Diskuse

Škoda Fabia (2004)

26.5.2010

Tak začnu hezky od začátku, ale vemu to trochu ve stručnosti. Moje úplně motorové vozidlo bylo na dvou kolech, Jawa 350/640. Byla hezká, v červený…

 

Škoda Fabia Combi (Trubcic)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Trubcic

    Trubcic 21.07.10  09:58

    « Re: Re: Re: Re: 1.9

    ještě jednou, power box to neni
  • « 00 Reagovat !

    foto Trubcic

    Trubcic 21.07.10  09:57

    « Re: Re: Re: 1.9

    je to kvalita, mereno na brzde, to ze je levny, neznamena, ze stoji za *, navic lepsi pristup, nez trea od cimbu, a to ze vam tam da novou ridici jednotku je k nicemu, kdyz ji k tomu nepotrebujete, pokud nemate 6Q2
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.10  22:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

    Mě by neviděli ani u Cimbu. Cituji z jejicjh stránek:
    "Větší nebezpečí pro turbodmychadlo, ale i celý motor je náhlé vypnutí rozpáleného motoru. Výfukové plyny mají v některých režimech teplotu až 950°C, turbodmychadlo má v tom případě oranžovožlutou barvu. Pokud v tomto okamžiku vypnete motor, rotor turba s rozžhavenými lopatkami se přestane okamžitě otáčet, zapracuje zemská gravitace a lopatky turbíny se mírně zdeformují. Při dalším roztočení turbodmychadla se začne projevovat nevývažek, který má za následek zvětšování vůle v prostředním kluzném ložisku turbodmychadla, které je mazáno motorovým olejem. V lepším případě je vůle tak velká, že rotor zachytí o stator turbodmychadla a prostřední osa se překroutí a na turbodmychadle vznikne totální škoda."

    Co je turbo turbem znají konstruktéři i registrové přeplňování. Tato konstrukce sestává z vícero (možno i navzájem různých) dmychadel, jež se zapojují a ODSTAVUJÍ (jakože úplně) dle potřeby výkonu a otáček motoru. Problém popsaný na stránkách Cimbu neexistuje! Selhání dmychadla po náhlém odstavení motoru je dáno tím, že zuhelnatí olej v mazných kanálcích turba. No a co se stane když turbínu nemažete si domyslíte sami...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 20.07.10  20:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: 1.9

    Kdybych mel potrebu neco ladit, tak jedine u Cimbu a tam je cena 12k. A takovych co si mysli, ze zrovna jim to po chipu nekouri je dvanact do tuctu...
    BTW, motto uzivatele "kW si strčte někam, mě jde o Nm" je tak trochu nesmysl...
  • « 00 Reagovat !

    foto PeT-a-RSKa-

    PeT-a (RSKa) 20.07.10  16:05

    « Re: Re: Re: 1.9

    Takže za vyndaný KAT by mě rovnou zavřeli do vězení ne?? >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto sotomaior

    sotomaior 20.07.10  15:57

    « Re: Re: Re: Re: 1.9

    ti nevím, za 7tkč je chip včetně několikanásobného zkoušení na brzdě u dost známého člověka...

    já osobně na ERG nešahal a i chip mám udělaný tak aby to nekouřilo. Jinak při zvyšování výkonu by se nemělo zapomenout na brzdy, něco ten výkon navíc musí ubrzdit....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.10  15:29

    « Re: Re: 1.9

    [odkaz]

    Nehavarovaná, udržovaná, běhala dlouhé tratě po kvalitních silnicích, 1.9, za 140.000 v přepočtu ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 20.07.10  15:22

    « Re: Re: Re: Re: 1.9

    Uvidime, co nam sem napise. Jinak napsal jsem "dokazez", kristova noho 8-s >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.10  15:20

    « Re: Re: Re: 1.9

    Za tyhle prachy bych to viděl na ten powerbox...
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 20.07.10  15:18

    « Re: Re: 1.9

    Z 1.4TDI jsi udelal za 7500Kc 1.9TDI? >:D Ale no tak. A chip za 5500Kc? Zrejme kvalitka. Nebo je to powerbox? Ale jestli to auto hodlas mit rok, tak ti to muze byt jedno.
    Jinak myslim si, ze zrovna Hooonza ti dokaze o obou motorech rict vic, nez dokazez zjistit kdekoliv jinde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.10  14:55

    « zatékání

    Obecný problém fábií. Na vině bývají špatně seřízené dveře (lze napravit v servisu), ale taky to nedobrždění... To už pak není oprava jistá...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.10  14:45

    « Re: Re: 1.9

    ale... šlapat víc na plyn kvůli menčímu krouťáku... Když řekneš počítači, že chceš po motoru 116 Nm, tak počítač zařídí, aby motor vyvinul 116 Nm. To se dělá pedálem plynu a je úplně buřt, jestli v tu chvíli musí být pedál prošlápnut do 80% nebo do poloviny. Na provoz to nemá vliv. že čiplá auta míň žerou je dáno vstřikovacími mapami, které obětují rezervu emisí ve prospěch spotřeby. Auto pak zůstane v emisní třídě a míň žere, už to ale neni "s prstem v nose" a motor je tepelně a mechanicky více zatěžován, ikdyž navenek běží hladčeji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.10  14:38

    « Re: Re: 1.9

    Nesmíš provést úpravy, co by zhoršily emise auta. Tys odpojil EGR, takže jsi takovou úpravu provedl ;-) Navíc to píšu už v původním příspěvku.

    Ty omyvetalný filtry: na ně je potřeba speciální olej, kterým se čistí. Ten ti postupně zlikviduje váhu vzduchu. Ale to je na individuálním zvážení.

    Sériovou 1.9 z tohodle nikdy neuděláš už proto, že 1.9ka je mechanicky robustnější a má měnitelnou geometrii statoru dmychadla. Povinné ručení je samozřejmě neoddiskutovatelné, ale tahle 1.4ka je 1422 ccm, takže je to zas až taková výhra neni (cca 1000/rok, tam bych zas takový problém neviděl). No a pokud jde o spotřebu - s naší Ibizou 6L 1.9 TDI 100PS: Praha-Berlín-Praha, v Německu tacho 180, spotřeba v průměru za celou cestu 4.7 litru (počítač i výpočet po tankování). Kolik že to bralo tobě při těch 150? 5.5? ;-)

    Obecně vzato - já nevidím problém v najetých kilometrech. Posuzuju vždy auto jako kus, velký důraz kladu na servisní knížku a autorizovaný servis. Auta jsou dnes vyspělá, 100.000 km je pro ně akorát tak konec zajížděcí fáze. Toť ale přístup můj, taťka jde taky po kilometrech...
  • « 00 Reagovat !

    foto Trubcic

    Trubcic 20.07.10  13:51

    « Re: 1.9

    jinak ještě k nepovoleným úpravám, najdi mi paragraf, kde je zakázán chiptuning. Potom by me totiž zajímalo, proč sanitní vozy jedné nejmenované nemocnice se doslova pyšní tím, že ho mají na všech autech a šetří tím sekundy, které jsou při záchraně života důležité. Další vec EGR, pokud auto projde technickou, která se ukecat dá, ale i emisema, kterou bez peněz neukecáš, tak v tom taky nevidím problém. Co se týče sportovní vložky filtru, to je mozna zbytecnost, kterou nepotrebuji, ale zase nemusim kupovat novy a novy papíráky,a el jen vyčistím. Auto jsem koupil 1,4 tdi kůli malému povinnému ručení a nízké spotřebě a hlavně že mělo málo najeto. To že jsem si z toho udělal seriovou 1,9 tdi za 7500kč si myslím že není vůbec špatně.
  • « 00 Reagovat !

    foto Trubcic

    Trubcic 20.07.10  13:45

    « Re: 1.9

    no, mohl jsem koupit 1,9, to ano, ale mas drazsi povinny ruceni, nemluve o tom, ze nenajdes zadnou, ktera by mela 49 000km najeto a pokud mluvime o pretezovani motoru, jsem na hranici, tech 250Nm udrzi jak spojka, tak ostatni komponenty. a jinak za upravy jsem dal EGR 300, filtr KaN 1700, chip 5500, to je celkem 7500kč. Moji jsem kupoval za 146 000 + 7500 = 153 500kč. Jestli za tyhle penize najdes fabii s 1,9 TDI PD a s 49 000km, hned bych do ni šel. Jinak asi reagujes na rychlost 160, jak pisu, ze pak v nem cvrlikalo. To by v nem cvrlikalo i bez uprav, protoze bych zase slapal o neco vic na plyn kvuli mensimu kroutaku a vykonu. Takze asi tak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.10  13:46

    « 1.9

    S tim všim, cos na motoru udělal, by tě vyšlo nastejno pořídit rovnou tu 100PS devatenáctku. Ta s autama velikosti fábie lítá (máme to doma v Ibize), nežere víc než ty 1.4ky, nemusel bys provádět nezákonné úpravy (zaslepení EGR) a měl bys to jako nominální hodnoty, takže by nedocházelo k přetěžování motoru ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 27.05.10  19:00

    « Re: Re: Re: Re: Teče

    Tak to se nám ještě nestalo, máme štěstí ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Trubcic

    Trubcic 27.05.10  12:57

    « Re: Re: Re: Teče

    mno, mam vzdycky mokry spodní tapecirung u dveri a steka mi to na koberecky, mam gumovy, takze kdyz prsi celou noc, mam rano v aute vybornou saunu, vlhkost by mi mohl tropicky lesik zavidet
  • « 00 Reagovat !

    foto Trubcic

    Trubcic 27.05.10  12:55

    « Re: Re: Re: Chcípal motor při řazení

    víš kolikráte já sem startoval za jizdy? nebo jako u škody 120L, se zarazenym stupnem a poustenim spojky, nejlepsi bylo, kdyz jsme najizdel na dalnici, v zatacce, pred ni jsem chtel podradit a najednou to chciplo a ja byl bez brzd a bez posilovace a prede mnou betonova konstrukce mostu, nastesti jsem rychle zareagoval a pustil zase spojku s tim stale zarazenym kvaltem a trochu sem si zasmykoval po trave kouosek od te zdi. Tento system start and go mi nepripadal zrovna bezpecny :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto nextright

    nextright 27.05.10  11:12

    « Re: Re: Chcípal motor při řazení

    Chlape, tys měl pažouta se systémem Stop&Go, a vyměníš ho za škoduli? >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…