Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: Xsara II, 1.4
Mám bohaté zkušenosti s oběma vozy, resp. motory, na které se ptáš. Jediná možná odpověď (dle mého názoru): ty dva motory prostě nelze srovnávat. Motor z Xsary je zcela jednoznačně lepší, neboť je:
- výkonnější
- živější
- střídmější
- tišší
- kultivovanější.
Stačí? -
« Re: Odpočet DPH
2Pallas: ked predavas uzitkove auto sukromnej osobe, ako sa z neho moze stat osobny automobil? Mam teraz na mysli ten Evasion. To by predsa musela byt zmena vo velkom technicaku a ktomu budu zrejme treba nejake papiere, nie? Ako je to?
Uz mas nejaky funkcny email? -
« Re: Xsara II, 1.4
Predpotopni motor 1.3MPI 50kW 3xulozeny OHV z Feldy bych moc s 1.4 55kW 5xulozenou OHC radsi ani nesrovnaval. 1.4 neni zadny mladik, ale je to solidni motor a na Xsaru bohate staci. Myslim si ze Xsara s timhle motorem utre Feldu kdykoliv a kdekoliv, o tezke Fabii se stejnym predelanym hybridem ani nemluve. -
pallas 19.07.01 00:00
« Re: Xsara 3d HDi
to m: mas pravdu, ani na Slovensku sa 3dv. Xsara s motorom HDi nepredava... neviem preco, ked sa vyraba? Asi importer usudil, ze by na to neboli kupci, a usetril za homologacie. Donedavna som mal
Xsaru kupe s 1.8i 16v, co by dynamikou mohlo zodpovedat 2.0 HDi s 110 konmi, ale spotreba HDi by mala byt niekde okolo, alebo menej nez 5 litrov nafty.. Inac ja nedam dopustit ani na toho benzinaka, bolo to super auto, len trosku prilis vyrazne - zlatozlta metaliza Jaune Naissant, ved sa mi tak aj nejaky inteligent podpisal klucom, po celej pravej strane. Myslim ze nedavali homologovat novu Xsaru 3D HDI s motorom 90k, ale teraz sa uz robi Xsara aj s HDi 110 koni, a nejaka pekna verzia VTR, tak ta by sa urcite dobre predavala! Snad importer nebude ineho nazoru. BTW, Peugeot teraz zacal vyrabat P406 kupe s motorom 2.2 Hdi s 136 konmi, a Nemci ho na Autobilde vychvalili... -
pallas 19.07.01 00:00
« to prof
prof, prepac, vratil som sa domov az dnes... nemam potuchy kde je ten katalog, ale ked som uz raz slubil, tak to vyzistim, aj ked by som to mal obtelefonovat. Hmm, lenze momentalne je mojim hltacom casu c. 1 colnica, doviezol som si motorku, musim jej najprv vybavit papiere. Ale nezabudam, neboj. -
pallas 19.07.01 00:00
« Re: Odpočet DPH
toppower: neviem ako v Cechach, ale pre mna je pojem "montazne vozidlo" neznamy. Ja poznam len "uzitkove vozidlo N1", na ktorom moze odpocitat DPH kazdy zivnostnik, eserocka, akciovka, veoeska atd, ktory je platcom DPH. Aku by potom museli mat zivnost ti co maju trebars Jeep Grand Cherokee 5.2 L V8 s odpoctom DPH? Na Slovensku mame na N1 normalne biele znacky, a o probleme s danovakmi / colnicou som zatial nepocul. Zato mi nejde do hlavy, preco odpocet DPH na 5m. Berlingo platil len do 1.7., ked na Picasso plati aj nadalej... u Vas je to ako? -
pallas 19.07.01 00:00
« Re: Xsara II, 1.4
tak 1.4ku som uz dlho nejazdil, to fakt neviem povedat... ale naposledy v ZX-e, myslim ze dynamika ZX 1.4i Break so servom a klimou bola este stale o dost lepsia nez kratkej Felicie 1.3. BTW: Z Feldy nevytlacis maximalku cez 155, aj ked tachometer ma optimisticky skreslujuci. -
« Odpočet DPH
Uvažuji o koupi auta s možností odpočtu DPH. Už i Megan, Xsara, Focus se dají sehnat s přepážkou a žlutými SPZ. Problém je ale v tom, že skupina N1 je homologována jako montážní vozidlo. A přesto že jsem plátce DPH prodejce Renaultu mě od toho odrazoval, jelikož mám živnostenský list jenom na obchodní činnost, mohl bych mít velké problémy s úřady. Aby mě to prošlo musel bych mít jinou živnost? Máte někdo informace z finančního jak k tomu přistupují? Nechtěl bych za nějaký rok doplácet DPH a ještě nějaké pokuty. Díky -
pallas 10.07.01 14:46
« to Matus and to: prof
matus, mam napalovacku aj CD RW, lenze od nedele som v Mnichove, a vratim sa asi az v piatok.
to prof: prepac, nestihol som to najst, ked sa vratim domov, pozriem sa na to, alebo zavolam kamosovi, co vsetkych tych veteranistov pozna osobne, a dam ti vediet. -
pallas 05.07.01 02:39
« Spolupraca Peugeot/Citroen + PSA??
Poculi ste o tom, ze PSA a Tozota podpisali zmluvu o spolupraci? Tu je original text: "PSA PEUGEOT CITROËN and TOYOTA MOTOR CORPORATION today announced that ongoing cooperation talks should lead to the signing of a memorandum of understanding on 12 July for the joint development of a new vehicle platform to be used in joint production in Europe of small, entry-level passenger cars for both parties.
Primarily designed for European markets, this new car concept has been conceived to meet the changing needs of local drivers. Cars produced using this common platform will have a three-fold advantage: they will have prices lower than those in the current small-car segment; feature a high-level of standard safety performances; and offer excellent environmental achievements.
PSA PEUGEOT CITROËN views this new cooperation between two independent companies as a further materialization of the Group's strategy aimed at reaching agreements on the joint development and production of mechanical components and platform elements, with the objective of obtaining economies of scale.
TOYOTA MOTOR CORPORATION considers this collaboration as one of its efforts to meet consumer demand for low-cost, fuel-efficient and environment-friendly vehicles. It believes that working together will provide a capable response to the expanding small passenger car market.
TMC President Fujio Cho and PSA CEO Jean-Martin Folz intend to sign a memorandum of understanding in Brussels on July 12, 2001, after which they hope to outline this new cooperation at a joint press conference, on the same day. Details on the conference site, etc., will be provided through a media advisory at a later date.
"
No, tak to som teda zvedavy, ktore bude ich prve spolocne auto, a ci to bude viacej Citroen, alebo Toyota. Je sice pravda, ze 106ka a saxo uz maju svoje roky, ale vraj sa chysta do vyroby Pluriel, tak neviem co mozu este chystat v malych autach?! -
pallas 05.07.01 02:04
« Re: Citroen 11
prof, asi pred 14 dnami som bol na veteranistickych 500 km slovenskych v Liptovskom Jane, a tam bol jeden Brnak na C 11 Legere. Niekde som si poznacil aj kontakt nanho, ale neviem to najst, vymienal som v byte okna a vies si predstavit ten neporiadok co tu je teraz. Rano sa na to pozriem, a ked to najdem, napisem sem. -
pallas 04.07.01 01:05
« Automaticke zapinanie svetiel v C5 - deaktivacia
Matus, tak uz som to aj odskusal. Ak chces, aby sa v C5 zapinali svetla klasicky, t.j. otocenim lavej packy, a nie automaticky, tak postup je:
1. pri vypnutom motore zastrcit kluc do zapalovania a otocit do polohy 1
2. stlacit koniec lavej packy pod volantom a podrzat cca 2-3 sekundy
odteraz svetla funguju ako pri obycajnom aute. Opatovna aktivacia rovnakym postupom, dolezite je ze klucik musis zasunut max. 10 sekund predtym, nez stlacis tu packu.
-
« Re: C5
to matuS: Když tak nad tím uvažuju, myslím, že jde o dětské nemoci, které má každý nový model na trhu. Jinak musím poblahopřát Bratislavákům k tomu, že už mají jen jednu ulici z kočičích hlav. V Praze těchto ulic bohužel nikterak neubývá a jejich stav se utěšeně zhoršuje. -
matuS 29.06.01 17:40
« Re: C5
jarous> neviem ci c5 vychadza z modelu a6, rozmerovo (vonkajskom) su obe auta uplne inde. uplne inde su aj cenovo,
za 1.4milsk kupis c5 s takou vybavou a motorom, ktora u a6 zacina niekde okolo 2mil sk korun. urcite je aj v tom jedna cast
problemu. co sa tyka vrzania - nam ta c5tka zatial nevrze, iba nieco praska vpravo hore - aj pri ticho zapnutom radiu
to nieje pocut, mam podozrenie ze to praska reprak. mas pravdu co sa tyka macacich hlav, tie je naozaj velmi pocut, v a6
som sa neviezol, takze neviem. ale nastastie v blave poznam uz iba jednu ulicu, kde macky este su :-)
zatvaranie dveri-
zvuk je podla mna OK, s otvorenym oknom som este dvere nezatvaral (klimatizacia) mne na tych dverach vadi nesikovne
otvaranie a to ze este idu zavriet tazko, musi sa to vybehat.
Isli sme na
zeleznu studienku, tam su na ceste macacie hlavy. Ked som nedavno wawrikovi pozical c5tku, tak nadaval, ze to auto nedobre
sedi, ukazal to na priklade, ze isiel cca 70km/h, dal brzdenie na plno a simuloval vyhybaci manever. mne sa zdalo ze je to v
pohode, wawrik povedal ze auto si zalietalo (ale ajtak pochvalil, ze pri takom manevri isla RS do hodin)
takze toto som vyskusal na macacich hlavach - 70km/h, plna brzda a zatocit. Ludia, dostal som taky pretacavy smyk, ze som
sa zlakol. ESP akoby tam ani nebolo. Nastastie stacila lahka kontra, a auto sa v pohode chytilo. Skusil som to iste v
90km/h, smyk este brutalnejsi (zabral som 3/4 sirku cesty, obruvniky boli velmi blizko :-) ) ale opat stacila lahka kontra,
auto sa vyrovnalo. Pravdu
povediac, bol som zhrozeny, necakal som to od tohoto auta. v pripade, ze by vodic nedal kontru, normalne dostane hodiny
a lieta po ceste.
Potom som skusil toto iste na asfalte - ziaden problem. Auto islo za volantom.
Zobral som passata. ten ESP nemal. na macacich hlavach: ta ista zakruta, tie istie podmienky - ta ista reakcia.
to auto spravilo presne to iste. pretacavy smyk v 70km/h, lahka kontra - pohoda. musim povedat, ze som sa potesil :-) ze
aj vw takto zareagoval. v 90km/h som uz radsej neskusal.
potom to iste na asfalte - tiez uplne v pohode zvladol bez
smyku.
Potom som na passate skusal zalomit zakrutu na macacich hlavach bez brzdenia, bez pridavania, za konstatne
stlaceneho plynu v 70km/h. zakruta - prudko som zalomil volant (naozaj brutalne) - ihned pretacavy smyk, kontra a v pohode.
zobral som c5 a spravil to iste ako na passate. statocne sa snazil drzat stopu, autom mixlovalo ale nesiel do
pretacaveho smyku. Bolo citit vyrazny rozdiel od passata. potom som ESP vypol - reakcie presne tie iste ako v passate.
moj zaver - na ESP sa urcite neda ktovieako spolahnut. je to dobra vec pre vodicov zaciatocnikov, lebo ak nahodou
_trosku_ (to zvyraznujem) prepalia zakrutu, tak pomoze. ale pri plnom brzdeni som si jeho zasahy vobec nevsimol. takisto
ak to vodic prepali moc, ESP nepomoze. Podla dostupnych informacii je ESP skor platne na snehu, lade... Na suchej ceste
(resp macacich hlavach) ani nezvysi max prejazdovu rychlost zakruty, ked to clovek prepali, tak bez ESP ide do hodin,
s ESP ho vynesie zo zakruty von.
dufam, ze som napisal vsetko ako naozaj bolo, snazil som sa zapamatat si co najviac.