Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: bezpečná kráska-nic to není
V tomhle je podle mne právě rozdíl mezi francouzskými a jinými, zejména německými, vozy. Ty pazvuky se musely projevit už při testování vozu, tedy mám na mysli dlouho před uvedením vozu do prodeje. Ale Frantíci se na to vyprdli. Nic s tím neudělali. Naopak v novém německém autě na takové lajdáctví, který bys musel sám takhle komicky řešit, skoro nenarazíš.
Sám jsem měl xsaru (koupena nová v r. 99) ale byl to *. Po 2 tkm už to auto bylo plný pazvuků a skřípání, i když jsem s ní jezdil velmi opatrně. Jinak na značku jsem nezanevřel, je mi pořád moc sympatická, auta dělá moc hezký. I když nevím, jestli bych si ještě někdy nějaký koupil. Možná osobní Berlingo, to se mi jako rodinný vůz moc líbí, takže bych i pozapomněl na špatnou zkušenost.
Dnes mám Hyundai Elantra 1.6, najeto 13 tkm. Je to velký, pohodlný, tichý s velmi dobrou spotřebou. A nikde nic nevrže, neskřípe a nerachtá.
-
« Re: to ludato
Holandane jsou takovi Skotove bez sukni... Na dovozy z osobních zkusenosti doporucuji Svycarsko nebo Belgii, Nemecko nebo Rakousko vetsinou nic moc (zpravidla hodne "nalitano" a casto svepomocne upravy), i kdyz zazraky se deji. Francouzi se ke svym autum skutecne nechovaji prilis vstricne, koneckoncu jsem budto ve F nebo v N slysel prupovidku "Nemcovi pochval auto, Francouzovi psa". -
« Bez nadpisu
Hledám majitele vozu Citroen r.v. 1996-2000, kdo by chtěl otestovat diagnostiku [odkaz] ať se mi ozve přes [odkaz] (mě zajímá, zda bude SW a HW fungovat s touto značkou (via OBD generický protokol), teoreticky by to mělo šlapat. Prvnímu možnost získat adapter za dotovanou cenu. Více viz osobně - pošlete na sebe kontakt přes tu stránku. -
"-- skrytý --" 17.04.03 07:14
« Re: odpovím si sám
Zdravím
Někde u 1605 jsem sliboval nějaké informace k palivoměru. V současné době je k dispozici nový SW pro motor který by měl řešit problémy s měřením . Já jsem sice žádné neměl ale i tak doporučuju k vyzkoušení - zdá se že těch úprav je více - autíčko nějak obživlo (jak psali Germáni - test Auto Bild "Eine echte rakete"). Nevím ale jak to je u jiných motorů.(vyzkoušeno na 1,6/16 / 2002) -
« to ludato
No supr, s 5 dveřma to bude naprostá klasika...
A to Nizozemí to bych kecal čoveče..., jako pozice Citroënu je tam dost výrazná a tradiční a jen vím, že nám to doporučovali ohledně dovozu
starých Citroënů (jako už prakticky veteránů -
Kačena, Ami 6 apod.) a taky ohledně dílů na tyhle
starý modely, ale jak je to s novýma ojetinama
to nemám představu. To bude asi něco jak Rakousko,
fakt je že Nizozemí v inzerátech tak často nebývá.
A prosímtě až to auto budeš mít, tak si dobře a
trpělivě vysonduj který servis (nevím odkaď z ČR
seš) Citroën u nás budeš navštěvovat. V téhle zemi na tom dost záleží, i když pravděpodobně se
na tom autě nebude nic kromě údržby spravovat...
Sou ale jisté úkony (výměna rozvodovýho řemenu,
lamela spojky, kde už se v tom vrtají víc a ...
no dál radši nic .. tak hodně zdaru...:) -
« Re: To ludato
Zdravím a děkuji za odpověď. Vybral jsem 5dv. HB, 1.6 nebo 1.8 v provedení SX. Xsara II je samozřejmě moc pěkná, ale vzhledem k finančnímu limitu (nechci překročit 220tKč - je-li to aspoň trochu možné) i nedostupná. Takže první generace, před faceliftem.
PS: Jaký je Tvůj názor na dovoz z Holandska? -
« To ludato
Čest..,no rozhodně se nenech odradit tím že Švýcarsko je daleko.Rakousko se zdá na první pohled výhodnější, ale já bych určitě trval na tom
prvním. S Francií je u frnacouzskýho auta paradoxně prej lepší moc nekalkulovat, stavějí se k tomu víc jako ke spotřebnímu zboží. Za svoje peníze bys měl určitě odmítat i sebelíp opravenou
bouračku. Přesný kontakt ti neporadím, ale v každých větších inzertních novinách se prezentujou
soukromníci, pokud by se někomu do Švajcu nechtělo,di automaticky za jiným. Taky není špatný zajít přímo do autobazaru, o kterým víš že si nechává kvalitní auta vozit, byť třeba jiných značek. Nechtěj auto z velkoměsta (těch tam stejně
moc není) ale jinak sou provozní podmínky ideální-
např. se tam vůbec v zimě nesolí a díry na silnici
je pojem neznámý. PS: chceš první generaci Xsary
nebo Xsaru II styl Picasso? -
« Re: XM
to Camargue:
Protože mám velmi vážný zájem zakoupit ojetou XSARU (po pečlivém:-)zvážení jaký typ auta vůbec vybrat), můžeš mi, prosím, konkretizovat (pokud to není obchodní nebo jiné tajemství)ty "jisté doporučované končiny" odkud se ji vyplatí dovézt. Popřípadě kontakt na někoho kdo se tím zabývá. Děkuji. -
« Bez nadpisu
To matuS: prosímte uklidni se, jaká generálka?
jasně v tom příspěvku rozlišuju mezi autama do sbírky a na normální ježdění. samozřejmě že dneska už by nikoho ani nenapadlo dělat celkovou opravu u moderního auta...to by se asi nedoplatil
a navíc ty * servisy u nás, už je vidím jak generálkujou třeba převodovku - nesmysl, možná s těží sám výrobce -
« Re: XM
Imaxim asi myslel netěsnosti oleje a ne že to ten
volej žere... ovšem co se týče pověsti naftových
motorů od koncernu PSA, tak k tomu není třeba komentář - sou špičkový a toho času opět nejdokonalejší na světě - přesto nejede vlak
(i když já osobně diesel z pricipu nikdy - benzin
je benzin)
A já proti vzrušenější "debatě" i tady nic nemám.
Znovu prostě opakuju že ten problém není žádnou
konstrukcí, v těchhle případech je to prostě nulová udržba a léta tvrdé služby - každej jen jezdil a nestaral se onic. Proboha dyť hydraulika
pérování se považuje za dospělou už od dob Citroenu GS, a třeba na takové Xantii je absolutně spolehlivá ...a na jakou se dostala úroven v rámci C5 už je oničem obhajovat. I kdyby se všechny Mercedesy a Audi Allroad s tisíckrát
komplikovanějším vzduchovým systémem posraly tak
se stejně jen můžou PŘIBLÍŽIT -
matuS 02.04.03 01:29
« Re: XM
camargue> to je fajn, ze je kde to auto rozumne opravit, skor ide o to, ze dneska by sa malo do servisu chodit tak na vymenu oleja a diagnostiku. myslim, ze doby ked sa generalkovali auta su uz davno za nami...
imaxim> ja mam skusenost iba s citroenackym 1.4 dieslom a ver mi, ze ten olej nebral vobec. nikdy som do toho auta olej nedolieval (vymena co 10.000km) -
« Re: XM
hele já tvůj individuální přístup naprosto chápu a celkem rozumím citroenářům, ale z podstaty věci je systém pérování složitý a tím pádem náchylný k poruchám a to pomíjím francouzské diesly, které prostě chčijou olej a nejseš schopen je udržet čistý. Ale to je opravdu spíš na osobní popovídání než na kousání se na webu.