Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
matuS 15.07.02 14:18
« kratko k picassu
no, druhy den jazdim s picassom. je to dobre auto. nevrzga, neklepe. motor ma super zatah do kopca, je to precipovane, o 3 tyzdne chcem ist zmerat, kolko to ma. hluk je taky normalny, stale je citit ze je to iba diesel. vyzera to zvnutra slusne, samozrejme chyby by som nasiel ale inak naozaj phoodove auto, 9 mesiacov som prakticky nesiel s autom a s tymto sa mi jazdi uplne v pohode. az na to ze obcas idem v lavom pruhu :-) ale zlepsujem sa.
kto potrebuje auto pre rodinu = idealne -
pallas 15.07.02 13:38
« Re: wawrik, mam auto pre teba!!
wawrik, poslal som tie fotky na tvoj mail. Podrobnosti najlepsie osobne, resp. jedenkrat nazivoi vidiet lepsie nez ho dva dni opisovat na dialku - a auto stoji u mna na dvore. BTW, Subaru nerobilo predvadzacku separatne, ale doviezli tu 555 na importersky den. A potom ju uprostred dna zbalili, lebo sa bali ze im ju niekto rozbije :-) -
« Re: wawrik, mam auto pre teba!!
Nie nie, ja mam teraz Imprezu a velke auto chcem urcite stvorkolku, preto som sa aj prestal obzerat po Evasione. Xantia by mi asi bola aj mala. Ale... Cisto informativne by si mohol tu cenu a fotky poslat, do Intercomu sa budu nejake auta kupovat, Xantia by mohla byt celkom slusny sluzobak... Ale dik, ze na mna myslis... -
« Re: digi
Trvalo to dlho, ale nakoniec som to predsalen dokopal do verzie, ktoru mozete vidiet na lufik.tripod.com/foto. Ako budem postupne skanovat dalsie a upravovat ich v PS, budem ich tam pridavat. BTW ked bude dalsi zraz fotografov, niektoru z nich vam donesiem vo velkosti A4 a zvysne 10x15 (a pre istotu aj negativy, aby ste nepovedali, ze som nafotil 200 zaberov a to najlepsie z nich ukazal, pripadne ze su to fotky stiahnute z Inetu :-) ) -
« Re: doma
Já bych se klonil k Legacy. Důvody: je to větší a člověk časem ocení víc místa v kufru a vůbec, lepší to sedí na silnici, a pokud se týká "terénů", tak za celých cca 6 let jsem potřeboval řetězy jen jednou a to na červenou turistickou stezku. Jezdili jsme tam jen dva, já a Lada Niva s řetězy na všech kolech. Pak jsem ale skejsnul na břichu kvůli hlubokýmu sněhu. A co je lepší? Já bych řekl co víc potřebuješ a oceníš. Při "normální" situaci v zimě na silnicích Ti Legáč bude bohatě stačit. Sám osobně jsem se s ním proháněl při kalamitě po dálnici před pluhy a radlicemi, zatímco ostatní jeli pěkně za nimi a čekali na prohrnutí. Tenkrát jsem to měřil a bylo to cca 12 - 15 cm nového sněhu. Zkusil jsem jet tak abych se cítil "bezpečně" a jelo to v tom bordelu 120 - 130km/hod. Pak to začlo už víc plavat. Ostatní jeli 30 - 40km/hod. Tak co bys víc chtěl. A to Chorvatsko je cca 1200 km tam a 1200 km zpět. Dálnice byly do Brna, v Rakousku a kousek ve Slovinsku. Jinak silnice ve vnitrozemí Chorvatska tudíž max 90 a jinak krucánky a vesnice. Jo a jeli jsme z Prahy. Vím je do docela těžký. Já jsem toho Outbacka měl v hlavě 2 roky. Znám to. -
« Re: doma
Forestera jsem neřešil, protože mám 3 děti a když jedeme k moři tak mám ještě škatuli na střeše a je to akorát. Měl jsem Legacy 2.0 cca 6 let a při dovolený do Chorvatska v pěti lidech, žrádlo na 3 týdny, stany, spacáky, potápěčský věci, škatule na střeše, byla spotřeba 8.6 l na 100km s dodržováním předpisů. Kamarád jel s Nisanem 1.6 benzín s námi a měl to za 7.1 l/100km (4 lidi, žrádlo, škatule, stan). Ten nový Outback, který má obsah 2.5 má papírovou spotřebu cca o 2 dl menší než ten starý 2.0 litr. A vzhledem k tomu, že jsme v zimě na horách dost často, tak abych furt nandaval na nějaký předohrab řetězy, tak to se mi opravdu nechce. Prostě sednu a jedu a žeru víc benzínu... -
« Re: doma
no a co ten novej Forester? Koupil by sis ho? Je to jenom 2,0L nepřeplnovanej. Jak myslíš, že to pojede? Mě to taky asi ta spotřeba uplně neodrovná, ale až pojedu někam na dovču abych nemusel u sebe 3x tolik penez. Kdyz na jednu nádrž u toho Forestera nebo Outbacka najedu 550 km a treba u tý mazdy 1100 km tak je to rozdíl. Co myslíš ty? -
« Re: doma
Já to vyřešil tak, že pokud mám na Outbacka, tak mě nějaký ten litr benzínu navíc navadí. A jinak to má už jen samé plusy. Alespoň pro mě. A netrápím se tím, že někdo tu samou trasu ujede třeba za 6lt nafty na 100 km. Prostě od francouzů sýry a víno ale ne auto. -
"-- skrytý --" 12.07.02 09:25
« Re: doma
co sa tyka spotreby mam iba jednu odpoved: zrataj si kolko rocne najazdis a o kolko "zozere" subaru viacej rocne v korunach, potom treba delit 365 (dni v roku) a uvidis, ze tych 100 korun denne do seba rad investujes (vsak to je taky slabsi obed :-) No a myslim, ze medzi benzinom a dieselom bude aj nejaky cenovy rozdiel. :) -
« Re: doma
Já myslim chlapi, že wawrik má pravdu. Má stejný problém jako já, chci si koupit nový auto a nevim jaký.Moc se mi líbí SUBARU FORESTER 2,0 - výborný jízdní vlastnosti 4x4 průchodnost terénem, ale co mě trápí, že já jezdim každej den, takže vysoká spotřeba cca 10-12l. Takže další auto co mě napadaj jsou RENAULT LAGUNA 1,9dci nebo MAAZDA 6 2,0 D - 100kW. Žere to 6l a jede to 200 km/h. Subaru je super, ale co ta spotřeba? Laguna má zase kartu místo klíče, dvouzonovou klimu atd. A jinak C5 je taky paráda, ale ta cena strašně vysoká i po slevě 100 tis., kterou bych dostal. Mam nějaký Berlingo v práci. Co byste si vybrali vy? Díky -
« Re: doma
wawrik> to co pises je pekne, ale pises o prakticky akomkolvet type auta, to co pises je vybava, ale to co robi C5 usadenou a pohodlnou C5 kou je na hony odlisne od sportoveho charakteru Subaru, proste to dostanes od jedneho sa nijako nekryje co mozes cakat od ineho. Dadovy senzor moze byt vychytavka, ale tie dve auta proste do jedneho vreca nevlezu a nijako od nich nemozes cakat ze jedno by mohlo nahradit druhe, na to su prilis vyhranene, a to nijaka vybava alebo len nejake vychytavky nezmenia - to je o com matuS pisal. Ano, na vybavu ma kazdy dost vyhranene nazory ale to nie je o com tu sla rec. -
« Re: doma
2yyyyy: no, ja neviem, ale ja ked uvazujem o aute, tak asi nasledovne: musi to byt velke - asi takto (dajmetomu +/- 4,7m), malo by to mat benzinovy motor 2-2,5l, musi to byt kombi, musi to mat klimu. Bodka. Potom nasleduju vychytavky - chem mat radsej dazdovy senzor, trojzonovu auto klimu alebo mi staci obycajna klima? Dam prednost vacsej spolahlivosti alebo lepsej vybave? Chodim na chatu a do hor tak casto, ze chcem 4×4 na ukor vacsej spotreby, alebo budem radsej setrit na beznine a kupim prednokolku? Atd. proste, tieto dve auta su priamo zrovnatelne, aj ked kazde bue mat navrch v niecom inom. Samozrejme nehovorim o WRX alebo o Outbacku, ale o velkom rodinnom kombi. -
« Re: to wawrik
2pallas: pekne :-) mimochodom, kedy bola predvadzacka WRX? Nejako som ju zaspal... Mimochodom, WRX stoji 1,4M, tych 1,8M je za STi.
K tomu zhorenemu kitroenu - bolo kupovane ako nove, ale v Nemecku, malo najazdene okolo 130k km, vek okolo tych siedmich rokov, neviem presne. Povod poziaru na hydraulike zistili nemecky vysetrovatel, poziarnik a dovozca (kto z nich mal aky podiel na vysetrovani, to neviem).
Mari sa mi nieco o cerpadle HP pruzenia, ale to teraz strielam odboku. Nic som blizsie neskumal, proste pre mna bol podstatny vysledok a viac som sa tym ozaj nezaoberal. V podstate mi to utkvelo v pamati len preto, ze poistovna nechcela zaplatit poistku, lebo neboli splnene podmienky udrzby uvedene v manuale (vymena hydrauliky) alebo nieco okolo toho, a kamaratka bola vtedy z toho dost vystresovana.K tomu priecnemu zrychleniu - nepamatas, kolko to bolo?
Aby to nebolo dlhe - k tomu bonmotu, aby som ti to osvetlil, pretoze sa debata posuva inde. Tvoja veta (nebudem ju kopirovat) vzbudzovala dojem, ze konstrukteri od MB s otvorenou hubou stali pred C5 a rozmyslali, ako dosiahnut komfort C5-ky, a jedine, co ich napadlo, boli blackboxy, ktore strkali, kam sa dalo. Mimochodom, ktore elektronicke serepeticky trebars v ecku suvisia s komfortom podvozku?
Obed v bistre nedame, robim kazdy den vcetne nedele do osmej-deviatej, a v sobotu by som rad aspon videl decka :-)) Ale ked tu bude Matus a zlezie sa nas viacej, ten cas si samozrejme urobim. -
"-- skrytý --" 11.07.02 11:47
« Re: xsara - spolehlivost
Xsara už je doma a už má asi 1200 takže začínám sbírat první zkušenosti. Předtím jsem měl Formana ........... tak, už jste se posmáli????
Tak pokračuju.Fakt je že nebyl tak úplně obyčejný trošku větší a širší kolečka měl i na motorku nějací koníci přibyli a bylo jich dost a taky trochu u silnice blíže seděl.Byl to takový můj mazlíček.Jinak celkem slušný felicio a hlavně fabiožrout.ticho.... no snad to neslyšel ten 3písmenkový maniak od Piecha z MB. Ale 10 let je už dost a začaly se projevovat různé stařecké choroby.Taky jsem ho moc nešetřil. Je mi po něm trochu smutno - už jenom proto že šlo všechno udělat v pohodě doma. Živí mě průmyslová elektronika tak mě někdy ty chytré krabičky co se dnes všude do aut cpou (protože o nich něco vím) dost serou a hlavně někteří "značkoví odborníci" na ně k tomu.
Taže výkon motoru (1,6/16) mi stačí zvykám si spíš na ten otáčkový režim, navíc je to ještě moc mladé.Myslím, že 1,4 by už ale byla moc slabá (break)vzhledem k té váze.Zatím 7,6 - 8/100 ale jenom město (2 - 3lidi) + klima(podle PP).
Vnitřní prostor - je pro mě vyhovující - nechtěl jsem nic moc většího. Pohoda za volantem - to snad ani nejde (kromě výkonu motoru) vzhledem k předchozímu autu srovnávat.Ty plasty by mohly být měkčí - aspoň někde.Jinak frantíci přitvrdili v sedadlech zdá se mi to dost slušné uvidíme na dovolené. Vůbec jízdní vlastnosti no nevím popřečtení hodně testů jsem z toho měl trochu strach ale nějak se mi ten přetáčivý stav nedaří dosáhnout nevím jaké máte zkušenosti ale podle mě to sedí na těch kolech co teď montují jako přišité (break má ale asi tvrdší pružení což je dobré) vzhledem k předchozímu autu nemám zase zvyk jezdit moc pomalu . Mám pocit že všichni ti "testeři" z časopisů buď jsou trhači asfaltu ale to je přece rodinné autíčko !! anebo jeden od druhého opisuje.Kupodivu mi nejvíc sednul test v Autohitu(Xsara Break - Opel Astra Caravan- taky jsem v něm něco najel)- na ten časopis se tu někde ale dost nadávalo. Docela dobré testy mají třeba Poláci (i stránky o Xsaře). To náhradní kolo mě sere též-komu už ho ukradli?
O kvalitě ozvučení bych se raději nerozpisoval - za chvili začnou dělat z plastu i ty dráty k repro - no ale co byste chtěli za ty prachy (mám akční model Happy - klima a audio v základní ceně tak asi proto)Je zajímavé že třeba ovládání audio je pěkné - z C5.Vůbec je už v té verzi 2002 dost věcí třeba u C3 se automatické rozsvěcení varovných světel uvádí v reklamě no a té Xsaře to je taky a nikde se o tom moc nepíše.Taky houkačka už je na volantu - kam si myslíte že pořád mlátím když jsem měl toho Formana a to jsem se těšil že budu zvyklý.Spínače od oken mi zase úplně sedí měl jsem je i v F.na stejném místě.
Dá se nějak přeprogramovat ten "maličký" pilot aby tlačítko na kufr otevíralo jenom kufr a ne celé auto - te je dost divné.Ještě by mě zajímalo - pallas jednou někdy dávno drtil nějakého Volvo - hádali se třeba o multiplex - sklo nebo železo. Jak je to teď u Xsary? - osobně mám radši to sklo taková indukce nebo statika to je síla o tom bych moh něco povídat.
Koukám - fuj to jsem se zase rozkecal.
jo ještě určitě bych nesrovnával třeba z C5 pokud bych na to měl tak bych ji bral i když zase si myslím že Xsara už má vychytaných dost much jako každé starší auto což je asi taky dobré.