Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: citroen
Sportovni francozske auto neni ani jedno o kterem se tu bavime! Nejlepsi je si ty auta vsechny vyzkouset, urcite jsou pohodlny a tichy. S tim Scenicem jsem jel po postkach a nebylo to skoro vubec znat, asi je to tim, ze ma dvojitou podlahu a ten zvuk nepronikne do kabiny! -
« Re: citroen
Sportovni francozske neni ani jedno o kterem se tu bavime! Nejlepsi je si ty auta vsechny vyzkouset, urcite jsou pohodlny a tichy. S tim Scenicem jsem jel po postkach a nebylo to skoro vubec znat, asi je to tim, ze ma dvojitou podlahu a ten zvuk nepronikne do kabiny! -
matuS 17.06.01 10:43
« Re: citroen
v nizsich otackach je samozrejme tichsi benzin. ale naftak je na tom ajtak velmi dobre. oni tam maju nejake super vyvazovacie hriadele plus nejako super ulozeny motor, takze vibracie su aj u dizla nulove. (ziadne trasenie volantu na volnobehu aleboco)
motory su oba velmi dobre odhlucnene takze pri vyssich rychlostiach je pocut obtekanie vzduchu okolo auta, ale musim poznanemat, ze je to prijemny zvuk, ziadne svistanie...mna len prekvapil skaredy zvuk 2.0 16v pri 130km/h, mozno to bolo tym, ze ten motor mal cca 1000km najazdenych, pri 140tke a viac sa uz ten zvuk len zmenil na prijemny brukot. takze len pri specifickych otackach mal ten motor neprijemny zvuk.
intervaly vymeny neviem, ale tento tyzden ma otec dostat to auto, a v servisnej knizke by to malo byt napisane. -
« Re: citroen
U tej 2.0 16V je vyssia cena + vyssia spotreba = nic pozitivne. Aj tak ked sa pozriem do svojej penazenky tak na tych papierikoch furt pisu nieco o megan a xsara a nie o laguna a c5. BTW ak sa to tejto kategorie aut dam jednou z priorit bude ticho a klud v aute. Mam pocit ze tie nove CR dizle su vo vyssich rychlostiach dost tichsie ako benzinaky (aspon z toho co si pamatan z xsary) ako je to s tou 2.0 16V v C5? Chodim 10hodinove jazdy, tak kazdy usetreny dB je vitany. spojenie "prijemny sportovy zvuk motora" mi vobec nic nehovori. BTW 2 nevies ake su servisne intervaly? Prave som zistil ze renault ma tych 30 000 aj na dizle a aj na vsetky megany. Ja s autom nenajazdim viac ako 100 000 a mat za zivotnost auta len 2x vymeneny olej mi pripada dost pozitivna zalezitost. -
« Re: citroen
No hadam som neosprostel, 1.8 16V stoji 706 900 a 2.0 HDI 845 900. Nech pocitam ako chcem, rozdiel je 140 000 minus klimatizacia. ... a aby to slak trafil plus priplatok za kombi, som zvedavy kolko to bude :-( ... ale na rozdiel od laguny vyzera ako auto, nie ako ford ... no proste laska na prvy pohlad ... vyrastene skarede kacatko C5 hedzbeg na kombi, co si budeme navravat :-) ... chcelo by to tu 2.2HDI, ale nekradnem, tak asi zostaneme u tej 1.8 -
« citroen
Aby sme nekecali o vsetkom len o subj. nie, tak jedna otazka, vie mi niekto vysvetlit preco je rozdiel nejakych 140 000 medzi 1.8 benzinovou a 2.0 HDI C5kou? Ak som to dobre pochopil vybava je rovnaka az na klimatizaciu za 40 000. Moze byt rozdiel v motore 100 000? To sa predsa nema sancu vratit v spotrebe ani v nicom inom ... som slepy alebo v citroene vedia ze by som uz chcel dizla? -
« Re: Re:
O tom lepidle mi nieco hovorte ... Pozeral som Audi A2 a ako obycajne neobisiel som ani kufor, lebo na take auto ma prekvapila jeho papierova velkost. Tak som si to nechal otvorit, pozeram a prekvapenie sa nekonalo. Tak som sa pytal predajcu ze to asi sranduju stymi litrami v techninckych udajoch, a dozvedel som sa, to je obkreslovane z originalnych nemeckych papierov a tam sa nedodava ziadna rezerva ale len to lepidlo v spreji cim sa zalepi/nafuka derave koleso, no a este ze u nas podla predpisov nahrada MUSI byt - teda aspon ta dojazdova, no ta oni proste do toho kufra dodavaju druhu podlahu, pod nou je dojazdove koleso a kufor je v haji. Tak ja len ze ak je v tom scenicu namiesto kolesa nadrz, tak ci to koleso nie je niekde namiesto jednej sedacky alebo tak nieco :-) -
matuS 16.06.01 09:50
« Re: Re:
yyy>system nadrze v tvare rezervy vyuziva viacero vyrobcov automobilov. rezervu potom nahradza bud system lepidla a maleho kompresora (like mercedes slk) alebo pouzitie specialnych gum s dojazdom aj bez tlaku - pri urcitej rychlosti zvacsa max 80km/h (drahsie riesenie) -
« Re: Re:
Na Renault.sk je cenik, u nas se na plyn Scenic neprodava! Ta 1,4 16V je dobry motor, ted na autobildu srovnavali cabrio, Megane 1,4 16V, Peugeot 1,6 a Opel Astra 1,6, Megane jim stacil, v max. byl rychlejsi! Ja uz mam objednany Scenic 1,6 16V Privilege, ten se na slovensku neprodava, ve verzi Privilege je jen 2,0 16V! Jel jsem s nim a ta 1,6 je docela dost ziva, krasne tahne prakticky uz od 1000 otacek, cim vic jsem se blizil k 4000 tim byl narust jeste vetsi, motor vydaval fakt pekny zvuk, vic nez 4500 jsem to netocil, ale pri tech otackach uz otackomet jen letel a z auta se stal pekny dravec! 1,4 16V jsem nezkousil, ale prijde mi na Scenica docela slaba, 2,0 16v je sice vykonnejsi, ale 1,6 je zivejsi odspodu a ma nizkou spotrebu! -
« Re: Re:
Na Renault.sk je cenik, u nas se na plyn Scenic neprodava! Ta 1,4 16V je dobry motor, ted na autobildu srovnavali cabrio, Megane 1,4 16V, Peugeot 1,6 a Opel Astra 1,6, Megane jim stacil, v max. byl rychlejsi! Ja uz mam objednany Scenic 1,6 16V Privilege, ten se na slovensku neprodava, ve verzi Privilege je jen 2,0 16V! Jel jsem s nim a ta 1,6 je docela dost ziva, krasne tahne prakticky uz od 1000 otacek, cim vic jsem se blizil k 4000 tim byl narust jeste vetsi, motor vydaval fakt pekny zvuk, vic nez 4500 jsem to netocil, ale pri tech otackach uz otackomet jen letel a z auta se stal pekny dravec! 1,4 16V jsem nezkousil, ale prijde mi na Scenica docela slaba, 2,0 16v je sice vykonejsi, ale 1,6 je zivejsi odspodu a ma nizkou spotrebu! -
« Re: Re:
Ta renaultova 1.6 16v ma vcelku serie. Ked som megana kupoval, chcel som 1.6 ale manik v renaulte ma zlavou ukecal na tu 1.4 16V. Vykonom nestaci len vynimocne, lebo megan je lahke auto, ale je hlucnejsi. Siel som 1.6 scenicom (bohuzial som ho neriadil) ale bolo to poznat - tichsie a silnejsie - aj ked nie v maximalnej rychlosti. Aj ked sa teda priznam po skusenostial s dejvami (nexia,espero,leganza) ma ta 1.4 prekvapila ochotou tahat medzi 2000 a 3000 otackami. Aby dejvo chodilo bolo treba urobit chip tuning. Ale mal som tolko poruch ze mi tu kolega povedal - no ked si kupil take auto? (je to nemec - auta zacinaju u BMW a koncia fordom - nezamestnani si vynimocne kupuju skodu). Tvrdi ze ked chcem u nich (teda v nemecku) jazdit na dialniciach tak s 1.4 to mam skusat iba v kamionovom pruhu - inak ze sa mi auto rozsype. ... Ja som si tachometer premeral, ukazuje ako pamboh prikazal presne 5% viac. Na rovinke v bezvetri to urobi podla tachometra v pohode 195. Verim ze ten scenic bude rovnaky. Nerozmyslal si o pohone na plyn? Ja som to vdedy chcel kupit (kym som si teda nezmeral ten kufor) ale nevedeli mi este povedat cenu. -
« Re: Re:
Ja sem napisu, kolik mi ukaze tacho, ted v cervenci bude ten muj Scenic s motorem 1,6 16V, coz je ůepsi nez 1,4 16V, uvidime! S Feldou se dostanu na 180 a 170 udrzi i do mirneho kopecka! Ale "Octavie" se svoji 1,6 55KW predjede i porsche, tak se bude rusit 1,8T, protoze jede stejne jako 1,6 55KW!:-) -
« Re: Re:
A k tomu tachometru - ano, suhlasim ze niektore auta s maximalkou 180 to dotiahnu vo vhodnych podmienkach (= s vertrom v chrbte + dole kopcekom) na tych 200, ale dost to zalezi na prevodovke. Skusal som to na golfe 1.6 16V a ani si neprdol - skorej mal problem na papierovych 190 a volaco u takych aut sa kryje maximalny vykon motora s maximalnou rychlostou a take auto proste nema sancu. Zatial co stary 1.6 8V ford s tazko sprevodovanym motorom a maximalkou 177 (papierovo ju dosahoval na 4 rychlost, 5 bola na "udrzovanie rychlosti na dialnici" = rychlobezka) ten sa z kopceka s prehladom na tych 200 rozbehol a potom aj na rovinke udrzal. Ale to sprevodovanie bolo take tazke, ze na 5 nebolo pri zoslapnuti plynu na zem citit skoro ziadne zrychlovanie - zatial co megan 1.4 16V ked sa dostane s otackami na 5000 sa ide na plny plyn na 5 roztrhat. Clovek by citil ze uz by mal zvadnut ale taha bez myhnutia oka az cez 6000 otacok a potom si nabijes nos o predne sklo ked obmedzovac vypne zapalovanie - na rovine ale viac ako 195 na tachometri neudrzi ani ked ho pred tym rozbehnem. No a formana som na papierovych 150 alebo kolko to malo nikdy nedostal (kym mi ho neukradli ... tak im treba mamlasom). -
« Re: Re:
To je presne dovod preco som Scenica nekupil. Megan kombi ma ten isty povozok a teda aj tu istu sirku medzi podbehmi, ale je dobry kus dlhsi, a tam naberie najviac objemu - za podbehmi je kufor siroky 130cm. Ale tie podbehy su vysoke len nejakych 20cm, takze nad nimi je tiez sirka 130cm. Ja viem rovne bocne steny su prakticke, ale v kazdom pripade je lepsie mat neprakticky kufor s najmensou sirkou 110 a niekde aj 130 ako len tych praktickych 110. Kombi ma navyse 100cm dlhy kufor, zatial co scenic iba nejakych 70cm - ale je zase o 5cm vyssie - to sme ale stale na mile daleko od picassa - dobre, vec pohladu, takze zakoncil by som to takto: v kombiku sa pohodlne vyspia dvaja ludia :-) (no dobre, ak nemaju cez 190cm - niekolko krat vyskusane) -
« Re: Re:
Ja vim, ze Picasso ma vetsi kufr, ale Scenic mi prijde praktictejsi, vozim hodne veci a Scenic je hodne variabilni(muze posouvat jednotlive sedacky sklapet, vyndat treba jenom jednu atd). Picasso se mi libi, ale Scenic ja fakt vic vybavenej! Pro zajimavost nejmensi sirka mezi podbehy zadnich kol na podlaze zavazadloveho prostoru Picasso 1150mm, Scenic 1090, coz neni az tak moc velky rozdil! Jinak nesmis zapomenout, ze Scenic je mensi(dokonce i nez Fabie combi), ma 4169mm, Picasso 4276mm! -
« Re: Re:
To MatuS: Dik za ceny ale mna zaujimaju len kombi. Ale na slovensku si na to asi bude este treba pockat. Keby stal tolko co laguna, tak ho berem :-) K tej rychlosti - normalne tachac ukazuje +5% co je pri takej rychlosti skoro 10km. Takze ak to mne ukazovalo 180, siel som asi 172 a ak on siel na plne gule, teda tych 190, tak rozdiel okolo 20km/h je pri 180km/h dost nasierajuci, aj ked si ho on nepochybne zaplatil lepsie - teda aspon myslim ze tlacit taku kasnu vzduchom 190 musi nieco stat nech ma aky chce dobry koeficient odporu (niekde sa s tym dost vytahovali). -
« Re: Re:
To Mracek: Asi to bude subjektivna zalezitost. J osobne preferujem nizsi ale sirsi a dlhsi kufor. Mozno je to tym ze dost jazdim a nosim so sebou rozna tasky a kufre a nevozim skrine. Je lepsie naplacat tasky do kufra na sirku ako ich skladat na vysku - a eventualne zbierat po zemi ked sa po otvoreni vysokeho kufra vysypu. Scenic ma kufor o dobrych 30cm kratsi ako megan kombi. Fakticky kufor neprecnieva cez zadne kolesa (skoro), zatial co megan kombi je vzadu dost dlhsi a Picasso ma pri rovnakej hlbke kufra vacsi razvor a tym zarobi na dlzke. BTW: bocne steny su rovnako dobre urobene na vsetkych megan/scenicoch lebo tie auta vzadu nemaju pruziny, takze to nie je len vyhoda scenica - len tak medzi nami dievcatami, keby tuto vec neboli posrali u novej laguny, uz by som ju asi kupil. -
« Re: Re:
Videl jsi kufr u Scenica? je hodne prakticke, ale proc je mensi nez u Picassa? Je to tim, ze bocni steny jsou rovne, coz je prakticke, k tem litrum, kdyz narovnas az po strechu, tak dostanes 800l, navic prepazka je posunovatelna, takze behem chvilky mas 1800l! Jo a Scenic ma posouvatelny sedadla, takze kdyz posunes sedadla dopredu, ziskas zase vetsi prostor. My v M 626 mame kufer asi 455l, ale neni tak dobre prakticky jako u Scenica a vejde se tam fakt hodne! -
« Re: Re:
No a ked sa uz bavime o tych litroch tak jasna hviezda je C5 kombi s 560l kufrom, zrovna som ho vcera videl, bohuzial bol za sklom, ale ten kufor je skorej taka mensia spalna. Nevie niekto kolko budu stat penazi? Pomaly uz rozmyslam za co vymenim mojho megana, a xsara kombi to vzhladom na velkost kufra nebude - papierovo ma 520 ale ked som pouzil meter, zistil som ze je to menej ako mojich 480l u megana -
« Re:
To MatuS: ked to Picasso mate tak sa rozpis, ta stena sa da podla potreby posuvat nie (alebo len 2 polohy)? Cladnicka sa da vyhodit a dat na jej miesto to povodne sedadlo ... ??? Aky mate motor, niekde som videl test a pisali tam ze benzinak je slaby v porovnanim s dizlom, nechce sa mi verit ze 66KW motor na to moze stacit, papierovo by to malo byt opacne. Okrem ineho som minule siel s pedalom na zemi okolo 180 a predbehlo ma benzinove picasso takou rychlostou ze keby ma chcel oplut, tak musel zacat zbierat sliny este ked ma nevidel ... :-) -
« Re: Policia a auto s odpoctom DPH
To Mracek: Mne tych 410l pripada na uzitkove auto znacne menej ako dost. Moja stara nexia 5 dverovy HB mala 390l - to je len 20l menej - to naozaj nie je dost!!! To uz radsej megana kombi s 480l Neviem presne kolko mal Picasso ale aspon o 100l viac. BTW porovnavaju sa tu hrusky s jablkami - hovorime o uzitkovej verzii, pokial sa ta plechova stena nevyhodi, je to este menej. BTW, 170l u Zafiri je so 7 sedadlami - tiez nie je pravda v uzitkovej verzii. -
« Picasso N1
Pytal som sa u predajcu na Vajnorskej na tu upravu N1, tj. deliaca stena a chladnicka. Hovori, ze oni to takto predaju, ze si ja potom stenu vymontujem a namiesto chladnicky dam 5-te sedadlo - je moj problem (5te sedadlo dodavaju aj v N1 volne ulozene v kufri). Cize po zakupeni Picassa nasleduje takato demontaz a montaz a uz len co na to povie policajt? -
« Re: Policia a auto s odpoctom DPH
Sedadel ma vzdycky 5! Scenic malej kufr, 410l mi pripada docela dost, odendas vrchni desku a das tam zase vic, sklopis sedadla a mas 1800l, to by mne zajimalo, co tam chces vozit? Zafira mne nebere, tu bych nebral, v zakladu 150l, po sklopeni sedacek az 1700l! Vybavu jako ma Scenic u zadnyho konkurenta zatim nedostanes. Picasso je zase trochu jine, ale ve variabilite dost podobne!