Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« To Sportmotor
Ja nekritizuju vasi firmu, pouze jsem uvedl sve zkusenosti s tuningovanym favoritem od vas, a dale jsem si dovolil uvest svuj prakticky predpoklad ze neni mozno idealne zkloubit ruzne parametry motoru. Jinak posledni neadresna narazka byla na tuningovou firmu RST z melnika, kde me "okradli" a zkurvili mi auto. Jinak me hodnoceni vasi firmy, je ze patrite k te lepsi polovine tuningovacich firem u nas, aspon co mohu soudit dle jednani pri tuningu toho favorita. -
« Re: Kritika 1.6 motoru/ to Sportmotor
Nevím odkud ten udaj máš, ale na www.auto-skoda.cz je u oktávky Mmax při 3200 a u Feldy při 3500. Ten celkem malý rozdíl je asi dán trochu jiným programem v řídící jednotce. Pro zvednutí výkonu o 12kW jen přeprogramování ř.j. nestačí,
k tomu je nutný zásah i do konstrukce motoru (viz sportmotor a.j.). Jinak u nezajetého motoru se
mi stávalo, že po studeném startu (obzvlášť v horkém počasí) prudce klesly otáčky a nebylo daleko k tomu aby chcípnul a zároveň se celý
chvěl. Asi po prvních 1300km problém zmizel. -
« Re: Kritika 1.6 motoru/ to Sportmotor
1.6 55 kW ma v Octavii udavane maximum kr. momentu pri 2800 ot/min, vo Felicii pri 3500 ot/min. Pises, ze tieto motory su identicke, takze su inak naprogramovane? Dalsia otazka: Jedna firma v Bratislave ponuka chiptuning na Feliciu 1.6, a udava tieto parametre: vykon +12kW, kr.moment +11-14%. Je to vobec realne spravit iba chiptuningom? Co sa vlaste meni pri chiptuningu(vstrekuje sa viac paliva? meni sa predstih? ...), na ukor coho?(zivotnost?, emisie?) -
« Re: Kritika 1.6 motoru
Volnoběh je u motoru 1,6 MPI ve Felicii natvrdo nastaven na 650 od 7/97 na 740 otáček, a nejde změnit jinak než přeprogramováním chipu v řídící jednotce, či-li chiptuningem. Jen tak mimochodem stejné motory v Octavii, Golfu, Ibize atd. maji volnobeh nastaven na 800 otáček. Proč, to by mě taky zajímalo, protože mechanicky jsou ty motory identické (včetně vaček !). Jinak jsem rád, že se konečně vyskytli názory majitelů aut s chiptuningem, ať už kladné či záporné. Vypadá poněkud prapodivně když lidi s autama jiných značek a bez zkušeností radí majitelům Felicií co dělat za úpravy a co ne. Protože si stejně od chipmenů a pod. vysloužím zase snůžku jedovatých nadávek tak přidám trochu reklamy. V červnu chiptuning na Felicie 1,3 a 1,6 a Octavie 1,6 pouze za 2500 Kč. [odkaz] -
petous 21.05.99 21:44
« Re: Kritika 1.6 motoru
Co se dá seřizovat na dnešních motorech ? Ty problémy jsou podle mne dane nizkými volnoběžnými otáčkami. Z rychlosti více než 170 se to dá ubrzdit, všechny feldy máme s ABS + 2*airbag. Jednu jsem si užil hned po zakoupení, tudíž se na ní ještě mnoho lidí nevystřídalo. Ta spotřeba je při ostřejší jízdě, ne při šetrné. -
« Re: Kritika 1.6 motoru
Je fakt, ze tento motor konci pri 4500-5000 otackach. ALE, ak ma Felicia s 1.6 stala o 15 000 viac, ako s 1.3 niet o com diskutovat, za tu cenu je to jedinecny motor. A s tou spotrebou to strasne zavisi od stylu jazdy. Mne sa podarilo na cca 900 km trase cez cele Slovensko spravit 5.5 litra pri dodrziavani predpisov. -
« Re: Kritika 1.6 motoru
To co tu popisujes hovori spise o velmi spatnem serizemi motoru. Me se nikdy nestalo, ze by mi motor zdechnul na volnobeh, nebo skubal. I spotreba napovida, ze by to chtelo postelovat. Chyba muze byt take v tom, ze auta jsou firemni a ridici se stridaji. Kazdy si chce otestovat, co auto dokaze a podle toho vypada motor. Jinak felda neni stavena na rychlost nad 160 km/hod. Samo, da se s ni jet rychleji, ale uz je to trapeni, motor rve, je slyset aerodynamicky hluk a pod. Ubrzdit to v kriticke sitaci ze 170 bez ABS a bubnovyma brzdama na zadku je nadlidsky vykon. Jeste k te spotrebe, pri setrne jizde mimo mesto asi tak 10km/hod nad limitem se da sprehledem jezdit pod 7l. Mam to otestovane. -
petous 21.05.99 14:32
« Re: Kritika 1.6 motoru
No já s ním mám poměrně velké zkušenosti (v práci máme 3 1.6 felicie)a myslím si, že kritizovat se dá. Např. volnoběžné otáčky cca 650ot/min mi připadají moc nízké, auta čas od času na volnoběh zdechnou, případně dosti vybrují, přechod z volnoběhu do vyšších otáček vždy nepříjemně cukne autem - není plynulý. Výkon v nízkých otáčkách je excelentní, ale vysoké otáčky mu vůbec nevoní. Nad 4000 ot./min zvadne jak nějaký diesel. Je to nepříjemné hlavně při předjíždění. Spotřeba je při ostré jízdě a ve městě neskutečně vysoká (pod 9l/100 se dostanu když to šetřím), vyšší než u 66kW Forda Escorta, který je o mnoho větší a hlavně těžší. Max. rychlost je na tachometru cca 180km/h z kopce na dálnici, po rovině kolem 170km/h. 1,3 po chiptuningu na 56kW se 1,6 v akceleraci dosti přiblížila, v nízkých otáčkách na ní samozřejmě nemá. -
« Re: Chiptuning Skoda 1.3
No ja nevim. Ja jsem ten litinovy odpadek mel 3 roky, najel jsem s nim 90000 km. To auto slo max. 175, bezna cestovni rychlost 160. Z Prahy do Brna bez problemu 145-150 vsechny kopce. To to pise kolega, ze by mi ujel na rovine, se mi nechce verit. Kupodivu nejtissi bylo pri rychlostech okolo 150. A jeste poznamka - tech hlinikovejch srotu me predjelo za celou dobu asi tak 10. Ono, kdyz se s tou feldou 1.6 umi, tak v beznem provoze staci i na oktavku 1.8. Samo, ze kdyz je volna silnice, tak mi ujede.-------Ze se da motor vyladit na lepsi vykon, jsem zjistil az posledni rok a nechtelo se mi do toho investovat. Bylo by to zajimave srovnani. Jinak prumerna spotreba za celou dobu byla 7.65 l/100 km. Dalnice pri tech 160 asi kolem 8.8, dovolene kolem 6.5 (drahy benzin v zahranici), ale taky 6.0 kdyz jsem jel s kamosem, kteremu to moc nejelo. Spolehlivost motoru temer absolutni. Menil jsem jen jednou termostat a chodil pravidelne na garancky. -
« Re: Chiptuning Skoda 1.3
Vážení pánové, vracím se k opuštěnému tématu čiptuningu motoru 1,3 MPi. V práci máme od roku 1992 Felicii Combi 1,3, (!) nikoli tedy ještě MPI (!). Po ujedí 10 000 km jsem nechal udělat do tohodle auta čiptuning a dal tam vejfuk se dvěma troubama. Vypadá to docela směšně, ale výsledky jsou tyhle:
1. Auto má najeto kolem 108 000 km - bez jakýchkoli závad.
2. Výkon se dostal asi tak na 55 kW (původně 50 kW).
3. Kroutící moment 100 Nm se zvýšil asi ne moc znatelně (nemám kde měřit).
4. Na dálnici auto jede furt 140 km/h, předjíždí i litinový odpadky z VW montovaný do Feld - tedy 1,6l motory, pokud zrovna řidič taky není závodník - ale na rovince mu snadno ujedu. S kopce taky :-)).
5. V kopci má tohle auto problémy - jakmile klesne rychlost pod nějakých 100 km/h, už se tam musí zasadit čtyřka - nicméně tady mi 1,6 litina v VW ujede. Stačí dlouhý, táhlý kopec. Na rovince ho ale mám.
6. Spotřeba po naistalování čipu klesla z průměru přes 8 l/100 km v Praze na zhruba 7,6 l/100 km -- myslím si, že styl jízdy se moc nezměnil. Podotýkám ale, že v 10 000 motor ještě není úplně sedlý.
7. Auto startuje bez plynu - dle doporučení výrobce - a bez problémů. Musím konstatovat, že se mi subjektivně zdálo, že vstříscněji tohle auto chytalo, když tam byly svíčky se třema jiskrama, které dodává AutoPal nebo jak se to teď jmenuje - subjektivně se mi zdálo to auto i trochu živější. Opakuji subjektivně, protože tyhle svíčky nikde nemaj -- všude jsou nabřinkaný už jen Bošové a spol. a mně už nebavilo si o ty svíčky furt psát k výrobci, aby mi je poslal a platit za to poště dobírkovný. Tohleto je trochu, pánové, o marketingu -- ten u nás ve státě stojí za prd, protože na něj nejsou peníze a jdeme s cenama až na kost a tudíž to "naše" nedokážem zpropagovat -- ale to patří jinam.
8. Na dálnici v Německu tohle auto jede furt 150 - 160 km/h, i když si myslim, že ten sériový podvozek je stavěnej tak do 140 km/h, protože pak se to už dost houpe nahoru a dolů a trochu se bojím, aby mne třeba tlaková vlna od TIR na nějakým nadhozu neshodila do příkopu :-) .
9. Spotřeba venku při rozumné jízdě kolem 5,4 - 6,2 l/100 km. Pokud spěchám a jedu dálnici Praha-Břeclav za hodinu a 50 minut, maximálně do 9 litrů/100 km. Zajímavý je, že čím víc jede lidí v autě, tím je menší spotřeba (logický efekt - jede se opatrněji).
10. Po nainstalování palubního počítače tento ukazuje za posledních 30 000 km (78 000 až 108 000) průměr 7,0 l/100 km. Poměr jízd je asi 300 km po Praze Po-Pá, So-Ne pak cca 450 km.
Nevím, ale jak vidíte, z osobních zkušeností můžu monzáž čiptuningu jen doporučit. Naprosto souhlasím s příspěvkem někoho tady, že není vhodné auto honit až na doraz -- pak si myslím, že se dá zapéct i sériový motor bez čiptuningu.
Zvažte to!