Naftova motorizace
Mam ve firme naftovou i benzinovou Rsku, jezdim s obema pres rok a maji obe najeto pres 30.000 km. Vy, kteri se rozhodujete, jakou verzi si koupit, mam radu: jednoznacne benzin. Nebudu zde probirat vecny problem turbodehtu - kour, smrad a drnceni, ale je tu problem s filtrem pevnych sazi. Vubec u vsech koncernových motorů VW 2,0 TDI jsou problémy se vzduchovými vahami. Když nastudeno vytáčíte motor nad 2000 rpm, tak to žere olej a ničí to krom jiného filtr pevných sazí. RS TDI NEBRAT!!! ( Všimněte si, kolik je poslední rok zánovních RSsek v bazarech a ve valné většině naftové - proč myslíte?)
Jinak Rsky jsme kupovali pro sebe se společníkem do firmy ne kvůli závodění, nejsme už ani nejmladší, ale kvůli perfektní základní výbavě, výborné ceně ( oproti podobně vybavené nepřeplňovane FSI-150 PS nebo TDI-140 PS jsou RSky jen nepatrně drazší)a rezervě ve výkonu. Jezdíme jen lehce nad limity (okresky do 120 km-h, dálnice do 150 km-h) a můžu bez začervenání říct, že v mixu nám bere verze TDI cca 6,5 l. a verze TFSI cca 8,5 l. Kvůli těm dvěma litrům "úspor" opravdu nemá smysl kupovat o 25.000 Kč drazší RS v naftě s perspektivou dalších více nákladů na výměnu filtrů a jiného spotřebního materiálu. A po 100.000 km se rachot TDI motoru stává až traktorově nesnesitelným...
Jinak jsem obě zkoušel i na uzavřeném letišti, po 2 km rozjezdu na suchu a rovině naměřil radar naftové 222 km-h, benzínové pak 238 km-h. Někdo psal, že jeho nafta jede v poho 240 km-h, tak to je blbost, tachometry ve vysokých rychlostech ukazují zpravidla o 15-20 km-h víc než je skutečnost.
Oba dva motory skýtají velice dobrou možnost čip tuningu, a kvůli synovi, který si ji o víkendech půjčuje na vybláznění, ji asi taky přiostřim - u motoru TFSI ladí firmy výkon na 245 PS, u TDI na 200 PS. Za cca 17.000 Kča zárukou. Dealer a Škoda a.s. to nevidí rády, ale dle rad a zkušeností odborníků u benzínu není problém s nárůstem krouťáku na 350 Nm, ale u diselu je to horší, tam se často pak upaluje spojka - prostě nevydrží krouŤák kolem 400 Nm. Takže jak vidíte, i u tuningu je zase problém spíš na straně TDI. Tím ale nezatracuji naftové motorizace např. u větších a komfortnějších aut, na jaře si kupuji do firmy A4 v 3,0 TDI a už se na něj moc těším, kluk si nechá RS TFSI, která je do polosportu určitě vhodnější volbou.