Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« to ZED
Přesně tak, chip je chip, všechno spolupracuje se vším, kdežto přídavná jednotka jenom bez ohledu na další veličiny přidá nafty. Výsledek je přesně to, co jsi napsal. Kdo Ti dělal Passata V6 TDI? Já dělám také asi nejvíc Passatů V6 TDI hned po TDI PD, naše cena je 25.300,-. -
« Dat 30.000 za chiptuning? Jo!
Mel sem Megana 1,9 dTi a nechal sem si ho precipovat.Zvolil sem levnejsi variantu asi za 15.000 Kc, kde mi jeden mechanik prihodil nejakou
krabicku do motoru. Vysledek byl o trochu lepsi nez pred tim. Ted sem si nechal udelat chiptuning
na Passatu 2,5 Tdi .Ridici jednotka sla do Nemecka a tam ji preprogramovali ze 150k na 186k.
Za 30.000,- . Vysledek ke naprosto nesrovnatelny.
Ma to jiny a mnohem vetsi vykon.Treba z 80 na 120
mi to driv udelalo za 7,6 s a ted za 5,3s. Takove zlepseni u te levne varianty za 15.000 absolutne nehrozilo.Sice v prospektech bylo napsane zvyseni se 100 na 125k,ale mne to pripadalo tak 110k. Proto kdo cipujete-dejte na kvalitu, ne na cenu. -
« to Luf
1. Nevyplatilo by se Ti investovat do spec. zařízení, aby jsi byl schopen scanovat chip přes anticopy sokl. Řídících jednotek je spousta a spočítej si, kolik by stálo spec. zařízení a všechny naladěné chipy.
2. Software, co se prodává k vyvíjení chipů používali tuneři zhruba před 10 lety. Tento SW je primitivní a díra do světa se sním udělat nedá.
Takový SW, co za něco stojí nikdo neprodá, pokud nebude technicky překonán a když prodá, tak cena je taková, že málokdo koupí. -
« Re: data v ridici jednotce
Mylis sa, vsetko ide. Nejaky ten multiplexor, anitcopy sokel alebo podobna vec na vstupe, to cloveka iba zdrzi, ale nezastavi. Sam asi nemam vsetko potrebne know-how, ale kebvy bolo treba, urcite ten chip precitam. Ale nie o tom som chcel. Niektore softwarove firmy ponukaju priamo soft na ladenie chipov pre vstrekovania. Ten soft je rozlicne vyspely a rozlicne drahy. A urcite nedokaze uplne vsetko, co skutocny profi soft. A navyse je k nemu potrebna aspon motorova brzda a kopu dalsich diagnostickych pristrojov. Najvacsi machri su ale aj tak ti, co prerobia chip tak, aby mohli cez PC priamo menit hodnoty na urcitych adresach. Tym to musi lietat :-) -
« Re: to ppoul
Resume: Kompakt a spol. je z principu prasárna. Takový "ruský způsob" zvyšování výkonu. Naproti tomu přeprogramování těch již tolikrát zmiňovaných 3D map na čipu v řídící jednotce se mi jeví jako přirozené a vychytralé využití veké předimenzovanosti TDIček.
Co ale doporučím, je KN filtr. -
« Re: to ppoul
Já bych jen pro úplnost dodal, že jestli je patrný rozdíl mezi novým chipem v jednotce a kompaktem, pak 2x tak patrný bude v kouřivosti, spolehlivosti a životnosti a 4x tak patrný ve spotřebě. Vše samozdřejmě ve prospěch chiptuningu přeprogramováním. Mám zkušenost s kámošovou TDI 66kW s kompaktem a jela celkem fajn, což o to. horší to ale bylo za vozidlem (kouče jako když hoří pneumatiky) a spotřeba cca 8l při svižné jízdě. Má čiplá Fabia má při tomtéž stylu tak 6-6,5l a téměř nekouří. -
« to ppoul
Hele, speedbooster, power box, kompakt, atd.=přídavná jednotka a je to všechno na stejném principu. Chip=chip. Napsal jsem tady toho kvanta, stačí pohledat. Tvoje Octávie má jednotku BOSCH 0 281 010 181 obsahující software *0931 a *0932. Stejnou jednotku, už nachipovanou ode mne, má tady v MC např. FIJA a GOGO 99. Vznes dodaz, jak jim auto jezdí, určitě Ti rádi odpoví. -
"-- skrytý --" 16.07.01 11:04
« Re: Jaký chiptuning zvolit ?
Pozri si Autokomplex cca. mesiac dozaku. Tam je dost popisane o Kompakt-e a podobnych somarinach. Nechcem mu robit reklamu, ale na Skody je urcite fachman, pretoze za ten necely rok, co sem chodim, som necital ani jednu kritiku, ze by nieco pokazil.