Diskuse

Renault Fluence (2014)

6.6.2014

Po roce pročítání vašich recenzí, zda které vám děkuji, jsem se rozhodl, také podělit o zážitky s novým autem. Jak jsme vlastně dospěli ke Fluenci. Naše…

 

Renault Fluence (dadasada)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto grifith

    grifith 08.06.14  12:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Fluence nikdy nebyl s 1,6 74kw, to jen tak pro zajímavost.
    Každopádně co se praktičnosti týká, pak s tebou v podstatě souhlasím, je jen velmi malé procento případů, kdy je sedan nedostatčný a kombi naprosto ideální. A pro to malé procento zde právě karoserie kombi je. Litry jsou litry, ty jsou stejné u sedanu i kombi a rozdíl tedy je v přístupu k těmto litrům. Znovu zopakuji, že je poměrně málo věcí, jenž by se do kufru jaký má Fluence nevešlo a do kombi ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.06.14  12:24

    « Re: pěkný

    Nj, jenže právě s tou "mladou ojetinou" jsem si třeba já tak zavařil, že už na to nechci ani myslet. Roční auto, řekněme že sežratelných 30.000 km a jediný co mě zachránilo od větších investic bylo to, že ještě rok platila záruka a že i po záruce výrobce uznal, že takové "fungování" motoru při těch kilometrech není úplně normální a dal mi na opravy kulanci. Samozřejmě, na místě je otázka, jestli to nemělo najeto 3x tolik a jakým způsobem se s tím turbodieselem zacházelo. Tehdy jsem myslel, že určitou zárukou je, že původním vlastníkem byl samotný dealer. Dnes už si nemyslím nic. A samozřejmě, i při výběru nového auta je třeba být na pozoru a sledovat, jaké ten který model má problémy, zkušenosti uživatelů, třeba nebrat úplné novinky atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.06.14  12:12

    « Re: Re: pěkný

    Já to chápu a nikomu svůj názor nevnucuju. Za prvé, ne každý si může nebo chce nové auto dovolit, někdo opravdu z finančních důvodů, pro někoho je zas auto čistě spotřební věc. Ale nákup ojetiny bych nedoporučil nikomu, kdo není alespoň trochu auto-gramotný. Kolik asi procent kupců aut diskutuje na netu, zajímá se, ví něco o modelech nebo dokonce motorech ? Většinou kolem sebe vidím velmi málo lidí, kteří vědí, a koupí "bezpečnou" ojetinu, ale mnoho těch nešťastníků, kteří sednou na lep zachovalé vizáži a velikosti kufru, ale nic víc neřeší.

    Takže jsem se tím příspěvkem rozhodně nehodlal navážet do majitelů ojetin, jen jsem to řekl za sebe. Se ztrátou hodnoty pochopitelně musíš při koupi nového počítat, auto (až na vyjímky) je jedna z nejhorších investic.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:23

    « Re: Re: pěkný

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    ojetina je vždy s více otazníkama, jenže koupě nového?

    Ani u névho nevíš, jestli to není "páteční kus" a co všechno to zažilo u dealera, kde to odřel atp. (viz některé zážitky na forech nebo tu na ACZ). U mladé ojetiny už má auto něco najeto a případné vady se mohly projevit. Vše má své klady i zápory. Stejně tak jak nelze odsuzovat koupi nového (když na to máš...), stejně nelze odsuzovat koupi ojetiny.

    Ty máš před koupí možnost si vůz vyzkoušet, jak ti chodí převodovka cítíš, ... Se zajížděním to taky není úplně jednoznačné. Naopak nám bylo řečeno, začít jezdit normálně - jak si vůz naučíš, tak si "sedne". A nikdo nechce mít línou mrchu. Motor je "zajet" z výroby.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    tak nějak to vidím i já.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Ne, říkám něco úplně jiného, tj. že samotná technologie svařování ti tuhost nijak nezvýší. O materiálech nepadlo ani slovo, nicméně ani Fluence na tom není špatně, dokonce bych řekl v něčem i lépe než třeba Octavia III.

    Já třeba se sedanem nemám problém a že by se něco nevlezlo, se mi stalo cca 3x. Z toho jednou stará televize CRT (opravdu stará, 72 cm), 1x fasádní desky a ještě něco.

    Jinak dovolená ve 4 naprostý ideál, stavební materiál typu balený cement úplně ideál, dřevo na zimu v pohodě, brambory na podzim či pytle sena úplně v pohodě, nákupy v hornbachu s přehledem, pes v pohodě, ... za HB bych nikdy, nikdy neměnil. Vím, že v HB bych tak polovinu případů prostě neodvezl.

    Netvrdím, že kombi není opravdu praktičtější, jen že se sedanem se dá v 95% případů žít úplně stejně jako s kombi, občas i lépe (akustický komfort, tepelná pohoda...).

    Fluence nejsou v naftě, ale obvykle 1.6 74 kW. A kdyby chtěli liftback, pak za podobnou cenu mohli mít třeba Rapida...
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 08.06.14  10:54

    « Re: pěkný

    Pri poctu aut co je na silnicich vs. poctu prodanych novych vozu je stejne jasne, ze drtiva vetsina aut jsou ojetiny. Zvlast v CR, s vozovym parkem o prumernem stari 14,5 roku.
    Ojete auto vzdycky skryva nejake riziko, ale zalezi, co kupujete a predevsim od koho. 10 let stara Audi A6 s 3.0 TDI s nejasnym puvodem a se 115 tkm >:D urcite nebude bezproblemovy vuz, zato auto, kupovane treba jeste v zaruce, tam se toho moc nedeje. Diky tomu, ze uz jenom prodejem noveho vozu jeho cena klesa o 15-20% (s 0 km), za prvni rok treba i o 40% (muj Accord, napriklad) vam casto umozni koupi auta z kategorie minimalne o tridu vyssi, nez byste dostali za stejne penize u noveho. O motorizaci a vybave nemluve, to jsou veci, ktere se pri koupi ojetiny na cene neprojevuji az tak vyrazne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 08.06.14  10:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.06.14  09:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Jsou samozřejmě i vyjímky, třeba ojetiny po mně ;-) , ale pravděpodobnost, že na takovou narazíš bez známosti někde na place v bazaru je téměř rovna nule. Od nákupu poslední ojetiny někdy před 10 lety (Jimníka nepočítám, to je úplně mimo kategorie) - roční Oktávky s 30.000 na tachometru - už jsem jednoznačným zastáncem nových aut a tvrdím, že je lepší se uskromnit na výbavě nebo velikosti auta ve prospěch jasného původu a možnosti zacházet s autem podle hesla "jaký si to uděláš, takový to máš". Podle mě není nic lepšího.

  • « 00 Reagovat !

    foto hnup

    hnup 08.06.14  09:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Lišty na streche Fluence nemá zhruba od polovice r. 2012-to len k tej poznámke o laserovom zváraní.
  • « 00 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 08.06.14  09:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    V cem byly megany II sedany mene spolehlive nez treba HB? Podle mě tu hledas nesmysly. A k tomu kocarku pro dvojcata :-) ne kazdej ho vozí, a ne každej potrebuje vozit neco podobne velkyho. A kdyz proste chci neco prevest tak mám kouli a karu se kterou nemam problem jezdit. A kdyz budu mit tak velkou rodinu koupim spis treba Espace nez megane sedan ;-). A pokud byly nektere megany mene spolehlive, tam to byly ty pred faceliftem a pochybuji o tom, ze by si renault nedihlidl nad kvalitou vyroby vyroby v Turecku. To je jako s vyrobou mercedesu v Polsku. To je proste bullshit.
  • « 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 08.06.14  08:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Se spotřebou budu očekávat pokles stejně tak i větší výkon motoru :).. snad to přijde.. Hlavolam s kočárkem snad nebude nutný >:D Jsem ještě mladý, většina tenhle problém řeší tak ve 30 a v dnešní době ty auta, to ani nevím, jestli tak dlouho vydrží. Dyť i výrobci nechtěj, ani stát nechce, aby jsem si to nechali tak dlouho :-). Chtěl, aby se to točilo a bylo víc peněz v ekonomice..

    Tak to jsem měli stejné auta v hledáčku, také jsem koukal po tomto typu Oktávky. Měli jí někde v Ústí. Černá v plné palbě (co si tak pamatuji) a měla najeto cca 50 000 km. No musím přiznat, že ze začátku jsem taky nebyl zastáncem nových aut, přišlo mi to jako vyhozené prachy, že je lepší ojetina (předváděčka), ale teď musím upřímně říct, že bych neměnil. Nové je prostě nové - jak píšeš, ty kdo nové neměli nepochopí a jen zbytečně odsuzují. Dyť i nás by odsoudili, že máme Renaulty a přitom mi to přijde, že je to auto jako každý jiný, ale ty předsudky tam jsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 08.06.14  00:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Ono to není jen o těch detailech, ale i o spolehlivosti. Megany II sedan prostě prokazatelně byly méně spolehlivé než ostatní verze, výroba v Turecku se prostě projevila, stačí se podívat do Renault fora nebo se zeptat servisáků v Renaultu.

    Jo, 1,5 dCi je hodně úsporná. Řekl bych teda, že 1,6 HDI si řekne tak v průměru o deci až dva méně, ale to už jsou opravdu detaily. Já jel v jednom člověku třeba Těšín-Poprad za nějakých 4,5/100 a to jsem se s tím nemazlil... Nebo Brno-Liberec ve dvou za 4,4, opět spíše přes limit... jen pak výjezd na Ještěd mi to hned vyhodil na 4,8 >:D
    Občas si říkám, jestli ten příplatek 20t za 1,6 dCi proti 1,5 dCi stál za to. Lukáš Vaverka mi tvrdí, že ne, že on by si nepřiplatil, ale když jsem mu řekl, že bych ocenil ještě další výkon, tak uznal, že asi jo >:D ideální by byla asi verze GT [odkaz] :-! ,ale kdo by to živil...? 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 08.06.14  00:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Všichni tvrdí, že spotřeba začne klesat po těch 10-15t km... já teda mám opačný dojem, ale začínal jsem na letních a ten nárust přišel až na zimních. :-) Buď mi ta úsporná jízda jde, ale i přes docela svižné ježdění se kolem té pětky držím. https://www.spritmonitor.de/en/detail/59… Pak dej vědět co a jak.

    No uvidíš, co se bude dít, člověk míní, pán Bůh mění, abys brzo neřešil hlavolam a la ježek v kleci s dvoukočárkem, věk na to máš ;-) :-)

    Ne, ojetina ať jakákoliv je v této cenové relaci šlápnutí vedle. Taky jsem zvažoval roční Octavii II 2,0 TDI a jen prohlídka ročních aut na živo mě přesvědčila, že už nevybírám z ty peníze, co chci, ale takové, co má nejméně škrábanců a přesto zustávájí pochyby typu - jak to zajel? Netýral turbo? Neřadil přes zuby... 8-s Nové je nové, kdo to nechápe, jeho mínus a pro nás plus, aspoň se máme jak našich ojetin zbavit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 07.06.14  23:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Když je ten sedan tak super použitelný, tak jak to, že jsem za poslední půlrok převážel už 3x něco uzarytému fanouškovi sedanů? I tenhle fanoušek musel nějakou dobu mít Mondeo liftback, neb kočárek pro dvojčata prostě přes tu díru sedanu dovnitř nenarveš. Mimochodem stejný kočárek pro dvojčata sestřenka vozí v Jazzu I. generace? Kolik má litrů? Má alespoň 300?

    Ten výrok, že Oktavie jsou nahrazovány Fluencem proto, že lidé pochopili, že nepotřebují liftback snad nemyslíš vážně? >:D Pokud už se někdo takový, kdo měl koupenou NOVOU Oktávku a přešel do Fluence, najde, tak to neudělal proto, že mu nejde o přístup do kufru, ale o to, že maxilmálně vybavený Fluence v naftě stojí jako základní Oktavia v benzínu...

    Pokud ochybuješ o rozdílu v materiálech mezi Fluence, tak se projeď hned za sebou v Meganu Generation a potom v normálním Meganu a taky si třeba zajeď na exkurzi do továren ať vidíš rozdíl v kvalitě svárů.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 07.06.14  23:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Ty stále děláš, jak kdyby byl sedan nepoužitelný, nezřídka má naopak objem kufru dokonce větší než kombi, což jde ukázat právě na typickém příkladu Fabie:
    - combi 426 l
    - sedan 438 l
    Rozdíl sice zanedbatelný, ale ty litry tam prostě jsou, tak nevím, co je na sedanech tak nepoužitelné. I golfáč do sedanu obvykle v pohodě dáš a oproti HB ti stále zbývá dost místa.
    Dokonce i vidlák může bez problému žít se sedanem, protože přepravky obvykle nejsou problém. U nás už na použitelnost sedanů přišli a bývalé Octavie nahrazuje právě často Fluence. Proč, když grandtour není o moc dražší?
    O vyšší tuhosti Mégane můžeš leda tak snít, jiná technololgie neznamená vyšší pevnost. Naopak se lze často setkat s názorem, že nový způsob je mnohem náchylnější k "unavení" a časem svoji pevnost ztrácí mnohem víc. Lidově - auto se ti "rozvrzgá".
  • « 00 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 07.06.14  22:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Dyt jo, koupil jsi si dobrý, pěkný a hlavně nový auto. Kupovat nějakou starou audi,vw atd jak jsi psal je nesmysl. Co se týče sedanu, tak s tím také problém nemám, odvezl jsem v něm vše co jsem potřeboval, dokonce i kamna z chalupy, lyže, čtyry pneumatiky... Co neodvezu v autě odvezu na káře. V 90% vozim pouze vzduch. Hledání detailů v interieru co je lepší, co horší? Proč? Prostě si vyberu co se mi líbí a je to. Nějaký názory pro koho je auto určený nebo neurčený taky blbost. Do mě taky hodně lidí šije, že mám renaul, sedan, atd. Vždycky jim řeknu že jsem si koupil to co se mi líbí a e bych neměnil. A k té spotřebě, mám podobný motor 1.5 dci akorát 78kw, průměrná spotřeba 70%město 30 mimo je 5,7l/100km, cesta z čb do Děčína, plně naloženej 4,8l. Myslim že to jde.
  • « 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 07.06.14  21:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Tak ta spotřeba je hrozně subjektivní hodnotit. Každý jezdí trochu jinak a i když to šetřím, občas to šlápnu no a spotřeba letí - asi jako všude :). Uvidím, co to udělá do budoucna, ale čekám jen a jen snížení. Ze začátku jsem začínal cca na 6.4 l a teď už to padá. Každopádně budu informovat. Co se týče toho sedanu, je to asi většné téma většiny lidí (hlavně tady u nás). Každému se líbí něco jiného. Já spíš než nějakou extrémní praktičnost chtěl reprezentovat, že kombík ještě není třeba :). Jinak je určitě Megan lépe zpracován nebo aspoň na něčem, ale jako hatch se mi moc nelíbí a kombi ještě ne.. Zatím nelituji, každopádně snad nebudu muset vozit nic objemného - ani se s tím nepočítá. Je to auta tak na dovolenou a takové ty popojezdy.. Jestli něco někdy budu muset převést, tak se to tam snad vejde nebo se musíme zařídit jinak (viz kamarád, jako v tvém případě :D) a jen poslední věc, těžko hledat nějaký kompromis, každé auto má nějaké + a -.. Někde se ustoupit musí :-) Také jsem přemýšlel o nějakém ojetém autě (Audi atd), ale proč že jo.. Nějak mi nepřijde, že si potřebuji něco kompenzovat, navíc většina lidí asi ani nedopočte budoucí náklady za nějaký ten starší kus
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 07.06.14  21:11

    « Re: Re: Re: Re: pěkný

    Fluence je takový trochu hybrid... z venku se tváří, že jako by chtěl být více k té střední třídě, ale pod sukní skrývá horší techniku než Megane z nižší střední. Stačí se posadit v prodejně do obou aut a zkoumat detaily. Megane má jiné tlumiče, tužší, kvalitnější, jiné propracovanější páčky ovládání směrovek, karoserii svařovanou laserem a ne bodově (viz lišty na střeše), přitom třeba některými detaily zase se snaží fluence navodit dojem luxusu, např. Megane ve výbavě dynamique má látkovou loketní opěrku, Fluence koženou.
    Neodsuzuju Fluence, svůj smysl má, ale prostě pro mě jak po stránce praktičnosti (kolega má dva sedany, protože je zarytý odpůrce kombíků, ale jakmile potřebuje něco někam převést, ejhle přichází s prosíkem...), tak po stránce pocitu pololowendového zboží tolik nezabodoval. Právě těmi rozvlátějšími jízdními vlastnostmi, klasickým pojetím karoserie sedan a elegancí by mi sedl k někomu staršímu.
    Jinak HB je opravdu hlavně zezadu nepodařený designovým dílem, i vzadu na kolena je málo místa, ale jízdně je opravdu nejlepší... a pak si vyber >:D

    Jinak ještě k motoru - určitě dobrá postačující volba, jen mi teda příjde, že i když teda jezdíš po městě, tak spotřeba docela vysoko. Já se držím zatím na 5,2 l/100km, ale pravda, město skoro má 1,6 dCi nezná, naopak dálnice ve čtyřech lidech hojně.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…