Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: Motor 1.6i nebo 1.8i 16V
Mám 1.8i 16V v kupátku, a jazdil som teraz asi 3000 km s 5dv. 1.6i... Môj názor: jednoznačne 1.8!!
Prečo? Je živší, tichší, kľudnejší, v 1.8i sú vzadu kotúčové brzdy a spotreba je približne rovnaká (napr. pri 130 km/h na diaľnici možno i nižšia u 1.8, má dlhšiu 5ku). Naviac 1.6ky trpeli nepríjemnou závadou (snáď to už odstránili vo výrobe?): spätným odvetraním od rozvodov sa zanášal vzduchový filter kvapkami oleja, auto potom strácalo ťah a kolísali voľnobežné otáčky. U 1.8i 16v je odvetranie vyriešené ináč, nestáva sa to. -
« Zima
Sorry ale musím si pochválit svoje auto.
Citroen CX 25 TRD Turbo 2. Parkuju venku a dneska ráno bylo tak promrzlý že skoro nešlo točit volantem a řadit (ztuhlý LHM a olej v převodovce), ale motor po dvojím nažhavení naskočil jako by nic. Taky trvalo dýl než se zvedlo - musí to být záhul na čerpadlo tlačit místo kapaliny rosol. Nevíte jestli není nějaký speciální LHM na provoz v mrazech? -
« Re: Auto století
Ono je těžké vybrat nejlepší auto století. Díval jsem se na celou stovku, tam bych řekl, že některé auta tam nepatří. Samozřejmě každý může mít svůj náhled. Ti lidi, co to volili, tak nějak bodovali, a z toho vzniklo pořadí - ne z názoru jednoho, ale skupiny lidí. DS je samozřejmě symbol Francie 60-tých let s vyjímečnými nápady. -
« Re: Koupit Xsaru ?
Taky jsem na Xsaru neslyšel křivý slovo. Do 'citroenovské' dokonalosti jí chybí jenom ten nastavitelnej podvozek (ale to by ji tak zdražilo, že by byla vzhledem ke třídě, do níž patří, určitě velmi těžko prodejná). ((Nemám ji, nejel jsem v ní, ale pár přímejch vyjádření jsem na ni zaslechl.)) -
« Re: Koupit Xsaru ?
V září jsem si koupil novou Xsaru, ale dnes bych dal asi přednost Méganu. Už cca po 1000 km se v interiéru začaly ozývat nepatřičné zvuky - z palubní desky a ze dveří. Navíc Xsara nemá příliš komfortní podvozek - jsem z Prahy a přejezdy přes tramvajové koleje a jízda po kostkách jsou utrpením pro mě i pro auto, který se změní v jedno velký rachtátko. Dodnes nevím jestli jsem koupil nějakej špatnej kus nebo to je u Xsary normální. V každým případě jsem spokojenej s velmi s designem vozu (podle mě nejhezčí auto v této třídě), s prostorným interiérem, jízdními vlastnostmi mimo město a spotřebou. Závěr: Jestli jsi z Prahy, ber Mégana - má mnohem komfortnější podvozek a podle mě i lepší zpracování interiéru. Hodně štěstí. -
« Auto století
Četli jste článek od M.F. na tomhle serveru. Jeho hodnocení umístění aut v první pětce. DS byla třetí. Autor článku píše něco ve smyslu, že nevídí důvod proč tyhle auta byla tak ve předu, že tam nemaj co dělat. Myslí asi i DS. Nezbývá mě než konstatovat, že ten člověk nemá asi moc znalosti o autech. A když tohle napíše měl by si nejdřív zjistit něco o DS aspoň by takhle nekecal. DS byla převratný auto. A vůbec je prostě super. A lidi u nás jsou stejně divný. Nepoznaj kloudný auto - Citroen a radší dávaj přednost asijské komerci. Ale alespoň se u nás Citroeny tak nekradou.
Btw: Auto nemám, ale mám rád Citroeny.
-
« Re: Koupit Xsaru ?
Urcite ano. Ja sam jsem pred rokem mel objednanou Oktavii, ale kdyz jsem se svezl v 1.4i Xsare, okamzite jsem zmenil rozhodnuti. Auto je elegantni a dodnes mam pocit, ze hezci auto na nasich silnicich nejezdi.
Je spolehlive, doposud jsem nemel nejmensi problemy. Jako priklad efektivniho provozu uvadim
prumernou spotrebu 6,3 l/100 km pri nasi ceste do Francie, kde jsme najeli 5500 km po vsech typech cest, s popojizdenim ve velkych mestech i letoviscich, po dalnici (150km/h) s rakvi na strese a v aute 4 lidi a v kufru same konzervy.
Zazitek z jizdy byl srovnatelny s poznanim te krasne zeme, ktera Xsaru zplodila. -
« Re: Koupit Xsaru ?
Xsarou jazdím asi dva roky, cca 100.000 km na dvoch Xsarách, doteraz bez problému. Teraz kupé 1.8i 16v, asi 50% mesto, na dialnici občas na hranici 200 km/h, ináč cestovných 160-180 km/h, spotreba cca 8,7 l (priemer za 50.000 km, vrátane využívania klimatizácie v lete a teraz zimných pneu). Známi s Xsarami 1.4i dokážu jazdiť na hranici 7 l, a to v meste!!!.
Mégana príliš nepoznám, ale Octavia je mi proti srsti (jazdné vlastnosti, pohodlie), naviac je to auto, ktoré sa len zvonku hrá na veľké, v tomto je Xsara presne naopak, zvonku nevyzerá také priestranná, aká je vovnútri. -
"-- skrytý --" 09.01.00 16:50
« Re: XM a hydro
Tedˇto řeším znovu. XM hydroaktiv - odešel tranzistor v řídící jednotce. Teď jsem provedl i podrobný průzkum jak je to v XM zapojeno. Po měření odporu cívky ventilu jsem zjistil odpor jen 0.4 ohm. Cívka má mít zhruba 4,3 ohmu (měřeny další 2 cívky). Kamoš si nechá vyměnit ventil a budem pokračovat v základním výzkumu. Tu starou cívku kuchnu (podle schematů, které na tuto XM vůbec nesedí) by v cívce měla být zhášecí dioda (sázím boty že je proražená). To znamená že není možné ji libovolně připojovat. Mám určité podezření, že do této XM někdo dříve montoval ventil s jiným (novějším konektorem) a bylo mu jedno jak ji připojí (na konektoru je znát ořezání plastu a zalití nějakým epoxem. Musím si to dát na stůl a skusit s nějakým zdrojem jaký proud cívkou teče pokud se přepóluje.
Když jsme zkoušeli napájet ventil jen z ACCU cvakal !!!, ale teklo jím přez 20A ( to byla ta vadná cívka co měla jen 0,4ohmu). V řídící jednotce je cívka připojena ještě přez odpor 10 ohmu tj. pokud sepne TR není to úplně do zkratu. Dám vědět jak dopadnu, zatím mám podezření na přepólovanou cívku, ten Váš konektor je originál? -
"-- skrytý --" 04.01.00 07:00
« Re: XM a hydro
XM a hydroaktiv. Ten výkonový tranzistor vyměňuji i kamošovi (má ve firmě také 3 XM a na jedné to pravidelně odchází).Také v servisu nic nenašli, po prohlídce vedení také nic, ventil vyměnil a nic. Podle mého názoru se jedná o tvrdý zkrat, protože na tišťáku jsou vypálené spoje. Doporučuji překabelovat vedení od ventilu k počítači.Koroze vlivem solí je hnusná věc a vodiče mohou být načaté. Nestává se ti to po jízdě v mokru? (auto hned ztvrdne). Není prosím Vás někde k dispozici schema elektriky? -
« XM a hydro
Mame ve firme 3x XM a dostavam pocit, ze jich bude postreba aspon 5, aby byl aspon jeden pojizdny. Nejhorsi problem mam s elektronikou perovani. Je tam vykonovy tranzistor a ten spina ventil hydrauliky. No a tento tranzistor pravidelne odchazi. Uz jsem ho nekolikrat vymenil, vymenil jsem i cely pocitac. Vymenil jsem i ventil a stejne zase odesel. Byl jsem s tim i v nekolika servisech a stejne neprisli na nic. Nema nekdo tuseni cim to muze byt ?
Diky. -
« blba otazka
nemejte mi to za zle, Citroena nemam, ale uvazuju o BX. Takze ta blba otazka zni:
Jakou mam sanci, kdyz zaparkuju, spustim auto do nejnizsi polohy, koule treba pres noc ztrati tlak a pak z nejakeho duvodu nenastartuju? Odtahnout to asi nepujde, nalozit taky ne, takze co s tim?
Diky -
« Citroen DS 19
to tecnic: som z Bratislavy. O tej bratovej DS-ke sa žiaľ nedá povedať, že by bola dokonale zreštaurovaná, má od toho dosť ďaleko ... všetko je ale len otázka času a peňazí.
DS-ka je vďaka Fantomasovi u nás tak populárne auto, že sa s ním prakticky ani nedá jazdiť. Keď vidíš na ceste veterána, trebárs predvojnového, otočíš sa za ním, ale nevieš, ak nie si odborník, čo je to za typ. DS je ale auto, o ktorom vedia absolútne všetci, že je to Citroen, všetci s tebou chcú pokecať, odfotiť sa pri aute a tak. Je to na dlhšie rozprávanie, ale zájsť z DS kom natankovať, to je tak na 2 hodnky :-))) -
« Citroen SM
to tecnic: SM-ko sme boli s kamarátom osobne kupovať až v USA. Perlička: zohnali sme ho cez internet, pretože v Európe sa nedá zohnať pod cca 35.000 DM + clo. Zohnali sme ho nakoniec až v Minneapolise, a má jedinú vadu: americké svetlá, teda reflektory nie sú prekryté spoločným sklom. Mám ho na fotkách, takže keď ich naskenujem, ukážem ti ho.
BTW: keby si videl ako ťažko sa s ním lúčil bývalý majiteľ ... Najprv sme to všetko dohodli cez internet a telefón, a keď už sme potom boli v USA, zrazu si to rozmyslel a nechcel ho dať! Že vraj mu to došlo, že keď sa niekomu oplatí doletieť až z Európy, tak to auto má zrejme cenu ... ale nakoniec povolil, takže sme sa neprehnali naprázdno. -
« Re: citroen XM
to Pallas : Podle toho že píšeš slovensky tak předpokládám že asi nejsi z Čech.Je to škoda protože DS jsem nedávno viděl ve velice pěkně zrestaurovaném stavu. Měl ho jeden kluk z Prahy co
se přijel podívat na BX co sem prodával.Moc se mě líbylo.Předtím jsem ho viděl vždy jen zdálky.
Ale SM 3.0 jsem viděl akorát na internetu.Určitě
bych ho někdy chtěl vidět.Asi tomá dost velkou cenu protože se jich moc nevyrobilo.Zjišťiju že na Slovensku je víc příznivců citroenů než v Čechách.Dokladem jsou i internetové stránky.Zatim
čau tecnic -
« Re: citroen XM
to matuS : Já vim že XM je dost nabitý elektrikou,ale záleží samozřejmě také na kusu.Osobně už mám třetí a z elektrikou jem neměl problémy,když pominu špatný kontakt na zadním světle.To jsem odstranil velice snadno rozpojil jsem konektory, očistil, nastříkal kontaktolem a od té doby pokoj.Jinak u citroenů a peugeotů je známo že kontakty oxidují.Proto to chce občas údržbu.Z tvého příspěvku je jasné že asi nejsi domácí kutil a na autě si toho asi moc neuděláš.
Pro takového člověka asi zejména starší XM není. -
« Re: citroen XM
Zdravim Pallase,vidim že si opravdu fanda značky.
CX jsem měl taky a to 2.0 Pallas z roku 1985.Takže
ještě klasickej chromovej.V době kdy jsem ho měl tak byl v moc pěknym stavu. Potom jsem ho prodal.Dneska bych ho bral v takovym stavu. Už by
to byl spíš sběratelskej kousek. Zatim čau -
« citroen XM
Najdu zde také nějakého příznivce XM ? Zatím jsem tu viděl samou chválu na xsaru, saxo a podobně.Správnej Citroen má hydropneumatické pérování.Nechci tím říct že ostatní jsou špatný.Já osobně jsem jich měl již šest.Od CX přes BX až po XM.Z žádným jsem neměl žádné vážnější problémy spíše naopak. -
« Re: Xsara
Jaros, čo hrkoce pod prístrojovkou to neviem, ale v záruke ti to musia odstrániť, máš na to nárok. To klepanie zozadu som však mal aj ja na svojej, a bola to rezrva nakoniec, ktorá bola zle uložená v tom držiaku, a zdvihák ktorý je priložený vedľa nej. Takže skús či to nie je aj tvoj prípad.