Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: Pomooooooc!!!
Pokud se týče oprav turba, tak bych ti doporučil servis ve Strakonicich - tuąím Rema turbo. Je to firma, kde dělají zkuąení borci, co dřív dělali v ČZ turba. Disponují solidním technickým zázemím (diagnostika atd.) Zatím jsem o nich slyąel jen samou chválu. Dělají celkové repase turba. Ceny jsou podle mě celkem přijatelné, max. tak 15.000. Menąí opravy tak do 7.000. Dávají i záruku. -
« Pomooooooc!!!
Mozna to sem tak uplne nepatri, ale myslim, ze se tady muj dotaz ujme lepe nez ve foru "Octavia 1.4...":
Nevite, kdo by mi mohl opravit klapku omezovace tlaku turba na Calibre? Ve znackovem servisu nechteji o oprave ani slyset. Pry jedine koupit cele nove turbo! Za 80 litru!!! Copak jsem milionar?!? Stacilo by treba nejak vyfutrovat cep klapky, nebo tak neco. Ma prilis vekou vuli a profukuje. Nevite o nekom sikovnem???
Poslete, prosim, mail na [odkaz] -
« Re: Kde dělají chiptuning v Ostravě ?
Tuning turbodieselů neprovádíme, orientujeme se výhradně na benzínové motory. Kromě již zmíněných zvětšování objemu a menších úprav pro běžný provoz, provádíme i repase a stavbu motorů pro rally a rallycross. Zabýváme se i stavbou závodních automobilů a jejich přípravou atd.
Tedy více než na komerční úpravy se orientujeme na větší úpravy pro náročné.
Např. naše aktuální nabídka je motor Škoda Fa/Fe, obsah 1490 ccm, výkon 80kW. Ve spojení s šestistupňovou převodovkou, sníženým podvozkem a kvalitním pneu je jízda v takovém voze opravdovým zážitkem. -
« Re: Kde dělají chiptuning v Ostravě ?
Kdo má zájem o tuning na Severní Moravě ozvěte se na e-mail: chovanec@st.skm.vutbr.cz ;
Jen pro zajímavost uvádím malou část nabídky uprav:
Felicia 1,3 BMM 50 kW na 57 kW - 21000,-Kč (uprava hlavy, vačky, počítače, zvýšení objemu motoru na 1340 ccm);
Felicia 1,3 Mpi 50 kW na 60 kW - 15900,-Kč (uprava hlavy, vačky, počítače);
Felicia 1,6 Mpi 55 kW na 66 kW - 13500,-Kč (uprava vačky a počítače);
Octavia 1,6 Mpi 55 kW na 65 kW - 13900,-Kč (uprava vačky a počítače);
atd.
U každého modelu Škoda 2 stupně uprav, převrtávání motorů 1,3 na obsah 1340, 1447, 1490 ccm, upravy motorů na závody, šestistupňové převodovky atd. -
« Kde dělají chiptuning v Ostravě ?
Pánové, přidám vlastní zkušenost s chiptuningem. Absolvoval jsem několikrát cestu Ostrava - Praha po dálnici přes Brno střídavě s Formanem Solitairem (50kW) a Felicií kombi (starší model, ne MPI, původně 50kW s chiptuningem na 55kW). Ve všech případech byly vozy naloženy čtyřmi dospělými osobami, tedy podmínky srovnatelné.
Celkový dojem - v kopcích na dálnici mezi Prahou a Brnem jela Felicia důstojně na pětku stále mezi 120 - 130, zatímco ve Formanu rychlost klesala a musel jsem potupně řadit čtyřku. Jak to bylo se spotřebou, to nevím, neměřil jsem. Ta Felda má dneska natočeno přes 200000km bez poruchy, do servisu chodila pouze na pravidelné prohlídky.
Doufám, že mně pánové ze sportmotoru za tuhle reklamu pochválí, cha, cha.
Takže na závěr dotaz, kde dělají takový chiptuning v Ostravě a okolí? Do Prahy kvůli tomu nepojedu. Ozvěte se. H.
-
petous 03.05.99 12:38
« Výkon x rychlost
Platí zákon, že max. rychlost by měla u stejného auta při stejných podmínkách cca odpovídat max. výkonu. Ale zrovna napotvoru Škoda se svou Felicii takovéto pravidla neuznává. Příklad: Starší Felicie 1.3BMM Vmax=150 při 50kW, nová Felda 1.3MPi Vmax=162 při 50kW výkonu ? Je to trochu rozpor, jedině, že by ta nová maska měla takový vliv na Cx. Zajímavý je test feldy na www.idnes.cz. Tam naměřily 1.3MPi výkon 52kW ale max.V=153, akceleraci měla za 17s místo 13.5 papírové hodnoty. -
« Re: Felda 1.3 58kW
To s tym prepoctom plati iba zhruba, aj to iba pre male zmmeny vykonu, pri vacsich zmenach je lepsie pouzit tretiu odmocninu. Aj s na tom kr.momente nieco bude, Felicia s MPI ma rovnaky vykon ako stara, ale o 2 km/h vyssiu max.rychlost; kr.moment ma o 6 Nm vyssi. -
« Re: Felda 1.3 58kW
Tahle teorie nemusí fungovat vľdycky, protoľe ne u kaľdého auta dává motor maximální výkon při maximální rychlosti. Například moje Probe mělo max. výkon asi při 200 km/h (4500rpm na 5ku), ale maximálku 240km/h. Kdybych měl chiptuning, kterej mimochodem zvedal krouticí moment o 30%(!), tak by se mi maximálka zvedla tak moľná o 10-15 km/h, protoľe ten motor uľ v týhle fázi byl v podstatě přetočenej. -
« Re: Felda 1.3 58kW
Zvysenie vykonu by sa malo dat lahko zistit zvysenim max. rychlosti. Ak predpokladame, ze max. rychost pri tom istom aute zavisi v urcitom rozsahu iba od odporu vzduchu, tak potom sa da zistit rozdiel vykonu tak, ze odcitame staru max. rychlost od novej, z toho spravime odmocninu a tymto cislom vynasobime povodny vykon a mali by sme dostat vykon po chiptunningu. (Ak sa nezvysila max. rychlost, tak sa asi nezvysil ani vykon). -
petous 30.04.99 22:36
« Felda 1.3 58kW
V posledním čísle AutoTIPu testovali čerstvě koupenou Felici 1.3GLXi na brzdě (údajně bez úprav) a naměřili jí 58kW. Jestli jsou možné takové úlety při výrobě, pak se u chiptuningu těžko dají ověřovat nějaké výsledky. Většinou nabízejí úpravy u atmosférických motorů +max 10%, což je ve výrobních mezích.