Auta s proslou homologaci
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
"-- skrytý --" 27.04.00 11:56
« Re: Ver si, cemu chces...
Mimochodem, ladao, dobry primer a dobre srovnani. Ano, i tvrzeni ze dnesni 3,0 atm. jsou silnejsi nez Turba je stejne nesmyslne, jako tvrzeni, ze dnesni WRC jsou rychlejsi nez B. A prece jsou casy cim dal lepsi. On je problem v tom, ze po deseti letech jizdy s QuattroTurbo jezdim uplne jinak, nez ten prvni rok. A kdo do toho po roce sedne a je stejne rychly jako za dalsich 9 let, tak je u me divnej. -
"-- skrytý --" 27.04.00 11:53
« Re: Ver si, cemu chces...
Ale chlapi, v rally se mohou pouzivat jen ocelove kotouce, karbony jsou zakazane. Dva tlumice na kolo pouzit mohu, ale budu mit hmotnosti a dalsi handicap, takze se mi to nevyplati. Kdo zna napravu z S4, tak vi, o cem je nyni rec. P.S.: 3 -
« Re: Ver si, cemu chces...
Věřím tomu co vidím a slyším.Nikde není napsáno ,že dva tlumiče v Béčku byly lepší než dnešní jeden ve WRCéčkách a těžko to někdo podepíše.Vývoj jde tak dopředu,že i ve WRC se používají materiály a technologie o kterých v době B se nikomu ani nezdálo.Třeba ty brzdy,které jsem už zmínil.Dovedeš si představit brzdy byť s kliníkovým třmenem,ALE s těžkým litinovým větaným kotoučem !!!!!.nejen ty brzdné vlastnosti ,ale ta váha .A s tím samozřejmě souvisí neodpérované hmoty,které se musily něčím tlumit (třeba dvojicí tlumičů ???? ).Atd.Atd.Odpověď na to proč jsou dnešní WRC lepší ,je asi ve vývoji aut celkem. Je to podobné jako kdyby někdo srovnával dnes jestli je lepší dnešní motor pro F 1 nebo byl lepší motor Turbo ,který se používal před léty. -
« jeste neco
Nechápu jak jsi přišel na to, že náprava na S4ce je lepší než na WRCéčkach? Vždyť WRCéčka mohou mít konstrukci nápravy libovolnou. Tak proč používají vesměs McPherson a ne tu z té lancie? Odpovím si sám - protože není lepší. Je vidět, že magic je vševědoucí a všichni konstruktéři všech WRCéček jsou hňupi. Ale abys neříkal, že nemám pravdu, pokusím se sem dát časy z RZ, za kolik je jely Áčka v roce 1993 a za kolik Béčka. PS: napiš tu konečně magicu, co děláš? V jiných rubrikách jsi nás přesvědčil, že nejen tvůj technický cit (pokud nějaký máš) ale i vědomosti jsou nulové. Viz rubrika: 16V motory..., a Obsah válců ničím nenahradíš. -
« magic je mimo
Musím říct, že ladao mi mluví z duše. Všechno to bylo v tom, že podvozky nebyly tak kvalitní, a na ten přenášený výkon nestačily. Je třeba se podívat i na dosažitelné časy v RZ. A ty magicu prosím tě už tady nešiř své mylné názory, které vycházejí jen z toho, co sis přečetl někde na internetu. PS: kolik jsi doteď postavil takových závodních aut, že tak mluvíš? -
"-- skrytý --" 27.04.00 09:54
« Ver si, cemu chces...
Pokud ma CMT pocit, ze podvozky Becek byly horsi, nez dnesnich WRC, tak je zrejme, ze je jeste nikdy nevidel. Kdyby bylo predpisy umozneno pozuivat dvojici tlumicu na kolo bez omezeni, jako tenkrat, tak maji asi vsechna WRC zadni napravu podobnou jako Delta S4. Nema cenu vest takovehle diskuse, kdyz budeme subjektivni pocity nejlepsich pilotu a mechaniku na svete zpochybnovat tim, ze CMT z Hnidodulek nad Potokem to vi lepe. Jestlize u Jollyho, Astry a Noccentiniho jsou takovi idioti, tak jim reknu s kym se maji priste poradit. Treba potom v tom MS titul vyhraji a nebudou jen nejuspesnejsimi soukromymi tymy. Proste s lidmi, kteri nedokazi priznat, ze se vubec mohou mylit, nema smysl vest jakoukoliv diskusi. -
« Motor Béček byl rychlejší než podvozek
Taky bych se chtěl zapojit do diskuze na auty sk.B.Nikdy jsem takové auto ani podobné neřídil,ale jen pár mých poznatků o těch autech.Je mi 47 a něco už jsem o nich přečetl. Podle mého názoru výkony těch aut nebyly moc v souladu s podvozkem.V té době (ale i v dávné )nebylo problém našlapat do motoru 400 koní a více ,bylo spíš problémem je přenést na to čemu se říká trať a potom to zase zastavit a to všechno v souladu s tím abych byl nejrychleší ,ale hlavně dojel !!!!!Dnešní WRC mají daleko daleko lepší podvozky,přenášení výkonu na kola a HLAVNĚ brzdy.Ty dnešní jsou skoro totožné z F 1 -8pístové-nekde jen 6pístové ,kevlarové kotouče atd.I pneumatiky jsou dnes daleko v předu.Takže tam je asi ten zakopaný pes a Ti co rozkodli,že nebude skupina S udělali jen dobře !!!V řidičích to rozhodně nebude,jak tady psal někdo dříve.Příkladem toho je Michele Moutonová a její spolujezdkyně Fabricie Ponsová na AUTĚ Audi Qattro S 1,které se nestaly mistry resp. mistryněmi světa je proto,že Michele před posledním závodem MS zemřel člen rodiny (tuším babička)a ona ten podnik nejela i když ji k titulu stačilo dojet (pokud si vzpomínám )do čtvrtého místa a to by pro ní možná nebyl problém i po tom co prožila.Taky jsem v té době nadával proč tu skupinu S nepustí.ONI věděli proč,protože by byla velmi nebezpečná.A dobře tomu.Stačilo,že se zabilo dost pilotů,i můj oblíbenec v té době-mladý a nadějný Henri Toivonnen.Tolik můj příspěvek.Pokud by někdo chtěl se mnou komunikovat i jinak-email ladislav.ondrasek@zdarns.cz -
« Re: TO MAGIC
Prvotně jsme se bavili o tom, že dnešní auta WRCéčka jsou rychlejší než bývalá Béčka. A já ti říkám, což je doloženo změřenými časy a ne subjektivními dojmy jezdcu, že už v roce 1991-92 byli na stejných erzetách stejní jezdci rychlejší než když jeli s nějakým Béčkem těsně před jejich zrušením. Pokrok je prostě velký, a porovnávat jen výkon motoru a opomenout pokrok ve vývoji ostatních dilů motorů svědčí o tom, že jsi úplně mimo. Co se týče pevnosti rámů a bezpečnosti, dnešní WRCéčka jsou zde na mnohem vyšší úrovni, což dokazuje i počet smrťáků v rally poslední doby. PS: píšeš tady o nějakém diplomu, který vlastníš. Ten je ale spíš z nějaké ekonomky, že jo? Usuzuju tak z tvých příspěvků v jiných rubrikách.... -
"-- skrytý --" 25.04.00 10:39
« Re: TO RSD
Ja netvrdim, ze titan a chrommolybden jsou z hliniku (to bych musel vratit diplom), ja tvrdim neco uplne jinyho. Precti si znovu, z ceho a jak byla ta S4 udelana. A o svem nazoru na rychlejsi Acka nez Becka si zkus promluvit s lidmi, kteri je ridili. Vse ostatni jsou jenom zvasty. A rozhodne nehodlam nekoho oslnovat, nemam toho zapotrebi. Jen si trochu srovnej v hlave fakta. Jestlize tvrdis, ze podvozkovy soucasti nemohou byt ze slitin hliniku, tak se proste podivej na auta jako AR 156, AR 166, Audi S4, Lanci Delta HF Integrale EVO, Lancia Kappa, Lancia Lybra, Mitsubishi Lancer EVO VI, a dalsi. Jestlize tvrdis, ze Beckovy auta nemely oproti dnesnim WRC zadnou pevnost, tak opak je pravdou (Beckovy auta - tady mam na mysli Delta S4, 205 T16E2, RS 200, Quattro Sport S1 a ne S 130 LR nebo 2105 VFTS). Lze ti pouze doporucit studium dobovych materialu. -
« Re: TO MAGIC
No, 14 dní jsem tu nebyl, a je tu plno příspěvků. Tak jsem zjistil, že auta skup. A pro rally byly rychlejší než Béčka už někdy v období roku 1991 - 1992. Už poslední Lancie, Celica ST 185 a spol. byly rychlejší. O Eskortu ani nemluvě. Co se týče rámu, magicu, nejsprve píšeš, že je z hliníku a pak že z chrommolybdenu. Tak si rozmysli, co kecáš. Chrommolybdenový hliník, to je opravdu maso. Co se týče hliníku na podvozku, tak tu neoslňuj s hliníkovými třmeny, držáky třmenů apod. když je měla z hliníku už Š 130 RS.