Recenze

Zeppelin (muž 33 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Opel Vectra C 1.8 16V 90kW

9.66 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7 Opel Vectra, foto 8
Opel Vectra, foto 9 Opel Vectra, foto 10 Opel Vectra, foto 11 Opel Vectra, foto 12 Opel Vectra, foto 13 Opel Vectra, foto 14 Opel Vectra, foto 15 Opel Vectra, foto 16 Opel Vectra, foto 17 Opel Vectra, foto 18 Opel Vectra, foto 19 Opel Vectra, foto 20 Opel Vectra, foto 21 Opel Vectra, foto 22 Opel Vectra, foto 23 Opel Vectra, foto 24 Opel Vectra, foto 25 Opel Vectra, foto 26 Opel Vectra, foto 27 Opel Vectra, foto 28 Opel Vectra, foto 29 Opel Vectra, foto 30 Opel Vectra, foto 31 Opel Vectra, foto 32 Opel Vectra, foto 33 Opel Vectra, foto 34 Opel Vectra, foto 35 Opel Vectra, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Vectra Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Auto jsem našel na jistých internetových strách, bylo hned druhé ve výsledcích a první, na co padl můj pohled, byla cena. Proklatě levný auto, mrkl jsem na něj a protože se mi zamlouvalo, začal jsem řešit. Hned druhý den jsem se na něj jel podívat. Skoukl ho, projel a začal přemýšlet. Za ty peníze to bylo v až moc dobrym stavu. Netrvalo dlouho a dva dny na to už jsem jel ve vektře domů celých sto kiláků. Pořádně jsem jí protáhnul, abych věděl, jestli nechce stávkovat. Nechtěla. Je škráblá v pravém rohu nárazníku, to už jsem zakytoval a necham to přestříkat. Někdo s ní musel srazit srnu, motorkáře, nebo cyklistu, nárazník originál neni a přední světla nesvítí, jak by měla, elektronika náklonu paraboly nefunguje u levého světlometu, ale už řešim koupi nových světel. Kromě horších plastů, které se "loupou" (u klik zevnitř dveří pro otevření, u průduchů ventilace) na místech, kde přicházejí do styku s rukama, nemám ke kvalitě zpracování interiéru výhrady. Někomu se možná nelíbí spousta dílů interiéru ve tvaru čtverce nebo obdélníku, ale na to to nejezdí a mě osobně to nevadí. Na sedadlech se sedí pohodlně, líp než v předchozím meganu 96ce. Ani po těch 110 kilometrech, kdy jsem vektru vezl domů, se mi nechtělo vystupovat. Dají se polohovat asi ve třech směrech (nejsem si jistej správností výrazu tři směry, na každej pád jsou tam dvě páčky a kolečko, kterými si lze sedadlo nastavit podle svého + samozřejmě posun dopředu a dozadu). Výhrady mám k rádiu na CD, které je originál od opla vestavěné a dost ochuzené a protože je i 6 let staré, moc funkcí nepobralo. Při špatném signálu stanice rádio přeladí na jinou, místo toho, aby hledalo jinou frekvenci zvolené stanice. Neumí mp3 a jelikož jsem v předchozím autě měl rádio s CD/MP3 a všechny cédéčka mam v empétrojkách, je to dost na nic. Ale zatim hraje... Konečně se můžu těšit z dvou prostorové automatické klimatizace. Rozdílnou teplotu lze nastavit pro řidiče a jinou pro spolujezdce. Tunelem je vzduch veden i k sedadlům vzadu. Lze jí samozřejmě vypnout, má funkci kontroly kvality vzduchu a pokud před váma někdo čadí, zapne recirkulaci vzduchu uvnitř kabiny. Další výbava je palubní počítač zobrazující info o jízdě (spotřeba, projetej benz, vzdálenost, dojezd) a pak každou poruchu, takže pokud něco nesvítí, je špatnej tlak v pneu apod., hned se zobrazí na displeji, kde to je a co to ne/dělá. Standardní výbava ABS, ESP a TC, 8 airbagů (tváří se funkčně), alarm, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (škoda, že nejsou i sedadla), tempomat, všechna okna v elektrice (kromě čelního a zadního :-)) s ovládáním i od řidiče. Auto má servisku, přesto jsem už vyměnil vzduchový a pylový filtr a chystam se ještě udělat rozvody. Potom musim šetřit na zimní obutí. Momentálně jsou na autě vpředu Barum Bravuris, vzadu jakési Clear, pravděpodobně protektory, i vypadají lepeně a už mi dva lidé nezávisle na sobě řekli, že ten hluk, který do auta proniká, je právě od nich (a protektory samy o sobě hučí, takže je tu veliká pravděpodobnost, že ložiska to nebudou). Příští rok se uvidí, jestli našetřim na pořádný podrážky, jinak si musim zatim zvyknout na onen hluk, vzorek mají dobrej. Při puštěném rádiu při malé hlasitosti neni slyšet ani startování, při vypnutém pouze nastartování, jinak o motoru nevíte (týká se stání). Při jízdě hluk od motoru do kabiny proniká citelně až od nějakých čtyř tisíců otáček, takže při klasické jízdě s otáčkama kolem čísla 2500 si lze bez jakéhokoli rušení vychutnávat hudbu z rádia. Samozřejmě se staženýma oknama se všechno mění. Kromě hluku od motoru, ten je pořád nízkej, ale už je zvenku slyšet. 122 koní bohatě stačí na normální jízdu a předjet někoho není problém, hlavně už teď při předjíždění nemám strach, že bych to nestihl. Ale zase to neni nějaká raketa, krouťák má jen 167 Nm. Převody jsou dlouhé, na čtyřku jsem to vytáhl na 180 km/h a ručička otáčkoměru byla na začátku červeného pole. Brzdy odpovídají výkonu auta, čili "tak akorát". A klasicky vpředu i vzadu kotouče, vpředu s vnitřním chlazením. Pokud si vpomenu na další věci, doplním. Jakože už teď mě napadají další, ale to necham na jindy...

Silné stránky

motor - dostatečný výkon pro normální jízdu i předjetí
prostor uvnitř - prostě velkej kočár :-)
vzhled - osobně se mi líbí hlavně zadek a pak taky Céčkovou vektru nemá moc lidí, takže to neni tak okoukaný auto (aspoň ne v Plzni)

další poznatek: podvozek... + díky rozměru pneu 215/55 to docela solidně sedí, už jsem si s tim pod plynem střihnul několik lepších zatáček a začínam tomu autu víc a víc věřit (a to je potřeba, aby člověk věděl, co od auta může čekat)

Slabé stránky

kufr - je sice velkej, ale za hatchback bych byl radši, líp se do něj leze
rádio - při výměně se musí přes diagnostiku původní odhlásit z řídící jednotky a nové přihlásit, jinak nové nebude fungovat.
obutí - sedět to tak nějak sedí, ale chce to něco pořádnýho, ale to až příští léto

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Stříkání nárazníku, ten byl odřenej předchozím majitelem. Výsledek parádní. Vyresetování počítadla pro pravidelný servis.

 

Novinky v recenzi

29.10.2010 17:31

Zatím nejasná příčina závady

Kdykoli během jízdy a stání nezávisle na čemkoli se stane, že se rozsvítí kontrolky na přístrojovce a pak všechno zhasne a padne v zapomnění - jako když vypnete motor. Po stisku tlačítka pro nulování kilometrů se na displaji zobrazí kilometry do servisního intervalu.

19.3.2009 01:32

Termostat

Původní odešel, byl pořád otevřenej. Tak už jezdim od prosince na novym a motor je krásně teplej :-) A dokonce už ani uvnitř nemrznu...

4.12.2008 00:00

Přezuto na zimáky GoodYear Ultra Grip 7+ 195/65 R15. Hned se s tim jezdí líp, než předtim v létě na těch lepenejch protektorech :-) A na zimákách vydržim až do jara, kdy budu kupovat už předem vybraný Bridgestony Touranza ER 300 215/55 R16 :-)

11.10.2008 00:00

Nastříkanej nárazník, vypadá to jak nový. Hned druhej den jsem na něj musel při dvoustech v hodině nachytat novej hmyz.

21.9.2008 00:00

Jam jsem psal někde v článku, přední náhon je obutý do Barum Bravuris, vzadu jsou nějaký protektory značky Clear. Ale asi jako každý jsem za deště zkoušel, kolik se tak z toho dá vytáhnout, než to začne klouzat. Ano, jsem srab, na hodnotě 150km/h jsem sundal nohu z plynu a to jen proto, že těm gumám prostě nevěřím a co teď musím koupit jsou zimáky a na ty ještě šetřím.


Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Přes zimu investice 20 tisíc, nová klapka, maska, brzdy plus iks dalších věcí.

praktičnost
8

Je to sedan, kufr sice velkej, ale židli do něj nedáte. Účel je vozit lidi a jejich zavazadla, ne kusy nábytků apod., takže to tomu odpovídá.

prostornost
9

Jsem spokojen :-) Vele spokojen, je to velký autí.

jízdní vlastnosti
8

Na zimákách je to docela měkký, na letních bridgestonkách mnohem lepší.

jízdní komfort
8

Při nerovnostech se ozývají plasty a vzpomeňte si, jak vypadají české silnice...

provozní náklady
7

Přiměřené provozu.

náhradní díly
7

Klapka 16500??? Z vrakáče asi nová za 2500 :-) měl jsem štěstí...

výkon motoru
8

Pro dva akorát, při více lidech je to línější.

spotřeba
7

Po městě 8.5 - 9.0, mimo cca 7.5 (Plzeň-Praha po staré za 6.4!), dálnice 9.0 - 9.5

hlučnost motoru
9

Jak jsem psal v popisu. Při volnoběhu o zapnutym motoru víte jen z otáčkoměru, ozývá se až od nějakých čtyř tisíc otáček. Při normální jízdě po městě se zapnutým rádiem na normální hlasitost (aby to neřvalo) je slyšet jen slabé vrnění :-)

kvalita sedadel
5

Sedí se na nich dobře, na dlouhé cesty pohodlné, ale žádné boční vedení. V zatáčkách člověk lítá ze strany na stranu.

brzdy
7

Trochu slabší, ale beztak to sporťák neni, tak podle toho jezdim.

zavazadlový prostor
8

Otvor malý, ale jinak větší objem, než by si někdo myslel. Opravdu na sedan překvapil!






Blesk.cz

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Tereza Hlůšková září štěstím. V jejím životě se totiž podle důvěryhodného zdroje z vězení objevilo dítě, o které…

Zemřela, když byla nejšťastnější! Veroniku (†33) upoutal na vozíček nešťastný pád, pak přišel požár

Zemřela, když byla nejšťastnější! Veroniku (†33)…

Tragédií, ze které se dodnes lidé vzpamatovávají, skončil požár paneláku na Černém Mostě 14. listopadu. Na…

 

iSport.cz

Smutek v zimních sportech. Rakovina skolila zakladatele snowboardingu (†65)

Smutek v zimních sportech. Rakovina skolila…

Zimní sportovce a snowboardisty především zastihla tragická zpráva. V 65 letech zemřela legenda snowboardingu…

Sport Magazín odhaluje: Jak trénuje Jindřich Trpišovský?

Sport Magazín odhaluje: Jak trénuje Jindřich Trpišovský?

Nejdřív se Slavií vyhrál mistrovský titul, poté se s ní probojoval do čtvrtfinále Evropské ligy a teď…

 

Reflex.cz

Brazílie očima Slováka: Líbí se mi zdejší spontánnost a usměvavost lidí

Brazílie očima Slováka: Líbí se mi zdejší…

Slovenský reportér a fotograf Roman Nemec žije už delší dobu v Brazílii. Jak se změnil jeho pohled na rodnou zem…

Co může porazit Babiše? Opozice není bez šancí, musí však být kreativní

Co může porazit Babiše? Opozice není bez šancí, musí…

V souvislosti s největšími evropskými protivládními demonstracemi se nabízí hlavní politická otázka dneška:…