PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: Ceny za opravu P106
Zdravím Toma z Plzně. Tak Ti 106 ještě jezdí? Ty ceny jsou nadnesené, svíčky originál EUQYEM koupíš za cca 240,- výměnu máš za 5 minut hotovou. Brzdové destičky a kotouče seženeš za cca 2000,- komplet. Zrovna tento týden jsem se na to ptal. Destičky se mě nesjely po 25000 km. STK a emise dohromady za 600,- (Olomouc).
2 roky jsem na 106ku nesáhl, investice 0,-Kč, ale posledních 14 dní blbnul volnoběh. Příčina - vadný potenciometr škrtící klapky. To je to, co jsme v minulosti hojně diskutovali ohledně cukání při rozjezdu. V servise to pošteloval a vše OK, údajně to někdy jde. Cena nového je přes 10000,- v případě že máš jednotku Bosch (vstřik), v mém případě naštěstí Magneti Marelli, kde jde vyměnit pouze ten potenciometr, cena 3000,-. Jakmile mě to začne opět blbnout, budu muset měnit. Myslím, že to je pro Tebe nová informace ohledně ceny za Magneti Marelli.
Hafik -
"-- skrytý --" 04.04.03 08:22
« Re: Ceny za opravu P106
Jo, a ještě, proč se měnily brzdové válečky? Propouštěly? Tak proč se neměnily i pakny, to nebyly mokré? V tom případě by asi stačilo dát do prasátek nové manžety, což? Ve většině případů to tak dělám - když je nové prasátko za 800,-, a manžety za pár desítek Kč. Ale proč by se s tím servis dělal, když je jednodušší to celé vyměnit, že... -
« Re: Ceny za opravu P106
Jak uz psal Oddie, davat 11 roku stare auto do znackoveho servisu je slusne receno neekonomicke - navic ti mechanici tam vetsinou nejsou zadni lumeni. Dily se daji bez problemu poridit v neoriginalu za zhruba polovicni cenu (a obcas jediny rozdil proti originalu je popis na krabici) - jedine, co se nedela v nahrade jsou ty svicky :-). STK jsem absolvoval minuly tyden za 410,-Kc, emise byly za 120,-. -
« Ceny za opravu P106
Mám dotaz: je sjetí brzdových destiček po 15 tkm jízdy po městě normální?
Prosím, zkoukněte cenu oprav ze servisu a napište, zda se Vám to zdá levné nebo drahé (P106 1.1i r.v. 1992):
brzd. destičky 1460,-
svíčky 488,-
2 brzd. válečky 2460,-
ložisko zadní l. 1200,-
náhon tachometru, propoj s převodovkou 1097,-
práce 2300,-
STK + emise 1500,-
-
« Ofukování předního skla u 405-ky
Přestal mi foukat vzduch na přední sklo ( u 405-ky), nevíte někdo, jak je to udělaný)? Ovládací knoflík je jinak funkční, jde měnit směr vzduchu třeba na nohy atd., jenom na to přední sklo ne, což je docela důležitý. Jestli je tam nějaká přesměrovávací klapka nebo vypadlej nějakej vzduchovej kanál? Nemáte s tím zkušenosti? Nechce se mi rozebírat celou přístrojovou desku. Díky. -
"-- skrytý --" 27.02.03 22:25
« Re: motor 1,6/16v
No právě jestli má vůbec cenu se s tím trápit. Na druhou stranu diskuze na těch PL stránkách je fakt solidní a řeší se tam konkrétní problémy takže jim docela věřím.No a o tomhle motoru to fakt bylo jenom jednou. Mně spíš vadila ta zmínka o tom že se ta závada s těsněním opakuje.
Znova jsem se díval - řešili tam původně předchůdce motoru NFU (1,6/16)s tím že u toho původního (1,8/8)ty problémy nebyly.Ta 16 je dost nová takže uvidíme. Nech si ale zkontrolovat rovinnost hlavy i bloku - jinak to nemá cenu jenom měnit.Já měl větší hrůzu ne z to že to teče jen ven ale třeba i někam dovnitř - dolil jsem postupně asi 2l destilky.Původně přetěsnili jenom termostat a čidlo teploty (na zkoušku - taky se jim do motoru nechtělo) ale při dolívání v servise prý byly vidět bublinky v místě prosaku takže... -
Lubos.1 27.02.03 14:46
« Re: motor 1,6/16v
No tak to vyzera, ze mne unika chladiaca kvapalina tiez, je tam zaschnuta kvapalina...uz som to ukazoval v servise a povedali, ze to moze byt ono :-(
To by ma az tak nesralo, proste sa vymeni tesnenie, ale ak budu v buducnosti problematicke rozvody, tak dakujem pekne. Ale priznam sa, este som o tom nepocul. -
"-- skrytý --" 27.02.03 12:35
« Re: motor 1,6/16v
Ještě proč jsem začal o motoru. Narazil jsem totiž na stránkách polského klubu na diskuzi o tomhle motoru - fakt že jenom ve dvou odkazech a v úplně jiných souvislostech.Tak mě to docela zaujalo a navíc jsem měl zrovna tu akci s těsněním - což jak uznáte je velmi povzbudivé.
první odkaz
... silnik 1.6i 16V ma problemy z uszczelka (těsnění) pod glowica (w Peugetocie jest na to jakas akcja a w Citroenie nie bardzo) i pali olej....
druhy odkaz
...Rozrzad (rozvod)potrafi sie rozsypac, czasem z niewiadomych przyczyn lapie wysoka temperature i ja utrzymuje (uklad chlodzenia calkowicie sprawny), pozatym uszczelka pod glowica jest jakas felerna lub cos jest nie tak na
styku glowica-blok bo silnik broczy z tego miejsca jak nie plynem chlodzacym(chladicí kapalina) to oliwa (olej) (jest to bardzo czesta usterka silnika NFU i slyszalem juz, ze sa ludzie, ktorzy trzy razy mieli wymieniana uszczelke co wlasciwie kwalifikuje silnik(motor) do wymiany)....
Jistě mi dáte za pravdu že pesimista je pouze dobře informovaný optimista - ale co teď?
No asi nic / i když je fakt že zatím mám 18kkm/7měs a nic se zatím víc neděje.Olej mi to teda nežere vůbec.Takže má někdo něco...?
Předem díky.
-
"-- skrytý --" 26.02.03 23:31
« Re: motor 1,6/16v
Ubývala chladicí kapalina (hodně pomalu).Zdálo se mi původně že je to asi v pořádku (nové auto,léto,horko no a hlavně klasické návyky z předchozí škodovky).Na kratších trasách nebylo po zastavení nic poznat. Až po nonstop cca 1200 km jsem na motoru našel modré zaschlé stopy po kapalině.(vpředu nad olejovým filtrem a kolem něho )No a potom klasika-servis - kontrola roviny hlavy i bloku !!! potvrzení poškození těsnění a výměna v záruce.Dost mě to sralo rozebírat nový motor to není jako dotáhnout v záruce vrzající palubovku. No ale zatím je už asi 8kkm klid.Takže to udělali asi dobře. Jinak jsem s motorkem velmi spokojen - jede dobře.Jo jinak je to Xsara ale to je jedno 3/4 věcí jsou v PSA stejné.
Jo ,ještě dotaz: komu taky tak strašně piští brzdy ?- budou určitě stejné (BOSCH) -
« 306 klepání v motoru
Ahoj lidi, mám dotaz. Mám P306 1.4. Když je motor studenej tak při přidání plynu se ozývá ( při pohledu do motoru) z levý strany takový kovový klepání ale jenom v okamžiku přidání. Když ho podržím na stabilních otáčkách, přestaneto. S servisu rozebrali celej vršek motoru, všechny vůle jsou ok, všechno co se má hýbat se hýbe, co se nemá hýbat se nehýbe.Může to být od spojky? nebo od poloos. Blbý je že se to nese celým motorem,není moc poznat přesně míst, kde ten zvuk vzniká, ale právě na polosách je to klepání cítit. Help me ...
ringo