Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Xsara Picasso
Tak som dnes skúšal Picasso, čo vy naň? Zvonka sa mi páči, najmä spredu a zboku.Vpredu sa sedí super, prístrojovka je krásna, ten displej veľmi dobre čitateľný, množstvo odkladacích priestorov a plastové obloženia príjemné na pohľad i na dotyk. Jazdné vlastnosti tiež OK. Čo sa mi nepáči? Zadná časť, teda nie celkom, ale možno je to len nezvyk. Prekvapili ma dve veci: že karoséria je lakovaná len zvonka, pod kapotou alebo pod kobercami je len nejaká základná farba, a tiež ma prekvapilo prečo prednú kapotu nedrží hydraulická vzpera, keď na normálnej Xsare to tak robia už dva roky. No a prekvapili ma aj nerovnaké spáry medzi jednotlivými dielmi karosérie, napr. povedľa prednej kapoty alebo medzi prednými a zadnými dverami, snáď to ešte nejak dotiahnu. Inak keby som si mal vybrať medzi Meganom Scenic a Xsarou Picasso, tak určite Picasso. -
« Re: Motor 1.6i nebo 1.8i 16V
Mám 1.8i 16V v kupátku, a jazdil som teraz asi 3000 km s 5dv. 1.6i... Môj názor: jednoznačne 1.8!!
Prečo? Je živší, tichší, kľudnejší, v 1.8i sú vzadu kotúčové brzdy a spotreba je približne rovnaká (napr. pri 130 km/h na diaľnici možno i nižšia u 1.8, má dlhšiu 5ku). Naviac 1.6ky trpeli nepríjemnou závadou (snáď to už odstránili vo výrobe?): spätným odvetraním od rozvodov sa zanášal vzduchový filter kvapkami oleja, auto potom strácalo ťah a kolísali voľnobežné otáčky. U 1.8i 16v je odvetranie vyriešené ináč, nestáva sa to. -
« Zima
Sorry ale musím si pochválit svoje auto.
Citroen CX 25 TRD Turbo 2. Parkuju venku a dneska ráno bylo tak promrzlý že skoro nešlo točit volantem a řadit (ztuhlý LHM a olej v převodovce), ale motor po dvojím nažhavení naskočil jako by nic. Taky trvalo dýl než se zvedlo - musí to být záhul na čerpadlo tlačit místo kapaliny rosol. Nevíte jestli není nějaký speciální LHM na provoz v mrazech? -
« Re: Auto století
Ono je těžké vybrat nejlepší auto století. Díval jsem se na celou stovku, tam bych řekl, že některé auta tam nepatří. Samozřejmě každý může mít svůj náhled. Ti lidi, co to volili, tak nějak bodovali, a z toho vzniklo pořadí - ne z názoru jednoho, ale skupiny lidí. DS je samozřejmě symbol Francie 60-tých let s vyjímečnými nápady. -
« Re: Koupit Xsaru ?
Taky jsem na Xsaru neslyšel křivý slovo. Do 'citroenovské' dokonalosti jí chybí jenom ten nastavitelnej podvozek (ale to by ji tak zdražilo, že by byla vzhledem ke třídě, do níž patří, určitě velmi těžko prodejná). ((Nemám ji, nejel jsem v ní, ale pár přímejch vyjádření jsem na ni zaslechl.)) -
« Re: Koupit Xsaru ?
V září jsem si koupil novou Xsaru, ale dnes bych dal asi přednost Méganu. Už cca po 1000 km se v interiéru začaly ozývat nepatřičné zvuky - z palubní desky a ze dveří. Navíc Xsara nemá příliš komfortní podvozek - jsem z Prahy a přejezdy přes tramvajové koleje a jízda po kostkách jsou utrpením pro mě i pro auto, který se změní v jedno velký rachtátko. Dodnes nevím jestli jsem koupil nějakej špatnej kus nebo to je u Xsary normální. V každým případě jsem spokojenej s velmi s designem vozu (podle mě nejhezčí auto v této třídě), s prostorným interiérem, jízdními vlastnostmi mimo město a spotřebou. Závěr: Jestli jsi z Prahy, ber Mégana - má mnohem komfortnější podvozek a podle mě i lepší zpracování interiéru. Hodně štěstí. -
« Auto století
Četli jste článek od M.F. na tomhle serveru. Jeho hodnocení umístění aut v první pětce. DS byla třetí. Autor článku píše něco ve smyslu, že nevídí důvod proč tyhle auta byla tak ve předu, že tam nemaj co dělat. Myslí asi i DS. Nezbývá mě než konstatovat, že ten člověk nemá asi moc znalosti o autech. A když tohle napíše měl by si nejdřív zjistit něco o DS aspoň by takhle nekecal. DS byla převratný auto. A vůbec je prostě super. A lidi u nás jsou stejně divný. Nepoznaj kloudný auto - Citroen a radší dávaj přednost asijské komerci. Ale alespoň se u nás Citroeny tak nekradou.
Btw: Auto nemám, ale mám rád Citroeny.
-
« Re: Koupit Xsaru ?
Urcite ano. Ja sam jsem pred rokem mel objednanou Oktavii, ale kdyz jsem se svezl v 1.4i Xsare, okamzite jsem zmenil rozhodnuti. Auto je elegantni a dodnes mam pocit, ze hezci auto na nasich silnicich nejezdi.
Je spolehlive, doposud jsem nemel nejmensi problemy. Jako priklad efektivniho provozu uvadim
prumernou spotrebu 6,3 l/100 km pri nasi ceste do Francie, kde jsme najeli 5500 km po vsech typech cest, s popojizdenim ve velkych mestech i letoviscich, po dalnici (150km/h) s rakvi na strese a v aute 4 lidi a v kufru same konzervy.
Zazitek z jizdy byl srovnatelny s poznanim te krasne zeme, ktera Xsaru zplodila. -
« Re: Koupit Xsaru ?
Xsarou jazdím asi dva roky, cca 100.000 km na dvoch Xsarách, doteraz bez problému. Teraz kupé 1.8i 16v, asi 50% mesto, na dialnici občas na hranici 200 km/h, ináč cestovných 160-180 km/h, spotreba cca 8,7 l (priemer za 50.000 km, vrátane využívania klimatizácie v lete a teraz zimných pneu). Známi s Xsarami 1.4i dokážu jazdiť na hranici 7 l, a to v meste!!!.
Mégana príliš nepoznám, ale Octavia je mi proti srsti (jazdné vlastnosti, pohodlie), naviac je to auto, ktoré sa len zvonku hrá na veľké, v tomto je Xsara presne naopak, zvonku nevyzerá také priestranná, aká je vovnútri. -
"-- skrytý --" 09.01.00 16:50
« Re: XM a hydro
Tedˇto řeším znovu. XM hydroaktiv - odešel tranzistor v řídící jednotce. Teď jsem provedl i podrobný průzkum jak je to v XM zapojeno. Po měření odporu cívky ventilu jsem zjistil odpor jen 0.4 ohm. Cívka má mít zhruba 4,3 ohmu (měřeny další 2 cívky). Kamoš si nechá vyměnit ventil a budem pokračovat v základním výzkumu. Tu starou cívku kuchnu (podle schematů, které na tuto XM vůbec nesedí) by v cívce měla být zhášecí dioda (sázím boty že je proražená). To znamená že není možné ji libovolně připojovat. Mám určité podezření, že do této XM někdo dříve montoval ventil s jiným (novějším konektorem) a bylo mu jedno jak ji připojí (na konektoru je znát ořezání plastu a zalití nějakým epoxem. Musím si to dát na stůl a skusit s nějakým zdrojem jaký proud cívkou teče pokud se přepóluje.
Když jsme zkoušeli napájet ventil jen z ACCU cvakal !!!, ale teklo jím přez 20A ( to byla ta vadná cívka co měla jen 0,4ohmu). V řídící jednotce je cívka připojena ještě přez odpor 10 ohmu tj. pokud sepne TR není to úplně do zkratu. Dám vědět jak dopadnu, zatím mám podezření na přepólovanou cívku, ten Váš konektor je originál?
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… />