Citroën C4 (2011)
3.2.20124500km Nová generace Citroënu C4 narostla oproti předchůdci do všech směrů a může se přitom pochlubit nižší kombinovanou spotřebou paliva. Klasický…
Citroen C4 (brtnk)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
kornel 07.07.12 14:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: motorový olej
s akoukolvek renomovanou zavedenou znackou (napr. Agip-Eni, Elf, Fuchs LiquiMoly, Mobil, Motul, MillersOils, Motorex, OMV, Shell, Texaco, Total, Q8, Valvoline, Sunoco..) nemozes slapnut vedla, samozrejme za predpokladu ze dodrzis specifikaciu-normu danu vyrobcom pre konkretny motor.
-
sotomaior 07.07.12 13:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: motorový olej
Total má hodně dobré oleje co se týká poměru výkon/kvalita a když je doporučuje i výrobce tak bych to neměnil. Jinak donést olej můžeš, některé autorizáky to nevidí rády a tak třeba dají do servisky, že olej vlastní a vypíší jaký... a kdyby bylo něco kvůli oleji tak za to neseš odpovědnost ty, respektive ten shop kde jsi to koupil... -
brtnk 07.07.12 10:34
« teplota chladící kapaliny
Zdravím,
dostal jsem takový nápad, v takových vedrech mám skoro pořád v činnosti ventilátor na chladiči a když stojím v koloně mám už docela strach aby nedosšlo k přehřátí, jelikož u C4 chybí budík na teplotu. Nedalo by se to vyřešit tak, že bych strčil do nádržky snímač teploty a budík bych přilepil někde do interiéru a věděl bych kolik mám stupňů? Existuje vůbec nějaký takový teploměr s čidlem nebo nejlépe bezdrátový? -
brtnk 07.07.12 08:44
« Re: Re: Re: Re: Re: motorový olej
Taky si nechám udělat proplach, kfdyž mám auto nové tak těch " pár " korun mě nezabije. Objednám se a uvídím, doufám, že budu moct být u výměny, nepotřebuju aby mě tam nalili něco ze sudu, donesu si svůj olej v 5l kanystru koupený z obchodu, samozřejmě ten co tam musí být Total Quart 9000 5w40.
Ještě se jich zeptám zda to vůbec umožní donést si svůj olej i filtr, proplach nechám na nich, protože nevím jaký. Zkusím se zeptat zda můžu donést jiný olej než Total, protože jsem četl, že nejlepší je Castrol. -
Ronault. 06.07.12 23:22
« Re: Re: Re: Re: motorový olej
Tak já taky volal prodejci... my totiž koupili referenční tu 207 a chtěli jsme udělat servisní prohlídku a auto dojelo domů, taťka překontroloval olej a byl černý a to bylo najeto asi 200km. Někdo tu ale psal, že mu hned olej nečerná.
Nám na servisce nabízel, že za příplatek po vypuštění oleje použije nějaký proplachový, tak na příští servisce se to udělá. -
kornel 06.07.12 21:45
« Re: Re: Re: motorový olej
Ronault je to naozaj tak, ako som uviedol.. len ako priklad:
..taky jeden neveriaci tomas (z hladiska poctivosti vymien oleja) bol v jednom skodovackom servise na vymenu oleja s oktavkou 2.0Tdi (vozidlo ani nie rok stare) a ani za toho boha nechcel verit, ze mu olej vymenili nakolko ked si pozrel merku oleja bol cierny, ako ten stary, ktory vypustili. Nuz tak sa s nim dohodli.. ze OK vymenia pred nim este raz (cela nova napl oleja este raz + aj novy filter) ..a ak bude potom ten olej na oko odlisny od toho stareho, tak nemusi nic zaplatit, ale ak sa situacia opat zopakuje, tak zaplati obidve vymeny aj s pracou naviac samozrejme. No.. mozes trikrat hadat co sa stalo, ano olej bol opat cierny jak bota a typek sa ospravedlnil a siel zacvakat. Podotykam, olej bol nieco vyse pol hodiny nechany vykvapkat..
P.S skratka novy olej v dizli sa uz aj po par pretoceniach hned zaserie do cierna od pritomnych sadzi a na oko sa javi ako jazdeny. Sam som si toto po tejto udalosti overil na vlastne oci na zopar dizloch a je to tak. -
Ronault. 06.07.12 19:41
« Re: Re: motorový olej
Tak úplně normální to není. Ono hodně záleží na tom, jak se v servisu snaží. Často to funguje tak, že se studeným autem vjedou do servisu, zvednou, napojí odsávačku, rychle odsají a lejou nový. Ideální situace je nechat olej vytéct z zahřátého motoru, klidně přes noc strčit do ventilu z látky vytvořený knot, který navzlíná zbytek. A z HDI, kde prý po vypuštění oleje na dně vany stejně trochu zůstane, to je ještě horší. Ale takových motorl je více., -
-
dino77 06.07.12 17:17
« Re: motorový olej
ja mam tiez HDi, i ked 110, ale velmi by som sa nevzrusoval nad tym olejom. na vacsine for pisu, ze ten 20tis km interval je sice asi prehnany a pre lepsiu zivotnost motora by si to mal skratit aspon na 15tis, ale kvalitu by som neodcudzoval. ja rozmyslam nad vymenou prevodovej kvapaliny za iny typ, ale to az po zaruke. nahodou im v servise preskoci a keby sa nieco stalo povedia ti ze si nepouzil "citroen recommended" olej a mas po vtakach ;)
drz sa tych 15tis, kontroluj si hladinu, aby si to mal na max, a pokial na tom nechces spravit 500tis km tak ti toho viacej netreba. ak ti teda pri planovanych prehliadkach porobia vsetko co maju.. -
Ronault. 06.07.12 13:23
« Re: motorový olej
Tmavý olej po pár tisících km jsme měli na stejném motoru taky, prý je to docela normální. Každopádně bych se držel doporučení výrobce a netestoval jiné. Navíc se ten olej dá koupit docela levně, takže bych ho vyměnil. Ono se i říká, že není od věci olej poprvé vyměnit už dříve, že se během prvních 10t km do oleje uvolňují mikroskopické piliny... -
brtnk 06.07.12 10:17
« motorový olej
Zdravím, mám se svou C4 2011 najeto 8000km a mám totálně černý olej. V servise mi řekli, že je to normám a své schopnosti olej stále má, není důvod ho měnit. Já ale chci nový olej, někde jsem četl, že tam mám lít Total Quartz 5w40. Mám na Váýs dotaz zda se něco stane pokud tam dám kvalitnější olej, tedy pokud existuje, nevím proč PSA upřednostnuje Total. Je nějaký lepší olej?
Díky