Nesmíš provést úpravy, co by zhoršily emise auta. Tys odpojil EGR, takže jsi takovou úpravu provedl ;-) Navíc to píšu už v původním příspěvku.
Ty omyvetalný filtry: na ně je potřeba speciální olej, kterým se čistí. Ten ti postupně zlikviduje váhu vzduchu. Ale to je na individuálním zvážení.
Sériovou 1.9 z tohodle nikdy neuděláš už proto, že 1.9ka je mechanicky robustnější a má měnitelnou geometrii statoru dmychadla. Povinné ručení je samozřejmě neoddiskutovatelné, ale tahle 1.4ka je 1422 ccm, takže je to zas až taková výhra neni (cca 1000/rok, tam bych zas takový problém neviděl). No a pokud jde o spotřebu - s naší Ibizou 6L 1.9 TDI 100PS: Praha-Berlín-Praha, v Německu tacho 180, spotřeba v průměru za celou cestu 4.7 litru (počítač i výpočet po tankování). Kolik že to bralo tobě při těch 150? 5.5? ;-)
Obecně vzato - já nevidím problém v najetých kilometrech. Posuzuju vždy auto jako kus, velký důraz kladu na servisní knížku a autorizovaný servis. Auta jsou dnes vyspělá, 100.000 km je pro ně akorát tak konec zajížděcí fáze. Toť ale přístup můj, taťka jde taky po kilometrech...