Citroën Club

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.02  09:25

    « Re: doma

    co sa tyka spotreby mam iba jednu odpoved: zrataj si kolko rocne najazdis a o kolko "zozere" subaru viacej rocne v korunach, potom treba delit 365 (dni v roku) a uvidis, ze tych 100 korun denne do seba rad investujes (vsak to je taky slabsi obed :-) No a myslim, ze medzi benzinom a dieselom bude aj nejaky cenovy rozdiel. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.02  07:49

    « Re: doma

    Já myslim chlapi, že wawrik má pravdu. Má stejný problém jako já, chci si koupit nový auto a nevim jaký.Moc se mi líbí SUBARU FORESTER 2,0 - výborný jízdní vlastnosti 4x4 průchodnost terénem, ale co mě trápí, že já jezdim každej den, takže vysoká spotřeba cca 10-12l. Takže další auto co mě napadaj jsou RENAULT LAGUNA 1,9dci nebo MAAZDA 6 2,0 D - 100kW. Žere to 6l a jede to 200 km/h. Subaru je super, ale co ta spotřeba? Laguna má zase kartu místo klíče, dvouzonovou klimu atd. A jinak C5 je taky paráda, ale ta cena strašně vysoká i po slevě 100 tis., kterou bych dostal. Mam nějaký Berlingo v práci. Co byste si vybrali vy? Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.02  21:49

    « Re: doma

    myslim, ze wawrik chcel povedat ze pre neho su to konkurenti, pretoze on ma urcite naroky na auto (a nie na image) a preco C5 a legacy mozu byt u neho konkurentami :-) tym padom mi z toho vychadza, ze potencial subaru by nevyuzil naplno :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  15:10

    « Re: doma

    wawrik> to co pises je pekne, ale pises o prakticky akomkolvet type auta, to co pises je vybava, ale to co robi C5 usadenou a pohodlnou C5 kou je na hony odlisne od sportoveho charakteru Subaru, proste to dostanes od jedneho sa nijako nekryje co mozes cakat od ineho. Dadovy senzor moze byt vychytavka, ale tie dve auta proste do jedneho vreca nevlezu a nijako od nich nemozes cakat ze jedno by mohlo nahradit druhe, na to su prilis vyhranene, a to nijaka vybava alebo len nejake vychytavky nezmenia - to je o com matuS pisal. Ano, na vybavu ma kazdy dost vyhranene nazory ale to nie je o com tu sla rec.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  13:12

    « Re: doma

    2yyyyy: no, ja neviem, ale ja ked uvazujem o aute, tak asi nasledovne: musi to byt velke - asi takto (dajmetomu +/- 4,7m), malo by to mat benzinovy motor 2-2,5l, musi to byt kombi, musi to mat klimu. Bodka. Potom nasleduju vychytavky - chem mat radsej dazdovy senzor, trojzonovu auto klimu alebo mi staci obycajna klima? Dam prednost vacsej spolahlivosti alebo lepsej vybave? Chodim na chatu a do hor tak casto, ze chcem 4×4 na ukor vacsej spotreby, alebo budem radsej setrit na beznine a kupim prednokolku? Atd. proste, tieto dve auta su priamo zrovnatelne, aj ked kazde bue mat navrch v niecom inom. Samozrejme nehovorim o WRX alebo o Outbacku, ale o velkom rodinnom kombi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  12:28

    « Re: to wawrik

    2pallas: pekne :-) mimochodom, kedy bola predvadzacka WRX? Nejako som ju zaspal... Mimochodom, WRX stoji 1,4M, tych 1,8M je za STi.


    K tomu zhorenemu kitroenu - bolo kupovane ako nove, ale v Nemecku, malo najazdene okolo 130k km, vek okolo tych siedmich rokov, neviem presne. Povod poziaru na hydraulike zistili nemecky vysetrovatel, poziarnik a dovozca (kto z nich mal aky podiel na vysetrovani, to neviem).
    Mari sa mi nieco o cerpadle HP pruzenia, ale to teraz strielam odboku. Nic som blizsie neskumal, proste pre mna bol podstatny vysledok a viac som sa tym ozaj nezaoberal. V podstate mi to utkvelo v pamati len preto, ze poistovna nechcela zaplatit poistku, lebo neboli splnene podmienky udrzby uvedene v manuale (vymena hydrauliky) alebo nieco okolo toho, a kamaratka bola vtedy z toho dost vystresovana.

    K tomu priecnemu zrychleniu - nepamatas, kolko to bolo?


    Aby to nebolo dlhe - k tomu bonmotu, aby som ti to osvetlil, pretoze sa debata posuva inde. Tvoja veta (nebudem ju kopirovat) vzbudzovala dojem, ze konstrukteri od MB s otvorenou hubou stali pred C5 a rozmyslali, ako dosiahnut komfort C5-ky, a jedine, co ich napadlo, boli blackboxy, ktore strkali, kam sa dalo. Mimochodom, ktore elektronicke serepeticky trebars v ecku suvisia s komfortom podvozku?


    Obed v bistre nedame, robim kazdy den vcetne nedele do osmej-deviatej, a v sobotu by som rad aspon videl decka :-)) Ale ked tu bude Matus a zlezie sa nas viacej, ten cas si samozrejme urobim.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.02  11:47

    « Re: xsara - spolehlivost

    Xsara už je doma a už má asi 1200 takže začínám sbírat první zkušenosti. Předtím jsem měl Formana ........... tak, už jste se posmáli????
    Tak pokračuju.Fakt je že nebyl tak úplně obyčejný trošku větší a širší kolečka měl i na motorku nějací koníci přibyli a bylo jich dost a taky trochu u silnice blíže seděl.Byl to takový můj mazlíček.Jinak celkem slušný felicio a hlavně fabiožrout.ticho.... no snad to neslyšel ten 3písmenkový maniak od Piecha z MB. Ale 10 let je už dost a začaly se projevovat různé stařecké choroby.Taky jsem ho moc nešetřil. Je mi po něm trochu smutno - už jenom proto že šlo všechno udělat v pohodě doma. Živí mě průmyslová elektronika tak mě někdy ty chytré krabičky co se dnes všude do aut cpou (protože o nich něco vím) dost serou a hlavně někteří "značkoví odborníci" na ně k tomu.
    Taže výkon motoru (1,6/16) mi stačí zvykám si spíš na ten otáčkový režim, navíc je to ještě moc mladé.Myslím, že 1,4 by už ale byla moc slabá (break)vzhledem k té váze.Zatím 7,6 - 8/100 ale jenom město (2 - 3lidi) + klima(podle PP).
    Vnitřní prostor - je pro mě vyhovující - nechtěl jsem nic moc většího. Pohoda za volantem - to snad ani nejde (kromě výkonu motoru) vzhledem k předchozímu autu srovnávat.Ty plasty by mohly být měkčí - aspoň někde.Jinak frantíci přitvrdili v sedadlech zdá se mi to dost slušné uvidíme na dovolené. Vůbec jízdní vlastnosti no nevím popřečtení hodně testů jsem z toho měl trochu strach ale nějak se mi ten přetáčivý stav nedaří dosáhnout nevím jaké máte zkušenosti ale podle mě to sedí na těch kolech co teď montují jako přišité (break má ale asi tvrdší pružení což je dobré) vzhledem k předchozímu autu nemám zase zvyk jezdit moc pomalu . Mám pocit že všichni ti "testeři" z časopisů buď jsou trhači asfaltu ale to je přece rodinné autíčko !! anebo jeden od druhého opisuje.Kupodivu mi nejvíc sednul test v Autohitu(Xsara Break - Opel Astra Caravan- taky jsem v něm něco najel)- na ten časopis se tu někde ale dost nadávalo. Docela dobré testy mají třeba Poláci (i stránky o Xsaře). To náhradní kolo mě sere též-komu už ho ukradli?
    O kvalitě ozvučení bych se raději nerozpisoval - za chvili začnou dělat z plastu i ty dráty k repro - no ale co byste chtěli za ty prachy (mám akční model Happy - klima a audio v základní ceně tak asi proto)Je zajímavé že třeba ovládání audio je pěkné - z C5.Vůbec je už v té verzi 2002 dost věcí třeba u C3 se automatické rozsvěcení varovných světel uvádí v reklamě no a té Xsaře to je taky a nikde se o tom moc nepíše.Taky houkačka už je na volantu - kam si myslíte že pořád mlátím když jsem měl toho Formana a to jsem se těšil že budu zvyklý.Spínače od oken mi zase úplně sedí měl jsem je i v F.na stejném místě.
    Dá se nějak přeprogramovat ten "maličký" pilot aby tlačítko na kufr otevíralo jenom kufr a ne celé auto - te je dost divné.Ještě by mě zajímalo - pallas jednou někdy dávno drtil nějakého Volvo - hádali se třeba o multiplex - sklo nebo železo. Jak je to teď u Xsary? - osobně mám radši to sklo taková indukce nebo statika to je síla o tom bych moh něco povídat.
    Koukám - fuj to jsem se zase rozkecal.
    jo ještě určitě bych nesrovnával třeba z C5 pokud bych na to měl tak bych ji bral i když zase si myslím že Xsara už má vychytaných dost much jako každé starší auto což je asi taky dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  11:42

    « Re: doma

    Musím přiznat, že jsem nikdy Citroen nepovažoval za konkurenta. Ani v nejmenším. No třeba to bylo blbě...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  11:39

    « Re: C5

    skdd> no ale ak ma dobre nastaveny filter pevnych casti (myslim to vrece co ma za motorom), tak je to len o nezavadnych uhlovodikovych plynoch nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  11:36

    « Re: doma

    wawrik> to by musela byt rozpoltena osobnost aby bola schopna porovnavat C5 a Subaru, porovnatelne maju asi len pocet kolies ... myslim ze jedine riesenie pre fanuska oboch by bolo jedine mat obe
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  10:49

    « Re: doma

    Matus, Subaru Legacy a Citroen C5 su v priamej konkurencii. Nemas ten dojem? Subarovske 4×4 a citroenacka vybava a hydropneumatika su veci, ktorou sa tito KONKURENTI odlisuju, ale aj tak konkurentami ostavaju.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.02  09:50

    « C3

    Tak uz som sa dost povozil, aby som napisal fundovane dojmy. Motor som zatial nehnal, ale nad 3000ot. ma celkom dobry zatah, najme na prvych troch prev. stupnoch. Motor je velmi tichy, aerodyn. hluk je tiez malicky a o dobre spravenej aerodynamike svedci aj to, ze vietor nehuci pri otvorenych oknach ako sa to stava v niekt. autach. Podvozok super tlmi vsetky nerovnosti a najme po zvyknuti si na pociatocne naklonenie super sedi v zakrutach, ci uz ostrych, alebo dlhych tiahlych. Mrknite si nemecky Auto-motor-und-sport, je tam test podvozku formou slalomu a inych disciplin a pri porovnani s novou Fiestou/Polom,206 ma vyrazne vyssie rychlosti prejazdu! A to aj oproti niektorym autam z vyssich tried. Sedenie je vcelku pohodlne, trosku kratke sedaky. Drzanie tela do zakrut je dobre snad len vdaka mikroplysu, lebo najme sedaky nie su bocne dostatocne tvarovane. Nastavenia osvetlenia pristr. dosky a digit. tachometra su dostatocne. Ovladanie radia pod volantom a kopec odkladacich miest, aj pod sedadlami v zasuvkach je tiez dobra vec. Svetla maju dobru optiku. Este spomeniem brzdy, kde je pomocny asistent...raz sa mi stalo, ze som silnejsie stupil na brzdu a ucinok sa zrazu zosilnil a zabrzdilo to az nebezpecne rychlo...keby bolo daco za mnou, tak to mozno neubrzdi. Brzdy su inak vyborne. Tolko moje postrehy, caute.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.02  08:54

    « Re: C5

    emisie nula? ale no... :))) to by som nula nenazyval, aj ked je to plne recyklovatelne :)
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 11.07.02  02:04

    « doma

    prilietam zajtra, 13.teho o piatej rano...

    wawrik, neporovnavaj plz subaru a citroen :-) kazde je na nieco ine. stretnem sa s vami rad, vy curinovia ::)
  • « 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 10.07.02  21:26

    « Re: C5

    Jan Delo: po Prahe teraz premavaju koce (drozky) s 2 PS. Je to kabrio, a miesto na zadnych sedadlach je ohromne - mozes si vylozit nohy pasazierovi v strednej rade na kolena, alebo dokonca kocisovi na plecia. Dlzka okolo 8 metrov - zavisi na dlzke kona a na tom, ci sa kon diva do zeme alebo na oblohu - a pritom sa tvari na 6. Naviac je to extremne usporne vozenie (vraj len kybel s vodou a trava okolo cesty). Emisie nula. Doporucujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 10.07.02  21:19

    « Re: to wawrik

    wawrik, ok. Tak argumenty.

    Podvozok Citroenu je lepsi ako nieco ine - urcite by sa naslo auto, od ktoreho ma C5 lepsi podvozok. Resp. inak: najdi mi auto v cene pod milion, v ktorom sa odvezies pohodlnejsie na dovolenku trebars do Pariza a spat. Vo WRX-e? Tu predvadzaciu 555 som na importerskom dni poprehanal tak, ze som si skoro jazyk odhryzol. Facit: adrenalin 99%, priestor pre posadku cca 40% (ok, 50%, sedacky vpredu su dost dobre), hospodarnost a komfort takych 20%. Naviac by som sa na tom urcite niekde zabil, a aj tak mi chyba zvysnych 1,8 milona, ci kolko to za to chcu. BTW - bezramove okna, ktore pouziva Subaru, su takisto vynalezom Citroenu.
    Zivotnost hydrauliky: kolko vydrzia klasicke tlmice akolko hydraulicke gule? Kolko stoja klasicke tlmice a kolko hydraulicke gule? Zaruky na podvozok C5 v SK neviem z hlavy, ale pozriem sa ked bude cas (A system of innovative design, Hydractive 3 requires no maintenance for the first five years or 200,000 km - to maju v tlacovej sprave).
    Poziar vdaka hydraulike: nerozumiem. LHM, ktorou je plneny system, nie je velmi horlavy. Prosim vysvetlit. Naviac otazka: kolko km malo natocenych to XM co mala kamoska? Kolko to matusove? Boli kupovane nove v SK, alebo za par supov dovlecene zvonku? Poziarom u individualnych dovozov sa vobec necudujem, sam dobre vies ako taki dovozcovia auta opravuju. Hlavne nech zakaznik zajde 5 km od jeho dvora, a potom uz ziadne reklamacie neprijimaju.
    Kontakt s vozovkou, spatna vazba: povoz sa na tej mojej Xsare VTS trebars po Prahe, od Vltavy na Hradcany - a budes citit aj tie dlazobne kocky, ktore tam ani nie su. C5 je plavna lod.
    Nediskutujeme co lepsie SEDI ale v com je vacsi komfort. Neverim ze to Subaru prekona Hydroactiv 3 - este v roku 1995 s Xantiou robili testy, a ta Xantia Activa znasala vacsie priecne zrychlenie ako Carrera 911, a to na gumach sirky 205, kym na Carrere boli neviem ake.

    Fanatik Citroenu: asi sme sa dlho nevideli, zastupujem teraz inu znacku. Na hydropneumatiku ale nedam dopustit, aj ked tie "nase" auta ju nemaju.
    Patenty a vynalezy: ty si sa pytal, ze ci snad nechcem tvrdit, ze Mercedes ma v niecom dobiehat Citroen - ja tvrdim ze ano. Co taka multiplexaz, alebo Dynalto? Plati to samozrejme aj naopak (napr. velkoobjemove naftaky, ktore PSA doteraz nema).
    Stretavku: som za. Nemusime ani cakat na Matusa, dajme trebars v pondelok obed v tom bistre blizko mna, co ty na to?
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  20:51

    « C5

    Mimochodem, ta C5 - ka se mi hodně přestává líbit, když ji vidím jet, tipoval bych ji tak na 4,3 metru, tváří se malinká, místo vevnitř je ubohý - seděl jsem v tom. Ale dřív se mi docela líbila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.02  20:38

    « Re: to wawrik

    2pallas: konecne sa niekam posuvame :-) Ja samozrejme prvenstva nikomu neberiem, od toho som daleko. Na druhej strane si nemyslim, ze podvozok Citroenu je lepsi, ako nieco ine - filtracia nerovnosti nie je jeho jedinou funkciou. Rypava otazka - u Citroenu si robil - aku ma zivotnost ICH hydropneumaticky rozvod? Narazam na odporucanu vymenu celej hydrauliky po siedmich rokoch, co bola na XM-kach, je to teraz inak? Kamoskine XM-ko, na ktorom som odjazdil tak 20 000 km a ktore som velmi lubil, zhorelo vdaka vade na hudraulike. XMko Matusovho fotra zhorelo tiez (aj ked neviem, kvoli comu). Dalsie dve som videl popri dialniciach atd. V com bola chyba?


    Komfort Citroenov je fasa, ale ozaj sa to neda oddelit od ostatnych vlastnosti podvozka - kontakt s vozovkou, spatna vazba atd. Mimochodom, isiel si na pneumatike od Subaru? Asi by si bol prekvapeny, a to tak, ze velmi... A ked mi budes potom tvrdit, ze ta C5-ka sedi lepsie, budem ta mat za fanatika. No, nie ze by som ta nemal :-))


    Apropo, do rubriky o Volvach kedysi pisal nejaky VOSA, ktory furt vypisoval, v com je Volvo prve - pasy, vyztuze atd. az po stierace. Mne to potom dost casto pripadalo, ako keby ziadne ine auto pasy alebo stierace nemali alebo keby nefungovali. Nechceme tam skoncit, ze nie? :-)))

    Mali by sme konecne zrobit nejaku stretavku. Matus, kedy to dojdes a bude con? Nespojime to? Aj s Lubom by som pokecal, rozmlatime nejaku tu C5-ku, mozno uz bude WRX (tu samozrejme nerozmlatime, ale na sedadlo spolujazdca si sadnut na chvilu mozes), poohovarame vsetky fotaky okrem nasich... No co?

  • « 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 10.07.02  19:13

    « Re: to wawrik

    a este jeden priklad: ked doslo na trh Berlingo, vsetci konkurenti sa buchali po cele, ze ich to nenapadlo skor. Pozri sa na to dnes: Fiat Doblo, Opel Combo, Mercedes Vaneo, ...
  • « 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 10.07.02  19:10

    « Re: to wawrik

    wawrik, jeden priklad z nedavnej minulosti- tzv. aktivny podvozok. Mal ho prvy Citroen? Mal. Ma ho teraz Mercedes? Ma. " Activa, the active anti-roll system
    Presented at the 1990 Paris Motor Show, the roll control system was developed for the Activa II working prototype, a luxurious, top-of-the-range coupe convertible.
    Fitted on the Xantia Activa in 1995, the Activa system brought substantial improvements in roadholding, safety and driving pleasure. The active roll control system stops the car leaning into bends. A clever combination of electronics and hydraulics, the idea was first devised for the DS in 1958 by Paul Mages, the father of hydraulics at Citroën.
    The Activa suspension system comprises two cylinders, one on the left and the other on the rear right-hand side, supplied by the high-pressure source and controlled by an electronic unit receiving information on: vehicle speed, steering angle and steering wheel rotation speed. The cylinders act simultaneously by push or pull for right-hand or left-hand bends and allow the car to take the corner on the level.
    "
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…