Chiptuning

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning

  • 00 Reagovat !

    foto

    14.10.98  16:38

    « Uvaha

    Priznam se ze nemam dlouhodobe zkusenosti s chiptuningem ani benzinovych ani naftovych (brr/nafta) motoru. Mam vsak zkusenosti s elektronickymi ridicimi jednotkami motoru a vim, o co tam jde. Takze kdyz tu vsichni tak broji PROTI tak zkusim pronest nejaka PRO - alespon pokud se to tyka benzinovych motoru.
    Tak zaprve: mytus o tom, ze vyrobci vyrabeji optimalne naladene motory. Optimalne ano, ale podle jakych kriterii? Uz v dobe karburatoru meli auta pro Kalifornii o 5 az 20% mensi vykon - duvod? Emise. Dale - mnoho vyrobcu vyrabi prakticky stejne motory o ruznych vykonech. Mnohdy jde prave jen o data v EPROM. Duvod? Ekonomika. Nabidnou mene vykonny model za "dumpingovou" cenu a ztratu pak vyvazi drazsim nadupanejsim modelem.
    Za druhe: rezervy. Vzdy je treba pocitat s tim, ze ne vsechno je OK. Tak napriklad benzin ma 90 misto 92 oktanu. Na Corsice je ve 3000mnm 35 stupnu C atd. Pokud predpokladate, ze budete jezdit pouze na 95 oktanovy benzin misto predepsaneho 91 oktanoveho, je zde slusna rezerva, kterou lze vymenit za nejakeho kone navic.
    Za treti: zivotnost. Zase - vyrobci ve snaze usetrit vyrabeji mnoho dilu stejnych pro celou motorovou radu. A tak najdete stejne dily v motoru ktery ma 90 i 180 koni. Takze pokud zvedate vykon ze 110 na 120 koni,tak sposte dilu je to jedno (nerikam ovsem ze vsem). Krome toho rozumni ladici meni hodnoty u seriovych motoru pouze pro oblast nejvyssiho vykonu - tedy pro otevrenou skrtici klapku a vyssi otacky. Takze pokud jezdite s lehkou nohou, zivotnost je temer nedotcena, protoze motor pracuje skoro stale ve standardnim "netunovanem" rezimu. Ten prichazi ke slovu pouze je li opravdu treba.
    Shrnuti? Nikdy nerikej nikdy. Vse ma sva pro a proti. Vseho s rozmyslem. Pokud se chystate upravovat svuj motor, zapremyslejte, kde je jeho slabe misto. Je li to prave ridici jednotka - jdete do chiptuningu. Neni li to ona, zkuste vyfuk, sani ci to co je treba. Ale pokud uz se do toho jednou pustite vezte, ze je to drahe a ne vzdy se vse povede. A pokud tomu moc nerozumite - muzete zkusit odborniky. Panbuh vam porad, kteri jsou skutecni a kteri si na to jenom hraji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.10.98  13:16

    « Nikdy chiptuning!

    Jistě, je to velmi lákavé, ale stačí se jen trochu zamyslet a počítat. Výrobci motorů věnují vývoji obrovské sumy peněz a času a pracují na tom odborníci, kterých si každá automobilka nesmírně cení. Současné motory TDI jsou naladěny a vyváženy s naprostou přesností a jejich výkon je vzhledem k předpokládané životnosti naprosto optimální. Stačí si jen uvědomit, že nárůst výkonu z 66kw na 81kw byl proveden poměrně náročnou úpravou turba (variabilním natáčením lopatek) a současné tovární úpravy se týkají zabudování systému Common-rail, tedy vysokotlakého vstřikování, Nárůst výkonu je o 4kw (slovy čtyři). Stejně tak když se podíváte do katalogu nejakého značkováho ladiče VW např. Oettinger, tak můžet vidět, že jeho úpravy neslibují žádné zázraky za "pár peněz" . Jen si srovnejte cenu auta a cenu úpravy, často se nedostanete ani na 7%. Ladiči zpravidla nabízejí kvalitní úpravy motoru za řádově 15-20% z ceny auta a to hovoří samo za sebe. Chip, který Vám tam někdo během hodiny implantuje udělá s TDIčkem to, že mu tam narve podstatně více vzduchu při stejným nebo jen nepatrně vyšším množství nafty. Tím ale dochází k úplně jinému tepelnému zatěžování motoru a podstatně se zkracuje jeho životnost, o tom, že se za autem při akceleraci pekelně kouří je úplně zbytečné mluvit. Pokud Vám to "ladič" tzv. přepálí dochází k zatavení pístních kroužků do pístu a s motorem je ámen. Pochopitelně se ztrácí záruka a pokud si myslíte, že před reklamací jen vyměníte tunuvaný chip za ten původní, tak pozor, elektronika to na Vás stejně práskne, nehledě na to, že pokud někdo reklamuje závadu motoru TDI, tak servis vždy testuje jestli nebyl chipován. Jen tak pro informaci chiptunning se podílí na závadách motorů TDI z 97%. U benzínů s turbem je situace velmi podobná. U nepřeplňovaných benzínů to není tak drsný, akorát je jejich běh dost nevyrovnaný a musí se pak více točit, častěji řadit a tím se jízda s takovým autem moc zábavnější nestává. Tady je spíš problém v ceně takové úpravy v porovnání s přínosem. K legislativním úpravám v některých evropských zemích v souvislosti s výkonem je to trochu jinak. Např v Itálii není nutné platit tak vysoké poplatky např. za auto s objemem do dvou litrů, je tedy problém v objemu nikoli ve výkonu. Alfa Romeo řeší tento problém, třeba tím, že na domácí trh dodává 156 s 2.0 litrem s turbem o stejném výkonu jako má 2.5l motor pro ostatní evropské trhy. Samozřejmě dodává pro Itálii také 2.5l motor, ale je poměrně málo žádán. To je asi tak k této problematice vše podstatné, případné dotazy velice rád zodpovím, ale věřte, že vým o čem mluvím, když říkám chiping rozhodně NE. Nestojí za to "utavit" tak špičkový motor jako je TDI ať už od VW nebo od jiného výrobce. Přeji pěkný den a doufám, že jsem Vás moc neunavil. Pavel
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.10.98  12:34

    « Nikdy chiptuning!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.10.98  11:15

    « Re: TDI Kompakt

    Když něco nedoporučím či zcela zavrhnu, bylo by dobré napsat proč: např. vlastní zkušenost, znalosti apod. Jinak je to informace zcela bez ceny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.10.98  11:12

    « Re: TDI Kompakt

    Zajímám se také o tuto oblast (mám zánovní WV TDi 66 KW), ale solidních informací - firmy asi málokdy zveřejní negativa chiptuningu - je málo. Je falt že v SRN se tuningují běžně zcela nové vozy. Slyšel jsem, že vyšší výkon není ani tak technický problém jako legislativní, daňový apod.
    Z tohoto důvodu se do některých zemí dodávají vozy s jiným výkonem než je obvyklé. Uvítal bych Vaše zkušenosti, přece jen to není malá investice a oddělat si zánovní motor ..... Ale ten výkon i spotřeba láká, že?
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.10.98  14:39

    « Chiptuning Skoda 1.3 MPi

    Me by docela zajimalo, jaky zde panuje nazor na chiptuning motoru Skoda MPi 1.3 40/50kW. Jizdni vykony, zvlast u 40kW verze nic moc, 50 stoji o dost vic, nemluve o 1.6 motoru. Nestoji to ani tak moc, ale nevim, jestli ztrata zaruky na motor je adekvatni narustu vykonu. Co Vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.10.98  10:11

    « Re: TDI Kompakt

    Motory VW (u vsech dobrych firem) jsou naladeny na optimalni pomer vykonu spotreby a zivotnosti.
    Automobilky tomu venuji velke usili, mnoho milionu
    a vyvojoveho potencialu, aby mely lepsi udaje nez konkurence. Chiptuning nemuze nikdy prinest neco za nic... rozhodne NEDOPORUCUJI
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.10.98  09:11

    « TDI Kompakt

    Mate nekdo zkusenost s upravou ridici jednotky motoru TDI. U nas dodavana pod nazvem Kompakt (sportmotor.sro.cz). Zajima me predevsim vliv takove upravy na opotrebeni motoru, spotrebu atd.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…