Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« CX
Mel bych dotaz: Znamej koupil CX Break V6 s automatem. Je to sice rok asi '87, ale ma najeto asi 80.000 - stalo to u nejakyho Rakusaka ve stodole a skoro nejezdilo (nerucim za presnost udaju, mluvil jsem s nim o tom asi v cervnu). Problem je ve spotrebe, ktera je stabilne kolem 17 litru, v zime pres dvacet - je to normalni??
-
« Re: Uvažuji o koupi PICASA
Fakt je že auto skutečně používám tak 4-5 let, ale za spolehlivostí vidím to, že nemusím do servisu ani kvůli drobnostem. Prostě jen jezdím a po 15 tis.km dám auto na garancku. Alespon tak je tu u Toyoty. Známý má Oktávku a je neustále v servisu, brzdové kotouče mu vydrží 30tis. Jiný známý má Boru a říkal že horší šunt prý ještě neměl. Od začátku má neustálé problémy s TDi 74kW a teď se mu na dovolené přestala odemykat nádrž. Musel jí vypáčit a samozřejmě mu to nechaly zaplatit, že to prý měl zavolat asistenční službu. -
« Picasso model 2002
Tak, bol som na vystave v Nitre, a na otazku, ci je nieco nove s Picassom som dostal odpoved ze nic. Takze ziaden HDI 80 kW, benzin 1.6 16V a pod., ziadne zmeny vo vybave (napr. bocne airbagy dat uz do zakladu...). Jednoducho v Citroene si vraj povedali, ze ked sa tak dobre predava, ziadne zmeny nie su potrebne. Aspon ze chalan od zilinskeho dealera ma potesil ochotou spolupracovat pri spekulovani nad zlavou pri kupe 2 aut (jedno z toho by bolo Picasso bez DPH, druhe Saxo, pripadne Xsara s DPH), a to tak, ze celkova zlava 5% (tj. cca 50 tis Sk) by bola rozdelena nie rovnomerne na tieto vozy, ale Picasso 0%, Saxo celych 50 tis., cim este na Saxe usetrim, lebo z dotycnej sumy samozrejme nebude ani DPH.
Z ineho sudku - zaujima ma i C5 (break), porovnavam si ju s novou Superb - ak ma tato Skodovka stat o cca 100 tis. viac, ako C5, tak u mna v tomto je C5 jednoznacne daleko vpredu. Hrozu mi vsak nahana MatuS so svojimi poslednymi skusenostami... -
« Uvažuji o koupi PICASA
Již nějaký čas uvažuji o koupi Picasa HDi, ale bojím se spolehlivosti tohoto vozu. Cena je skutečně příznivá, ale já vlastním již 4 roky Toyotu Carinu E a zatím jsem neměl jedinou závadu. Dokonce první výměnu brzdových destiček jsem provedl až v 96.000km. Pokud bych chtěl ale koupit Avensis Verzo, musel bych přitlačit tak 350.000, což je na mě dost. Prosím ty co Picaso mají, dejte mi prosím vědět jestli máte nějaké problémy. Zároveň by mě zajímala skutečná průměrná spotřeba. Děkuji -
matuS 21.09.01 18:55
« nitra
tak dneska som urobil svoje prve km na c5 na dialnici :-) a musim povedat ze fakt super, pretoze do nitry cely cas som siel tych 150-170, a spotreba 10litrov, naozaj som velmi prijemne prekvapeny. do 180km/h auto velmi stabilne, viacej som nesiel.
v nitre som stretol tu Barboru, co som ju viezol domov z citroen akcie zelezna studnicka,ale presla ku konkurencii Alfa romeo :) -
« Re: ziadna chvala
Ziadna sranda :-( Ked ale vidim, ako sa vyvija v poslednej dobe softver, ani sa nedivim, ze to blbne. Asi zacnem lutovat, ze som nechal zhnit moju staru Skodu 100, tam bolo vsetko mechanicke :-) BTW take auto by uz malo mat aj nejaky hardwarovy reset, aby sa vsetko nastartovalo znova, asi by to casto pomohlo. -
matuS 17.09.01 11:56
« ziadna chvala
za posledne 2dni nemozem c5tku pochvalit. predvcerom mi "zamrzlo" radio. islo len ladit radia, na cdcka sa nedalo dostat, pricom pri ladeni tam bolo stale napisane FUNRADIO, proste ten display uplne zmrzol. ovladanie z volantu neslo vobec. najvacsia "sranda" bola, ked som zistil ze ani po vypnuti motora sa radio nevyplo. skusal som snad vsetko, nastartoval som, vypol motor, radio vypnut neslo. tak som to nechal tak.
uz vecer neslo auto ani odomknut.
rano som to este raz skusil a podarilo sa otvorit, dokonca aj nastartovat, radio stale islo. ale uz vsetko fungovalo normalne.
vcera vecer este vacsia sranda - prsalo, a asi na jednu sekundu totalne vypadla elektrika (ale motor isiel normalne) stierace zastali uprostred okna, svetla sa zhasli, palubovka zhasla, rucicky vsetky padli dole (aj rychlomer) ale potom sa to nahodilo a v pohode to ide dalej. rozmyslam, aka sranda by to bola, keby som siel tak 150 a zhaslo by to na 3sekundy...
co vy na to? -
« Re: povest Citroenu vo Francuzsku
pallas - to nie je o tom, kolko sa ich preda ale o ich image. A o tom image viem od kamosov francuzov. A ze je to vsetko PSA, to je jasne, ale ty mas pocit ze Skoda ma tu istu image ako Audi? BTW poznam statstiky a vo francuzsku sa preda cca. tolko Renaultov ako Peugeotov+Citroenov spolu (teraz ale PSA zvysuje podiel a tusim rok 2000 bol prelomovy, ked PSA predalo doma viacej aut) -
pallas 16.09.01 04:18
« povest Citroenu vo Francuzsku
to luf: "Citroen ma vo Francuzsku horsiu povest ako Peugeot (no. 1 z domacej produkcie) a Renault. Citroeny su tam brane ako lacnejsia alternativa pre menej majetnych." Absolutne nesuhlasim. 1, Aj male deti vo Francuzsku vedia, ze Citroen a Peugeot je ta ista firma. 2, Pozri sa na pocty aut vyrobenych a predanych, a na statistiku predajov vo Francuzsku - kto zvysuje podiel na trhu, je najma Citroen - naopak Renault dlhsiu dobu stagnuje. -
pallas 16.09.01 04:14
« Re: Kapalina do pérování
prof, zelena hydraulicka kvapalina, znama ako LHM, (predtym v starych DS a ID bola zlta LHS, do nich sa LHM nesmie davat, pretoze maju gumene tesnenia pre ktore je LHM agresivna), sa da v nudzovom pripade nahradit aj obycajnou vodou. Samozrejme len na nejaky nudzovy dojazd. LHM ma voci vode o trochu vyssiu viskozitu (pre obmedzenie prepustania cez tesnenia), menej korozivny ucinok (kvoli zivotnosti rozvodov - t.j. trubiek), vyssi bod varu (preventivne - aby sa zabranilo vzduchovym bublinam v hydropneumatike) a je nafarbena na zeleno (aby sa nemylila trebars s brzdovou kvapalinou). Inac ked sa sem kedysi vozili jazdene BX-y, tak automechanici v dobrej snahe (a neznalosti zaroven) menili nielen olej a napln chladica, ale aj LHM-ku za zelenu brzdovu kvapalinu - a niektore BX-y tak dokonca odjazdili celu vychodoeuropsku etapu svojho zivota. -
« C5 - stabilita,bezpečnost a jiné
Ahoj všichni. Jsem již téměř rozhodnutý pro koupi C5. Byl by to můj první Citroen - dosud jsem mel německá auta (Vectra, Passat).
Několikrát jsem se svezl a můj dojem je - radost tohle auto řídit . Stále ve mě ale vrtá červíček pochybnosti v této oblasti:
A. je to bezpečné alespon podobně jako Vectra , zvláště zda to bude SEDĚT v zatáčkách a nebude se moc naklánět-bude to stabilní a bezpečné, zvlástě v zimě a při náledí ? Citroen a jeho hydraulika/naklánění v zatáčkách je něco pro mě zcela nového a já v tom nemám zkušenosti. Například v posledním Auto tipu (18/2001) vyloženě upozornují na to že se v zatáčkách dost naklání a je nestabilní. díky za Vaše zkušenosti a názory. Mám rodinu a bezpečné a spolehlivé auto které se chová předvýdatelně je pro mě důležité. Zvláště mám strach aby me to nezradilo někde v zimě při náledí...
B. finančně mi to vychází na motor 2.0 16V. Svezl jsem se s tím motorem zatím krátce a zdál se mi vynikající. Máte někdo jiné zkušenosti a doporučení ?
Moc děkuji za Vaše názory a doporučení, které snad definitivně zažehnají mé poslední obavy - holt rozhodnutíá koupit něco tak unikátního jako citroen s jeho hdyraulikou je trochu komplikovanější ... Díky