Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: data v ridici jednotce
Mylis sa, vsetko ide. Nejaky ten multiplexor, anitcopy sokel alebo podobna vec na vstupe, to cloveka iba zdrzi, ale nezastavi. Sam asi nemam vsetko potrebne know-how, ale kebvy bolo treba, urcite ten chip precitam. Ale nie o tom som chcel. Niektore softwarove firmy ponukaju priamo soft na ladenie chipov pre vstrekovania. Ten soft je rozlicne vyspely a rozlicne drahy. A urcite nedokaze uplne vsetko, co skutocny profi soft. A navyse je k nemu potrebna aspon motorova brzda a kopu dalsich diagnostickych pristrojov. Najvacsi machri su ale aj tak ti, co prerobia chip tak, aby mohli cez PC priamo menit hodnoty na urcitych adresach. Tym to musi lietat :-) -
« Re: to ppoul
Resume: Kompakt a spol. je z principu prasárna. Takový "ruský způsob" zvyšování výkonu. Naproti tomu přeprogramování těch již tolikrát zmiňovaných 3D map na čipu v řídící jednotce se mi jeví jako přirozené a vychytralé využití veké předimenzovanosti TDIček.
Co ale doporučím, je KN filtr. -
« Re: to ppoul
Já bych jen pro úplnost dodal, že jestli je patrný rozdíl mezi novým chipem v jednotce a kompaktem, pak 2x tak patrný bude v kouřivosti, spolehlivosti a životnosti a 4x tak patrný ve spotřebě. Vše samozdřejmě ve prospěch chiptuningu přeprogramováním. Mám zkušenost s kámošovou TDI 66kW s kompaktem a jela celkem fajn, což o to. horší to ale bylo za vozidlem (kouče jako když hoří pneumatiky) a spotřeba cca 8l při svižné jízdě. Má čiplá Fabia má při tomtéž stylu tak 6-6,5l a téměř nekouří. -
« to ppoul
Hele, speedbooster, power box, kompakt, atd.=přídavná jednotka a je to všechno na stejném principu. Chip=chip. Napsal jsem tady toho kvanta, stačí pohledat. Tvoje Octávie má jednotku BOSCH 0 281 010 181 obsahující software *0931 a *0932. Stejnou jednotku, už nachipovanou ode mne, má tady v MC např. FIJA a GOGO 99. Vznes dodaz, jak jim auto jezdí, určitě Ti rádi odpoví. -
"-- skrytý --" 16.07.01 11:04
« Re: Jaký chiptuning zvolit ?
Pozri si Autokomplex cca. mesiac dozaku. Tam je dost popisane o Kompakt-e a podobnych somarinach. Nechcem mu robit reklamu, ale na Skody je urcite fachman, pretoze za ten necely rok, co sem chodim, som necital ani jednu kritiku, ze by nieco pokazil. -
« Jaký chiptuning zvolit ?
Vlastním Octavii 4x4 66kW, kterou bych rád čipnul. Z příspěvků o tuningu nebo přímo na WWW stránkách prodejců jsem se dočetl, že existují v podstatě 2(3) možnosti, které se ale (poněkud) popírají.
0) Powerbox - zcela určitě nebrat.
1) Jednotka Kompakt2 (Sportmotor) - nezasáhnou do motoru, mají menší kouřivost, jednotku lze odpojit.
2) Přeprogramování chipu (Autokomplex) - zásah do motoru, naopak datové mapy "na míru".
U obou metod je uvedeno, že používají součástky německých výrobců (originály).
Existuje někde (nezávislé) porovnání obou metod ?
2. Software, co se prodává k vyvíjení chipů používali tuneři zhruba před 10 lety. Tento SW je primitivní a díra do světa se sním udělat nedá.
Takový SW, co za něco stojí nikdo neprodá, pokud nebude technicky překonán a když prodá, tak cena je taková, že málokdo koupí.