Ford Kuga (2022)
8.8.2023Po roce jsem se konečně dokopal k recenzi na moje.auto.cz a to i z toho důvodu, že tady tento vůz není. Na konci roku 2021 jsem se začal poohlížet po…
Ford Kuga (Vítěz1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Konečně zase hezká recenze 10.08.2023 09:34 Ozzman
- Přední sedadla 29.08.2023 10:52 Vítěz1
- Dovolená 2023, samozřejmě v Chorvatsku!!! 26.09.2023 11:58 Vítěz1
- Jízda čistě na elektřinu 04.10.2023 14:17 Vítěz1
-
-
Vítěz1 10.08.2023 11:18
« Re: Konečně zase hezká recenze
Díky za pochvalu,
ani jsem nevěděl, že to je skoromrtvý web :'-(
Doplnil jsem ještě pár fotek z dnešní EKO jízdy a aplikace.
Jinak si jízdu užívám a snad se podaří v brzké době vyřešit to přehřívání. eCVT je návyková a platí o ní, že člověk vůbec nechápe, jak mohl radostně cloumat klackem...-
-
-
Ozzman 11.08.2023 10:06
« Re: Re: Re: Re: Konečně zase hezká recenze
No, sedačky, to je taky dost diskutabilní téma u Fordu, určitě to není ideál, u Kugy 3 si je nevybavuji, ale bývaly lepší ve starších generací, nejelpší jsem měl v Mondeu MK4, to byla křesla. Mám ale kamarády, kteří zase nové fordí sedačky chválí, třeba oproti VW (ja bych to viděl opačně)... asi je to dle postavy. -
-
-
-
Renfor 16.08.2023 21:38
« Re: Re: Konečně zase hezká recenze
Předně gratuluji k autu. :-) A přidávám pár poznámek. Přepínání mezi Android auto a Sync 3.4 lze, když se v Android auto dostanete do menu s ikonkami (momentálně 2x poklepat na ikonku vlevo dole). Je tam pak ikona Ford s logem, která Vás vrátí do Syncu. Popřípadě ještě v aplikace Android auto v telefonu je to v seznamu aplikací vedeno jako "zavřít".
U rádia bych zkusil jeho nastavení v Syncu. Je tam možnost "Alternativní frekvence". Třeba pomůže.
AWD pokud si dobře vzpomínám, tak je u Kugy čistě mechanické pomocí kardanu a do 30km/h funguje auto vždy jako čtyřkolka. U Ravky je pak elektrické spojení pomocí elektromotoru, nikoliv mechanické.
-
-
-
Vítěz1 29.08.2023 10:52
Přední sedadla
Tak jsem si ověřil, že nastavení sedadla řidiče není pro vyšší lidi moc ergonomické. Syn měří cca 186 cm a trápil se s posezem - seděl nepřirozeně vysoko a volant měl nízko - dle jeho slov. Když jsem kontroloval posez, tak měl opravdu nohy sedákem málo podepřené...
No já jsem o pár cenťáků nižší a nemám problém, možná jsem si zvykl, možná mám jinou proporci délky těla a nohou. -
Vítěz1 04.10.2023 14:17
Jízda čistě na elektřinu
Jak jsem se zmínil, není žádné uživatelské ovládání, které by řidiči umožnilo čistě elektrický pohon. Management vozu si sám určuje, jaký motor zvolí, případně oba, podle nabití akumulátoru, venkovní teploty, profilu silnice a dynamiky jízdy.
Více v novinkách.
I když mne tato generace Kugy extra neoslovuje, tak tebou zvolená verze je dle mne jedním ze nejlepších SUV do 1milionu co lze koupit. Srovnání s Rav4 je více, než na místě, protože jako jediné takové auto nabízí podobný pohon. Určitě platí, že Ford umí postavit auto i v této kategorii, které lépe jezdí, než konkurence. Podvozek, řízení a odezva od volantu je tradičně na vrcholu mainstreamu (Já tuto Kugu jezdil jen v PHEV verzi s FWD), negativum je jen ve váze (ale HEV bude lehčí), která je v zatáčkách znát, třeba oproti nehybridním motorizacím, zvláště proti lehkému Ecoboostu. Pro mne byl asi největší mínus u této generace Kugy kufr, respektive jeho tvar nad roletkou. V rodině máme již druhou Kugu druhé generace a ta je v tomto ohledu štědřejší díky hranaté karoserii.
Ravka je více zaměřena na komfort a pro mne je i hezčím autem s lépe využitelným kufrem, rozdíl je pak v PHEV verzi, která je znatelně silnější, ale těžší (jestli jsem si výše stěžoval na Kugu, Ravka má tendenci letět ze zatáčky rovně do pole :D)
Některé nešvary si koukám Ford nechává i v nových generací, mám uplně jiného Forda s uplně jiným pohonem a i přesto musím potvrdit, že si docela dlouho pamatuje, jak jedeš. Při velmi defenzivní jízdě trvá, než ho naučím na Drive mód zase trochu akcelerovat, nechce se mu, trochu pomáhá sport mód.
Přeskakování stanic - ano, toto taky pozoruji, ale to může být nastavním rádia, kdy nemá dobrý signál, přeskočí a nenechá hrát původní stanici v horší kvalitě (neřešil jsem to nikdy a obdobnou věc mi dělají i jiná auta)
Tempomat - klasika, všechny Fordy, co jsme měli to tak mají, musí se aktivovat po rozjezdu, nicméně tak to mají i Toyoty, když už porovnáváme s Ravkou
Automatické stěrače - míval jsem starší Mondeo MK4 a tam to fungovalo perfektně, u novějších Fordů, naopak mne to občas nezrychlí i při silném dešti, tak to je pokrok.
Tuším, že některé věci se dají přenastavit v PP, stěrače, rádio (to jsem nezkoušel), funkce LED světel a jejich citlivosti a další věci.
Hodně šťastných kilometrů :-)
p.s. Arkana už má hybrid, zkoušel sem jí, jako auto je to velmi dobré, dobrý i podvozek (ale auto je o třídu menší, je to Clio), ale ten hybrid je při plném plynu docela letargický a trvá, než se rozjede, eCVT varianty ve Fordu a Toyotě jsou na tohle lepší. Výhoda Arkany je, že opravdu odřazuje a nedrží tak monotonní otáčky.