte porovnať 1,2.
@Beaver2000 Díky za takú kalkuláciu. -
« Re: 1.2 16V x 1.6 16V
No ja som mal Bravu 1,2 16v 60kw a teraz mám stilo 1,6 16v 76 kw.No ak chces jazdit svizne a nehladis na spotrebu tak ber 1,6 do 3000 ot to ide tak normálne a potom to vystrelí ako raketa.1,2 16v na svoj objem skvely motor dobry tah uz odspodu ale pri yssich rychlostiach vacsia hlucnost...ale do 160 to ide v pohode...ja som mal spotrebu vonku 5,5 l a v meste sa dostanes do 7l... -
"-- skrytý --" 11.07.06 12:21
« 1.2 16V x 1.6 16V
@ Neeo
Trošku jsem počítal:
.................................... 1.2 16V .................... 1.6 16V
spotřeba ............................. 6,5 ........................... 7,0 ...... L/100km
pojistka ........................ 4.500,- ..................... 9.000,- ....... Sk
ročně najedeš ............................... 20.000 ..........................km
ročně benzin .................. 1.300 ....................... 1.400 ......... litrů
úspora na pojistce ......... 4.500,- ........................... 0,- ....... Sk
prům. cena 1L ................................... 42,- .......................... Sk
ročně dáš za benzin ..... 54.600,- ................... 58.800,- ..... Sk
úspora celkem ................ 8.700,- ........................... 0,- ...... Sk
úspora přepočet na L ........ 207 ........................................… L
úspora přepočet na km .. 3.186 ........................................… km
Z toho vidíš, že s 1.2 16V ušetříš ročně skoro 9.000 Sk nebo můžeš najet o 3 tis. km víc než s 1.6 16V. A to slušná kilometráž třeba na dovolenou. Přeji ti dobrý a šťastný výběr.
Mám Bravu 1,2 16V, 59kW už 5 let, spotřebu má rozhodně nižší než 1,6.Dlouhé štreky 5,5-6 l , město 6,5l , plný náklad s plynem na podlaze 7,5l.
Motor je tichý, ale nejlépe jede od 3500 ot. Klimu nemám což mě teď v těch vedrech štve. Jinak auto naprosto spolehlivé akorát tlumiče odešly po 55 tis.km. Maximálku jsem zkusil v Chorvatsku na dálnici plně naložený 185 km/h. Takže pokud chceš ušetřit na pojistném a palivu zvol 1,2. Pokud chceš vždy bezpečně předjet i v kopcích a s klimou zvol 1,6. ;-) >:D