MAZDA Thinking in new dimension....vse o MAZDE
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
« Kto poradi ?
Mam 323, 1500 ccm, r.v.98. Po asi 75 000 km, som zacul, ked som mal otvorene okno, ako mi nieco drnci od motora(bolo jedno ci je spojhka v zabere alebo nie). Ked som stal a nechal bezat motor, tak som nepocul nic. Momentalne pocujem zvonenie len vtedy ak mam vypnutu spojku. Okrem toho mi nieco drnci v palubnej doske na lavej strane. Co by to mohlo byt ? -
« Re: Trpím
Neboj to prijde..... :-) vlastnim 323F BA t.j. predchozi model s motorem 1.5 Z5 66kW to by melo az na mirnou upravu sani byt stejne, moje dojmy jsou skvele, kdyz chces tak to jede jako pilka, *musi to byt tak 3000 otacek a vic * pak to i zere ale zase to fakt dost jede, a pokud setris tak se da jet za 6-6,3 l/100km, pritom tam mam 195/50 R15 kola coz je dost rozdil oproti st. rozmeru. Tak se ozvi az to bude DOMA... :-) zatim pepa -
« Trpím
Ahoj, bohužel včera jsem jen podepsal doklady a pro auto si půjdu až v úterý, takže se moc těším, furt listuju časopisy a brouzdám na Netu...už aby to bylo.
Při zkušební jízdě jsem byl velmi spokojený, taky kdo by nebyl po přechodu z Š-Felicie.
Ihned se ozvu. Zatím ahoj -
« Haloooo
Zdravim panstvo, ode dneska jsem stastnym (doufam) majitelem Mazdy 323F 1,5LX Ruby. Dostal jsem za 399.900 i klimatizaci, radio, dalkovy central...celkem prima, alespon myslim.
Jsem znacny laik, ktery privita kazdou radu zkusenych kozaku - Mazdaku.
Dik a tesim se na info. -
« Re: DOHC ? 323F
Zdravim ! Tak aby bylo jasno, OHC znamena ovladani ventilu vackou v hlave valcu, od klikove hridele *ta je dole v motoru* jde rozvodovy remen a ten toci vackou *nebo 2 vackami* a ta ovlada casovani ventilů, Mazda cca od roku 1989 vyrábí větąinu benzínových motorů s 16 ventily, pro 4 válcový motor to znamená ľe na kaľdý válec jsou 2 sací ventily a 2 výfukové tj 4 x 4 válce je 16 ventilů na motor obdobně pro ąestiválcový motor je to 24 ventilů, označení DOHC znamená Double OHC čili motor je osazen 2 vačkami v hlavě motoru a kaľdá z nich ovládá jeden pár ventilů na jednom válci, motor 1.8 typu BP v Mazdě 323 BG *rok výroby 1989-1994* s vyráběl v provedení s katalyzátorem či bez a ve dvou variantách SOHC a DOHC, SOHC je Single OHC -> pouze jden vačkový hřídel a ten ovládá vąech 16 ventilů, pokud jde o variantu DOHC je jiné časování zdvihu ventilů a to silně ovlivní výkon motoru, verze SOHC má 78 kW a provední DOHC 92 - 94 kW *tady se ta čísla různí dokonce jsem viděl i 98 kW* kaľdopádně je ten to motor jasně identifikovatelvý podle nápisu DOHC na víku ventilů *tam kde je víčko na nalití oleje* DOHC má i jinak naprogramovaný počítač takľe ten rozdíl cca 20kW není jen tou druhou vačkou. Měl jsem tu čest jet s oběma variantami a řekl bych ľe DOHC je maličko silnějąí ve vyąąích rychlostech a řekněme z rychlosti 120 je schopna akcelerovat na 150 rychleji neľ SOHC. Ale vąe je vykoupeno vyąąí spotřebou, kaľdá sranda něco stojí. Určitě to poznáą podle výkonu uvedeném v TP a podle toho víka na motoru, DOHC ho má tmavé a SOHC stříbrné, navíc u SOHC jsou svíčky z boku od výfuku a u DOHC uprostřed hlavy právě mezi vačkovými hřidelemi. doufám ľe stačí, pokud je něco nesrozumitelného, stačí se zeptat zatim čaues Pepa -
« DOHC ? 323F
Vysvetli mi nekdo rozdil mezi SOHC a DOHC ?
Upozornuji, ze nejsem moc veliky odbornik na auto a proto jsem taky uvital tuhle debatu. Ani nevim jestli mám DOHC nebo SOHC, v technicaku to není.
Chybi mi taky podrobnejsi techn. popis meho
323F r.v.91.Zdravim vsechny, Honza -
« Re: Tak koukam, ze se to tady rozjizdi ... :-) mam radost !
NAzdar panove, mam radost, ze tu existuje nove tema o Mazde. Tak ja vlastnim 323 z roku 1995, motor je 1,5 16V DOHC. Kdyz sem ji kupoval mela najeto 162000km, ted ma 184000km a za celou dobu sem vymenil pouze olej, filtry a vyfuk, jinak slape jak hodinky a je to fakt super povozenicko. Musim rici, ze predtim sem o japoncich nechtel ani slyset, ale ted bych uz asi ani jiny auto nechtel. A k ty X9 s Millerem - je to pravda takovy zrychleni s tak velkym autem...... -
« Re: jeste ľivtnost spojky
při dobrém zacházení počítám cca 200.000 km, na svém starém Efku 91 bylo najeto 116.000 a spojka byla v pohodě, hodně záleľí kdo s tím autem jezdí. Nejhorąí je stále noha poloľená na pedálu to zhuntuje spojku za 40.000 km a můľeą jí dávat novou. -
« Re: spojka
Cau Radku ! S tou spojkou zalezi na typu poruchy, normalne ojete oblozeni udela to ze pri delsi jizde se ti treba na 3. utrhnou otacky a spojka se protoci, **pocitam po ujeti cca 100-150 km, jinak se to chova uplne normalne, az na to ze spojka zacne brat honde nahore, pokud se ze spojky ozve hrčení při seąlapnutem pedalu je načnutý loľisko *přeąel jsem do CZ, pokud to nebudete moct přečíst napiąte* při výměně chce určitě obloľení a zkontrolovat loľisko, pokud je v tahu pak jsou načatý i lamely na přítlčným talíři, cenově nevím na kolik to vyjde ale zkusím zjistit. Večer se jeątě ukáľu. Zatim Pepa -
« Tak koukam, ze se to tady rozjizdi ... :-) mam radost !
Takze pekne od zacatku: **1** RADEK: no ten BRISK s temi 3 jiskrami je temer totez jako 3 elektrody, tusim, ze Brisk dela bez elektrod takovej tupej hrot se dvema pozlacenyma paskama, doporucuju ty NGK, moje Efko na ne jede super. **2** 323 GT > jo tak to je prima kara, ale pockejme si na FACE lift ! BUDE 323F s 2.0V6 *uz byl v minuly 323F* budou lepsi emise a hlave > 4X4 < JO SLYSITE dobre bude to absolutni bomba, v zakulisi Mazdy se suska i o provedeni s Turbem ! **Takovej motor v normalnim aute jako 323F je nikdo nema !** Posledni "zavodni provedeni bylo z roku 1991 323 GTR a GTX postavene na BG 3 Door HB. s motorem 1.8 DOHC BP-DOHC 4x4 jako GTX a s turbem jako GTR, pozor tohle auticko ma seriove asi 180 HP a jde vyladit az na hranici 260HP. co se pak necha vydupat z dvoulitroveho setivalce ze Xedosu to skutecne nevim, kdo nekdy jel napr. s Xedos 9 Miller Cycle engine vi o cem mluvim, X9 ma 2.3 Turbo spojene s Millerovym cyklem a jizda s timto **dost velkym** autem je neco tak dynamickeho az se tomu nechce verit, podotykam, ze vsechny Millery maji automat. ****3**** P R E M C Y --- To je kapitolka sama pro sebe, zatim nemam zadne jizdni dojmy, ale na oko je to velmi pekne auto, na vsech obrazcich pusobi dost mohutne a tezkopadne, opak je pravdou, hodne svihacke a hlavne mladistve auto, to se opravdu POVEDLO va skutecnisti vypada lepe, nez na prospektech, uz jich nekolik brazdni nase silnice, takze pozor na prijemne agresivni face a elegantni postavu a PREMCY je tu ! ** Tesim se na provedeni v 2.0 Di TD, zatim jsou jen 2 osmnactistovky 100 a 115 HP.** At se Scenic II trese ! **Specialne ve zlate metalize je to REALLY COOL !** ****** 4 ****** 323F 1.8 91 : tak roztece kol jsou 4 diry na 100 mm kruznici. jake je verze motoru 1.8 SOHC nebo DOHC ? to je dost dulezite. Zatim PEPA a moc diky, netusil jsem, ze to bude mit takovou odezvu ! -
« Re: pro Pepu
Chlapi co rikate na 323 GT v soucasnem modelu. Mam ten dojem, ze z hlediska pomer vykon+vybava/cena je to snad vubec nejlepsi co se da koupit. Kdyz k tomu pricteme prislovecnou spolehlivost... Slysel jsem, ze se chysta face-lift od pristiho roku. Nevite o tom neco. -
« to RADEK
Nyni cerstve pripravuji 323 WAGOON 1.7D rv. 1990 s neuveritelnymi 300.000 km !!! auticko jezdi jako blazen, malo zere a je proste fajn, pri emisich mi namerili 0.93 soucinitel absorbce, za coz se nemusi stydet novy TD !! ** design tvoji 323 rv 88 je na cumaku uplne stejny jako tohoto kombiku, jinak mam jeste 323F 96 1.5i a je to super, pred 1,5 rokem jsem prodaval 323F 91 1.8 DOHC ! To byla proste raketa, 140HP a cca 7,5L spotreba ! KDO JINY to takhle UMI ! Muj kamos koupil nedavno 323F 1.8 SOHC rv 90 a ma najeto cca 200.000 ten motor jde jak novej, pretesnili jsme vanu a viko na ventily a je to parada.....k tomu tvemu volnobehu, nemas tam svicky se tremi elektrodami ?? BOSH SUPER3 nebo tak, ty tohle delaji, ja to mel u 323F 1.8 dal jsem tam 3 elektrodovy svicky a volnobeh kolisal. Jinak doporucuji svicky NGK pokud mozno Japonske nebo USA, vyrabi se i ve Francii ale pry nejsou tak dobre. Pepa -
« mazda 323
jsem majitelem mazdy 323 1,6i r.v.1988
koupil jsem ji s 103000km. r.v.1988
Auto je naprosto bez koroze, najel jsem asi18000km, zcela bez závad. Nepamatuju si, že bych musel někdy startovat nadvakrát!!!!!!
Jen jeden problém mám a to je nepatrné kolísání otáček volnoběhu při teplém motoru. Jinak nic.
To kolísání je asi lambda sondou, ale jelikož životnosti těchto sond jsou přibližně do 100000km, tak se asi není čemu divit. Jinak spotřeba oleje je nulová, výfuk je kovově čistý.
Vím, že vzhledově je toto auto(r.v.1988) dávno překonané, ale co se týče kvality a spolehlivosti, tak jsem spokojen Radek
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!