Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Koupě Xantie
Zdravím Citroenové odborníky, uvažuji o koupi ojetého vozu a hodně se mi líbí Xantia Break v TD,
můžete mi sdělit nějaké vaše zkušenosti s kvalitou, poruchovostí, na co si dát při nákupu hlavně pozor, co otestovat, jak je na tom TD 66kW se spotřebou, výkonem a spolehlivostí? A co hydraulika?, Také bych rád věděl jak drahé jsou případné ND. Citroen jsem ještě neměl a diesel také ne, ale docela o tom uvažuju.
Díky všem za odpověď.
-
matuS 27.08.02 02:34
« Re: Chip tuning u HDI 66kW
my mame na picasse nie chiptuning ale powerbox a vysledok je taky ze podla brzdy to ma rovnake parametre ako chiptuning od Kerschera (ktory robi ATX) akurat pbox dymi, kercher nedymi. to by som povazoval za hlavnu vyhodu. krivky si mozes pozriet na www.matusko1.host.sk/brzda
perlicka - powerbox bol naistalovany za ucasti dealera citroenu, je tam uz od zabehu, my sme to auto bez toho nikdy nemali. -
« Zarezlé řízení u Xantie - konstrukční nebo výrobní vada?
Kolega má Xantii a minulý týden se vracel z hor. Najednou mu za jízdy v jedné zatáčce nešlo otačit volantem. Zabral plnou silou a pak to v řízení zavrzalo a kola se pootočily. Tím vůz vyletěl do protisměru a kolega měl co dělat, aby se vrátil. Tak to trvalo celou cestu do servisu. V servisu mu řekli, že mu zarezlo řízení?!? Považoval jsem Citroen za slušnou značku, ale toto svědčí o tom, že opak je pravdou. Ačkoliv je vůz v záruce, servis nebyl ochoten provést detailnější kontrolu a ani důvod vzniklé závady či způsob její prevence. Myslím, že se jedná o další vzorovou ukázku přístupu k zákazníkům. -
« Re: octavia
asi je zatazena na PG, pretoze uplne vazne uvazovala nad 206cc ... preslo ju to az si precitala nejaky test kde pisali ze v zavazadlovom priestore je dostatok miesta len na jednu aktovku - usidila ze ked nosi dve (jedna na to zrno a druha na pracovne veci, doklady a tak) asi jej to celkom vyhovovat nebude :-) -
« Re: octavia
v dizli nesedela, ani o tom nechce pocut, vidi v to +100 000 za mensiu spotrebu, o nejake priebehy tociveho momentu zlahka ignoruje (aj ked je uspesne skolovana technickym smerom) a na argument ze nebude musiet tolko radit odpoveda "za tie prachy si radsej kupim automaticku prevodovku" ... neznasam premudrele baby :-) -
"-- skrytý --" 15.08.02 20:32
« Re: octavia
proti gustu ziaden disputat aj ked treba povedat, ze francuzi vedia navrhnut dizajn na urovni, este ta technika keby bola mne na mieru :-) zistujem kolko ma leganza kufor :-) aaaaa 411 litrov... takze hladny skdd a jeho plna omega aj so sklopenymi zadnymi stale zostava neprekonana :-) Ozaj uz si ju posadil do toho dieselu nech sa prevezie? -
« Re: octavia
No trufam si povedat ze SW je "najrepre kombi" :-))) a ked nie tak aspon ako kombi ani nahodou nevyzera. Vito sme nekukali, ale kukali tu predlzenu a navysenu "A"cku, tusim sa to vola Vaneo alebo ako. To je vyslovene co by aj ona xela, ale je to slabe a v celku bez vybavy, ked si dokupis co xes, tak cena vyleze. No a co je velky nakup v Metre? - to je snad jasne, to co sa nezmesti sedanu ako je Leganza do kufra ... :-))) -
"-- skrytý --" 15.08.02 17:48
« Re: octavia
:) nehovorim, ze 307sw2.0 je mimo, je to kompromis, ja by som sa bal peugeotu 307 po tych staznostiach co tu boli v mcafe. Zajazdil som si s tym ale nemal som z toho dobry pocit ale to bol moj cisto subjektivny pocit. A je to nove auto takze mal by som trochu strach z "much". To cenove obmedzenie tam nedava velmi na vyber, jedine ze by si odratal dph, co vsak pri 307 mozes rovnako ako inde. Este ma rozosmialy tie velke nakupy z metra :-) neviem co tam chodis kupovat (nie ze by tam nic nebolo) ale ja si trufam povedat, ze nikto nerobi vacsie nakupy ako hladny skdd :))) A 307 sw povazovat za repre auto :-) no zarty nabok aj ked sme na slovensku :-) To santafe je uz naozaj lepsie najma ak v nom sedi baba :-) a ty uz mas skusenosti so korejskymi autami takze pre teba by to nemal byt problem. Ozaj, pozeral si Vito? To nexces? Cena trosku vyssia ale zase servis skoro zadarmo. -
« Re: octavia
>Pretoze idealny kompromis asi nenajdes < no ale ten PG 307 SW s 2,0 16V nie je mimo ze? no ale aby som dal vstupne podmienky: auto co vyzera ako auto (cize nie kombi stahovak alebo dokonca nakladak ... ale Santa fe by brala) - proste auto ktore sa da pouzit aj aspon scasti reprezentacne ale vzdy je to aj pouzitelne ako rodinny nakladak; vzdy ale musi odviezt velky nakup z Metra, alebo skrinku obyvacky; musi mat klimu, ABS, ESP a podobne ftakoviny, utomaticku nie, ze vraj vie radit aj sama (ale typujem to pri jeje spotrebe 10/100 ze tomu rada vytne do cervenych cisel); musi sediet vysoko, aby tych hulvatov okolo mala pod kontrolou (furt len to Santa fe ...); nesmie to spomalit ale byt tazkopadne pri plnom osadeni = aspon 100KW; musi do dobre sediet (ESP for must este k tomu ale ten razvor u SW je k dobru); a musi mat okolo seba dost zeleza a airbagov (takze nizsia stredna je dolny kompromis - ale radsej viac - 307 SW je nieco medzi) a 700az 800 je vrchol ochotnosti investovat ... tak scul buc mudry ... o Skodovke nepis do takeho si uz nesadne - vraj jedna stacila ... :-) -
"-- skrytý --" 15.08.02 16:32
« Re: octavia
mi to pripomina tu debatu co sme mali na letisku, velke auto, so silnym motorom, nic nezerie a stoji 200tisic :-) Poznas moje priority, automat, tempomat, pod 120kw ani ranu :-) Ja som len reagoval na to jazdenie v meste. Co krutiaci moment? Ten by na zaciatok nestacil? :)Aj ked ta 66kw verzia je fakt len tak tak krutakom na benzinom :-) No mas to tazke. Rozmaznavas ju vselijakym vyssimi triedami, na slovenske pomery velkymi motormi, hja tu mas vysledok. :) -
« Re: octavia
skdd> to je frk nie? aky dizel ma 100KW a je vo fare s konkurencie schopnou cenou??? BTW spytaj sa LUFa na co je 100KW ked vezes 4 ludi okolo hrona :-))) ... ja mam 1,4 16V so 70 KW a staci mi, ked viem ako s tym jazdit - ale ked som sam, neviem si predstavit mat tam narvanych 4 dospelych ... asi vedia preco v tych autach nerobia vecsiu medzeru pred zadnymi sedadlami - v leganze je tam pomaly viac miesta ako vpredu :-))) ... proste babu nepresvedcis aby urobila downgrade vo vnutornom priestore a upgrade v cene :-))) -
"-- skrytý --" 15.08.02 14:32
« Re: octavia
a ty chces aby mala nejaky mpv s 2 litrom? vsak ked jazdi v meste je jedno ci 2.0 alebo 1.6 aj ked v leganze mala 2 liter (vsetko je moj skromny sukromny nazor, zo zenami to je tazke to chapem :-) Ked uz priplacat tak za diesel, nie? Viem, ze tie akoze velke auta su popularne a uplne super prakticke a tiez som si myslel, ze som strateny ked vymenim caravan za sedan a poviem ti, nie je to az take hrozne :-) akurat vcera som trochu lutoval, narvat compaq ml370 do kufra sa zdalo ako problem ale sadlo to tam ako * na serbel :-) Inak ked sme pri tych "prioritach" mna tiez serie, ze je tolko aut na vyber, za komanca si si mohol vybrat medzi lada/skoda/"tuzex co prave ma" a bol si jasny :-) -
« Re: octavia
skdd> ja viem, javie, ja ta rozumiem, ale musis to vidiet tak, ze nie kazdy vrazi 250 000 do porovnatelneho (rovnako vybaveneho) auta ale s vyssim pohodlim. rovnaku dilemu furt riesim ja, XSARA alebo C5 v rovnakej vybave??? ona jazdi po meste, takze nepresedi v kuse viac ako hodinu, tak nie je viac menej o com ... mojich 1000km do roboty je o inom tak tam vyzera zatial na C5, na jesen/ v zime to prelusknem. -
« Re: octavia
Tak baba sa zatial rozhodla ze 1,6 16V je slaby motor. To preto ze jej do terajsieho dvojlitra sadlo 5 ludi. Typujem ze jej teda asi bude vyhovovalt len benzinovy dvojliter, lebo ziadny z dizlov neda viac ako tych 80KW ... hmmm zase bu mat pindy na spotrebu ... ale hadam to bude lepsie ako Leganza. Picasso asi nebude chciet, ked v tom sedela zakrutila nosom - navyse digitalny displej, a zo Scenika a PG si vybera zatial PG podla oka z vonku - ze viacej vyzera ako auto ... :-) -
matuS 08.08.02 12:46
« Re: octavia
nad pazoutom by som zo znamych dovodov nerozmyslal. a vyberat medzi picassom a scenicom? tak to je teda tazke! picasso sa mi viacej paci zvnutra, a ma vacsi kufor. scenic ma lepsiu bezpecnostnu vybavu a ma otackomer. hm, naozaj by som nevedel. nech sa v tom baba prevezie a co ju chyti za srdce, to bude. jo a mam pocit ze picasso bude troska lacnejsie. -
« Re: octavia
Oktavii neverim, je postavena na plosine na mensie auto, nema rovne dno kufra. Navyse nepoznam nikoho kto by mal skodu a nemal problemy. To sa tyka aj novych typov ako fabia a oktavia. Ak nenastanu problemy typu odpadnutej suciastky, co sa im uz v celku dari, tak aspon nastane problem typu nejde zaradit spiatocka, a ak ani to nie, tak minimalne po par kilakoch zacne vrzgat kasna alebo nieco podobne. Viem ze vela ludi tvrdi ze secko je OK, ale vecsinou to plynie z toho ze proste nic ine nepoznaju a dana vec im nevadi. To bude mozno aj problem 307 - tu sa zda ze je to nepouzitelne auto, ale je vela ludi uple spokojnych. .... no ale bol son dnes pozriet tu mazdu 6. Zda sa ze je to velmi podobne na C5 (teraz myslim cennikovy pohlad). Tiez ta nie je variabilita doplnkovej vybavy, a ceny lepsie vybavenych verzii je velmi podobna. Plusom je standardny tempomat. Takze mi to stale vychadza na tu C5. -
matuS 03.08.02 15:16
« octavia
yyyy> btw, ja som to myslel vazne. ty si presne typ na oktaviu - zadne sedadla ta nezaujimaju, potrebujes velky kufor... oktavka nieje zasa az take zle auto. das tam tdi alebo 1.8t, idealne na dialnice. zvnutra to vyzera slusne, zvonka kaslat na to, pretekar niesi. 3 roky to musi vydrzat a potom to este aj slusne predas... jo tempomat dostanes do oboch tychto motorov -
« Re: stretko
prave som sa dozvedel ze zajtra sa bude vo Vajnoroch lietat aj letecky suboj, tam tocime na 20 000 a je s tym znacna sranda vcitane neobmedzeneho poctu havarii, tak kto ma cas pridte - fataky a kamery so sebou. Vchod je od cervenych hangarov spolocnosti RAVEN ale to uz niktori poznate.
Po ujetí asi 700km jsem dal automobil prohlídnout do neznačkové servisu s tím, že je špatný výfuk. Na výfuku nic nenašli a zjistili, že příčinou problémů je zkleplý kontakt svíčky(svíčky byly při opravě vyměněné). Za prohlídku a opravu jsem zaplatil 150Kč. Musím zaklepat motor zatím běží jako hodinky.
Jiří Ryba