Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: Hydractive
Zrovna C5 mi moc pro fotry nepripada. Ja se aspon za fotra nepocitam. Designove je trosku jinde nez konkurence, to je pravda, ale usedly design rozhodne nema. Draha taky neni, ale vzhledem k vybave. Za tech 900 000,- bys o moc vic vybaveny auto nekoupil. Ja jsem se svoji C5 break 2.0i maximalne spokojeny. Jede svizne, podvozek zehli nerovnosti, spotrebu ma priznivou. Zpracovani, alespon na mym aute je vyborny. Interier mi kupodivu nevrze ani na kocicich hlavach. A je to obrovsky auto, do kteryho se toho spousta vejde.
Ode me fakt maximalni spokojenost.
-
« Re: Hydractive
to Sedrik: no on ten C5 neni zas takovej zazrak. Je to takovy auto pro fotry. Sportovne si v tom nezajezdis. Zkousel jsem ho - taky se mi libil, ale nevzal jsem ho. Taky je relativne drahej. Trochu slusna vybava stoji 900 000. Ale vyzkousej a uvidis. Jinak u citroena maji otevreno i v sobotu. Citroeny nejsou spatny. Do prace jsem kupoval nejaky Berlingo a i kdyz s tim obcas jedu, tak je velmi pohodlny a prijemny. -
« Re: Hydractive
to Luf: Máš samozřejmě pravdu. Já si jen neumím udělat čas. V pracovní dny to absolutně nepřipadá v úvahu (aspoň mi to tak připadá) a v sobotu nemají v salonech otevřeno (pokud vím). Pokud jde o design C5, tak já jsem úplně unešenej. Jen to auto vidím a zvedá se mi tep. No a Break to je úplná bomba. Nejideálnější ze všech rodinných kombi. -
« Re: Hydractive
Sedric - a nebolo by jednoduchsie sa v tom aute previezt, aby si zistil, ako sa to sprava? Ja som sa s matuSom previezol - dojmy uz vyprchali, ale pamatam si z toho, ze C5 je velmi fajnove auto. Bohuzial ma designovo moc neoslovilo, ale jazda s nim bola velmi fajn. -
« Re: Hydractive
to matuS: Pokusím se tedy přeformulovat druhou otázku. Jedeš-li jakýmkoli autem a přejedeš-li nějakou díru či vypouklinu v silnici, je v interiéru cítit náraz - prostě podvozek neutlumí celou energii toho nárazu kol na nerovnost a ten náraz je cítit i v kabině. Někdy jen málo, někdy se otřese celá kabina, záleží na konkrétní nerovnosti, rychlosti a na autě. Některá auta mají podvozek od kabiny dobře odizolován a rázy se přenášejí jen málo, jiná naopak. Chtěl jsem vědět, jestli podvozek hydractive se dá z tohoto hlediska nějak charakterizovat. Doufám, že to není úplně nesmyslný dotaz.
Díky moc za informace. -
matuS 29.10.02 04:12
« Re: Hydractive
Co znamená tvoje věta "defaultne je podvozok moc tvrdy"?
ze je tvrdy :-) v porovnani s XM a xantiou. tvrdost podvozku je podla mna podobna ako ma passat.
je velmi tazko povedat, do ktorej kategorie sa auto radi, pretoze vnutornou velkostou patri do vyssej strednej, vyrobca zasa hovori ze je to nastupca xantie, ktora patri do strednej triedy. kazdopadne si myslim ze auto nedosahuje komfort pruzenia vyssej strednej triedy - mercedes E je na tom lepsie.
Omezuje hydractive nějak znatelně přenos rázů a otřesů od vozovky do interiéru?
to je taka divna otazka, nevies to nejako lepsie sformulovat? neviem na co narazas...
Jaké je výrobní zpracování vozu - vrzání a pazvuky v interiéru? (Je to příliš drahé auto, než aby se tyto mouchy daly tolerovat). je to v pohode. zo zaciatku buchalo v zadnej naprave - znamy problem, ale to uz je dnes spravene. inac auto vrzga len na macacich (kocicich) hlavach (ale tam vrzga aj novy passat :-) ) inac je celkom tiche, som bol prekvapeny ked som sa v tom naposledy viezol. otec mal auto ako jeden z prvych na slovensku, cize boli tam este nejake detske chyby, trvalo to sice skoro rok, kym to vsetko spravili (najme tu zadnu napravu) ale teraz je to OK, ja som to auto prehnal po cestach a necestach a bolo naozaj tiche.
spracovanie - ak ti nevadi ze v Exclusive je iba imitacia dreva - vyzera celkom dobre, ale ked na to zaklepes tak je to jasne :), a ked si dokupis kozu (otec ma svetlu) tak auto vyzera velmi dobre a naozaj kvalitne.
ja som sa este viezol s 2.0 a 2.0hdi a obe boli tiche a vyzerali dobre. myslim si ze c5 je uz celkom dobre auto. -
« Re: Hydractive
to matuS: Dík za odpověď. Mám ještě pár dotazů.
Co znamená tvoje věta "defaultne je podvozok moc tvrdy"? Omezuje hydractive nějak znatelně přenos rázů a otřesů od vozovky do interiéru? Jak je to se spolehlivostí různých elektronických systémů v C5? Jaké je výrobní zpracování vozu - vrzání a pazvuky v interiéru? (Je to příliš drahé auto, než aby se tyto mouchy daly tolerovat). -
matuS 28.10.02 01:00
« Re: Hydractive
sedrik> hydroactive III vo vyssich vybavach C5 (s moznym manualnym nastavenim rezimu SPORT) je naozaj fasa - najme ide o to, ze auto sa _nenaklana_ (samozrejme naklana sa, ale malo)
jazdne vlastnosti su podla mna priemerne, navyse je to pravda s necitlivym riadenim - posilnovac je taky silny ze nieje kontakt s vozovkou - jednoducho to nieje sportove auto aj ked zapnes obidva sportove ovladace, ktore v aute najdes :-)
co sa tyka nerovnosti, tlmi to dobre, najviac je to poznat na velkych priecnych nerovnostiach, napr spomalovac, ked prednou napravou prejdes, system sa pripravi na zadok a zadok prejde tiez krasne plavne (mam skusenost, ze u klasiky je predok v pohode, lebo je tazky, ale zadok nadskoci)
pravdu povediac ja osobne som z hydroactive III sklamany, a ten slogan na billboarde pravda nieje. defaultne je podvozok moc tvrdy, na citroen je to dost nezvyk.
vyhoda je urcite to, ze mas stale rovnaku svetlu vysku bez ohladu na zatazenie, na dialnici sa to automaticky znizuje, cize zvysuje stabilitu a znizuje spotrebu a v podmienkach horsej kvality ciest sa zasa automaticky zvysuje (v blave to vyzera ako offroad :-) )
takze asi tak, podla mna je to naozaj fasa system, ale zasa zazraky necakaj, nekonaju sa. -
« Hydractive
Prosím ty, kteří mají nějakou zkušenost s jízdou v C5, aby mi sdělili, jaký je rozdíl mezi konvenčním podvozkem a podvozkem hydractive. Neumím si představit co hydractive fakticky přináší. Tlumí lépe nerovnosti silnic? Jaké nerovnosti? Je ten rozdíl oproti konvenčnímu podvozku zásadní? Do jaké míry je pravdivá reklama na bilboardu, kde stojí C5 na kočičích hlavách a vedle je napsáno "každá cesta je dokonalá". Jaké jsou jízdní vlastnosti? (V některých testech jsou vyzdvihovány, v jiných označeny jen za průměrné kvůli naklánění v zatáčkách.) Díky. -
« Citroen BX 19 TRD
Ahoj! Jestli má někdo zájem koupit ojetý Citroen s pohodlným hydro-odpružením, tak bych měl na prodej stříbrného BX diesel 1.9, rv. 1989. Je to hatchback, najeto 246 tkm, ve velmi udržovaném stavu. Cenu si představuji kolem 49 tis. Kč, ale jsem ochotný o tom diskutovat. K vidění v Praze nebo v Plzni, zájemcům pošlu fotky a další info. Email: leonardo.tm@email.cz -
« Re: Hydractive
Pokud mne pamet neklame, tak jednotka PSI je uzivana zejmena v USA a jedna se tusim o Pound/square Inch, ci-li libra na ctverecni palec. 100kPa je cca 7PSI, takze by tlak v kouli vychazel na nejakych 350-700kPa, "lidsky" 3,5 az 7 atmosfer - to se mi nezda jako moc velky tlak, spise bych typoval, ze udaj 25,31 a 44 je v atmosferach. -
« Re: Hydractive
Neda se rict, ze by nektere byly tvrde a jine mekke. Ve skutecnosti by vsechny vozy mely byt stejne nastaveny. Ve skutecnosti si na tvrdost podvozku stezovalo nejvic majitelu sedanu 2,2HDI a 3,0V6. Kouli jsou 3 druhy podle tlaku dusiku nad membranou (25, 31, 44 PSI). Podle motoru a verze (kombi/sedan) se tlak lisi, cim nizsi tlak tim tvrdsi projev. V pripade nespokojenosti s tuhosti je mozne je vymenit za koule s vyssim tlakem. Pripominam, ze toto vse se tyka jen starsich vozu a pouze zadni napravy. U novych vozu a kombiku by tento problem nebo spis pocit nemel nastat. (koule jsou videt pri pohledu zezadu zespoda na zadni napravu a tlak je na nich vyrazen a je dobre citelny) -
« Re: Hydractive
>tipujem ze tazsie verzie (hdi, v6) budu tie tvrdsie< tazsie a silnejsie ze? no to nepochybujem, ja sa len pytam ci maniekto nejake seriozne informacie ... vyzera to tu este na jednu C5 v nejakej nizkej verzii ... asi 1.8 ... namiesto tej 307SW ... 2.0 uz stoji o vela viacej tak preto som sa pytal na ten hydractive ... je to auto do babskych ruk do mesta, tak nejaky sport rezim a tvrdy podvozok nehrozia :-) -
« Re: Hydractive
Presne tak to je. Co se tvrdosti nebo spis mekkosti podvozku tyce je udajne rozdil mezi jednotlivymi verzemi podle motoru. Podle motoru je auto vybavene koulemi o ruznem tlaku. S tim prave souvisely problemy nekterych C5 sedanu. Zadek auta byl potom moc tvrdy a nekdo to dokonce popisoval jako nadskakovani zadku jako na peru pri prejezdu napr. zeleznicniho prejezdu. Ale to je asi prehnany. Ja myslim, ze to bylo proste o dost tvrdsi nez na co byli lidi zvykli z predchozich Citroenu. U kombiku tento problem nastesti nikdy nenastal. Takze ani ja s tim nemam sebemensi problem. A H3+ za to stoji, s tim jsem moc spokojen. Pri rodinych vyletech to ale nepouzivam. -
« Re: Hydractive
No to by mohlo byt, pametam si ze mi nejaky manik na vystave rozpraval o nejakej samouciacej funkcii, a niekde na nete zom zase videl nieco o nejakych snimacoch co nie su na tej zakladnej verzii. Takze to bude asi ozaj tak ze to nema "sport" mode vobec (teda nie ze chyba "tlacitko" ale on tam vobe nie je ani automaticky zapinany), a je tam len ten meky. A ta vyska sa reguluje len podla rychlosti a hrbolatosti - nereguluje sa teda tuhost napravy - rozumiem tomu dobre? -
« Re: Hydractive
Hydractive3 ma na kazde naprave 2 tlakove koule a umoznuje pouze zmenu svetle vysky vozu (tlacitko SPORT ve voze neni). Hydractive3+ ma na kazde naprave koule 3. Krome zmeny svetle vysky umoznuje take nastaveni sportovniho rezimu (tuhosti podvozku). Ten lze nastavi bud manualne tlacitkem SPORT nebo jej jednotka BHI nastavi sama pokud zjisti, ze styl jizdy (akcelerace, caste otaceni volantem, atd.) odpovida sportovnimu stylu jizdy.
H3 se u nas prodava jen s motory 1,8i a 2,0HDI. -
« Re: Auto-Cite s.r.o již nikdy více
Také jsem se tam ocitl, když mi praskla na Xantii trubička u serva. Prý že je nutné vyměnit celé servo za 20.000Kč... Když jsem odmítl, jenom tu trubičku nouzově nastavili za 3.300Kč. Nechal jsem si pak opravu provézt v Planet Citroen HK, kde jsem dal za kompletní přetěsnění serva a výměnu trubičky cca 2.000Kč, a to ještě na autě "odladili" spoustu dalších věcí (překontrolovali a doplnili olej v převodovce, atd.) a hlavně auto naleštili a uvnitř vyčistili tak, že jsem ho ani nemohl poznat... -
« Re: Koupě Xantie
Jednoznačně doporučuji. Je to velké pohodlné auto, i když tak nevypadá, spotřeba se dá udržet na 6-7 litrech. Bohužel se u Breaku 1.9TD v uvedené cenové kategorii (r.v.95-96, možná ješte 97, ale to bych byl hodně opatrný) moc nevyskytují slušnější výbavy, o hydroaktivu nemluvě - přece jenom to je "pracovní" auto.
2. Shodou okolnosti taky vcera jsem prezouval na zimni gumy. Auto jsem kupoval na elektronech 16", ale sehnal jsem si je sam, takze jsem mel original plechovy 15" disky. Me to nejdriv nedoslo, ale az v pneuservisu zasly nad tim, ze jsou hlinikovy. (pravdepodobne stejny jsou na P307) Je zajimavy, ze ty zimaky jsou vlastne lehci nez letni. Jedina dan za tu vahu jsou specificky srouby bez kuzelu.