Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: bezpečná kráska-nic to není
V tomhle je podle mne právě rozdíl mezi francouzskými a jinými, zejména německými, vozy. Ty pazvuky se musely projevit už při testování vozu, tedy mám na mysli dlouho před uvedením vozu do prodeje. Ale Frantíci se na to vyprdli. Nic s tím neudělali. Naopak v novém německém autě na takové lajdáctví, který bys musel sám takhle komicky řešit, skoro nenarazíš.
Sám jsem měl xsaru (koupena nová v r. 99) ale byl to *. Po 2 tkm už to auto bylo plný pazvuků a skřípání, i když jsem s ní jezdil velmi opatrně. Jinak na značku jsem nezanevřel, je mi pořád moc sympatická, auta dělá moc hezký. I když nevím, jestli bych si ještě někdy nějaký koupil. Možná osobní Berlingo, to se mi jako rodinný vůz moc líbí, takže bych i pozapomněl na špatnou zkušenost.
Dnes mám Hyundai Elantra 1.6, najeto 13 tkm. Je to velký, pohodlný, tichý s velmi dobrou spotřebou. A nikde nic nevrže, neskřípe a nerachtá.
-
« Re: to ludato
Holandane jsou takovi Skotove bez sukni... Na dovozy z osobních zkusenosti doporucuji Svycarsko nebo Belgii, Nemecko nebo Rakousko vetsinou nic moc (zpravidla hodne "nalitano" a casto svepomocne upravy), i kdyz zazraky se deji. Francouzi se ke svym autum skutecne nechovaji prilis vstricne, koneckoncu jsem budto ve F nebo v N slysel prupovidku "Nemcovi pochval auto, Francouzovi psa". -
« Bez nadpisu
Hledám majitele vozu Citroen r.v. 1996-2000, kdo by chtěl otestovat diagnostiku [odkaz] ať se mi ozve přes [odkaz] (mě zajímá, zda bude SW a HW fungovat s touto značkou (via OBD generický protokol), teoreticky by to mělo šlapat. Prvnímu možnost získat adapter za dotovanou cenu. Více viz osobně - pošlete na sebe kontakt přes tu stránku. -
"-- skrytý --" 17.04.03 07:14
« Re: odpovím si sám
Zdravím
Někde u 1605 jsem sliboval nějaké informace k palivoměru. V současné době je k dispozici nový SW pro motor který by měl řešit problémy s měřením . Já jsem sice žádné neměl ale i tak doporučuju k vyzkoušení - zdá se že těch úprav je více - autíčko nějak obživlo (jak psali Germáni - test Auto Bild "Eine echte rakete"). Nevím ale jak to je u jiných motorů.(vyzkoušeno na 1,6/16 / 2002) -
« to ludato
No supr, s 5 dveřma to bude naprostá klasika...
A to Nizozemí to bych kecal čoveče..., jako pozice Citroënu je tam dost výrazná a tradiční a jen vím, že nám to doporučovali ohledně dovozu
starých Citroënů (jako už prakticky veteránů -
Kačena, Ami 6 apod.) a taky ohledně dílů na tyhle
starý modely, ale jak je to s novýma ojetinama
to nemám představu. To bude asi něco jak Rakousko,
fakt je že Nizozemí v inzerátech tak často nebývá.
A prosímtě až to auto budeš mít, tak si dobře a
trpělivě vysonduj který servis (nevím odkaď z ČR
seš) Citroën u nás budeš navštěvovat. V téhle zemi na tom dost záleží, i když pravděpodobně se
na tom autě nebude nic kromě údržby spravovat...
Sou ale jisté úkony (výměna rozvodovýho řemenu,
lamela spojky, kde už se v tom vrtají víc a ...
no dál radši nic .. tak hodně zdaru...:) -
« Re: To ludato
Zdravím a děkuji za odpověď. Vybral jsem 5dv. HB, 1.6 nebo 1.8 v provedení SX. Xsara II je samozřejmě moc pěkná, ale vzhledem k finančnímu limitu (nechci překročit 220tKč - je-li to aspoň trochu možné) i nedostupná. Takže první generace, před faceliftem.
PS: Jaký je Tvůj názor na dovoz z Holandska? -
« To ludato
Čest..,no rozhodně se nenech odradit tím že Švýcarsko je daleko.Rakousko se zdá na první pohled výhodnější, ale já bych určitě trval na tom
prvním. S Francií je u frnacouzskýho auta paradoxně prej lepší moc nekalkulovat, stavějí se k tomu víc jako ke spotřebnímu zboží. Za svoje peníze bys měl určitě odmítat i sebelíp opravenou
bouračku. Přesný kontakt ti neporadím, ale v každých větších inzertních novinách se prezentujou
soukromníci, pokud by se někomu do Švajcu nechtělo,di automaticky za jiným. Taky není špatný zajít přímo do autobazaru, o kterým víš že si nechává kvalitní auta vozit, byť třeba jiných značek. Nechtěj auto z velkoměsta (těch tam stejně
moc není) ale jinak sou provozní podmínky ideální-
např. se tam vůbec v zimě nesolí a díry na silnici
je pojem neznámý. PS: chceš první generaci Xsary
nebo Xsaru II styl Picasso? -
« Re: XM
to Camargue:
Protože mám velmi vážný zájem zakoupit ojetou XSARU (po pečlivém:-)zvážení jaký typ auta vůbec vybrat), můžeš mi, prosím, konkretizovat (pokud to není obchodní nebo jiné tajemství)ty "jisté doporučované končiny" odkud se ji vyplatí dovézt. Popřípadě kontakt na někoho kdo se tím zabývá. Děkuji. -
« Bez nadpisu
To matuS: prosímte uklidni se, jaká generálka?
jasně v tom příspěvku rozlišuju mezi autama do sbírky a na normální ježdění. samozřejmě že dneska už by nikoho ani nenapadlo dělat celkovou opravu u moderního auta...to by se asi nedoplatil
a navíc ty * servisy u nás, už je vidím jak generálkujou třeba převodovku - nesmysl, možná s těží sám výrobce -
« Re: XM
Imaxim asi myslel netěsnosti oleje a ne že to ten
volej žere... ovšem co se týče pověsti naftových
motorů od koncernu PSA, tak k tomu není třeba komentář - sou špičkový a toho času opět nejdokonalejší na světě - přesto nejede vlak
(i když já osobně diesel z pricipu nikdy - benzin
je benzin)
A já proti vzrušenější "debatě" i tady nic nemám.
Znovu prostě opakuju že ten problém není žádnou
konstrukcí, v těchhle případech je to prostě nulová udržba a léta tvrdé služby - každej jen jezdil a nestaral se onic. Proboha dyť hydraulika
pérování se považuje za dospělou už od dob Citroenu GS, a třeba na takové Xantii je absolutně spolehlivá ...a na jakou se dostala úroven v rámci C5 už je oničem obhajovat. I kdyby se všechny Mercedesy a Audi Allroad s tisíckrát
komplikovanějším vzduchovým systémem posraly tak
se stejně jen můžou PŘIBLÍŽIT -
matuS 02.04.03 01:29
« Re: XM
camargue> to je fajn, ze je kde to auto rozumne opravit, skor ide o to, ze dneska by sa malo do servisu chodit tak na vymenu oleja a diagnostiku. myslim, ze doby ked sa generalkovali auta su uz davno za nami...
imaxim> ja mam skusenost iba s citroenackym 1.4 dieslom a ver mi, ze ten olej nebral vobec. nikdy som do toho auta olej nedolieval (vymena co 10.000km) -
« Re: XM
hele já tvůj individuální přístup naprosto chápu a celkem rozumím citroenářům, ale z podstaty věci je systém pérování složitý a tím pádem náchylný k poruchám a to pomíjím francouzské diesly, které prostě chčijou olej a nejseš schopen je udržet čistý. Ale to je opravdu spíš na osobní popovídání než na kousání se na webu. -
« Re: XM
...no tak to sou asi přesně ti lidi na kterých to všechno padá, to je zajímavý že všichni, kteří sou skutečně z branže vždy říkají "no jo frantíci,ti mají všechno dokonale promyšlený.."
a taky že jo. Já osobně sem rozdělal na prvočinitele (a potom zas hlavě složil:-) dva starý Citroeny, který sme si restaurovali do sbírky a od té doby už to není jen koníček ale
úplná láska k značce...a i proto sem pak žasl nad
Xsarou tenkrát na dovolené z půjčovny a jasně si
řekl - jiný auto (pro normální náročný ježdění)
nechci... takže obratem k tomu příspěvku co odrazuje a zpochybňuje XMku - jak je to s většinou jich u nás to víme, ale ten kdo ji skutečně chce a chce aby stála zato, stejně si ji
nechá dovézt z jistých končin, které se nato obecně doporučujou...pak už se muže jen usmívat jak on po cestách proplouvá zatímco ostatní poskakují, nemluvě o celkové výjimečnosti toho vozu... -
« Re: XM
Ale vůbec nerejpeš, já jenom cituji lidi, se kterými auta dělám, co dělají Citroeny každý den a vydělávají na jejich poruchovosti, seroucím se podvozku (jasně první roky jsou v pohodě) a neschopnosti Francouzů zkonstruovat auto, aby bylo pohodlně opravitelný, aby bylo někde místo na klíč atd. Podle mě je prostě Citroen konstruován jako nejběžnější spotřební zboží. -
« Re: XM
Nechci nijak rejpat ale naprosto vážně podotknout, že takováto tvrzení o XM sou značně
alibistická a říkají je ti co vůbec neví o čem
tohle kouzelný auto ve skutečnosti je, natož aby
ho dokázali vůbec objektivně hodnotit. Ano, realita v bazarech je ve velké většině prostě taková, že jsou to "zajícové v pytli" a budoucí
majitel pak může být hodně rozčarovaný... Ovšem
to vůbec není autem, je to těmi "odborníky" co
tato auta šlendriánsky opravovali a taky falšováním ujetých kilometrů... -
« Re: XM
Pro:imaxim Máš pravdu počítám s tím, že do auta vrazím cca 80+20tisíc. Ta Sierra není špatná, 2,0 DOHC mi doporučili kluci ze Sierradiskuze, 1,8,TD je tragisch. Nechci se moc zadlužovat, leasing máš 3 roky a já možná do roka dostanu služebáka.Čím jezdíš Ty??Můžeš psát na mptv@seznam.cz -
« Re: XM
Asi Forda Sierru, nebo Peugeota, ale upřímně mě ta částka za auto přijde tak malá, že bych si vedle ještě připravil 30 tKč a perfektního mechanika, který by mi to vymazlil, protože 3000 měsíčně není vůbec málo, to je o kategorii aut cca 250tKč. Sorry, ale takhle vidím já poměr mezi kilometry a odpovídajícím vozem - respektive bych skoro uvažoval o novém. -
« Re: Zadni naprava C5
Tenhle problem je uz vyresen, kazdopadne u novych modelu. U starych je to vec modifikace. Stranku [odkaz] bych nebral moc vazne, podle me je to problem britskych servisu citroen a hlavne britskeho zastupce Citroen. Jak jsem po ruznych diskusich vycetl, maji nejvetsi problemy prave v Britanii. Je treba zvlastni, ze jako novy se jim nabizi model, ktery byl vyroben vic nez pred rokem. Kazdopadne problemy se zadni napravou se tykaly jen sedanu. Ja mam moji C5 2.0i kombi od lonskeho cervence a jsem moc spokojen. V podstate nejvetsi problem bylo dalkove ovladani autoradia, ktere mi vymenili a je klid. Spotreba 7,5 az 9,5 l/100, zadne pazvuky, zadne svitici kontrolky. Problemy C5 Matusova otce jsou opravdu asi dany tim, ze to byl jeden z prvnich kusu. Jo kdo si pocka, ten se docka. -
« Re: XM
Dík za info.Toho se právě bojím, podvozku a perování.Většinou slyším samé špatné zvěsti. Já chci jezdit a ne ležet pod autem. Co bys doporučil v kategorii 50-80 tisic Kč? Chci pohodlný vůz, XM jsem zařadil do výběru právě díky komfortu.Měl jsem 120acítku, pak 4 roky Escorta 1,4 a nakonec Octavii 66kW TDi. Změnil jsem práci a jsem bez auta.Připadám si jako beznohý a tak vybírám. Najel bych měsíčně asi 3000 km. -
matuS 24.03.03 04:24
« Re: Zadni naprava C5
ma tam 3.0 automat.
spokojnost - ocinko je nespokojny. povedal ze citroen uz nechce :-) to je dobre, lebo ja ich uz mam tiez plne zuby. ale inak to nieje zle auto, objektivne musim povedat.
ocino hlavne doplatil na to, ze kupil jeden z prvych kusov na slovensku, a vyse roka im trvalo, nez to auto dali dokopy. to je dost smutne.
teraz ho uz len seru take drobnosti ako lave zadne dvere sa obcas neodomknu (ajtak ich nepouziva, ale asi je mu trapne ked niekoho chce zobrat a povie, ze musia ist z jednej strany, lebo tam je to pokazene - no ako na skode 120L) a potom ten blbnuci palivomer. snad to daju teraz dohromady
najviac ho stvala ta buchajuca zadna naprava, bol s tym x-krat v servise, a uz som pisal kolko im to trvalo. asi kvoli tomu uz ma averziu voci tomu autu. ked bol teraz za mnou, tak mi doslovne povedal - doplatim a hned ten srot predam. chcem ho ale ukecat, nech mi to auto necha :-))
ak sa to ma porovnat s alfou, co mal predtym, tak toto je spolahlive auto.
ale ber ma s rezervou, lebo ja to tak velmi teraz necitim, lebo niesom doma, ale ked som bol v lete, a som sa s tym povozil, tak to malo okolo 60.000km, a po oprave napravy ziadne vrzganice vovnuutri atd.
(ja som bol auto prevziat v servise a tak som to buchanie hned overoval :-) )
btw priemernu spotrebu ma asi o 3litre nizsu ako bola na alfe, a to alfa bola len 2.5l!! -
matuS 20.03.03 05:05
« Re: Zadni naprava C5
hasna> ocinovi to po roku(!) spravili, ale aspon poriadne a uz to naozaj nebucha. takze ide o to, ze nejaka cast napravy je duta, a obcas pri prejazde nerovnosti sa hluk v nej zosiluje a teda je to hlucne. oprava je jednoducha, vystriekali vnutro nejakou lahkou penou, ktora tam stuhne a uz sa nic nedeje. tak mi to bolo povedane.