Chiptuning
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Re: vzduchový filtr K&N
Racingový vzduchový filtr může popravdu zvýšit výkon o 11Kw ale u motoru cca 320Kw, kde to již nepoznáte. Firmy JR Racing Filters, King Dragon a K&N - racimex ( a další....) zvyšují výkon o cca
3-5% nominálního výkonu motoru. Výhodou je, že se dají prát, ale nevýhodou je , že křemičitý prach nezachytí ze staprocent, takže životnost motoru se nepatrně sníží... Neuváděl bych že filtr zvýší 11 kw aniž bych uvedl na jakém voze!!!!!!! -
« Re: vzduchový filtr K&N
No to je dost odváľný tvrzení, ľe filtr zvedne výkon o 15 koní. Moľná u nějakýho starýho přiduąenýho pětilitrovýho Forda jo, ale u větąiny evropskejch a japonskejch aut běľný litráľe (2 litry) to dělá tak s bídou 5 koní. U některejch dokonce nic. Záleľí na tom, jak poddimenzovanej/předimenzovanej filtr je tam od výrobce. Měnit filtr podle mě má smysl kdyľ děláą daląí úpravy na sání, případně výfuk plus chiptuning, nejlépe pak i vačku. Výhodou sportovních filtrů pak bývá moľnost čiątění, takľe ten filtr je tzv. nadoľivotí. -
« Re: vzduchový filtr K&N
k&n zacal vyrabet filtry od roku1962,zvysi vykon okolo 15koni(11kw)zalezi na aplikaci.misto papiru
pouziva platno k zachyceni prachu,duvodem proc zvysi vykon je ze filtrovaci plocha je petkrat
vetsi nez u klasickych filtrech.protoze platno je nasakle olejem zachycuje lepe prach ,trva dele nez se stane nepruchodny.jinak je na trhu asi tak 13 ruznych druhu,K&n patri k nejlepsim -
« Re: Punto 1.2 16v to:RSD
Zvýšení výkonu je u tohoto motoru takřka mizivé a je v rozpětí od 5 do 8 PS, cena je však stejná jako u ostatních úprav (cca 13.000), a tak doporučuji nejprve zkusit sportovní filtr(cca 1500 - 1780), a pokud poznáš rozdíl, pak se vyplatí i čip. -
« Re: Supercharger
To: HOP
Sériové svody nevyhovují průměry a přírubou pro větší turbo od IHI, a také materiál nevydrží teploty přes 800 C. Díky těmto svodům a většímu turbu lze zvýšit výkon na 235PS. Vím že to nebude zrovna láce, ale schválně jestli bude nabídka nižší než-li je u němců nebo rakušáků. -
« Supercharger
Jo tak o kompresoru jsem diskutoval v německu s jedním úpravcem, a má jednu hroznou nevýhodu oproti turbu. 1) je mnohem dražší 2) je mnohem poruchovější ale taky mi řekli, že pokud to zrovna frčí tak je to třikrát lepší než-li turbo.
Radši mi ale sežeň kontakt na firmu, která v malých sériích odleje kvalitní svody od turba tak v sérii zatím 10-20ks? Pro motor 1,8 turbo 20v je to pro němce super artikl. -
« Re: OZZY
Neee, supercharger je po česky kompresor. Jde o klasické přeplňování kompresorem (třeba Eaton) který je poháněný řemenicí přímo od motoru - sériově třeba u MB 230 SLK Kompressor. Výhody: okamžitá reakce na sešlápnutí plynu, trochu jednodušší konstrukce. Nevýhody: samotný kompresor spotřebovává výkon (někdy až desítky kW). To se qůli spotřebě řeší tak, že se na řemenici dává emg. spojka, kterou řídí ECU. Jo a taky to víc váží a je to větší.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!