Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: Rychlejsi Calibra
Blade, diky za rady! Obavam se, ze na vic jak vymenu cipu mit nebudu. Zkousel jsem najit firmu LOTEC na Webu, ale zatim jsem nasel jen nejakou chemickou firmu. Muzes nejak upresnit, jak je kontaktovat? Nejake dalsi odkazy by take nevadily. S tim svezenim by to snad slo, ale to zalezi na tom, jestli na ty upravy budu mit :-) Zatim nemam predstavu, kolik takovy zert stoji :-(
-
« Re: Vlastní ECU
Ale zkuąenosti s čím? Se stavbou? Nebo s provozem? Nebo s laděním? Taky si musíą uvědomit, ľe kdyľ někdo takovouhle věc vyvine, tak ho to asi stálo dost úsilí a pěněz, takľe se o ty pracně nabyté zkuąenosti nebude moľná chtít jen tak dělit. A pokud jde o provoz, tak tam je situace vcelku jednoduchá. Pokud uľ věc naistalujeą (někdy tomu musíą přizpůsobit čidla a snímače), tak tu věc musíą naladit. Coľ třeba u závodního motoru nebývá moc jednoduché, protoľe má poměrně malou toleranci na to aby se vůbec točil. Na to naladění samozřejmě potřebujeą brzdu. Takľe jedna věc je ECU postavit a druhá oľivit. -
« Re: Rychlejsi Calibra
AHOJ,tak co 204PS uz nestaci?:))))Najlacnejsia uprava je vymena chipu,zalezi na firme aky prirastok vykonu slubuju.Doporucujem LOTEC.Dalsie kroky zavisia na tebe: vymena zberneho potrubia spolu s celym vyfukovym potrubim a stredoveho a koncoveho tlmica za vacsie s lepsou priepustnostou,vacsie turbo a intercooler,sacie potrubie s open air filtrom,alebo drahsie prestavby motora napr.ine vacky,piesty , ojnice.Vsetko je na tebe kam az chces zajst.Adresy firem aj na www ti rad napisem ak mas zaujem.Ale musis slubit za ma potom v tom lietadle prevezies.:)))))Cau. -
« Re: Vlastní ECU
Pro jakou to chceą aplikaci? Závody nebo tuning? Pro jakej motor (benzin/diesel)? Rozepią se víc, zkus zauvaľovat nad tím kolik do toho chceą dát a jakej by to mělo mít komfort obsluhy, případně jaké funkce. Na základě toho můľu doporučit několik zahraničních a asi dvě tuzemské firmy. -
petous 21.04.99 22:13
« Vlastní ECU
Máte někdo zkušenost s náhradou řídící jednotky za jiný, výkonnější typ. Na západě do toho dělá mnoho firem, existují i stránky typu "Postavte si vlastní ECU na koleně". U nás nabíyí jedna firma alternativní řídící jednotky do škodovek. Jestli jste se s ní setkali, napište mi vaše zkušenosti.
S pozdravem. -
« Re: Opatrně pánové, opatrně
Asi jste nepochopil můj článek tak úplně dobře. Já jsem se neotíral o všechny úpravce-ladiče. Samozřejmě vím moc dobře, že v Čechách je více brzd a že některé jsou hodně dobrý. Na Jarově jsem si, díky tomu, že tam mám známý, nechal brzdit vlastní auto a taky vím, že kvalitní naladění není zrovna jednoduchá a na čas nenáročná práce. Vím taky, kolik si účtují firma vlastnící hodně kvalitní brzdy za pronájem. To je taky důvod proč jsem vyjádřil myšlenku, že kvalitní úpravce, který chce dosáhnout slušnýho renomé, by měl mít vlastní brzdu. Za tímhle názorem si prostě stojím. -
« Re: Opatrně pánové, opatrně
Nekdo tady psal, ze nase ceske firmy zabyvajici se tuningem to neumi je lepsi si chip koupit od nemcu. A ze firma, ktera nema brzdu neni dost vybavena.
Tak za prve: myslim si ze kvalita a odbornost nasich programatoru je urcite stejne vysoka jako tech nemeckych.
za druhe: v nasi republice je nekolik velmi kvalitnich a dobre vybavenych motorovych brzd, a pro upravce neni problem si takovou brzdu pronajmout a nechat si u nich upravu nejen naladit, ale i zmerit. Pak uz jde jenom o to upraveny program prekopirovat na epromku upravovane ridici jednotky, coz je otazkou chvilky.
Co vim, tak dobrou brzdu ma pan Rajtr v Ciste u Mlade Boleslavi, pan Michl v Kurime {ten ma dokonce dve - jednu primo na kola a druhou na samotny motor}. Ostatne kdyz se podivate na www stranky firmy Michl Motorsport, zjistite, ze v upravach a dokonce navrhovani ridici elektroniky pro automobily je opravdu daleko. Dalsi brzdu ma pan Muck ve Studence {nekde na severni Morave} nebo Auto Jarov v Praze. A to jsou brzdy, o kterych vim Ja. Urcite by se ale jeste nejaka nasla.Takze to je muj nazor na ceske upravy chipu. Jinak je pravda ze tuning je u nas oproti zapadu opravdu v zacatcich, ale nasi upravci to jiste rychle dozenou.
Ja bych vsak chtel nadhodit dalsi tema, a to je zpusobilost uprav pro silnicni provoz.
-
« Re: To sportmotor 2
Jestli se někomu nelíbilo, že nebrzdíme, tak jsem dal na net grafy z brzdy a pak někdo začne tvrdit, že je to podivný, tak už vážně nevím. Za to, že se to podobá oficiálním grafům já nemůžu, to jsou grafy, který jsou naměřený na jednom motoru před a po úpravě, víc k tomu nemám co dodat. -
« To sportmotor
Podival jsem se na Vase stranky a nasel jsem nejake nesrovnalosti. Pri chiptuningu 50 kW motoru u Felicie uvadite, ze kroutici moment se z puvodnich 100 Nm/3750 ot/min zmeni na 106 Nm/3000 ot/min. Jenze podle tech. udaju jiz seriovy motor ma 106 Nm pri dokonce 2600 ot/min. Takze mam to chapat tak, ze ty udaje jsou pro starsi motory jeste bez MPI ? Jenze potom grafy, ktere uvadite jsou taktez dost divny, protoze pri zahajeni vyroby 1,3 50 kW MPI byli publikovany grafy a byli dost podobne tem Vasim. Takze nevidim duvod upravy hlavne pro motory MPI. Zvyseni vykonu o 5 kW pouhym zvysenim otacek o 400 nepovazuji za podstatne, protoze bezne se do tech otacek vubec nedostanu jiz pro hluk. A i kdyby, nevim co to udela s motorem za nejaky cas, i kdyz nabizite 3 letou zaruku. Zrejme pocitate s tim, ze do tech otacek to stejne malokdo bude tocit. -
« Záruky, záruky, záruky
Ještě k zárukám, já myslím, že záruka 3 roky na chiptuning (ne jen na chip, ale na celou řídící jednotku motoru!!!) není tak špatná. Jsou sice nejmenované české firmy, které dávají i delší, ale pouze na chip... Jinak za příplatek můžete mít záruku 3 roky i na celý motor (příplatek za záruku na celý motor je v Německu běžná věc, aby zase někdo náhodou vtipně nereagoval...)
Zdravím všechny přátele i nepřátele úprav automobilů.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!