Ford Mondeo (2010)
6.7.2010Zdravím všechny na MACZ. Vzhledem k tomu, že jsem na tomto webu při výběru nového vozu strávil asi víc hodin, než do kolika bych chtěl počítat, přijde…
Ford Mondeo (Vaclav_M)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- RE:? 06.07.2010 21:10 soldep
- Monďák 06.07.2010 22:38 jurkoboss
- zkušenosti s Renaulty 07.07.2010 08:26 icetiger
- recenze 07.07.2010 09:24
- Re: zkušenosti s Renaulty 07.07.2010 10:04 tomikadze
- Motto 25.07.2010 22:34 d.a.m.
- Lak 21.02.2011 00:54 Pavel.E
- Klepaní 21.02.2011 01:04 Pavel.E
-
jurkoboss 06.07.2010 22:38
Monďák
Len doplním pár informácií. Ber ich, ako od užívateľa auta.
Hill Holder je super vec. Na začiatku, keď som celkom nerozumel logike tohto systému, tak som mal s tým problémy, a stávalo sa mi, to čo si písal, že mi zadusilo motor.
Ak Ti je otravné čakať tie 3 sekundy, kedy sa automaticky odblokujú brzdy, skús stlačiť tlačítko OK na volante. Uvidíš :-)
Brzdy sa odblokujú okamžite, takže sám si určuješ kedy sa majú uvoľniť. Na tento systém som si tak navykol, že už iné auto bez toho nechcem. Niekedy, keď jazdím na firemnej Oktávií, tak mi to tam chýba. Najviac mi to vyhovuje v zime, na zasneženej ceste do kopca, bez ručnej brzdy, v pohodičke, bez stresu cuknutia dozadu alebo pretáčania kolies sa rozbiehaš, ako keby na rovinke. Nemôžem si pomôcť, ale je to super.
Odkladanie 1,5 l flaše - dávaj ju do odkladacej schránky pred spolujazdcom. Vojde tam, a naviac sa ti tam aj chladí od klimatizácie.
Kolesá - na leto mám 18", na zimu 16", rozdiel v komforte jazdy viacmenej nebadám, stále rovnaké.
Spotreba - udávaš niečo pod 7l/100 km. Po zábehu spotreba klesne. Taktiež treba si na auto a motor zvyknúť. Na začiatku som mával tiež dlhodobú spotrebu okolo 6,5 l podľa PP, po najazdení 80 000 km, dlhodobá spotreba 5,9. Zima alebo leto, stále rovnako. Jazdím diaľnice, mimo mesto a aj mesto, takže kombinácia.
Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody. :yes: :yes: :yes:-
Nicco 06.07.2010 23:57
« Re: Monďák
:yes:
Inak ale musim potvrdit, ze organizacia kufra je u VW na jednicku. Uz v malej Fabii su zahradky. To co volame spracovanie, je tiez lepsie vo VW. Samozrejem, necha si za to patricne zaplatit. Vid gumene tesnenie okolo zavretych dveri, calunenie interieru a kufra, calunenie odkladacej schranky pred vodicom a plno takychto malych detailov ma VW/Skoda/Octavia.... lepsie urobene
Zaujimave je ale posunutie Octavie do vyssej cenovej skupiny, ked potom potencionalny zaujemca si vybera medzi Octaviou a Mondeom. Co takto Focus 2.0TDCi kombi, Titanium, xenony + sada sport? Mne pride Mondeo predimenzovane. Prepad ceny je potom tiez ovela vacsi, pretoze zaujemcovi o ojetinu staci Focus vo vacsine pripadov. Napriklad ja som vo Fieste vozil 2 bicykle a 2och pasazierov >:-[]-
Vaclav_M 07.07.2010 09:43
« Re: Re: Monďák
Díky za příspěvky. Ano, Octavia a Mondeo nejsou stejná třída, ale cenově se bohužel dají srovnat celkem dobře. Je to kvůli agresivní cenové politice Fordu, oproti Škodě, která cenu upraví jen kosmeticky.
Na druhou stranu musím říct, že focus s octavií taky nemůžeš porovnat. V mých očích je octavia přece jen o kus výše... Pokud se nebavíme o ST a RS, ale to už je jiná ppíssnička-
Nicco 07.07.2010 21:04
« Re: Re: Re: Monďák
"Na druhou stranu musím říct, že focus s octavií taky nemůžeš porovnat. V mých očích je octavia přece jen o kus výše... "
Aj to je dosledok agresivnej cenovej politiky Fordu, aj ked uz nie tak agresivnej, ako ma Renault, Kia alebo Hyundai. Nedavno sa sef Fordu nechal pocut, ze uz s cenou dole nepojdu, lebo prioritou je ziskovost a nechcu znehodnotit znacku, co sa im u Focusu uz podarilo - moj nazor. Ale ja som rad, lebo mam kus auta, za rozumne peniaze, za ktore este nedavno bola Fabia HTP
-
-
Denjl21 07.07.2010 23:23
« Re: Re: Monďák
co vsichni máte pořád s kvalitou materiálů u škody, by mě zajímalo jak laik pozná, že ten který materiál je zrovna kvalitnější :-) pro olizovače plastů-zajděte do dealerství SAABu, kvalita mnohem lepší než celý slavný koncern :-)
jinak gratulace k super autu - ta kola jsou skvělá :-) a barva taky super, 10, 10, 10b za mě :-)
a dík, že sis nekoupil ochcávku :-)-
-
Denjl21 09.07.2010 09:37
« Re: Re: Re: Re: Monďák
taky jsem měl podovný názor, ale kvalita zpracování použitých materiálů je na trošku jiné úrovni než třeba i v novém superbu. šak kamarád co dělá ve škoda auto někde u interiérů na vývojí když na to v míém saabu šahal, tak říkal:" jo to je ten super materiál-(nevzpomenu si na jméno)-to nám neprojde ani do superba kvůli ceně. nebo třeba kůže použitá na sedadlech, jemňouká, bez kazů.....jinak interiér saab je strohý, ale účelný a kvalitní. jinak alfa Giulietta je nádhera, trošku jsem si uslintl:-)
-
-
-
-
Slavek-TDM 24.08.2010 14:53
« Re: Monďák
Vratim se jeste k hill-holderu. Opravdu to u Fordu funguje tak blbe, ze se nevypne s uvolnovanim spojky, ale ceka 3 vteriny nebo na povel z volantu??? Tak to se nedivim, ze to autora recenze otravuje, to bych ho vypnul taky. Na Subaru je (nebo tedy byl) pekne mechanickej, brzdy uvolnuje az na pulce zdvihu spojky a funguje i po 13ti letech a ctvrt milionu km bezvadne.
Jinak s Mondeem 2008 jsem jezdil v sedanu a dvoulitrove nafte. Spotreba v prumeru kolem 7mi, ale vadilo mi odstupnovani prevodovky. 1cka a 2jka kratke, trojka dlouha, zdalo se mi. Na dalnici v poradku (az na dlouhou sestku), ale v zatackach to bylo otravny. Taky jsem casto na dalnici podrazoval na 5ku, pri predjizdeni kdyz se kamiony vratily do pravyho pruhu to sestka nechtela moc pobrat. To je dan za snizovani otacek. Skoda, ze jsem nemel moznost vyzkouset Mondeo v automatu.
-
-
icetiger 07.07.2010 08:26
zkušenosti s Renaulty
Zajímalo by mě, proč dost lidí nadává na renaulty, měli jsme doma Megana a teď Lagunu, Megane úplně bez problémů a Laguna má spíše malé drobnosti, které jsou úměrné jejímu věku, takže v poho, ale po zkušenostech vím, že bych nešel do Mazdy a do Peugeotu.
Dost mi přijde, že lidi se na Renaulty dívají jako před třeba 10 - 15 lety na korejce (taky jsem patřil k nim) a dnes bych si klidně koupil nějakého korejce - teda pouze ze značky Kia nebo Hyundai, kvalita Renaultů šla u nové generace Megana a Laguny o min. 100% nahoru ať už motorově nebo vnitřek a konče podvozkem, takže dost mě mrzí to, že lidi nadávají na Renaulty, ikdyž jezdí s Renaultem, který má víc jak 10 let a nalítáno třeba 200 a více tkm, ono auto je spotřební materiál, takže se nedá očekávat, že když bude mít auto 10 let, že tam nebude nějaká závada, rozdíl je, pokud to sotva vyjelo z autosalonu. Stejné to je jako u domu - postaví se a chvíli je klid, pak už je potřeba udělat to nebo ono ...
takže tolik můj názor na Renaulty a na kvalitu - neměnil bych ani omylem-
jmurjr (H22A7) 07.07.2010 08:31
« Re: zkušenosti s Renaulty
no, renault ako taky nie je zly, ale napriklad na slovensku som nasiel iba jeden schopny autorizovany servis. takze ak renault, tak radsej bosch service, nie original... a tym zas pada zaruka. ale neviem ako je to v cr.-
-
Ozzman 07.07.2010 14:23
« Re: Re: Re: zkušenosti s Renaulty
Je to přesně tak.Všichni si myslí, jak jsou renaulti auta co jezdí jen do servisu.Zajímavý je, že třeba VW má kolikrát stejný problémy, ne-li horší, jen se o tom tak nemluví, řekne se že je to náhoda..Mám spousty známých co jim odešla turba na motorech oktávek,audin,passatu,ale i BMW, když se jim zbláznila elektrika,odcházejí nápravy a tak dále a tak dále...
Přesně jak řekl Icetiger, ať se někdo nediví,že starej renault s více než 200tis km a ještě stočenejch neběhá jak hodinky,ale auta, o které se člověk stará, tak většinou slouží stejně dobře jako "klenoty" z koncernu.
Dnešní laguna patří mezi nejlepší vozy v neprémiové třídě,ostatně různé testy odborných časopisů mluví za své a i cena.
Taky bych neměnil, vzhled + komfort + motor ve srovnatelné třídě a výkonu lepší než koncernové Tdi (nemužu si pomoct, litr navíc oželim,míra hluku je o dost nižší) .
K tvému fordu, ten se mi líbí 17tky mu slušej,základní 16tky sou na autě opravdu malé a sem rád že sis nekoupil oktávku, už takhle jima je zamořena ČR :DDD(sranda),ale osobně bych šel do trojkový laguny.
:yes:-
Vaclav_M 08.07.2010 14:40
« Re: Re: Re: Re: zkušenosti s Renaulty
Nevím, prodávám jak jsem koupil. Pravdou je, že těch lidí s renaulty zase takový zástupy neznám.
Co ale nechápu, je místní odboj proti oktávkám. Jak jsem psal, měl jsem kombi 1,8T, najel téměř 280 tkm a krom pár blbostí žádný problém. Otec s jeho 1,8T krátkou před faceliftem (při prodeji 270 tkm) a následně 1,9 81kW po facelift měl zkušenosti stejné. Ta auta nás zkrátka nikdy ve štychu nenechala a proto na ně nemohu říct křivý slovo-
Ozzman 08.07.2010 15:41
« Re: Re: Re: Re: Re: zkušenosti s Renaulty
No, podle nějakejch studií je řidič oktávky společnš s audi největší prase na silnici:D
Proti octám nic nemam,ale jezdí jich moc a proto bych ji nechtěl.Neříkám že jdu proti proudu,ale když mám na výběr,tak bych si oktavku za ty prachy nekoupil a ani ojetou.Ne že by to bylo špatný auto a vím,že to jsou i relativně spolehlivý auta,ale mám rád něco jiného než co vidím všude okolo sebe,chci se alespoň trochu odlišit,a tuning nevyznavam :-) . Je to čistě individuální:)proto ti chválím monedeo :-) .
-
-
-
-
-
sotomaior 08.07.2010 10:03
« Re: zkušenosti s Renaulty
no, já trochu nesouhlasím, koupil sem modusa jako vozidlo s najetými 15tkm...motor, převodovka i celé auto slušně vymyšlené, nebyl problém do chvíle, kdy bylo třeba něco servisovat. Možná sem měl smůlu na servisy (vyzkoušeny celkem 3), ale s drobnými nedostatky (špatný senzor zpátečky, spálené H7, prokluzující klínový řemen ect.) sem byl v servisu častým hostem a třeba ten klíňák nevyřešili vůbec( 2x měněn, 2x dopínán, namazán ect.). To vše u auta 2roky starého a 40tkm! Poté co při jízdě v horách vypověděly na sněhu službu brzdy a já zabrzdil jen tak, že jsem auto otočil kolmo na směr jízdy šlo z domu... netvrdím, že to je stejné u všech renaultů, ale já jsem vyléčen, ikdyž třeba ten nový fluence...-
Ozzman 08.07.2010 12:07
« Re: Re: zkušenosti s Renaulty
No jasné,každý auto má něco, já měl Seat Cordoba 2003 od nového v rodině .Autu ve 38mi tis km pořád svítila kontrolka diagnostiky motoru a auto mezi 2-3mi tis otáčkami škubalo.
Nevyřešil ani autorizovaný servis. Taky šlo pryč..(jinak super auto až na slabej motor)
proto neškatulkuji Němec(koncern) = kvalita, francouz=plečka-
-
-
Nicco 09.07.2010 00:17
« Re: Re: Re: Re: Re: zkušenosti s Renaulty
V dnesnej dobe, ked Toyota zvolava do servisov uz skatulky neplatia. V rodine mame 5x Renault a ziaden problem, dalej mame Fiata alebo nicitela povesti Opelu - Astru I. Ziadne problemy nevyplyvajuce z veku a opotrebenia. Pravda, Laguna II bolo najporuchovejsie auto, ale nie kvoli kvalite vyroby, ale uponahlanemu vyvoju. Naopak dnes Laguna III je vdaka tomu lepsim autom. Dnes je najporuchovejsim autom Karnival ale kolega si ju pochvaloval v USA. Taketo rozpravky o kvalite sa hovorili v 80-90tych rokoch na Fiat, Ford alebo Renault. Dnes je uz ina doba.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 07.07.2010 09:24
recenze
Chtěl bych pochválit autora za pěknou a vyváženou recenzi, líbí se mi, že jen to svoje nechválí ale také píše co není zrovna OK. Já jsem byl původně majitelem Fordu Mondeo I/ 2. fáze, poté 2x Renault Laguna II/1. fáze a nyní se také rozhlížím ke které značce jít dál. Ještě poznámka k tomu motoru 2,0 TDCi, u Fordu Mondeo III jde skutečně o motor od PSA, pokud vím tak jediným dieselem Ford u tohoto modelu je stařičký 1,8 TDCi s litinovým blokem ale i hlavou. -
tomikadze 07.07.2010 10:04
Re: zkušenosti s Renaulty
mali sme v rodine niekolko renaultov pocas dlhej doby, takze vlastne vsetky ich obdobia od roku 1990, Renault 25, Renault 19, Renault Clio, Megane Scenic a podobne. A vsetky boli kazove haraburdy, vodne pumpy, nahon na poloos a stale dokola. Ano renault je dobry napriklad pre mojho dedka, ma clio 1.2 16V, rok 2004 a mesacne nabeha asi 200km. Pre takych je renault super. Ale ti co natocia rocne cca 40000km, tak tim sa rozpadne do dvoch rokov. Znami kupil minuly rok zene nove clio, uz ho predal. Pokazenych kopec veci, central, elektronika v * a neviem co vsetko. Pol roka bolo po servisoch.-
icetiger 07.07.2010 10:33
« Re: Re: zkušenosti s Renaulty
to co píšeš, takový problém jsem zažil u 307, bohudík z toho nejhoršího už je venku, pro info - moje laguna má nalítané víc jak 120tkm a pár závad bylo - viz. moje recenze, megane - teď je 10 roků starý, má ho od nás strejda, má nalítáno něco přes 100 tkm a dosud nebyl s autem jediný problém, vlastně jo - má vpředu nějaké neorigoš nové pružiny, takže předek je zvedlý jako by byl megane SUV >:D vypadá to děsně, ale jinak s meganem nebyl žádný problém
-
-
Pavel.E 21.02.2011 00:54
Lak
Musím potvrdit, že lak má Ford jeden z nejhorších co jsem se setkal, kvalita hrozná, sebemenší dotek ihned zanechá stopy.. Odstíny se mění podle toho, zda je lakován plast, či plech. Odolnost velmi špatná. Kamarád co má Focuse, tak mu po pár letech začal taky reznout. :-( A to by člověk řekl, že výrobci budou používat plus mínus stejnou technologii a kvalita bude srovnatelná, není. Pán mi při parkování škrábnul nárazník (u Octavky to absorbovala černá lišta) a lak se sloupl až na základní plast. :-( Ne, lak se nepovedl. :no: -
Pavel.E 21.02.2011 01:04
Klepaní
Ohledně novinky v servisu "klepání": dělá mi to taky! :-( Taky mi klepe v levé přední části vozu, auto projeto a samozřejmě se nic neprojevilo, víc to klepalo při chladnějším počasí. Dostal jsem zde zprávu, že to dělalo i dalšímu uživateli, ale již se neozval, tedy nevím, zdali to již vyřešil.. Mě servis BENI řekl, že je vše v pořádku a po prohlídce i jízdě je vše ok. Já byl v servisu, jelikož se mi sjela celá zadni brzdová destička na levé straně, výsledek byl, přirezla a vše jsem pěkně zaplatil.. Ale na druhou stranu mám po 1,5 roce seřízená světla. >:D-
Vaclav_M 24.02.2011 22:37
« Re: Klepaní
To je smutný, ale bohužel ne překvapivý. Když na techniky trochu zatlačíš, zjistíš, že kvůli světlům se už v Praze měnilo na záruku celé auto... Zákoník totiž praví, že je-li reklamace oprávněná, prodávající musí tuto odstranit do 30 dnů. V opačném případě má nárok na nový výrobek... Toto se snad stalo dokonce v AMB. No, u mě světla naštěstí ok.
Ohledně klepání servis navštívím znovu a pokud jim to nevyjde ani tentokrát, zkusím štěstí jinde.
Aktuálně mám navíc novinku v podobě nerovnoměrně vyhřívaného předního skla. Začalo to pruhem od zrcátka dolů a teď už polovina řidiče prakticky nehřeje...-
Pavel.E 25.02.2011 11:42
« Re: Re: Klepaní
No já budu čelní sklo měnit, tak jsem zvědav, jak se jim to podaří a zdali bude pak vše fungovat. ;-\ Když jsem skoro půl roku řešil s AMB světla, tak jsem jim chtěl auto omlátit o hlavu a měl jsem již probrané i všechny náležitosti s právníkem. Pak ale začala světla fungovat, ale jak jsem teď zjistil, tak fungovala stejně špatně! Bylo to peklo, teď si v noci jízdu užívám, ale všem z Ford company bych přál to, co jsem zažíval. Vygradovalo to málem napadením na dálnici a to již nechci nikdy zažít! :no: ;-\
-
-