Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Xsara
Zdravím všechny příznivce a majitele dvojitého stříbrného šípu. Mám následující problém. Před třemi měsíci jsem si splnil sen a pořídil si Xsaru 1,4 5HB. Vždycky jsem chtěl Citroena a Xsara je podle mě v současné době ve své třídě nejhezčí, takže nebylo co řešit. Jízdní vlastnosti jsou perfektní, spotřeba taky. Bohužel mě zklamalo zpracování interiéru. Už při druhé jízdě se začalo každých cca 10 minut ozývat takové lupnutí z přístrojové desky pod volantem a už se ozývat nepřestalo. Po týdnu se začalo o něco jiné lupání ozývat z pravé strany palubovky. Po dvou týdnech ty druhé zvuky přestaly, ale nyní se čas od času ozývají zase. Po dvou měsících se při přejezdu jakéhokoli kanálu či asfaltové záplaty začaly ozývat dvojí dosti silné zvuky zezadu kabiny - první podle mě vydává nějaký plast a druhý zřejmě kryt zavazadlového prostoru. Ještě to nevím jistě, protože jsem na žádné pohyblivé plasty v interiéru nepřišel a kryt také drží dobře. Nyní, po třech měsících, již silně rezonují pravé dveře (buď okno nebo plasty a čalouňění) a také páté dveře. Musím říct, že jezdím velmi opatrně a k autu ohleduplně (protože ho budu čtyři roky splácet a na další budu mít tak za dalších deset let) a než bych jezdil po kostkách, udělám si radši zajížďku (v Praze to samozřejmě není vždy možné. Nyní ale, kdy mám najeto necelých tři tisíce km to auto drnčí skoro jako Golf mýho kámoše po šedesáti tisících. Je to pro mě značné zklamání, od auta za čtyřista litrů jsem očekával, že alespoň rok vydrží a já při přejezdu nerovností uslyším je tlumené zvuky od pneumatik.
Otázka: Mám prostě smůlu, narazil jsem na špatný kus a jsem výjimka nebo máte někdo podobné zkušenosti? Očekával jsem snad od auta této třídy příliš? Dá se rezonace oken či dveří odstranit? -
matuS 20.11.99 12:58
« ked tak chvalite ;)
mam sluzobne 3 rocne AX diesel, jazdim na nom rok. doteraz ziadna porucha, okrem systemu na ovladanie vysky svetiel. no a ukradli mi rezervu, takze ju vozim v kufri (ajtak je stale prazdny)
dlhodoba spotreba je 4.5l nafty (jazdim len v blave a zriedka mimo mesto) olej to nezere vobec.
mimo mesto prekaza slaby vykon, ale inak - spica -
« XM
Potřeboval bych radu ohledně Citroenu XM. Týká se to hydrauliky. Pérování je v pořádku - to znamená
všechny koule jsou naplněny na správný tlak. Vozidlo péruje naprosto dobře. Jediný problém je, že ventil cvaká v rychlém intervalu za sebou. Centrální koule je samozřejmě také v pořádku. Neví někdo jak seřídit tlakový ventil? -
« Re: XANTIA to Pallas
Ma, treba sa na nej najprv previezť, najlepšie po trochu zvlnenej ceste. Realtívne skoro odchádza stabilizátor na prednej náprave, čo zistíš podľa klepotavého zvuku pri prejazde nerovností. Oprava však nie je náročná, a nemal by si dať za ňu viac než 2000,- čk a potom máš ďaľších 5 rokov pokoj.
Hydrauliky sa netreba báť, urob malý test: spusti auto do najspodnejšej polohy, a potom prepni prepínač na max. hornú polohu. Pokiaľ sa auto zdvihne plynule, bez trhania, mala by byť v poriadku (daj pozor na dostatočnú výšku hladiny hydr. kvapaliny v nádržke).
Ak však zistíš, že chladiaci okruh nie je tesný, alebo sú v dutinách okolo motora fľaky od hrdzavej vody, pozor! Motor bol zrejme uvarený, a nie je isté či je v poriadku tesnenie pod hlavou, príp. aj piestne krúžky .... vtedy radšej nebrať. -
« Re: XANTIA
Motoricky je rovnaká ako Peugeot 405/406, je to totiž ten istý motor (líši sa len logom navrchu). Ak vieš nemecky, tu máš techn. údaje:
CITROEN Xantia 1.9 Turbo D SX (36.100,00 DM)
Motor:
Diesel Katalysator
Leistung [kW/PS]:
bei [Umdrehungen/min]:
66 / 90
4000
Zylinderanordnung/-zahl:
R 4
Hubraum [cm3]:
1905
Antrieb:
Vorderrad
Höchstgeschw.[km/h]:
177
Getriebe:
Schalt
Beschleunigung
(0 auf 100 Km/h) [s]:
14,10
Gänge:
5
Drehmoment [Nm]:
bei [Umdrehungen/min]:
196
2250
Kraftstoff:
Diesel
Elastizität
(80 auf 100 km/h) [s]:
Verbrauch [ECE]
(Stadt/Land/Ř):
9,30/5,50/6,90
Elastizität
(80 auf 120 km/h) [s]:
Reichweite [km]:
Standgeräusch [db(A)]:
CO2-Emission [mg]:
181
Fahrgeräusch [db(A)]:
Aufbau:
Limousine
Türen:
5
Heckart:
Fließheck
Sitze:
5
Reifen vorne:
185/65 R15
zul. Gesamtgewicht [kg]:
1840
Reifen hinten:
185/65 R15
Eigengewicht [kg]:
1387
Radstand [mm]:
2740
Nutzlast [kg]:
Höhe [mm]:
1400
Dachlast [kg]:
75
Länge [mm]:
4524
Stützlast [kg]:
Breite [mm]:
1755
Anhängelast ungebremst [kg]:
690
Gepäckraumvolumen
(normal) [l]:
480
Anhängelast gebremst [kg]:
1500
Gepäckraumvolumen
(maximal) [l]:
878
cw-Wert:
Tankinhalt [l]:
65
-
« Re: XANTIA
Zajímalo by mně vše o modelu 1.9 TD z roku 1993 (od zavěšení náprav, parametrů motoru, objemy provozních náplní, po běžnou údržbu nejen hydroactive, servis, zkušenosti ...),
Dále vývojové stupně modelu Xantia, cenová dostupnost náhradních dílů, a.j.
Předem moc děkuji. -
« Citróny ve Frankfurtu
Pluriel
Koncept malého multifunkčního vozu. Možnost změn mezi čtyř a dvousedadlovými variantami a úpravy mezi uzavřeným vozem a spider pick-upem.
C6
C3
Prodloužení protikorozní záruky na 12 let
Xsara Windows CE
Xsara s multimediálním panelem s operačním systémem Windows CE jako výsledek spolupráce Citroenu, Clarionu a Microsoftu. Umožní i ovládání hlasem.
Nové Saxo - restyling
Xsara Picasso
Evasion a Berlingo HDI -
« Re: xsara ukazatel paliva
Souhlasím s Vámi,
ukazatel paliva mne nekdy zaskoci tim co ukaze, ale vetsinou je to, kdyz auto parkuje nakrivo. Jinak mam 1.4 Xsaru, najeto 18tis. km a spokojenost maximalní. Absolvoval jsem 3 týdny dovolené ve Francii, najel jsem 5500 km pri spotrebe 6,4 l (vsechny typy cest, ve Francii mimo dalnice,v aute 4 osoby a jidlo na mesic+kufr na strese). Zasterky mi sice sem tam skrably o zem, ale zazitek z jizdy v aute (rizeni) byl temer srovnatelny s ostatnimi zazitky.
-
« Opel Omega MV6
Viete na to, že to auto pred dvomi rokmi stálo vyše 1 300 000 Sk, je na ňom kvalita vypracovania skutočne žalostná!! Niektoré plastové diely do seba nedosadajú, pri prejazdoch zákrutami a po nerovnostiach vydáva auto v interéry veľmi nepríjemné pazvuky. Najskôr po troch mesicoch odišlo autorádio a vtedy ako keby sa roztrhlo vrece s problémami. Pravidelne, ešte aj dnes, odchádza palubný počítač, ktorý vypisuje úplné nezmysly. Raz je málo oleja (pritom, oleja je dosť}, inokedy treby vymeniť hento, alebo tamto a samozrejme, že všetko boli a sú len samé pitomosti (to nie je môj názor, ale to tvrdia v servise, kde to zakaždým "akože" opravia a zakaždým to začne znova a znova blbnúť). Keď som už pri tom servise, tak servis je rovnako žalostný ako to auto, aspoň v Martine a Blave určite. Chvíľu ide úžasný smrad z klímy, keď ju vyžhavím naplno, ináč v pohode, akurát čo sa z času na čas niekomu podarí odtrhnúť kľučka na držanie nad pravými prednými dverami, či veko nad rezervou, ktoré sa nedá otvoriť. Ale zase Omega má vynikajúci motor a dobrý podvozok aj brzdy. -
« Re: XM
V tom případě je nejlepší se v takovém autě svézt, ať vidíš, jestli tě jako budoucího majitele uspokojí. Taky strhali vnitřek mého Saxíka, ale mně to auto vyhovuje - např. je mi fuk, jestli ventilaci ovládám kolečkem nebo posouvátkem, nepotřebuji palubní počítač, protože spotřebu si spočtu, když čerpám a okamžitá spotřeba by mně rušila v soustředění na krájení zatáček, zato mám perfektní podvozek a špičkový motor, a to jsem chtěl. Tak nějak se na to podívej. A na příští rok se ještě nové XM nechystá. -
« Re: XM
Otázka je vágna. Záleží na tom, v akom je stave, aký má motor, či je starší typ bez alebo s HydractivII. No a, samozrejme, cena. XM-ko je špičkový hydropneumatický Citroën. Ak je v poriadku hydraulika, garantuje mimoriadny jazdný komfort. Staršie modely mali problémy hlavne s elektrinou, často oxiduje zemnenie a potom palubný počítač stvára psie kusy. Treba si zistiť, či je v okolí servis, kde sa neboja Citroënov a hlavne ich hydrualiky. Často sa stáva, že ani v značkovom servise sa nerozumenjú hydraulike (viď trnavská bývalá Drutechna)!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!