Diskuse

Renault Fluence (2014)

6.6.2014

Po roce pročítání vašich recenzí, zda které vám děkuji, jsem se rozhodl, také podělit o zážitky s novým autem. Jak jsme vlastně dospěli ke Fluenci. Naše…

 

Renault Fluence (dadasada)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 04.07.14  18:31

    « Re: Re: Re: Re: Ad spotřeba Fluence

    Ahoj Ronaulte,

    máš tady někde tu recenzi na toho Megana? nebo píšeš teprve?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 04.07.14  15:07

    « Re: Re: Re: Ad spotřeba Fluence

    Tak až zase bojedeš na garančku nebo jen tak, tak se ozvi, dáme třeba kafe a porovnávačku, v pozadí Boskovice: [odkaz]

    Já teda využívám německý server. Spotřeby.cz jsou fajn, že se dá i udat kolik kilometrů bylo na dálnici, ale zase mám vše na spritmonitoru už léta:
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 04.07.14  11:51

    « Re: Re: Re: Ad spotřeba Fluence

    JaSuMrnus:

    Zkusím to také počítat podlé plné nádrže, díky za tip. Co se týká toho tempomatu, tak o tom se vedou miliony diskuzí, jestli to je lepší nebo ne. Každopádně tu spotřebu možná o trochu zvýší, ale zase jede tak nějak plynuleji. Když si to šlapeš sám, tak přeci jen máš takový tendence sem tam šlápnout víc - nepřidáváš rovnoměrně. U toho dojíždění jsem si toho také všiml, zejména to sleduju, když tady kamarád dal foto ze Superba, že mě mu PP ukazoval spotřebu na křižovatce 16 l / 100 km >:D docela sranda, zrovna stál ani nejel, ani topení. Teď jde o to, jak velký vliv to má, že se to hned nevynuluje, jestli se tam deci spálí nebo to jen u těch Škodovek neuvádí ten PP. Toť otázka. Řekněme, že já moc té Škodě nefandím, asi to nejsou špatná auta (Oktávka - v plný palbě a Superb), ale Rapid je děs. Zrovna jsem teď četl článek srovnání Škoda vs. Peugeot 308. Ty testy to je k pláči :).

    Vezl jsem jednou kamaráda, co má služební Oktávku (ten druhý facelift né tu úplně novou) 1.6 TDI a docela obdivoval, jak je ten motor tichý oproti němu, že to jede, ale neřve. Možná je to cena za kultivovanost.

    Ty otáčky doufám, že ještě spadnou, až se to zajede.

    rmt:

    a parkuješ v garáži tu zimu? Já topím cca po 2,5 km. Mám tam teplotu 20 stupňů. Takže netopím úplně na max, ale jak jsem o tom tak přemýšlel, tak mi to tu spotřebu v zimě moc nezvyšuje, ani ta klima v létě (možná se mi to jen zdá, uvidíme)
  • « 00 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 03.07.14  22:26

    « Re: Re: Ad spotřeba Fluence

    Tak já se přidám do diskuse, sice se starším, ale motorově podobným. Mám také 6 rychlostí a při 130 to točí cca 2500ot. Nedávno jsem jel 600km se spotřebou 5l, ale bylo tam hodně ze zácpy v praze. Poslední dobou jezdim větší dálky a spotřebu mám 4,8l na sto. Jezdím uplně normálně, žádný brždění provozu.
    Co se týče zimy, tak to teda nic moc. Změnu spotřeby moc nepozoruju, ale to topení je bída. Pořádně topí až u Budějc a to to mám 12km. Je fakt že to mám třičtvrě cesty z kopce, ale na tak malý motor bych čekal zahřátí okamžitě. Když je kolem -10 tak se rafika teploty za tu cestu (12km) dostane tak do čtvrtky. Pak jsem jezdil s vyplým topením aby se to zahřálo a po zapnutí bylo teplo okamžitě.
    Jinak se šestkou jezdim až tak od 100km/h, jelikož mi příde že se to pod 2000ot dusí.
  • « 00 Reagovat !

    foto JaSuMrnus

    JaSuMrnus 03.07.14  22:01

    « Re: Re: Ad spotřeba Fluence

    Ty otáčky budou stejné.

    Teď chvíli jezdila manželka a je tam průměrka 6,1.

    Tempomat - když kolega v práci co má Rapida, se ptal na spotřebu, že nesedí podle papírů, tak ho krmili tím, že jestli užívá tempomat. Ale on má rozdíl pomalu litr, ten tempomat udělá tak desetinku si myslím. Co je spíš zajímavé, když pustí nohu z plynu, či jede z kopce, reaguje to rychleji. Fluence když se pustí plyn tak ještě dojíždí vyšší spotřeby, ikdyž auto už jede setrvačností.

    Jinak si vedu spotrebu od plne do plné tu [odkaz] na kw nehledet, neslo tam zapsat spravny vykon.
    Ty poslední čísla jak jsou rozdílné, jel jsem na garančku do Boskovic a to je rozdíl 200 m výškových. A tam na kopci jsem tankoval, takže 40 km jsem jel z kopce.
  • « 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 03.07.14  15:49

    « Re: Ad spotřeba Fluence

    Ahoj,

    díky za reakci. Teď nějak mi přijde, že se to snižuje s počtem nájezdu km. Od plné do plné nepočítám, když o tom tak přemýšlím, nikdy jsem ještě plnou neměl >:D Přeci jen tam narvat 60 litrů není sranda :D, ale nápad je to dobrý. Zkusím to, až pojedeme někam dále. Díky za nápad. Někde jsem i četl v nějaké recenzi, že ten palubní počítač ukazuje trošku divoce. Sám jsem se o tom přesvědčil, když mi ukazoval 120 km dojezd a najednou skočila rezerva, že mám jen 50 km >:D (počítal jsem s tím, věděl jsem, že tam je málo). Momentálně je mi to i líto vynulovat. Koukám na tu opravdu dlouhodobou jestli klesá. Dost mě štve, že tam nejde počítat více tras...(km, spotřeba, rychlost atd)

    V té zimě jsem si toho všiml také, že se motor vůbec nezahřívá na plno. Beru to tak, že je prostě zahřátý (uvnitř), ale že to dobře nějak chladí. Zahřeje se mi na plno, když to třeba trošku osolíš a pak se zastaví, ale zase rychle to dochladí. V zimě jsem s tím daleko nejel. Ani vesměs moc zima letos nebyla. Co se týče toho topení, tak mi to topí asi podobně jako předchozí auto. Mám to trochu usnadněné, parkuji totiž v garáži, která je nějakou záhadou, skoro lépe odizolovaná než dům v které je. Je tam přes léto, jak když máš klimatizaci a přes zimu, jak když se tam topí (a topit tam nesmím :D). Takže ohledně spotřeby při topení toho zatím moc nevím, ale doplním.

    Co jsem zkoušel eko jízdu, tak to vždy hodím na tempomat. Jedu 90, dám tempomat a ať si s tím poradí počítač sám - zatím mi to vychází. Když si to šlapu sám, tak nižší spotřeby bych řekl, že nedosáhnu. Také musím říct, že to nechci moc podtáčet. Mám tak nějak v hlavě, že si to chci trošku zajet. Až to tak nějak bude ready, tak popřemýšlím i o hození v 90 rychlou šestku.

    Ještě se zeptám. Nevíš kolik točíš při 130 km/hod? Já teď na to koukal, jak jsme jeli z té Prahy a měl jsem na šestku ve 130 zhruba 2600 otáček za minutu se spotřebou kolem 6,1 litrů (zahřáto + klima).
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.06.14  20:38

    « Re: Re: Re: Re: pěkný

    Samozřejmě, trochu jsem to zjednodušil, ta tvoje verze je další možnost. Já třeba taky nehodlal ani omylem dát za Jimnyho cenu nového auta, když jsem ho chtěl vlastně jenom "pro prču". Takže jsem ho koupil za polovic a musím říct, že to byl nejlepší kup mého života co se týká aut, protože po roce jsem ho prodal vlastně za stejnou cenu. ;-) To už se mi asi nikdy nestane.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 08.06.14  19:21

    « Re: Re: Re: pěkný

    Jasne, chapeme se. Krome toho "dovolit si koupit nove auto". Ja treba dam prednost lehce ojetemu vozu (ale jak sam rikas- musim presne vedet co chci a co a od koho kupuji), i kdyz bych si za stejnou castku mohl dovolit treba 2 nova auta o tridu nizsi, s dychavicnym motorem a nulovou vybavou. Ale jiny da zase prednost sazce na jistotu a jde do noveho za cenu jinych kompromisu, o tech je to vzdycky. Malokdo ma na to si koupit doslova vuz svych snu a jeste uplne novy.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  13:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Jo ani mi to nedošlo, dávali tam tu silnější 81 kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto grifith

    grifith 08.06.14  12:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Fluence se od výchozího meganu zase tolik neliší, jak se zde snažíš prezentovat. Má jiné naladění podvozku, u předfaceliftového modelu byla použita jiná metoda svařování (dnes již bez krycí lišty) a to je tak zhruba vše. O propracovanější páčkách Meganu bychom mohli vést dlouhé debaty a nejspíš bychom se neshodli, zde bych to viděl na osobní preferenci a pocit. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pogo26

    pogo26 08.06.14  12:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Fluence je prostě navržen pro trochu jiné trhy. Proto se taky v Evropě na hodně trzích ani neprodává. Osobně bych ho jen kvůli českým cenám do pololowendu netahal. Materiály, zpracováním a výbavou tam určitě nepatří. Ta cena je dána postavením na našem trhu. Třeba v Turecku nebo Rusku je základní Fluence Authentic dražší než nová Octavia. A přitom jde pořád o stejná auta. Jak v případě Fluence, tak Octavie.
  • « 00 Reagovat !

    foto grifith

    grifith 08.06.14  12:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Fluence nikdy nebyl s 1,6 74kw, to jen tak pro zajímavost.
    Každopádně co se praktičnosti týká, pak s tebou v podstatě souhlasím, je jen velmi malé procento případů, kdy je sedan nedostatčný a kombi naprosto ideální. A pro to malé procento zde právě karoserie kombi je. Litry jsou litry, ty jsou stejné u sedanu i kombi a rozdíl tedy je v přístupu k těmto litrům. Znovu zopakuji, že je poměrně málo věcí, jenž by se do kufru jaký má Fluence nevešlo a do kombi ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.06.14  12:24

    « Re: pěkný

    Nj, jenže právě s tou "mladou ojetinou" jsem si třeba já tak zavařil, že už na to nechci ani myslet. Roční auto, řekněme že sežratelných 30.000 km a jediný co mě zachránilo od větších investic bylo to, že ještě rok platila záruka a že i po záruce výrobce uznal, že takové "fungování" motoru při těch kilometrech není úplně normální a dal mi na opravy kulanci. Samozřejmě, na místě je otázka, jestli to nemělo najeto 3x tolik a jakým způsobem se s tím turbodieselem zacházelo. Tehdy jsem myslel, že určitou zárukou je, že původním vlastníkem byl samotný dealer. Dnes už si nemyslím nic. A samozřejmě, i při výběru nového auta je třeba být na pozoru a sledovat, jaké ten který model má problémy, zkušenosti uživatelů, třeba nebrat úplné novinky atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.06.14  12:12

    « Re: Re: pěkný

    Já to chápu a nikomu svůj názor nevnucuju. Za prvé, ne každý si může nebo chce nové auto dovolit, někdo opravdu z finančních důvodů, pro někoho je zas auto čistě spotřební věc. Ale nákup ojetiny bych nedoporučil nikomu, kdo není alespoň trochu auto-gramotný. Kolik asi procent kupců aut diskutuje na netu, zajímá se, ví něco o modelech nebo dokonce motorech ? Většinou kolem sebe vidím velmi málo lidí, kteří vědí, a koupí "bezpečnou" ojetinu, ale mnoho těch nešťastníků, kteří sednou na lep zachovalé vizáži a velikosti kufru, ale nic víc neřeší.

    Takže jsem se tím příspěvkem rozhodně nehodlal navážet do majitelů ojetin, jen jsem to řekl za sebe. Se ztrátou hodnoty pochopitelně musíš při koupi nového počítat, auto (až na vyjímky) je jedna z nejhorších investic.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:23

    « Re: Re: pěkný

    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    ojetina je vždy s více otazníkama, jenže koupě nového?

    Ani u névho nevíš, jestli to není "páteční kus" a co všechno to zažilo u dealera, kde to odřel atp. (viz některé zážitky na forech nebo tu na ACZ). U mladé ojetiny už má auto něco najeto a případné vady se mohly projevit. Vše má své klady i zápory. Stejně tak jak nelze odsuzovat koupi nového (když na to máš...), stejně nelze odsuzovat koupi ojetiny.

    Ty máš před koupí možnost si vůz vyzkoušet, jak ti chodí převodovka cítíš, ... Se zajížděním to taky není úplně jednoznačné. Naopak nám bylo řečeno, začít jezdit normálně - jak si vůz naučíš, tak si "sedne". A nikdo nechce mít línou mrchu. Motor je "zajet" z výroby.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    tak nějak to vidím i já.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 08.06.14  11:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    Ne, říkám něco úplně jiného, tj. že samotná technologie svařování ti tuhost nijak nezvýší. O materiálech nepadlo ani slovo, nicméně ani Fluence na tom není špatně, dokonce bych řekl v něčem i lépe než třeba Octavia III.

    Já třeba se sedanem nemám problém a že by se něco nevlezlo, se mi stalo cca 3x. Z toho jednou stará televize CRT (opravdu stará, 72 cm), 1x fasádní desky a ještě něco.

    Jinak dovolená ve 4 naprostý ideál, stavební materiál typu balený cement úplně ideál, dřevo na zimu v pohodě, brambory na podzim či pytle sena úplně v pohodě, nákupy v hornbachu s přehledem, pes v pohodě, ... za HB bych nikdy, nikdy neměnil. Vím, že v HB bych tak polovinu případů prostě neodvezl.

    Netvrdím, že kombi není opravdu praktičtější, jen že se sedanem se dá v 95% případů žít úplně stejně jako s kombi, občas i lépe (akustický komfort, tepelná pohoda...).

    Fluence nejsou v naftě, ale obvykle 1.6 74 kW. A kdyby chtěli liftback, pak za podobnou cenu mohli mít třeba Rapida...
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 08.06.14  10:54

    « Re: pěkný

    Pri poctu aut co je na silnicich vs. poctu prodanych novych vozu je stejne jasne, ze drtiva vetsina aut jsou ojetiny. Zvlast v CR, s vozovym parkem o prumernem stari 14,5 roku.
    Ojete auto vzdycky skryva nejake riziko, ale zalezi, co kupujete a predevsim od koho. 10 let stara Audi A6 s 3.0 TDI s nejasnym puvodem a se 115 tkm >:D urcite nebude bezproblemovy vuz, zato auto, kupovane treba jeste v zaruce, tam se toho moc nedeje. Diky tomu, ze uz jenom prodejem noveho vozu jeho cena klesa o 15-20% (s 0 km), za prvni rok treba i o 40% (muj Accord, napriklad) vam casto umozni koupi auta z kategorie minimalne o tridu vyssi, nez byste dostali za stejne penize u noveho. O motorizaci a vybave nemluve, to jsou veci, ktere se pri koupi ojetiny na cene neprojevuji az tak vyrazne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 08.06.14  10:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný

    :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…