Škoda Fabia (2004)
26.5.2010Tak začnu hezky od začátku, ale vemu to trochu ve stručnosti. Moje úplně motorové vozidlo bylo na dvou kolech, Jawa 350/640. Byla hezká, v červený…
Škoda Fabia Combi (Trubcic)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 20.07.10 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9
Mě by neviděli ani u Cimbu. Cituji z jejicjh stránek:
"Větší nebezpečí pro turbodmychadlo, ale i celý motor je náhlé vypnutí rozpáleného motoru. Výfukové plyny mají v některých režimech teplotu až 950°C, turbodmychadlo má v tom případě oranžovožlutou barvu. Pokud v tomto okamžiku vypnete motor, rotor turba s rozžhavenými lopatkami se přestane okamžitě otáčet, zapracuje zemská gravitace a lopatky turbíny se mírně zdeformují. Při dalším roztočení turbodmychadla se začne projevovat nevývažek, který má za následek zvětšování vůle v prostředním kluzném ložisku turbodmychadla, které je mazáno motorovým olejem. V lepším případě je vůle tak velká, že rotor zachytí o stator turbodmychadla a prostřední osa se překroutí a na turbodmychadle vznikne totální škoda."
Co je turbo turbem znají konstruktéři i registrové přeplňování. Tato konstrukce sestává z vícero (možno i navzájem různých) dmychadel, jež se zapojují a ODSTAVUJÍ (jakože úplně) dle potřeby výkonu a otáček motoru. Problém popsaný na stránkách Cimbu neexistuje! Selhání dmychadla po náhlém odstavení motoru je dáno tím, že zuhelnatí olej v mazných kanálcích turba. No a co se stane když turbínu nemažete si domyslíte sami... -
sotomaior 20.07.10 15:57
« Re: Re: Re: Re: 1.9
ti nevím, za 7tkč je chip včetně několikanásobného zkoušení na brzdě u dost známého člověka...
já osobně na ERG nešahal a i chip mám udělaný tak aby to nekouřilo. Jinak při zvyšování výkonu by se nemělo zapomenout na brzdy, něco ten výkon navíc musí ubrzdit.... -
Slavek-TDM 20.07.10 15:18
« Re: Re: 1.9
Z 1.4TDI jsi udelal za 7500Kc 1.9TDI? >:D Ale no tak. A chip za 5500Kc? Zrejme kvalitka. Nebo je to powerbox? Ale jestli to auto hodlas mit rok, tak ti to muze byt jedno.
Jinak myslim si, ze zrovna Hooonza ti dokaze o obou motorech rict vic, nez dokazez zjistit kdekoliv jinde. -
"-- skrytý --" 20.07.10 14:45
« Re: Re: 1.9
ale... šlapat víc na plyn kvůli menčímu krouťáku... Když řekneš počítači, že chceš po motoru 116 Nm, tak počítač zařídí, aby motor vyvinul 116 Nm. To se dělá pedálem plynu a je úplně buřt, jestli v tu chvíli musí být pedál prošlápnut do 80% nebo do poloviny. Na provoz to nemá vliv. že čiplá auta míň žerou je dáno vstřikovacími mapami, které obětují rezervu emisí ve prospěch spotřeby. Auto pak zůstane v emisní třídě a míň žere, už to ale neni "s prstem v nose" a motor je tepelně a mechanicky více zatěžován, ikdyž navenek běží hladčeji. -
"-- skrytý --" 20.07.10 14:38
« Re: Re: 1.9
Nesmíš provést úpravy, co by zhoršily emise auta. Tys odpojil EGR, takže jsi takovou úpravu provedl ;-) Navíc to píšu už v původním příspěvku.
Ty omyvetalný filtry: na ně je potřeba speciální olej, kterým se čistí. Ten ti postupně zlikviduje váhu vzduchu. Ale to je na individuálním zvážení.
Sériovou 1.9 z tohodle nikdy neuděláš už proto, že 1.9ka je mechanicky robustnější a má měnitelnou geometrii statoru dmychadla. Povinné ručení je samozřejmě neoddiskutovatelné, ale tahle 1.4ka je 1422 ccm, takže je to zas až taková výhra neni (cca 1000/rok, tam bych zas takový problém neviděl). No a pokud jde o spotřebu - s naší Ibizou 6L 1.9 TDI 100PS: Praha-Berlín-Praha, v Německu tacho 180, spotřeba v průměru za celou cestu 4.7 litru (počítač i výpočet po tankování). Kolik že to bralo tobě při těch 150? 5.5? ;-)
Obecně vzato - já nevidím problém v najetých kilometrech. Posuzuju vždy auto jako kus, velký důraz kladu na servisní knížku a autorizovaný servis. Auta jsou dnes vyspělá, 100.000 km je pro ně akorát tak konec zajížděcí fáze. Toť ale přístup můj, taťka jde taky po kilometrech... -
Trubcic 20.07.10 13:51
« Re: 1.9
jinak ještě k nepovoleným úpravám, najdi mi paragraf, kde je zakázán chiptuning. Potom by me totiž zajímalo, proč sanitní vozy jedné nejmenované nemocnice se doslova pyšní tím, že ho mají na všech autech a šetří tím sekundy, které jsou při záchraně života důležité. Další vec EGR, pokud auto projde technickou, která se ukecat dá, ale i emisema, kterou bez peněz neukecáš, tak v tom taky nevidím problém. Co se týče sportovní vložky filtru, to je mozna zbytecnost, kterou nepotrebuji, ale zase nemusim kupovat novy a novy papíráky,a el jen vyčistím. Auto jsem koupil 1,4 tdi kůli malému povinnému ručení a nízké spotřebě a hlavně že mělo málo najeto. To že jsem si z toho udělal seriovou 1,9 tdi za 7500kč si myslím že není vůbec špatně. -
Trubcic 20.07.10 13:45
« Re: 1.9
no, mohl jsem koupit 1,9, to ano, ale mas drazsi povinny ruceni, nemluve o tom, ze nenajdes zadnou, ktera by mela 49 000km najeto a pokud mluvime o pretezovani motoru, jsem na hranici, tech 250Nm udrzi jak spojka, tak ostatni komponenty. a jinak za upravy jsem dal EGR 300, filtr KaN 1700, chip 5500, to je celkem 7500kč. Moji jsem kupoval za 146 000 + 7500 = 153 500kč. Jestli za tyhle penize najdes fabii s 1,9 TDI PD a s 49 000km, hned bych do ni šel. Jinak asi reagujes na rychlost 160, jak pisu, ze pak v nem cvrlikalo. To by v nem cvrlikalo i bez uprav, protoze bych zase slapal o neco vic na plyn kvuli mensimu kroutaku a vykonu. Takze asi tak. -
"-- skrytý --" 19.07.10 13:46
« 1.9
S tim všim, cos na motoru udělal, by tě vyšlo nastejno pořídit rovnou tu 100PS devatenáctku. Ta s autama velikosti fábie lítá (máme to doma v Ibize), nežere víc než ty 1.4ky, nemusel bys provádět nezákonné úpravy (zaslepení EGR) a měl bys to jako nominální hodnoty, takže by nedocházelo k přetěžování motoru ;-) -
Trubcic 27.05.10 12:55
« Re: Re: Re: Chcípal motor při řazení
víš kolikráte já sem startoval za jizdy? nebo jako u škody 120L, se zarazenym stupnem a poustenim spojky, nejlepsi bylo, kdyz jsme najizdel na dalnici, v zatacce, pred ni jsem chtel podradit a najednou to chciplo a ja byl bez brzd a bez posilovace a prede mnou betonova konstrukce mostu, nastesti jsem rychle zareagoval a pustil zase spojku s tim stale zarazenym kvaltem a trochu sem si zasmykoval po trave kouosek od te zdi. Tento system start and go mi nepripadal zrovna bezpecny :-)