Škoda Octavia (2006)
26.5.2007Na úvod musím poznamenat,že eresu jsem kupoval ne jako sporťák,kterým prostě není,ale jako rychlý,prostorný a přijatelně komfortní vůz.Byl koupen jako…
Škoda Octavia (balu)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
ZiP2150 28.01.08 01:18
« Vyfuk
Zdravím. Známy má presne toto isté, fakt fajn výber. Ale chcel som sa ťa spýtať jednu vec... keď som za RS TDi stál večer napr na križovatke a svietil jej na výfuk, zdalo sa mi, akoby bola jedna koncovka zaslepená, druhá nie a ako pozerám na tvoje foto, jeden výfuk očmudený, druhý ne. Lebo potom moc nechápem zmysel tej druhéj i keĎ to je priamo od výroby. -
balu 17.01.08 14:16
« Re: Naftova motorizace
Potvrzuji ,že mě filtr začíná štvát. Zrovna včera se rozsvítila kontrolka filtru ,ani po 10minutové jízdě 60 km/h nezhasla tak jsem to ignoroval a za dalších 15 minut se hodila do nouzového režimu a jeli jsme přes hodinu do 100km/h pak to zhaslo a zase rozjelo.Jinak mně TDI nevadí,ale skrz DPF bych už do něj nešel u celkem drahého auta je to neomluvitelně obtěžující.Mám tam najeto 37000km a zatím se to stalo 2x,ale jestli se intervaly skrátí tak asi půjde z domu. -
neregistrovaný: "arzilipen" [83.208.200.XXX] 17.01.08 11:41
« Naftova motorizace
Mam ve firme naftovou i benzinovou Rsku, jezdim s obema pres rok a maji obe najeto pres 30.000 km. Vy, kteri se rozhodujete, jakou verzi si koupit, mam radu: jednoznacne benzin. Nebudu zde probirat vecny problem turbodehtu - kour, smrad a drnceni, ale je tu problem s filtrem pevnych sazi. Vubec u vsech koncernových motorů VW 2,0 TDI jsou problémy se vzduchovými vahami. Když nastudeno vytáčíte motor nad 2000 rpm, tak to žere olej a ničí to krom jiného filtr pevných sazí. RS TDI NEBRAT!!! ( Všimněte si, kolik je poslední rok zánovních RSsek v bazarech a ve valné většině naftové - proč myslíte?)
Jinak Rsky jsme kupovali pro sebe se společníkem do firmy ne kvůli závodění, nejsme už ani nejmladší, ale kvůli perfektní základní výbavě, výborné ceně ( oproti podobně vybavené nepřeplňovane FSI-150 PS nebo TDI-140 PS jsou RSky jen nepatrně drazší)a rezervě ve výkonu. Jezdíme jen lehce nad limity (okresky do 120 km-h, dálnice do 150 km-h) a můžu bez začervenání říct, že v mixu nám bere verze TDI cca 6,5 l. a verze TFSI cca 8,5 l. Kvůli těm dvěma litrům "úspor" opravdu nemá smysl kupovat o 25.000 Kč drazší RS v naftě s perspektivou dalších více nákladů na výměnu filtrů a jiného spotřebního materiálu. A po 100.000 km se rachot TDI motoru stává až traktorově nesnesitelným...
Jinak jsem obě zkoušel i na uzavřeném letišti, po 2 km rozjezdu na suchu a rovině naměřil radar naftové 222 km-h, benzínové pak 238 km-h. Někdo psal, že jeho nafta jede v poho 240 km-h, tak to je blbost, tachometry ve vysokých rychlostech ukazují zpravidla o 15-20 km-h víc než je skutečnost.
Oba dva motory skýtají velice dobrou možnost čip tuningu, a kvůli synovi, který si ji o víkendech půjčuje na vybláznění, ji asi taky přiostřim - u motoru TFSI ladí firmy výkon na 245 PS, u TDI na 200 PS. Za cca 17.000 Kča zárukou. Dealer a Škoda a.s. to nevidí rády, ale dle rad a zkušeností odborníků u benzínu není problém s nárůstem krouťáku na 350 Nm, ale u diselu je to horší, tam se často pak upaluje spojka - prostě nevydrží krouŤák kolem 400 Nm. Takže jak vidíte, i u tuningu je zase problém spíš na straně TDI. Tím ale nezatracuji naftové motorizace např. u větších a komfortnějších aut, na jaře si kupuji do firmy A4 v 3,0 TDI a už se na něj moc těším, kluk si nechá RS TFSI, která je do polosportu určitě vhodnější volbou. -
neregistrovaný: "dddave" [212.111.9.XXX] 15.10.07 16:38
« Re: Re: FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC
Filtr pevných částic = muj nejvetsi problem s autem. I pres dodrzeni navodu a rady servisu se mi auto uz 2x zablokovalo do nouzoveho rezimu. Sileny problem a Skoda se k tomu stavi velmi odmerene. Mam po 5ti mesicich najeto 32.000 km a 2x jsem stravil pul den v servisu s regeneraci DPF. Ostatni automobilky davaji do novych vozu uz novejsi verzi, ale Skoda porad stejny (problematicky typ). Jinak mam prodrenou latkovou cast sedaku u ridice, dale probehla oprava vrzavych plastu v interieru. Ale porad je tam neco. Pro me Skoda = never more. -
Hanss (MoDo Team) 02.10.07 10:26
« Re: Lepší nafta, např. Shell V-POWER
Také jsem to dost řešil a skutečně jsem nezaznamenal ale vůbec žádný rozdíl, ani ve spotřebě, ani na výkonu, ani na hlučnosti TDi. Jestli si chceš přečíst trochu víc, mrkni do diskuze u 2 Octavií - uživatelé filko a Hooonza. Tam jsme to probrali a myslim Hooonza psal i nějaké technické info ohledně těchto paliv!! Doporučuji a Zdravím -
prettorian 02.10.07 10:20
« Kola
Tvé kola se mi taky líbí, nicméně s pěti paprskovými koly mám zkušenosti, že když třeba dupneš na brzdy před železničním přejezdem a přejedeš přes něj, tak se ty kola někdy trošku zdeformují..už mi to tak říkalo více lidí.. víceloukoťová kola by měla být pevnější..
Přemýšlím právě, jaká kola si koupit na léto. Na zimu nechám standardní 17" co jsem k tomu dostal a na léto bych bral nějaké 18". Na stránkách www.lexani.cz mají krásný výběr OZ. Líbily by se mi ty zlaté disky, co mají v race kategorii ([odkaz] jen je problém, že na oktávku zrovna nepasují a nechápu proč,když úplně stejné jen v graphite úpravě už tam pasují... Co byste mi s těch stránek doporučili na ereso ? :-) -
STi (Modo Team) 01.10.07 17:42
« Re: Lepší nafta, např. Shell V-POWER
Že zase otravuju u cizího auta (moje RS je tu taky...).Bereme tam převážně Shell V-Power naftu,ale myslím si o rozdílech v palivech své.Obzvlášť u nafty se těžce prokazuje kvalitativní rozdíl,takže ikdyž jsem tankoval třeba OMV nebo z nutnosti JET,tak žádný výrazný rozdíl nenastal (čistě subjektivně jsme srovnávali,že to míň táhne,ale byla to spíš sugerace...) -
neregistrovaný: "prettorian" [146.102.50.XXX] 01.10.07 15:33
« Re: Re: Re: Re: Tak už ji mám taky doma :)
no já jezdím hodně po dálnicích, dost taky po okrskách a pak po praze... po okrskách běžně za 6,5 a to to nešetřím.. dálnice 7,5 a po praze při popojíždění jsem se dnes díval, že mám taky 7,5..
ten benzín si zhltne razantně víc při ostré jízdě...takže když hodně předjíždíš a tak, tak pak to žere jako kráva..nafta tolik ne -
STi (Modo Team) 01.10.07 15:15
« Re: Re: Re: Tak už ji mám taky doma :)
No s tou spotřebou to už taky není tak slavný... po Praze jezdím kolem 8 litrů a benzíny kolem 10 litrů - což za ten požitek stojí.Možná při vyšší rychlosti na dálnici to bude výraznější rozdíl.S těma otáčkama teď nevim,nefotil sem si to,ale zkusim to třeba o víkendu ověřit ;-) -
STi (Modo Team) 01.10.07 14:58
« Re: Tak už ji mám taky doma :)
Nevím,jak tento konkrétní majitel,ale já jsem jel s naší RS TDI tachometrových cca 235km/h (přesně to odečíst nejde) a řekl bych,že při lepších podmínkách se dá vytáhnout ještě víc.Osobně z motoru tolik nadšená nejsem,benzínová verze je zajímavější,ale s tím zátahem i při 180m/h souhlasím. -
neregistrovaný: "prettorian" [146.102.50.XXX] 01.10.07 14:50
« Tak už ji mám taky doma :)
Od pátku již jezdím v novém eresku také 2.0 TDI. Neustále jsem z toho plný euforie.. Je to fakt nádhera. Čekal jsem, že ten motor bued silný, ale pořádně překvapen jsem byl hlavně na dálnici.. Když ve 180 šlápnu na plyn, tak to pořád jede jako blázen. Nevím, kolik je maximálka, bylo mi toho auta líto, tak jsem jel "jen" 210.. Později to možná zkusím.. Spotřeba taky paráda, po projetí D1 stoosmdesátkou, stálým bržděním a následým rychlým zrychlováním jsem měl spotřebu 7,5l, což je podle mě super.
Asi sem dám časem taky nějakou uživatelskou recenzi.
Jen bych se chtěl majitele zeptat, kolik s tím motorem 2.0 TDI jel nejvíc.
Díky
S autem jsem odskakal na nejblizsi parkoviste. Setkali jste se nekdo s necim podobnym??