Recenze

Twinsen (muž 45 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Gordon Gordon 1.8 16V

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Gordon Gordon, foto 1 Gordon Gordon, foto 2 Gordon Gordon, foto 3 Gordon Gordon, foto 4 Gordon Gordon, foto 5 Gordon Gordon, foto 6 Gordon Gordon, foto 7 Gordon Gordon, foto 8
Gordon Gordon, foto 9 Gordon Gordon, foto 10 Gordon Gordon, foto 11 Gordon Gordon, foto 12 Gordon Gordon, foto 13 Gordon Gordon, foto 14 Gordon Gordon, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Gordon Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 162 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Gordon je velmi nezvyklý retro automobil, který by se dal asi nejvíce přirovnat Morganu, či jakési replice Aerovek. Tento relativně neznámý vůz je vyráběn v České Republice a rád bych přiblížil zkušenosti, které jsem s ním během jeho provozu získal. Přestože ho nevlastním, měl jsem možnost strávit mnoho měsíců za volantem tohoto vyjímečného automobilu a rád bych zodpověděl alespoň pár dotazů někomu, kdo o podobném autě uvažuje.
Pokud si to přiznáme na rovinu, neexistuje asi jediný rozumný důvod proč si Gordon kupovat :-). Toto auto má ale tak úžasné kouzlo, které mne, ač milovníka spíše čistokrevních sportovních vozů, učarovalo. Hned na první pohled na vás dýchne úžasná dobová atmosféra, když auto jen zdálky zahlédnete. Ihned je patrná především jeho poměrně velká šířka a nízká výška, což u klasických veteránů není běžné, ale mě osobně se to líbí mnohem více. Designově se opravdu povedlo, o čemž svědčí i obdivné pohledy kolemjdoucích a to, že se každé tankování u benzínové pumpy protáhlo někdy i na více než půl hodiny, než jsem stihl zodpovědět všechny zvědavé dotazy.
Gordon se vyrábí pouze s plátěnou střechou, jejíž sundání je poměrně náročnou záležitostí a chce trochu cviku. Rozhodně to pěkných pár minut zabere, ale časem se s toho stane spíš příjemný rituál :-). Boční okna jsou plastová napevno přišroubovaná ke dvěřím imbusy, takže pokud člověk není „čajíček“ je určitě příjemné si je také před jízdou odmontovat a hodit za sedačky a užít si tak dosyta vítr ve vlastech. Tím narážím i na to, že Gordon bohužel nemá žádný zavazadlový prostor. Ač jsem zvyklý na leccos, tak přeci jenom auto bez kufru není úplně ideální :-). Týdenní dovolená ve dvou pak vypadala tak, že spolujezdkyně měla většinu zavazadel před nohami (naštěstí je tam poměrně dlouhý tunel, kam se leccos vejde) a zbytek byl hozený za sedačkami. Žel bohu při rychlostech nad 150 km/h kvůli velkému vzdušnému víru vzadu některé předměty zvedají a mají chuť ulétnout :-). Řešením je jezdit s nataženou střechou, ale ta měla podobné tendence a ve vyšší rychlostech jsem se o ni upřímně bál, že se roztrhá. Střecha je vůbec v Gordonu spíše dekorativní záležitostí, protože do auta při dešti zatéká všemi směry – jak střechou, tak i spodní částí dveří (zřejmě cákající vodou od kol) a po chvíli jízdy v dešti máte auto plné vody, což je člověku obvzláště líto při pohledu na krásný interiér. Bohužel proti dešti není ani odolný motor. Verze, kterou jsem měl, disponovala motorem Ford 1.8 16V, který měl tak nešťastný tvar a umístění svíček, že prostředkem přední části kapoty při dešti tekla do motoru voda, ze které se vytvářel přímo na motoru poměrně obstojný „rybníček“ a voda se zde držela. Při menším dešti a dostatečně zahřátem motoru to jen syčelo, jak se voda odpařovala, při průdším dešti zde ale zůstávala a protékala až ke svíčkám. Výsledkem toho bylo, že auto nešlo po dešti nastartovat a musely se všechny svíčky vyndat a vysušit.
Co se týče takových těch pro majitele Gordonu „nepotřebných maličkostí“, tak jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale žádný zázrak to také není. Dynamika vozu je díky jeho nízké hmotnosti velmi slušná i s tímto slabým motorem. Vyrábí se i verze s 3.0, tam už to je zřejmě slušné svezení. S nižší hmotností a úzce i s designem souvisí podle mě ne zrovna bytelná konstrukce. Boční crashtesty bych s dveřmi tenkými tak centimetr asi absolvovat nechtěl.
V tuto chvíli to možná vypadá, že Gordon je auto trochu za „trest“, ale opak je pravdou. Až jeden krásný letní den sundáte střechu, usednete do krásného kůží a dřevem obloženého interiéru, tak teprve pochopíte o čem toto auto je. Je o radosti ze života, kterou vám dá asi málokterý soudobý automobil a rádi mu odpustíte, že do něj teče, že vás bolí po týdnu ježdění po Praze záda jako nikdy předtím a že si palubní deska občas zavrže. Duch auta vás naprosto pohltí a budete se těšit na každé ráno, kdy zase usednete za jeho volant. Od té doby jsem o Gordonu a Morganu několikrát přemýšlel a vím, že bych ho někdy rád vlastnil, i když jsem stihl poznat všechny jeho poměrně velké neduhy. No snad se někdy sen splní…zatím si ho plním v jiném kabrioletu.

Silné stránky

Design, atmosféra

Slabé stránky

Nekvalitní střecha - zatéká, nemá kufr, nepříliš pohodlný

 


Přidat názorDiskuse: Gordon Gordon 1.8 16V



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3
praktičnost
2
prostornost
7
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
4
výkon motoru
7
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
1





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…