Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
petous 21.05.99 21:44
« Re: Kritika 1.6 motoru
Co se dá seřizovat na dnešních motorech ? Ty problémy jsou podle mne dane nizkými volnoběžnými otáčkami. Z rychlosti více než 170 se to dá ubrzdit, všechny feldy máme s ABS + 2*airbag. Jednu jsem si užil hned po zakoupení, tudíž se na ní ještě mnoho lidí nevystřídalo. Ta spotřeba je při ostřejší jízdě, ne při šetrné. -
« Re: Kritika 1.6 motoru
Je fakt, ze tento motor konci pri 4500-5000 otackach. ALE, ak ma Felicia s 1.6 stala o 15 000 viac, ako s 1.3 niet o com diskutovat, za tu cenu je to jedinecny motor. A s tou spotrebou to strasne zavisi od stylu jazdy. Mne sa podarilo na cca 900 km trase cez cele Slovensko spravit 5.5 litra pri dodrziavani predpisov. -
« Re: Kritika 1.6 motoru
To co tu popisujes hovori spise o velmi spatnem serizemi motoru. Me se nikdy nestalo, ze by mi motor zdechnul na volnobeh, nebo skubal. I spotreba napovida, ze by to chtelo postelovat. Chyba muze byt take v tom, ze auta jsou firemni a ridici se stridaji. Kazdy si chce otestovat, co auto dokaze a podle toho vypada motor. Jinak felda neni stavena na rychlost nad 160 km/hod. Samo, da se s ni jet rychleji, ale uz je to trapeni, motor rve, je slyset aerodynamicky hluk a pod. Ubrzdit to v kriticke sitaci ze 170 bez ABS a bubnovyma brzdama na zadku je nadlidsky vykon. Jeste k te spotrebe, pri setrne jizde mimo mesto asi tak 10km/hod nad limitem se da sprehledem jezdit pod 7l. Mam to otestovane. -
petous 21.05.99 14:32
« Re: Kritika 1.6 motoru
No já s ním mám poměrně velké zkušenosti (v práci máme 3 1.6 felicie)a myslím si, že kritizovat se dá. Např. volnoběžné otáčky cca 650ot/min mi připadají moc nízké, auta čas od času na volnoběh zdechnou, případně dosti vybrují, přechod z volnoběhu do vyšších otáček vždy nepříjemně cukne autem - není plynulý. Výkon v nízkých otáčkách je excelentní, ale vysoké otáčky mu vůbec nevoní. Nad 4000 ot./min zvadne jak nějaký diesel. Je to nepříjemné hlavně při předjíždění. Spotřeba je při ostré jízdě a ve městě neskutečně vysoká (pod 9l/100 se dostanu když to šetřím), vyšší než u 66kW Forda Escorta, který je o mnoho větší a hlavně těžší. Max. rychlost je na tachometru cca 180km/h z kopce na dálnici, po rovině kolem 170km/h. 1,3 po chiptuningu na 56kW se 1,6 v akceleraci dosti přiblížila, v nízkých otáčkách na ní samozřejmě nemá. -
« Re: Chiptuning Skoda 1.3
No ja nevim. Ja jsem ten litinovy odpadek mel 3 roky, najel jsem s nim 90000 km. To auto slo max. 175, bezna cestovni rychlost 160. Z Prahy do Brna bez problemu 145-150 vsechny kopce. To to pise kolega, ze by mi ujel na rovine, se mi nechce verit. Kupodivu nejtissi bylo pri rychlostech okolo 150. A jeste poznamka - tech hlinikovejch srotu me predjelo za celou dobu asi tak 10. Ono, kdyz se s tou feldou 1.6 umi, tak v beznem provoze staci i na oktavku 1.8. Samo, ze kdyz je volna silnice, tak mi ujede.-------Ze se da motor vyladit na lepsi vykon, jsem zjistil az posledni rok a nechtelo se mi do toho investovat. Bylo by to zajimave srovnani. Jinak prumerna spotreba za celou dobu byla 7.65 l/100 km. Dalnice pri tech 160 asi kolem 8.8, dovolene kolem 6.5 (drahy benzin v zahranici), ale taky 6.0 kdyz jsem jel s kamosem, kteremu to moc nejelo. Spolehlivost motoru temer absolutni. Menil jsem jen jednou termostat a chodil pravidelne na garancky. -
« Re: Chiptuning Skoda 1.3
Vážení pánové, vracím se k opuštěnému tématu čiptuningu motoru 1,3 MPi. V práci máme od roku 1992 Felicii Combi 1,3, (!) nikoli tedy ještě MPI (!). Po ujedí 10 000 km jsem nechal udělat do tohodle auta čiptuning a dal tam vejfuk se dvěma troubama. Vypadá to docela směšně, ale výsledky jsou tyhle:
1. Auto má najeto kolem 108 000 km - bez jakýchkoli závad.
2. Výkon se dostal asi tak na 55 kW (původně 50 kW).
3. Kroutící moment 100 Nm se zvýšil asi ne moc znatelně (nemám kde měřit).
4. Na dálnici auto jede furt 140 km/h, předjíždí i litinový odpadky z VW montovaný do Feld - tedy 1,6l motory, pokud zrovna řidič taky není závodník - ale na rovince mu snadno ujedu. S kopce taky :-)).
5. V kopci má tohle auto problémy - jakmile klesne rychlost pod nějakých 100 km/h, už se tam musí zasadit čtyřka - nicméně tady mi 1,6 litina v VW ujede. Stačí dlouhý, táhlý kopec. Na rovince ho ale mám.
6. Spotřeba po naistalování čipu klesla z průměru přes 8 l/100 km v Praze na zhruba 7,6 l/100 km -- myslím si, že styl jízdy se moc nezměnil. Podotýkám ale, že v 10 000 motor ještě není úplně sedlý.
7. Auto startuje bez plynu - dle doporučení výrobce - a bez problémů. Musím konstatovat, že se mi subjektivně zdálo, že vstříscněji tohle auto chytalo, když tam byly svíčky se třema jiskrama, které dodává AutoPal nebo jak se to teď jmenuje - subjektivně se mi zdálo to auto i trochu živější. Opakuji subjektivně, protože tyhle svíčky nikde nemaj -- všude jsou nabřinkaný už jen Bošové a spol. a mně už nebavilo si o ty svíčky furt psát k výrobci, aby mi je poslal a platit za to poště dobírkovný. Tohleto je trochu, pánové, o marketingu -- ten u nás ve státě stojí za prd, protože na něj nejsou peníze a jdeme s cenama až na kost a tudíž to "naše" nedokážem zpropagovat -- ale to patří jinam.
8. Na dálnici v Německu tohle auto jede furt 150 - 160 km/h, i když si myslim, že ten sériový podvozek je stavěnej tak do 140 km/h, protože pak se to už dost houpe nahoru a dolů a trochu se bojím, aby mne třeba tlaková vlna od TIR na nějakým nadhozu neshodila do příkopu :-) .
9. Spotřeba venku při rozumné jízdě kolem 5,4 - 6,2 l/100 km. Pokud spěchám a jedu dálnici Praha-Břeclav za hodinu a 50 minut, maximálně do 9 litrů/100 km. Zajímavý je, že čím víc jede lidí v autě, tím je menší spotřeba (logický efekt - jede se opatrněji).
10. Po nainstalování palubního počítače tento ukazuje za posledních 30 000 km (78 000 až 108 000) průměr 7,0 l/100 km. Poměr jízd je asi 300 km po Praze Po-Pá, So-Ne pak cca 450 km.
Nevím, ale jak vidíte, z osobních zkušeností můžu monzáž čiptuningu jen doporučit. Naprosto souhlasím s příspěvkem někoho tady, že není vhodné auto honit až na doraz -- pak si myslím, že se dá zapéct i sériový motor bez čiptuningu.
Zvažte to! -
« Re: Pomooooooc!!!
Pokud se týče oprav turba, tak bych ti doporučil servis ve Strakonicich - tuąím Rema turbo. Je to firma, kde dělají zkuąení borci, co dřív dělali v ČZ turba. Disponují solidním technickým zázemím (diagnostika atd.) Zatím jsem o nich slyąel jen samou chválu. Dělají celkové repase turba. Ceny jsou podle mě celkem přijatelné, max. tak 15.000. Menąí opravy tak do 7.000. Dávají i záruku. -
« Pomooooooc!!!
Mozna to sem tak uplne nepatri, ale myslim, ze se tady muj dotaz ujme lepe nez ve foru "Octavia 1.4...":
Nevite, kdo by mi mohl opravit klapku omezovace tlaku turba na Calibre? Ve znackovem servisu nechteji o oprave ani slyset. Pry jedine koupit cele nove turbo! Za 80 litru!!! Copak jsem milionar?!? Stacilo by treba nejak vyfutrovat cep klapky, nebo tak neco. Ma prilis vekou vuli a profukuje. Nevite o nekom sikovnem???
Poslete, prosim, mail na [odkaz] -
« Re: Kde dělají chiptuning v Ostravě ?
Tuning turbodieselů neprovádíme, orientujeme se výhradně na benzínové motory. Kromě již zmíněných zvětšování objemu a menších úprav pro běžný provoz, provádíme i repase a stavbu motorů pro rally a rallycross. Zabýváme se i stavbou závodních automobilů a jejich přípravou atd.
Tedy více než na komerční úpravy se orientujeme na větší úpravy pro náročné.
Např. naše aktuální nabídka je motor Škoda Fa/Fe, obsah 1490 ccm, výkon 80kW. Ve spojení s šestistupňovou převodovkou, sníženým podvozkem a kvalitním pneu je jízda v takovém voze opravdovým zážitkem. -
« Re: Kde dělají chiptuning v Ostravě ?
Kdo má zájem o tuning na Severní Moravě ozvěte se na e-mail: chovanec@st.skm.vutbr.cz ;
Jen pro zajímavost uvádím malou část nabídky uprav:
Felicia 1,3 BMM 50 kW na 57 kW - 21000,-Kč (uprava hlavy, vačky, počítače, zvýšení objemu motoru na 1340 ccm);
Felicia 1,3 Mpi 50 kW na 60 kW - 15900,-Kč (uprava hlavy, vačky, počítače);
Felicia 1,6 Mpi 55 kW na 66 kW - 13500,-Kč (uprava vačky a počítače);
Octavia 1,6 Mpi 55 kW na 65 kW - 13900,-Kč (uprava vačky a počítače);
atd.
U každého modelu Škoda 2 stupně uprav, převrtávání motorů 1,3 na obsah 1340, 1447, 1490 ccm, upravy motorů na závody, šestistupňové převodovky atd. -
« Kde dělají chiptuning v Ostravě ?
Pánové, přidám vlastní zkušenost s chiptuningem. Absolvoval jsem několikrát cestu Ostrava - Praha po dálnici přes Brno střídavě s Formanem Solitairem (50kW) a Felicií kombi (starší model, ne MPI, původně 50kW s chiptuningem na 55kW). Ve všech případech byly vozy naloženy čtyřmi dospělými osobami, tedy podmínky srovnatelné.
Celkový dojem - v kopcích na dálnici mezi Prahou a Brnem jela Felicia důstojně na pětku stále mezi 120 - 130, zatímco ve Formanu rychlost klesala a musel jsem potupně řadit čtyřku. Jak to bylo se spotřebou, to nevím, neměřil jsem. Ta Felda má dneska natočeno přes 200000km bez poruchy, do servisu chodila pouze na pravidelné prohlídky.
Doufám, že mně pánové ze sportmotoru za tuhle reklamu pochválí, cha, cha.
Takže na závěr dotaz, kde dělají takový chiptuning v Ostravě a okolí? Do Prahy kvůli tomu nepojedu. Ozvěte se. H.
-
petous 03.05.99 12:38
« Výkon x rychlost
Platí zákon, že max. rychlost by měla u stejného auta při stejných podmínkách cca odpovídat max. výkonu. Ale zrovna napotvoru Škoda se svou Felicii takovéto pravidla neuznává. Příklad: Starší Felicie 1.3BMM Vmax=150 při 50kW, nová Felda 1.3MPi Vmax=162 při 50kW výkonu ? Je to trochu rozpor, jedině, že by ta nová maska měla takový vliv na Cx. Zajímavý je test feldy na www.idnes.cz. Tam naměřily 1.3MPi výkon 52kW ale max.V=153, akceleraci měla za 17s místo 13.5 papírové hodnoty. -
« Re: Felda 1.3 58kW
To s tym prepoctom plati iba zhruba, aj to iba pre male zmmeny vykonu, pri vacsich zmenach je lepsie pouzit tretiu odmocninu. Aj s na tom kr.momente nieco bude, Felicia s MPI ma rovnaky vykon ako stara, ale o 2 km/h vyssiu max.rychlost; kr.moment ma o 6 Nm vyssi.